41 of 41 | ‹ First  < 39 40 41
John Kraaijkamp Musical Awards 2010
  [ # 601 ] 18 June 2010 01:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  107
Geregistreerd  2010-04-15

lijkt me duidelijk dan

  [ # 602 ] 18 June 2010 09:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Svenn - 15 June 2010 07:02 AM

...uit een slaapverwekkende serie koos de jury William Spaaij en Mariska van Kolck. Terecht. Het valt echter niet uit te leggen dat Martine Bijl met lege handen bleef zitten, evenals Vera Mann (Dromen) en Peter Lusse gepasseerd werd voor zijn hartverscheurende rol in Chicago…

Het valt wel uit te leggen; anderen waren echt beter. Het had niet uit te leggen geweest als Urinetown niet de prijs voor beste vertaling had gekregen.
Hartverscheurend is een term die hoort bij een heel sterk optreden, en dan denk ik toch echt niet aan Peter Lusse in Chicago, wiens emoties kleurloos en dus allesbehalve hartverscheurend waren. Cellofaan toch verkeerd opgevat hoor. Vera was leuk in Dromen, maar het was zeker niet haar beste rol, en evenmin een vertolking die om een prijs smeekte. Maar deze opmerking geeft wel aan wie de grote motor is geweest tijdens de jaren dat Vera de award bij haar zegeltjes kreeg.

Heer d’Ancona beschijt zijn eigen nest.

Svenn - 15 June 2010 07:02 AM

...nog iets. In de afdeling Beste Liedteksten waren uitsluitend buitenlanders genomineerd. Van hen won Fred Ebb namens Chicago. Hij overleed op 12 september 2004…

...misschien heeft het zin de reglementen voor de awards eens op te schonen. Aan het werk…[/i]

Als heer d’Ancona de moeite had genomen hier navraag over te doen op het moment van bekendmaking had hij dezelfde reactie gekregen als toen musicalworld dat deed. Het regelement wordt inderdaad aangepast, of opgeschoond, of hoe je het ook wilt noemen. Ik vind het overleden zijn overigens geen argument om een prijs niet te krijgen als je’‘m verdient. wel raar voor een tekstschrijver wiens teksten wij niet hebben gehoord, maar als een dode componist nu ineens in Nederland te horen is, komt hij/zij voor mij zeker in aanmerking.

Hanstmf - 17 June 2010 05:05 PM

Stel dat Noortje heel goed was in Urinetown maar slecht in Mary Poppins (of omgekeerd) dan had Noortje niet gewonnen!

Hoe weet je dat? Als Noortje voor 1 rol was genomineerd in plaats van twee had ze evengoed kunnen winnen.

[ Gewijzigd: 18 June 2010 09:48 PM by Jeroen ]
  [ # 603 ] 01 August 2010 09:27 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Gisteravond heb ik het Sondheim-concert bij de BBC gezien en na afloop vroeg ik me echt af waarom ze het eerste ‘Sunday in the park with George’ niet hebben gekozen voor de Musical Awards i.p.v. de ‘Zondag’ die ze daar lieten horen.
Voorafgaand aan de Musical Awards kende ik de hele musical nog niet, maar ik had net wel werk van Sondheim leren kennen door Sondheim in Songs en daar zat veel moois bij wat echt wist te raken. Het nummer op de Awards vond ik echter (als los nummer) nogal nietszeggend. Niet dat het slecht uitgevoerd was, maar het enige dat ik ervan begreep was dat er mensen op een zondag in het park door George geschildertd werden en het raakte me totaal niet. Het ‘Sunday in the Park’- nummer van gisteren echter was veel boeiender en leuker om na te kijken en luisteren én ik kreeg een veel beter beeld van waar het in de musical over gaat. Denk echt dat dat ‘Sunday’-nummer beter was aangeslagen bij de kijkers dan het gebrachte ‘Zondag’.


Nog even een heel andere vraag: Heeft iemand nog iets gehoord over nominaties/awards/gala met betrekking tot de jeugd- en familiemusicals? Na het nieuws over de aparte awards en het aparte gala, is het enige wat ik er nog over gehoord heb dat Mark Haayema genomineerd is/was voor zijn rol als ezel in Sprookjesboom en dat hij ook niet wist hoe het nu allemaal ging met die awards evenals Sipke Jan.
Ik hoop wel dat er nog wat komt, vind het allemaal heel raar gaan.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 604 ] 14 October 2010 10:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

In de categorie een oud topic omhoog halen….


Gisteren bij RTL Boulevard werd eindelijk de musical award voor jeugd/familiemusical uitgereikt aan Woezel en Pip.. Bettina ging m aan Dinand Woesthoff overhandigen.. en zoals Albert het deed voorkomen waren ze het eigelijk gewoon vergeten….

  [ # 605 ] 14 October 2010 10:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Durske - 14 October 2010 10:11 AM

In de categorie een oud topic omhoog halen….

