Zigana van Harlekijn: MusicalWorld.TV’s interview with the vampire
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Harlekijn Zoetermeer presenteer haar nieuwe productie: Zigana, een vampiermusical van en met Rutger Bulsing (Les Misérables.

De reportage is te vinden onder ARTIKELEN.

De video is ook te bekijken:
- op MusicalWorld.TV’s eigen plek, www musicalworld.tv

Frans.

  [ # 1 ] 04 November 2009 08:20 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2005-07-19

Weer een leuke reportage!!

   Handtekening   

Groetjes Remko

Billy Elliot:
I can’t really explain it, I haven’t got the words.

  [ # 2 ] 07 November 2009 12:14 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Amateurproductie met een groot aantal hele mooie momenten.

Geen spijt van mijn bezoek.


Jo

[ Gewijzigd: 07 November 2009 12:18 PM by Jo ]
  [ # 3 ] 19 November 2009 05:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Harlekijn plant wegens succes extra voorstelling van Zigana de musical

Nog slechts twee weken te gaan en dan zit het erop, de spectaculaire en succesvolle productie van Harlekijn — Talent Scouting & Theatrical Productions: Zigana de musical. De productie heeft zoveel bezoekers mogen ontvangen, dat er zelfs een extra voorstelling gepland staat; op 26 november veroveren de vampiers van Harlekijn nogmaals het Platinatheater aan de Platinastraat 47 in Zoetermeer.

Dankzij de grote belangstelling is op 26 november een extra bloedstollende avond gepland, gevuld met het talent van de cast van Harlekijn. In Zigana de musical schittert Rutger Bulsing als de angstaanjagende Graaf Durant. Volgens Musicalsites.nl wordt deze rol door Bulsing “schitterend” vertolkt. Perry Beenen vertolkt de rol van Javalin, die in het stuk verliefd wordt op Zigana, vertolkt door Joline Wortelboer.

Bezoekers kunnen genieten van dit meeslepende, spannende, maar verboden liefdesverhaal tussen Zigana en de beruchte vampierszoon Javalin. Op hun achttiende verjaardag worden zij bij elkaar gebracht en worden zij onderdeel van een gruwelijk plan van Graaf Durant. Slaagt het plan van Graaf Durant? Houdt de liefde van Javalin en Zigana stand?

Op zaterdag 28 november is Zigana de musical voor de laatste keer te zien in het Platinatheater aan de Platinastraat 47. Tot die tijd zijn er op http://www.ziganademusical.nl kaarten te reserveren voor deze adembenemende ervaring. Voor een avond vol met gepassioneerde liefde en bloedstollende wraakacties tussen mens en vampier kunt u niet alleen voor een theatervoorstelling reserveren maar ook voor een dinnershow op 21 november.

 

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 21 November 2009 12:33 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

(Spoilers mogelijk)

Net terug voor een tweede keer een avond Zigana. Heerlijke uitvoering gezien, vorige week voelde het alsof mensen nog enigszins moesten wennen aan het stuk of misschien de omgeving, maar nu vloeide het als geheel geweldig.

Ik heb zwak voor vampieren en musicals, dus een combinatie is dan natuurlijk fantastisch. Het stuk is duidelijk geïnspireerd op Tanz der Vampire, hier en daar kun je zelfs het ‘oorspronkelijke’ nummer terug vinden, maar het irriteert niet. Om in Nederland een ‘Ewigkeit’ te zien, is eigenlijk al reden genoeg om af te reizen naar Zoetermeer. Even wat namen noemen: Rutger Bulsing als oppervampier Durant galmt dat het een aard heeft en is boeiend om naar te kijken, Renate Sonneveld als Lou Lou mag laten zien wat ze vocaal in huis heeft, maar de hoofdprijs werd vanavond gewonnen door Perry Beenen als Javalin. Ik wil geen clichés uit de kast halen in de trant van ‘van deze jongen gaan we nog veel horen’, maar de potentie is er zeker. Zijn nummers zijn hoogtepunten in de show.

De regie van Barthel van Lint doet wat regie moet doen, het verhaal op een duidelijke manier presenteren, zonder dat het afleidt van het verhaal zelf. Met een flink aantal mooie toneelbeelden.

Ook even kort de aankleding: Kostuums, pruiken, decor,  alles is keurig verzorgd. De orkestbanden zijn geweldig, soms kun je zelfs even twijfelen of het niet live is en ook aan de aankleding van het theater is gedacht. Plus een compliment naar het productieteam. Als je een (amateur)productie op een andere locatie dan een theater speelt, en je zorgt ervoor dat de gasten opgevangen worden bij het parkeren, dat je kunt pinnen, dat er garderobe en catering etc. is, dan heb je goed over het geheel nagedacht.

