3 dagen Londen
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Vandaag weer terug na een paar dagen Londen met mijn moeder. Ik was nog niet eerder in Londen geweest dus heel wat afgelopen en heel veel metrostations van binnen gezien om zoveel mogelijk van de stad te kunnen zien. Natuurlijk de bekende bezienswaardigheden zoals The Big Ben, Tower bridge, Buckingham palace etc. bezocht. Vond dat ik dat wel gezien moest hebben maar eenmaal gezien was ik er ook snel klaar mee. Wat ik erg leuk vond was Covent Garden. Allemaal leuke kraampjes, winkels en terrasjes en een aantal goede straatartiesten gezien. En al helemaal in de kerststemming, beetje vroeg maar wel gezellig. Verder vond ik de buurt Camden en de Camden market zeer de moeite waard. We verbleven in het Caring Hotel gelegen in de wijk Bayswater. Super tevreden over en niet duur. In Nederland kaarten geboekt voor The Lion King en voor Billy Elliot. Ik durfde de gok niet aan om ter plekke kaarten te kopen omdat ik deze musicals perse wilde zien en zeker wilde zijn van goede plaatsen. Voor beide voorstellingen plaatsen op de 2de rij van het eerste balkon waar ik erg tevreden mee was! Super overzicht, geen last van hoofden voor me en nog dichtbij genoeg om gezichtsuitdrukkingen te zien.
Dinsdagavond The Lion King.
Ik dacht dat het ’s avonds wel zou meevallen met de hoeveelheid kinderen bij de Lion King. Maar toen we onze plaatsen in de dress circle aan het opzoeken waren zag ik dat een hele school kinderen, allen netjes in uniform, hetzelfde aan het doen waren. Maar ze gedroegen zich allemaal heel netjes, helemaal geen last van gehad. Nou ja, alleen in de pauze dan. Toen moesten alle meisje natuurlijk plassen en stonden ze allemaal voor mij in de rij voor de toiletten, haha!
Deze musical heb ik destijds ook in Nederland gezien. Het was de eerste musical die ik ooit zag en was er toen erg van onder de indruk. En ik moet zeggen dat ik ook deze keer weer erg onder de indruk was van de mooie kostuums en decors. En wat een mooi theater trouwens! Over het algemeen werd er goed geacteerd en gezongen. Ook de kinderen die Simba en Nala speelden acteerden en zongen erg goed. Voor de volwassen Nala hadden we een understudy. Dit werd van te voren netjes omgeroepen. Ze deed het overigens prima. Van de volwassen Simba was ik niet zo gecharmeerd. Hij zong en acteerde wel aardig. Maar toch miste ik wat bij hem. Ik weet niet precies wat het was maar het kwam niet echt over. Bijvoorbeeld bij “Endless night”, wat ik een erg mooi nummer vind, raakte hij mij niet. Maar verder erg genoten van deze vrolijke en spectaculaire musical!
Woensdagavond Billy Elliot.
Wederom een erg mooi theater! Wel een beetje weinig ruimte om mijn benen te laten maar ja dat krijg je met zo’n oud theater. We zaten een beetje aan de zijkant van de 2de rij van het eerste balkon en naast ons waren er een heleboel lege stoelen. Na de pauze zijn we een beetje doorgeschoven naar het midden waardoor we helemaal perfect zaten! En dan de voorstelling: Wow, wow, wow! Ik vond het echt een super musical en wil nu al nog een keer! Van te voren heb ik toch maar even de film gekeken omdat ik bang was dat ik het anders niet goed zou kunnen volgen. Ik vond het wel fijn dat ik het verhaal hierdoor al kende maar ik kon nog steeds niet alles wat er gezegd en gezongen werd verstaan. Maar dat was niet erg. De rol van Billy Elliot werd gespeeld door Fox Jackson Keen. Ik was erg onder de indruk van deze jongen. Niet normaal hoe goed hij zong, acteerde en natuurlijk danste. En met zoveel emotie. Echt geweldig! Wat het meeste indruk op mij maakte was de angry dance, die ging echt door merg en been. En bij Electricity kon ik het niet meer droog houden. Nadat hij zijn dans na dat nummer afsloot door tegen de muur op te lopen en vervolgens een achterwaartse salto maakte, kreeg hij een enorm applaus dat erg lang aanhield. Een man die een paar rijen achter mij zat schreeuwde een aantal keer heel hard: “BRAVO! BRAVO!” Fox kon een enorme big smile niet meer inhouden (was echt heel ontroerend) en herpakte zichzelf vervolgens weer heel professioneel. Niet alleen Fox als Billy was geweldig maar iedereen was echt erg goed. Ook heel knap hoe er door de mijnwerkers en de kinderen werd gedanst op een perfecte manier. Ik vond de musical helemaal top!
Mijn moeder vond beide musicals trouwens ook geweldig. En vooral bij Billy heeft ze wat afgehuild. Twee totaal verschillende musicals maar beide zeker de moeite waard!

  [ # 1 ] 21 November 2009 12:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

britse schoolkindjes zijn allemaal heel erg braaf, heel anders dan hier in Nederland.. 😉
leuk dat je zo’n fijne tijd hebt gehad.

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 2 ] 23 November 2009 08:52 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  268
Geregistreerd  2009-01-31

LissLove - 21 November 2009 12:36 PM

britse schoolkindjes zijn allemaal heel erg braaf, heel anders dan hier in Nederland.. 😉
leuk dat je zo’n fijne tijd hebt gehad.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn hoor.. 😉 Kinderen blijven kinderen.. Gelukkig zijn er ook nog genoeg kinderen die zich normaal kunnen gedragen.


Leuke verslagen! Ik heb voor komend weekend Lion King op het programma staan, dus heb er nu alleen maar meer zin in.
Ook begint Billy Elliot weer bij mij te kriebelen. Denk dat ik daar binnenkort ook nog maar een bezoekje aan ga brengen. Heb net ook de cd aangeschaft en het is toch zeker één van mijn favoriete musicals. Heel anders dan Lion King, dat vind ik toch vooral leuk door jeugdsentiment.