Gisteren bij RTL Boulevard werd eindelijk de musical award voor jeugd/familiemusical uitgereikt aan Woezel en Pip.. Bettina ging m aan Dinand Woesthoff overhandigen.. en zoals Albert het deed voorkomen waren ze het eigelijk gewoon vergeten….

Zou best kunnen dat ze het waren vergeten, echt slordig!
Naast Woezel en Pip in de Tovertuin, waren De Sprookjesboom en Hoe overleef ik mijn eerste zoen? genomineerd. Kan me inderdaad herinneren dat ik in het voorjaar heb mogen stemmen op 1 van deze 3!

  [ # 606 ] 14 October 2010 10:56 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hanstmf - 14 October 2010 10:22 AM
Durske - 14 October 2010 10:11 AM

en zoals Albert het deed voorkomen waren ze het eigelijk gewoon vergeten….

Zou best kunnen dat ze het waren vergeten, echt slordig!

Lezers van dit forum weten wel beter toch. Het was de bedoeling dat de familieproducties apart in de kijken zouden worden gezet, met een apart programma. Deze uitreiking betekent volgens mij dat dat dus jammerlijk mislukt is. Familiemusicals worden dus niet serieus genomen; jammer hoor, want dat betekent dus ook dat de spelers voor hun prestatie ook niets meer kunnen verdienen. Terwijl er zeker betere bij zijn dan de awardwinnende in de “volwassen” categorie.

  [ # 607 ] 14 October 2010 11:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 14 October 2010 10:56 AM

Lezers van dit forum weten wel beter toch. Het was de bedoeling dat de familieproducties apart in de kijken zouden worden gezet, met een apart programma. Deze uitreiking betekent volgens mij dat dat dus jammerlijk mislukt is. Familiemusicals worden dus niet serieus genomen; jammer hoor, want dat betekent dus ook dat de spelers voor hun prestatie ook niets meer kunnen verdienen. Terwijl er zeker betere bij zijn dan de awardwinnende in de “volwassen” categorie.

Ikzelf was het niet vergeten en had inmiddels zoiets van “daar hoor je nooit meer wat van”, maar het was gepast geweest als ze deze uitreiking nog voor de zomervakantie, dus zo’n 1-2 wk na het MAG hadden georganiseerd. Dat had inderdaad van wat meer respect getuigd voor familieproducties. Volgend haar beter hopelijk!

  [ # 608 ] 14 October 2010 01:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Jeroen - 14 October 2010 10:56 AM
Hanstmf - 14 October 2010 10:22 AM
Durske - 14 October 2010 10:11 AM

en zoals Albert het deed voorkomen waren ze het eigelijk gewoon vergeten….

Zou best kunnen dat ze het waren vergeten, echt slordig!

Lezers van dit forum weten wel beter toch.


ik weet ook wel beter.. maar het is jammer dat Albert het zo de wereld in brengt..

  [ # 609 ] 14 October 2010 05:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

En hoe zit het nu met de andere awards dan? Ik weet niet wie er allemaal genomineerd waren voor beste mannelijke/vrouwelijke hoofdrol/bijrol etc. want dat is ook niet mede gedeeld maar Mark Haayema heeft wel een nominatie gekregen voor zijn rol als ezel, dan zijn er dus blijkbaar wel nominaties uitgedeeld.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 610 ] 14 October 2010 07:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik hoop morgen meer duidelijkheid te krijgen hierover.

  [ # 611 ] 15 October 2010 12:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Jeroen - 14 October 2010 07:03 PM

Ik hoop morgen meer duidelijkheid te krijgen hierover.

Duidelijkheid over de Musical Awards? Contradictio in terminis, toch Jeroen? 😉

  [ # 612 ] 15 October 2010 12:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wie weet wordt het binnenkort volkomen helder allemaal. Over een paar minuten in ieder geval een nieuwsberichtje op de homepage over de “familie-awards” en de stand van ‘het verdwijnen van de jury”

  [ # 613 ] 15 October 2010 01:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Begrijp ik nu goed uit het artikel dat familiemusicals (definitief) niet meer kunnen meedingen naar Awards? Misschien moeten we dan voor onszelf maar eens nagaan hoeveel mensen tussen 2000 en 2009 een Award hebben gekregen voor hun bijdrage aan een familiemusical.

Bij een musicalaward gaat het toch om de beoordeling van de individuele prestaties in een musical. Het doet er dan toch niet toe wat de doelgroep van die musical is?

  [ # 614 ] 15 October 2010 02:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat begrijp je goed; waarschijnlijk vervalt ook de publieksprijs in deze categorie. Qua doelgroep zijn ze wel vrij stellig, zeker wat betreft het gala. Nu hebben we daar natuurlijk ook wel rare dingen gezien. Uiteraard is het lastig om het financieel van de grond te krijgen, maar ik had geen bezwaar gehad tegen een musicalavond, waarbij voor achten de familiezaken zouden worden gepromoot en uitgereikt en na het journaal de rest.

Bedenk ook dat er wel wat praktische problemen zijn als de nominatiecommissie ook nog eens alle familieproducties moet bekijken.

‹ First  < 39 40 41
41 of 41