2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Klaboem! Wie hoorde het kabinet omlazeren?
  [ # 16 ] 20 February 2010 06:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Annelot91 - 20 February 2010 06:27 PM

Het meest bizarre is eigenlijk dat er nu vooral op Bos wordt geschoten (hij is er uitgestapt), terwijl het CDA en de CU juist tegen het regeerakkoord ingaan..

Politiek is ook niet logsich:P

  [ # 17 ] 20 February 2010 09:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  154
Geregistreerd  2007-03-25

Annelot91 - 20 February 2010 04:02 PM

Femke Halsema is echt één van de beste politica van dit moment naar mijn mening!

Ze is als debater gewoon echt heel erg sterk! Ook de manier waarop zij op Wilders reageert is bewonderenswaardig te noemen!

Ik moet zeggen dat ik haar wel een ‘bijzondere’ persoonlijkheid vind in de politiek. Hoe ze afgelopen donderdag tegen de voorzitter van de Tweede Kamer tekeer ging: “Voorzitter, ik wens niet op die toon aangesproken te worden, ik wil een volwassen debat voeren.”. Heb er behoorlijk hard om moeten lachen. Maar ik hoop toch niet dat zij onze minister-president wordt. Ben zelf totaal niet voor Groen-Links. 1 maart komt ze een masterclass geven bij mij op school, lijkt me heel interessant om bij te zijn. Hoop dat de zaal niet uitpuilt 😊

Bos heeft gewoon een heel slim spel gespeeld: hij kon zijn poot stijf houden, omdat, of het kabinet nu zou vallen of niet, hij toch wel zijn zin zou krijgen: Nederland gaat weg uit Uruzgan. Een demissionair kabinet mag het besluit niet terugdraaien en als de PvdA in het kabinet zou blijven, had CDA ook moeten inschikken. PvdA kan, vrees ik, hier veel stemmen uit halen bij de gemeenteraadverkiezingen, omdat ze hebben laten zien geen ‘zwakke partij’ te zijn. Erg slim gespeeld!

Vannacht heb ik het tot 1:30u volgehouden, maar toen zijn mijn ogen dichtgevallen. Was al sinds 3:30u wakker…

Ik hoop wel dat het besluit om studiefinanciering af te schaffen nog niet definitief was, want anders zijn we ons geld binnen no time kwijt!

[ Gewijzigd: 20 February 2010 09:08 PM by gemski ]
  [ # 18 ] 20 February 2010 10:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Annelot91 - 20 February 2010 04:02 PM

Femke Halsema is echt één van de beste politica van dit moment naar mijn mening!

Haha, Femke??? Laat me niet lachen. Als Nederland een linkse regering krijgt is het helemaal gebeurd met de orde hier. Links is funest, dat heeft de wereldgeschiedenis wel bewezen. Willen we Nederland in orde houden dan is een rechts kabinet het beste. VVD-PVV en misschien Verdonk als ze de meerderheid halen.

Links zegt altijd dat ze sociaal zijn. Dat is lachwekkend. Want juist zij doen niets aan de asociale Nederlander of wie dan ook. En Femke zal het liefst een kopje thee drinken met een crimineel die vier moorden pleegt: “Niet weer doen he, stouterd”, zal ze zeggen.

En wat ook zo lachwekkend is aan die arme zieltjes van Groen Links. Altijd Wilders verwijten dat hij grote groepen uitsluit enzo. Maar zelf sluiten ze uit om met Wilders te regeren. Terwijl die op dit moment in de peilingen tweede staat achter de CDA. Hoezo een grote groep uitsluiten?

