2 of 2 |  < 1 2
Première Ja Zuster Nee Zuster: recensie én gefilmde reportage van MusicalWorld.TV
  [ # 16 ] 17 December 2009 04:25 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2008-12-23

Super leuke musical!

  [ # 17 ] 28 December 2009 06:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Weet iemand hoelang het duurt voordat de cast naar buiten komt? En komen ze allemaal bij de AI bij het Nieuwe Luxor? Of ergens anders..?

  [ # 18 ] 28 December 2009 08:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

MusicalN - 28 December 2009 06:44 PM

Weet iemand hoelang het duurt voordat de cast naar buiten komt? En komen ze allemaal bij de AI bij het Nieuwe Luxor? Of ergens anders..?

Dat duurt niet zo lang.
Maar waar ze dan komen???

  [ # 19 ] 29 January 2010 08:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  492
Geregistreerd  2009-05-23

Nieuwe serie Ja zuster, nee zuster in de maak
AMSTERDAM -  Telegraaf

Er is een nieuwe televisieserie in de maak van Ja zuster, nee zuster, de populaire Nederlandse comedy die eind jaren zestig vele Nederlanders aan de buis gekluisterd hield. Het productiebedrijf BosBros werkt samen met AVRO, VARA en NPS om de serie eind volgend jaar te kunnen uitzenden.

Een zegsman van het productiebedrijf bevestigde vrijdag een bericht hierover in NRC Handelsblad. Het project kan beginnen zodra de netmanager van Nederland 1 het groene licht heeft gegeven.

De afgelopen jaren zijn er al een film, een toneelstuk, een boek en een musical gemaakt van Ja zuster, nee zuster. De speelfilm uit 2002 werd eveneens door BosBros geproduceerd. Halverwege de jaren negentig waren er ook plannen voor een remake van de legendarische televisieserie. De VARA, VPRO en NPS voerden er in 1995 gesprekken over, maar dat plan liep uiteindelijk stuk.

De VARA zond de televisieserie uit van 1966 tot 1968. Hetty Blok als zuster Klivia en Leen Jongewaard als eigenzinnige bejaarde waren destijds de hoofdrolspelers. De teksten werden geschreven door Annie M.G. Schmidt. Voor de liedjes werkte zij samen met Harry Bannink.

Staat er alleen niet bij wie er in gaan spelen. Mischien de hele musicalcast….....?

[ Gewijzigd: 29 January 2010 08:52 PM by richard.2000 ]
  [ # 20 ] 29 January 2010 09:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

richard.2000 - 29 January 2010 08:50 PM

Nieuwe serie Ja zuster, nee zuster in de maak
AMSTERDAM -  Telegraaf

Er is een nieuwe televisieserie in de maak van Ja zuster, nee zuster, de populaire Nederlandse comedy die eind jaren zestig vele Nederlanders aan de buis gekluisterd hield. Het productiebedrijf BosBros werkt samen met AVRO, VARA en NPS om de serie eind volgend jaar te kunnen uitzenden.

Een zegsman van het productiebedrijf bevestigde vrijdag een bericht hierover in NRC Handelsblad. Het project kan beginnen zodra de netmanager van Nederland 1 het groene licht heeft gegeven.

De afgelopen jaren zijn er al een film, een toneelstuk, een boek en een musical gemaakt van Ja zuster, nee zuster. De speelfilm uit 2002 werd eveneens door BosBros geproduceerd. Halverwege de jaren negentig waren er ook plannen voor een remake van de legendarische televisieserie. De VARA, VPRO en NPS voerden er in 1995 gesprekken over, maar dat plan liep uiteindelijk stuk.

De VARA zond de televisieserie uit van 1966 tot 1968. Hetty Blok als zuster Klivia en Leen Jongewaard als eigenzinnige bejaarde waren destijds de hoofdrolspelers. De teksten werden geschreven door Annie M.G. Schmidt. Voor de liedjes werkte zij samen met Harry Bannink.

Staat er alleen niet bij wie er in gaan spelen. Mischien de hele musicalcast….....?

Mag toch hopen dat Loes Luca zuster Klivia wordt. Nu Hetty Blok toch echt te oud is (alhoewel, zag haar laatst bij DWDD 😉 ) is Loes toch de enige echte zuster Klivia.
Nou ga ik volgende week nog naar de musical dus misschien verander ik nog van mening, maar ik vond Loes Luca in de film wel erg goed.

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 21 ] 31 January 2010 09:32 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2007-05-06

Als jullie nog een keer gaan,moeten jullie echt gaan als Melise de winter de rol speelt van zuster Klivia.
Zij speelt die rol super lekker vol met humor.