Nieuwe producties zijn altijd boeiend en gelukkig kan dat in Zoetermeer veelvuldig. Als het inderdaad klopt wat ik begrepen heb, dat het stuk een paar jaar terug in een week tijd geschreven is, is het heel goed basismateriaal. De enige maar die hier dan achteraan komt is: als het stuk al een paar jaar bestaat en meerdere uitvoeringen/versies van zijn geweest, waarom zijn er nu dan nog zoveel losse eindjes en worden er verhaallijnen opgezet en personages geïntroduceerd die verder niet worden uitgewerkt ? Het leidt zo af.
Je hoeft natuurlijk niet alles uit te spellen en sommige achtergrondinformatie is absoluut niet boeiend om te weten, maar ik zou van o.a. Durant, Lou Lou en de waarzegster heel graag meer willen weten. En dan vooral ook wat hun relatie onderling is. En van de butler zou ik sowieso duidelijker willen hebben wat zijn rol in het gehele plan van Durant is, hij is veel in beeld, is zelfs een van de laatsten die applaus mag halen, maar waarvoor is hij er überhaupt?

Maar bovenal zou ik heel graag willen zien/horen in de show, wat het probleem van onze mannelijke hoofdrol is. Javalin wil Zigana, zijn vader wil dat hij Zigana wil. Zigana heeft ook geen bezwaar tegen Javalin, zij en Javalin vinden elkaar heul erg aardig. Wat is er voor Javalin mis met het plan van zijn vader? En zo zijn er nog een lijst met dingen waarvan je kan denken ‘hè?’.

Maar misschien is dat ook niet erg, er zijn meer voorstellingen waarbij je beter niet kan nadenken over of iets logisch is, of je het waarom van iets af te vragen. Als je dat op de achtergrond laat, en je puur concentreert op wat je ziet en vooral wat je hoort, heb je een hele mooie avond bij Zigana.

TIP: Voor degenen die nog gaan, probeer op tijd de zaal in te komen, het is ‘vrije’ zit, de vloer loopt niet op, probeer een plekje rechts bij de trap te krijgen. Of in elk geval met vrij uitzicht op de trap.

  [ # 5 ] 21 November 2009 02:08 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hm.. Perry Beenen viel mij destijds bij Equilibrio ook al op!
En een combinatie van musical en vampier?
Misschien moet ik ook eens naar Zoetermeer afreizen 😄

PS: Rutger Bulsing doet me in stijl en uitstraling/ performance sterk aan Addo Kruizinga denken; net zo’n beeld en stijl. Erg mooi om te aanschouwen.

[ Gewijzigd: 21 November 2009 02:15 AM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 21 November 2009 07:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Heidi - 21 November 2009 02:08 AM

Hm.. Perry Beenen viel mij destijds bij Equilibrio ook al op!
En een combinatie van musical en vampier?
Misschien moet ik ook eens naar Zoetermeer afreizen 😄

PS: Rutger Bulsing doet me in stijl en uitstraling/ performance sterk aan Addo Kruizinga denken; net zo’n beeld en stijl. Erg mooi om te aanschouwen.

Ik zag het ook, maar dat ligt voornamelijk aan die pruik. Ik heb bij het NME wel vaker zaken uit Elisabeth voorbij zien komen (volgens mij staat er ook een decorstukje van Elisabeth in de foyer trouwens), dus wie weet 😉

  [ # 7 ] 21 November 2009 09:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik had er graag nog naartoe gewild, maar zie het helaas niet meer gebeuren. Jammer dat het zo kort speelt.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 8 ] 21 November 2009 12:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De 27e is toch nog niet uitgesloten?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 9 ] 21 November 2009 01:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

MoNieky - 21 November 2009 12:26 PM

De 27e is toch nog niet uitgesloten?

Financieel wel voor mij.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 10 ] 21 November 2009 02:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

In vergelijking met andere amateurproducties is ie idd duurder, maar ik vind dat het geld wel waard is, de voorstelling hangt ook tussen amateur en professioneel in. (Al is de prijs voor mij ook een struikelblok om nog een keer te gaan, in alle eerlijkheid). Als je een geldboompje tegenkomt, Scarlet, wil je mij dan ook vertellen waar het staat?

Het is jammer dat er op youtube alleen maar van vorige versies wat te vinden is, en niet van deze. Plus dat alles wat op youtube staat onvolledige nummers zijn. Ik zou nummers als “Nooit Alleen” en “Mijn Zigana” graag nog een keer terugluisteren. 😊

  [ # 11 ] 17 February 2010 08:19 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  81
Geregistreerd  2009-03-12

dit kan je bijna geen amateur meer noemen het was best goed