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 19 ] 20 February 2010 11:16 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Uhm nu kunnen hier alle links-stemmers tegenover alle rechts-stemmers gaan staan, en dat mag hier want het is tenslotte het off topic-gedeelte van het forum, maar ik hoop dat de discussies niet té verhit gaan worden haha want dat is niet echt bevorderlijk voor de algemene sfeer lijkt me en we komen er toch niet uit: er zullen hier altijd links en rechts-stemmers zijn die het never nooit niet eens gaan worden wat betreft politiek.
Maar goed, een gezonde discussie is nooit weg natuurlijk 😉

  [ # 20 ] 20 February 2010 11:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Haha eigenlijk was je me net voor. Tijdens verjaardagen moet je ook nooit over politiek beginnen. Komt vaak alleen maar narigheid van. Maar ik kan er ver in op gaan vooral ook omdat mensen (ook hier heb ik al wel weer door) het motto “Rechts denken, links lullen” hanteren. Ofwel, mensen die niet hun eigen, echte mening durven te geven omdat ze dan bang zijn buiten de boot te vallen…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 21 ] 21 February 2010 12:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Svenn - 20 February 2010 10:55 PM
Annelot91 - 20 February 2010 04:02 PM

Femke Halsema is echt één van de beste politica van dit moment naar mijn mening!

Haha, Femke??? Laat me niet lachen. Als Nederland een linkse regering krijgt is het helemaal gebeurd met de orde hier. Links is funest, dat heeft de wereldgeschiedenis wel bewezen. Willen we Nederland in orde houden dan is een rechts kabinet het beste. VVD-PVV en misschien Verdonk als ze de meerderheid halen.

Links zegt altijd dat ze sociaal zijn. Dat is lachwekkend. Want juist zij doen niets aan de asociale Nederlander of wie dan ook. En Femke zal het liefst een kopje thee drinken met een crimineel die vier moorden pleegt: “Niet weer doen he, stouterd”, zal ze zeggen.

En wat ook zo lachwekkend is aan die arme zieltjes van Groen Links. Altijd Wilders verwijten dat hij grote groepen uitsluit enzo. Maar zelf sluiten ze uit om met Wilders te regeren. Terwijl die op dit moment in de peilingen tweede staat achter de CDA. Hoezo een grote groep uitsluiten?

Ik ga toch even mijn mening geven, maar laten we het wel gezellig houden. Ik stem zelf Groen-Links, niet omdat ik wil dat Femke premier wordt maar alleen in de hoop dat Groen-Links groot word. Ik vind namelijk een goede oppositie net zo belangrijk als een regering. Een kabinet van alleen links lijkt mij ook geen juiste regering, een mix lijkt mij ideal, Ik vind het trouwens goed dat GL aangeeft niet met de PVV te willen regeren. Je mag zo’n boodschap best geven, je kiezers weten waar ze aan toe zijn en de PVV standpunten staan lijnrecht tegen die van GL (muv van enkele dieren standpunten)

VVD-PVV-Verdonk zou voor mij juist een ramp regering zijn, en dan mag je best commentaar hebben op links, dat ze volgens jou niet altijd sociaal zijn, of (zoals anderen zeggen) zelf ook auto rijden, vliegen voor werk etc) Maar als “rechts” persoon kan je ook niks fout doen geloof ik, als je een dikke vervuilende auto rijd, 4 huizen hebt, aandelen in “vuile” bedrijven hebt, bio-industrie eet etc pas alles nog perfect binnen de partij gedachten en is er niks mis mee. Ja dan is Links makkelijk aan te vallen.

Persoonlijk vind ik rechts te veel op het “NU” en eigen belang gericht, links en sociaal Nederland denkt verder en denken aan de gehele samenleving. Links word vaak gezien als onrealistisch maar rechts denken door alles te houden zoals het is en niet willen veranderen is misschien erger dan onrealistisch vooruit willen gaan.

Nogmaals; dit is mijn mening, het zijn geen feiten. Laten we het vooral gezellig houden hier, want inderdaad politiek kan van een gezellig feestje snel een ruzie sfeer maken

  [ # 22 ] 21 February 2010 04:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Uiteraard houden we het gezellig. Ook in de kamer vallen ze elkaar aan om vervolgens een uur later een borrel te drinken. Doen wij toch ook? En dat “links” niet alleen slecht is lijkt me ook logisch. Maar ben benieuwd het worden spannende verkiezingen.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 23 ] 21 February 2010 09:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

dat is nou juist ‘t leuke aan politiek: iedereen vindt wat anders en probeert elkaar op grond van argumenten er van te overtuigen gelijk te hebben! Dan gaat ‘t er helemaal niet om of je elkaar aardig vindt of niet… Dus ik vind zo’n felle discussie wel leuk, aangezien je het niet tegen elkaar PERSOONLIJK hebt..

Ik heb een tijdje geleden na een uitzending van Pauw en Witteman, waar onze klas bij aanwezig was, nog een hele tijd gepraat met Femke Halsema, samen met een groepje leerlingen en heb daardoor erg veel respect voor haar gekregen!
Is echt een super vrouw, maar ook haar mening onderbouwt ze heel helder etc.

Daarnaast over de kwestie links/rechts: in principe is ‘t natuurlijk veel moeilijker om je aan je linkse principes te houden, gezien niet iedereen een heilig boontje is, maar het gaat me er vooral om hoe zij tegen bepaalde zaken aankijken, dat ze zelf zien dat het zo niet werkt en met oplossingen proberen te komen.

Een kabinet met de PVV lijkt me vreselijk en als dat echt gebeurt, ben ik blij dat ik een jaar in Nieuw-Zeeland zit, vanaf augustus, dan erger ik me minder aan de beslissingen die in Nederland worden genomen..

Wat die man zegt is zo respectloos, als ik hem hoor praten schaam ik me bijna dat ik Nederlander ben!

  [ # 24 ] 21 February 2010 10:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Annelot91 - 21 February 2010 09:34 PM

dat is nou juist ‘t leuke aan politiek: iedereen vindt wat anders en probeert elkaar op grond van argumenten er van te overtuigen gelijk te hebben! Dan gaat ‘t er helemaal niet om of je elkaar aardig vindt of niet… Dus ik vind zo’n felle discussie wel leuk, aangezien je het niet tegen elkaar PERSOONLIJK hebt..

Ik heb een tijdje geleden na een uitzending van Pauw en Witteman, waar onze klas bij aanwezig was, nog een hele tijd gepraat met Femke Halsema, samen met een groepje leerlingen en heb daardoor erg veel respect voor haar gekregen!
Is echt een super vrouw, maar ook haar mening onderbouwt ze heel helder etc.

Daarnaast over de kwestie links/rechts: in principe is ‘t natuurlijk veel moeilijker om je aan je linkse principes te houden, gezien niet iedereen een heilig boontje is, maar het gaat me er vooral om hoe zij tegen bepaalde zaken aankijken, dat ze zelf zien dat het zo niet werkt en met oplossingen proberen te komen.

Een kabinet met de PVV lijkt me vreselijk en als dat echt gebeurt, ben ik blij dat ik een jaar in Nieuw-Zeeland zit, vanaf augustus, dan erger ik me minder aan de beslissingen die in Nederland worden genomen..

Wat die man zegt is zo respectloos, als ik hem hoor praten schaam ik me bijna dat ik Nederlander ben!

Toch zegt hij 8 van de 10 keer dingen die wel degelijk kloppen;)

  [ # 25 ] 22 February 2010 09:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Persoonlijk denk ik dat een geheel rechts kabinet net zo gevaarlijk is, als een geheel links kabinet!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 26 ] 22 February 2010 10:03 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

MusicalN - 21 February 2010 10:05 PM

Toch zegt hij 8 van de 10 keer dingen die wel degelijk kloppen;)

Ja, precies. Maar ja, als je zegt dat criminelen voorgoed achter slot en grendel moeten dan mag dat dus niet. En als “buitenlanders” keer op keer er criminele activiteiten op na houden moet je dat maar voor lief nemen. Dat is links, maar dat is juist in mijn ogen asociaal. Echt onbegrijpelijk.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 27 ] 22 February 2010 10:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Het zegt ook wel iets dat dit al het vierde kabinet onder Balkenende is dat voortijdig valt! Wat hem helaas niet belet weer lijsttrekker te worden voor het CDA.
Ik ben het verder wel met MoNieky eens, een geheel rechts kabinet ( bijvoorbeeld met de PVV die ongetwijfeld zwaar gaat winnen) net zo gevaarlijk is als een geheel links kabinet.
Maar ja het zal of het een of het ander worden want CDA en PVDA gaan echt niet meer samen in een volgend kabinet zitten.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 28 ] 22 February 2010 10:20 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Annelot91 - 21 February 2010 09:34 PM

Een kabinet met de PVV lijkt me vreselijk en als dat echt gebeurt, ben ik blij dat ik een jaar in Nieuw-Zeeland zit, vanaf augustus, dan erger ik me minder aan de beslissingen die in Nederland worden genomen..

Dat bedoel ik nou. Hele wijken in Rotterdam, Utrecht, Gouda etc etc worden geterrorriseerd door bendes. Je kunt er niet veilig over straat. Lesbische stellen die weggepest werden door medelanders. Ja, daar wil Wilders WEL wat aan doen. En dat vind je niet oke?

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 29 ] 22 February 2010 10:22 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Svenn - 22 February 2010 10:03 AM
MusicalN - 21 February 2010 10:05 PM

Toch zegt hij 8 van de 10 keer dingen die wel degelijk kloppen;)

Ja, precies. Maar ja, als je zegt dat criminelen voorgoed achter slot en grendel moeten dan mag dat dus niet. En als “buitenlanders” keer op keer er criminele activiteiten op na houden moet je dat maar voor lief nemen. Dat is links, maar dat is juist in mijn ogen asociaal. Echt onbegrijpelijk.

Tuurlijk mag je dat zeggen; het getuigt echter van weinig realiteitszin om iedereen die een keertje in de fout gaat op te sluiten en de sleutel weg te gooien. Net als het stigmatiseren van alle buitenlanders evenmin een oplossing biedt voor de problemen; eerder het tegenoverstelde bereikt. Immers, jij stippelt met deze generalisatie alvast hun carrierepad uit. Of dat rechts is weet ik niet, maar asociaal is het in ieder geval. Dergelijke statements komen veelal niet door mensen die zich in de materie verdiepen. Die bijvoorbeeld meteen aannemen dat in Gouda criminelen een feestje krijgen van gemeenschapsgeld om ze met oud en nieuw van de straat te houden. (Realiteit: van het wijkbudget dat iedere wijk heeft is door (een groepje (niet-daders) een feest georganiseerd met oud en nieuw.) Mijn opinie is in ieder geval dat je niet alles voor zoete koek moet aannemen. En problemen benoemen is makkelijk; ze vervolgens oplossen het grote probleem.

Wb de val:
De reactie van Balkenende op Davids heeft hem voor mij totaal ongeschikt gemaakt als premier. Normen en waarden? Toegeven dat je echt fout zat horen daar wat mij betreft ook bij. Ook zijn hypocriete standname voor de val vind ik zielig. Als je iets wil besluiten met 3 man, en 1 wil één ding absoluut niet; waarom ga je dan drammen dat die persoon eerst wel die optie moet openhouden. Volstrekt ongeloofwaardig.

We missen politiek leiders met leiderkwaliteiten. Iemand die ook geaccepteerd kan worden door mensen met een andere politieke mening. Lubbers, Kok, Drees. En de enorme versnippering over politieke partijen maakt dat er geen enkele belangrijke beslissing meer genomen kan worden; alles in compromis.

  [ # 30 ] 22 February 2010 10:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Problemen noemen is makkelijk? Dat doet zelfs GroenLinks niet eens. Nee, je praat te gemakkelijk Jeroen. Ook dat je zegt “iedereen die een keertje in de fout gaat”. Er is echt een structureel probleem in Nederland en Wilders is de enige die dat blijkbaar ziet en wel benoemt. Maar je zal zelf maar slachtoffer worden/zijn dan wordt er echt heel anders gepraat.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6
‹‹ Linda (Lin1975) jarig      we komen op tv!!! ››