De musical zelf vondt ik tegenvallen,omdat er het niets opeens een lied kwam.
Maar de spelers vond ik zelf super,alleen Barbara de wit viel me wat tegen.
Maarja daar had ik ook super hoge verwachtingen van :D

  [ # 22 ] 05 February 2010 10:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik ben gister geweest… Ik ging als Ara-fan en bij de rest van de productie had ik een beetje een mja-gevoel.. Begrijp me niet verkeerd.. Ik ben dol op de Schmidt&Bannink;-musicals… Maar ik vind Ja Zuster,Nee Zuster toch wel de minste… Maarja.. Aangezien ik ooit met mezelf af heb gesproken dat ik al Ara’s producties wil zien sinds Cabaret zat ik er toch.. Op rij 1…

Voor mij een mega fijne verrassing… Roy Kullick.. Wat een persoonlijkheid om te zien.. Danst geweldig met een bepaalde aggressie die ik persoonlijk ronduit geweldig vind om te zien.. Ik las al ergens wat ie gaat doen binnenkort, ben het ook alweer vergeten, maar hij zou voor mij de ideale Emmett zijn in Legally Blonde…
Andere verrassing.. Joep Onderdelinden.. Zoals de gemiddelde Nederlander zie ik die man gewoon als postbode Siemen.. Maar wat deed ie het goed… En wat kan die man dansen… Mark Vijn, ik hoop dat je dit leest… CAST DIE MAN ALS FAGIN!!!!
Annick Boer… Ik vond haar altijd een beetje stom.. Maar wat kan dat mens zingen…
En… Last best… ( ja ik ben enorm subjectief ).. Ara Halici… Je kan mij opvegen als die man zingt… Heerlijke stem… Heerlijke kop… Aaaaaaah! Vind het ook heerlijk wat voor houding hij zichzelf aanmeet als boordevo… Heel erg leuk…

De voorstelling an sich vond ik eigenlijk geweldig leuk.. Ik heb me enorm vermaakt… Ook hulde voor Matin Michel… Vond de choreo’s best wel gaaf eigenlijk..

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 23 ] 12 February 2010 09:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Afgelopen woensdag Ja zuster, nee zuster gezien.
Leuke voorstelling, lekker herkenbaar natuurlijk na alle andere uitvoeringen in verschillende vormen.
Annick Boer zette een hele overtuigende zuster Klivia neer, met noordelijk accent en de nodige humor. Ook Joep Onderlinden vond ik waanzinnig goed.
Ook de rest van de cast was goed, decor en de rest van de aankleding zag er fris en vrolijk uit.
Wel vond ik soms de aanleiding voor de liedjes een beetje gezocht en niet natuurlijk in het verhaal passen, maar echt storend was het niet.
Jammer was dat de zaal maar voor driekwart vol zat. Het was sowieso qua publiek een wat bijzondere avond. Naast me zat een bijzonder oude dame bijna voorovergebogen te slapen, waarbij ze even wakker schrok als er geaplaudisseerd werd en achterin de zaal zat een grote groep verstandelijk gehandicapten waarvan er een aantal regelmatig luidkeels reageerden op wat ze op het toneel zagen.
Toch even wennen. Gelukkig is dit een voorstelling waarbij er geen sprake is van emotionele scenes die verstoord zouden worden, dus een stuk minder storend dan wanneer dat wel het geval zou zijn. En soms waren de reacties ook bijzonder geestig, dus dat was dan weer een aanleiding om extra te lachen en dat is nooit weg 😄

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 24 ] 13 February 2010 12:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

jari - 12 February 2010 09:01 AM

Afgelopen woensdag Ja zuster, nee zuster gezien.
Leuke voorstelling, lekker herkenbaar natuurlijk na alle andere uitvoeringen in verschillende vormen.
Annick Boer zette een hele overtuigende zuster Klivia neer, met noordelijk accent en de nodige humor. Ook Joep Onderlinden vond ik waanzinnig goed.
Ook de rest van de cast was goed, decor en de rest van de aankleding zag er fris en vrolijk uit.
Wel vond ik soms de aanleiding voor de liedjes een beetje gezocht en niet natuurlijk in het verhaal passen, maar echt storend was het niet.
Jammer was dat de zaal maar voor driekwart vol zat. Het was sowieso qua publiek een wat bijzondere avond. Naast me zat een bijzonder oude dame bijna voorovergebogen te slapen, waarbij ze even wakker schrok als er geaplaudisseerd werd en achterin de zaal zat een grote groep verstandelijk gehandicapten waarvan er een aantal regelmatig luidkeels reageerden op wat ze op het toneel zagen.
Toch even wennen. Gelukkig is dit een voorstelling waarbij er geen sprake is van emotionele scenes die verstoord zouden worden, dus een stuk minder storend dan wanneer dat wel het geval zou zijn. En soms waren de reacties ook bijzonder geestig, dus dat was dan weer een aanleiding om extra te lachen en dat is nooit weg 😄

Dat is soms lachen, maar kon ook zwaar irritant zijn! Ik had het bij de Sound Of Music in de Efteling, zat er 1 steeds te schreeuwen en te pruttelen en alle geluiden die je daar niet wil horen (op momenten als dat ze schuilen achter grafstenen). Tis even wennen, maar hopelijk is dat niet als ik de volgende keer naar SOM ga. Toch is het bij ja Zuster Nee Zuster misschien wel iets minder erg inderdaad, maar achja er zijn genoeg andere irritaties die je hebt in theaters…:)

  [ # 25 ] 13 February 2010 03:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  206
Geregistreerd  2004-08-20

Er schijnen nogal veel groepen met verstandelijk beperkten te komen naar JZNZ. De cast is er inmiddels wel aan gewend geloof ik. Wij hadden het een keer, en toen ging Roy af als opa af en zei hij: nou doei he! En hoorde je zo iemand uit de zaal ja doei! Wat ik wel irritant vond was dat er oudere naast mij mee gingen zingen….en tijdens de oude jacob lagen er 2 vrouwen achter ons echt helemaal dubbel van het lachen, en dat terwijl het natuurlijk een heel zielig liedje is. Ze moesten natuurlijk erg lachen om Rein die als Ingenieur helemaal instortte bij dat liedje maar toch vond ik de mate waarop ze lachte niet echt gepast.

  [ # 26 ] 14 February 2010 08:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

*Roos* - 13 February 2010 03:55 PM

Er schijnen nogal veel groepen met verstandelijk beperkten te komen naar JZNZ.

Oh vooral naar deze musical, wat moet ik daar nou van denken 😉

De cast is er inmiddels wel aan gewend geloof ik. Wij hadden het een keer, en toen ging Roy af als opa af en zei hij: nou doei he! En hoorde je zo iemand uit de zaal ja doei! Wat ik wel irritant vond was dat er oudere naast mij mee gingen zingen….en tijdens de oude jacob lagen er 2 vrouwen achter ons echt helemaal dubbel van het lachen, en dat terwijl het natuurlijk een heel zielig liedje is. Ze moesten natuurlijk erg lachen om Rein die als Ingenieur helemaal instortte bij dat liedje maar toch vond ik de mate waarop ze lachte niet echt gepast.

Nee, het kan idd heel irritant zijn als mensen lachen op momenten waarop dat niet gepast is. Meezingen werd er in de rij achter ons ook gedaan door een ietwat verwarde oudere, die er ook vrij vaak hardop doorheen zat te praten met dochter. Dat doei komt me bekend voor, zo ging het bij ons in de zaal eigenlijk wel vrij vaak, gewoon direct reageren op wat mensen op het toneel zeiden of deden. Toen Gerrit als inbreker op kwam, werd er geroepen, “oh, mag niet”
Zoals gezegd, best wennen en soms gewoon irritant, maar een oplossing zie er ook niet zo 1,2,3 voor. Je kunt moeilijk verbieden dat die mensen naar het theater komen.

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 27 ] 14 February 2010 09:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Volgens mij wordt er aan het begin bij JZNZ gezegd dat je mee mag zingen…
Ik stoorde me er ook wel aan, maar bij de liedjes van JZNZ hou je dat toch gewoon niet tegen, denk ik dan 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 28 ] 14 February 2010 09:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Veertje - 14 February 2010 09:15 PM

Volgens mij wordt er aan het begin bij JZNZ gezegd dat je mee mag zingen…
Ik stoorde me er ook wel aan, maar bij de liedjes van JZNZ hou je dat toch gewoon niet tegen, denk ik dan 😄

Ja hoor, dat wordt idd aan het begin van de voorstelling gezegd en het zijn natuurlijk zulke aanstekelijke en bekende liedjes dat je vanzelf meezingt (wel heel zachtjes om mijn dochter niet te schande te maken 😉 )
Meezingen stoort me ook niet echt, behalve als mensen er hard bovenuit gaan zitten gillen, wil wel de cast ook nog kunnen horen.

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 29 ] 14 February 2010 09:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Tuurlijk, gillen en erdoorheen praten is irritant.
Maar bijvoorbeeld de verstandelijk gehandicapten kunnen er niets aan doen, en ook die gun ik een leuke middag/avond.
Je kan wel tegen zo iemand zeggen: hee niet doen want dat stoort de rest van het publiek, maar doorgaans haalt dat weinig uit, de meesten begrijpen het niet of kunnen er echt niets aan doen 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 30 ] 15 February 2010 07:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Veertje - 14 February 2010 09:30 PM

Tuurlijk, gillen en erdoorheen praten is irritant.
Maar bijvoorbeeld de verstandelijk gehandicapten kunnen er niets aan doen, en ook die gun ik een leuke middag/avond.
Je kan wel tegen zo iemand zeggen: hee niet doen want dat stoort de rest van het publiek, maar doorgaans haalt dat weinig uit, de meesten begrijpen het niet of kunnen er echt niets aan doen 😄

Het is niet te voorkomen en er is ook niets aan te doen, maar daarom kan het bij bepaalde voorstellingen en scenes nog wel irritant zijn. (en ik gun mezelf en mijn gezelschap ook een leuke avond 😄 )

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

 < 1 2
2 of 2
‹‹ Urinetown on tour 2010      We Will Rock You ››