Jeans 19
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  263
Geregistreerd  2008-04-23

Hallo,

Ik ga morgen naar de voorstelling van Jeans 19. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik kan verwachten. AAnrader??

  [ # 1 ] 23 October 2009 09:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

ABSOLUUT!

Je bent inmiddels geweest, dus ik ben benieuwd hoe je het vond.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 2 ] 23 October 2009 10:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Zeer zeker!

Ik heb een geweldige avond gehad.
Ga echt nog een keer.

  [ # 3 ] 24 October 2009 09:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  263
Geregistreerd  2008-04-23

Het was inderdaad een erg leuke avond!
Heel gevarieerd en heel hoog tempo!
Was zeer geslaagd! En dus wel een aanrader 😉

  [ # 4 ] 23 January 2010 01:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Donderdag 14 januari ben ik naar Jeans 19 geweest en het was weer vertrouwd goed.

In de eerste helft viel het me steed meer op dat Bennie zo weinig op het podium te zien was, dus ik vermoedde wel dat er wat aan de hand was, maar wist niet wat aangezien hij wel al drie nummers had gezongen/ gerapt en ook bij 1 van die nummers echt mee had gedanst. Bij de opening was hij daarentegen wel weer afwezig geweest en ook bij de andere medley/-dansblokken.
In de pauze had ik het even nagevraagd bij de merchandise en Bennie bleek een blessure te hebben, die steeds erger ging op spelen doordat hij wel zo veel mogelijk mee wou doen en daardoor zichzelf geforceerd had (wat dus blijkbaar bij het meedansen was gebeurd). Vond het wel echt kanp dat wanneer Bennie wel op het podium was je niets van zijn blessure merkte.

Een minpuntje aan deze Jeans vond ik het haar van David. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar zijn grote bos met dreads betekende dat hij geen pruiken kon of wou dragen en dat vind ik toch wel een essentieel element van Jeans. Qua zang deed hij het heel goed en de dans was prima en ik snap heel goed dat hij gekozen is om mee te doen omdat ze op korte termijn een vervanger moesten hebben, die goed kon zingen en dansen, beschikbaar was voor de tour en waarschijnlijk een soortgelijke stem moest hebben als Jasper wie hij zou vervangen.
Maar David is dus niet als een bepaalde artiest verkleed geweest (of het moet al iemand zijn geweest die precies op hem zelf leek) en heeft geen enkele pruik opgehad, waar de andere jongens er verscheidene op hebben gehad. (Bevat mogelijke spoiler) En nu moest Bennie waarschijnlijk in de tweede helft wel weer mee doen aan het K3 optreden, want David kan geen pruik met staartjes op. K3 heeft dan wel geen hele moeilijke danspassen, maar het lijkt me toch niet erg prettig te doen met een blessure. (einde spoiler.)
Volgende keer dus a.u.b. graag mensen die wel pruiken kunnen dragen, want het hoort gewoon bij Jeans en het geweldige feestje dat het altijd is.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 5 ] 23 January 2010 08:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Even een reactie op het berichtje van GdeVries.
David is er pas op het allerlaatste moment bijgekomen. Al die tijd was het de bedoeling dat Jasper Taconis in Jeans zou zitten, maar die kreeg een aanbieding die hij niet kon weigeren: Mary Sunshine in Chicago. In de 2e repetitieweek van Jeans is toen alsnog David er bij gekomen.
Met andere woorden: de hele show was gebaseerd op Jasper, ook kwa kleding, schoenen, pruiken, liedjes, noem het maar op.
Kwa kleding is het dan een kwestie van aanpassen, maar liedjes waar men al vanaf januari/februari mee bezig is, is dat wat lastiger.

Als het vanaf het begin de bedoeling was geweest dat David er bij kwam, had ook hij wel pruiken enzovoort gehad, maar ik denk dat daar nu de voorbereidingen te kort voor waren.

En de producenten van Jeans hebben het heel mooi opgelost vind ik zelf. Maar daardoor zie je David niet in het hele “verkleedblok”, maar mag hij de afsluiter zingen, waardoor de rest zich weer heel snel kan verkleden voor het volgende blok. In zo’n ‘militair blok’ is iemand wel in te passen, net als het ‘fifties’ blok.

Er heeft jarenlang een donker iemand in Jeans gezeten (Edwin Gerritsen) en ook hij had gerust pruiken op. Maar door de zeer korte voorbereidingstijd met David is dat niet meer gelukt.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 6 ] 23 January 2010 08:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ik zeg ook dat ik snap dat hij op het laatste moment erbij is gekomen en dat het nu niet anders kan, maar dat ik hoop dat volgende keer wel alle mensen gewoon een pruik kunnen dragen.

En het ging mij om de grote, bos met dreads die David heeft en die ook nog heel lang zijn, waardoor hij waarschijnlijk lastig een pruik kan dragen. Bij Edwin zie ik op de foto´s in ieder geen dreads, dus ik snap de vergelijking niet helemaal.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord