3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Klaboem! Wie hoorde het kabinet omlazeren?
  [ # 31 ] 22 February 2010 10:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Wilders is een one-issue politicus. Net als Thieme van de Dierenpartij. Ik vind hem altijd overkomen als een Middeleeuwse Kruisridder!

[ Gewijzigd: 22 February 2010 10:55 AM by dutchthea ]
   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 32 ] 22 February 2010 11:07 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Svenn - 22 February 2010 10:34 AM

Problemen noemen is makkelijk? Dat doet zelfs GroenLinks niet eens. Nee, je praat te gemakkelijk Jeroen. Ook dat je zegt “iedereen die een keertje in de fout gaat”. Er is echt een structureel probleem in Nederland en Wilders is de enige die dat blijkbaar ziet en wel benoemt. Maar je zal zelf maar slachtoffer worden/zijn dan wordt er echt heel anders gepraat.

Wilders spreekt kennelijk de problemen uit die jij belangrijk vindt; Groen Links ziet de problemen op andere onderwerpen; die spreken zij uit. En volgens mij is de enige die te gemakkelijk praat de heer Wilders. Als inwoner van de Marrokaan-dichtste gemeente zie ik echt wel de problemen, maar ook de personen die je met generalisaties kapot maakt; degene die je er op wijst dat je je sleutels nog in de deur hebt zitten, of als je wat verliest.

  [ # 33 ] 22 February 2010 11:40 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Jeroen - 22 February 2010 11:07 AM

Wilders spreekt kennelijk de problemen uit die jij belangrijk vindt; Groen Links ziet de problemen op andere onderwerpen; die spreken zij uit. En volgens mij is de enige die te gemakkelijk praat de heer Wilders. Als inwoner van de Marrokaan-dichtste gemeente zie ik echt wel de problemen, maar ook de personen die je met generalisaties kapot maakt; degene die je er op wijst dat je je sleutels nog in de deur hebt zitten, of als je wat verliest.

Klopt, ik vind een thema als veiligheid belangrijk en daar schaam ik me niet voor. Belngarijker dan oeverloos gezeur over een boom in het Vondelpark die wel of niet gekapt moet worden.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 34 ] 22 February 2010 12:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Weet niet hoe het zit hoor. Persoonlijk zou ik nooit op Wilders stemmen, toch denk ik dat er wel degelijk goede punten in zijn programma zitten. Zelf denk ik dan aan het ouderenbeleid, gevangenissen, gezondheidszorg en bijvoorbeeld de AOW. Aan de andere kant hekel ik zijn “massa integratie” als one-liner in alle toespraken. “Kopvodden taks” vind ik persoonlijk het dieptepunt van Wilders. Goed, als je opsporing verzocht kijkt en je hoort dan 9 van de 10 keer “getinte man van Marokkaanse afkomst”.. dan krijg ik ook de kriebels. Weet alleen niet of het echt werkt dat door het tegengaan van immigratie de “slechten” geweerd worden uit Nederland en het dan helemaal goed gaat.

Zelf denk ik dat we té tolerant zijn. Het moet allemaal kunnen en we moeten er allemaal voor zorgen. Dat kan natuurlijk niet. Dat werkt niet en dat krijg je nooit voor elkaar. Wilders zal dan wellicht in het kabinet komen, ook daar zal hij compromissen moeten sluiten. Anders valt het kabinet weer, voordat het geformeerd is. Daarbij vind ik de PVV veel lijken (qua organisatiestructuur) op de LPF.à‰én sterke voorman (Pim Fortuyn vs Geert Wilders) en daarachter ... helemaal niets. In de rechtse verdediging, dit is tevens zo bij Groen Links (op Tofok Dibi en Ineke van Gent na dan) en D66 (daarvan ken ik alleen Pechtold). Partij voor de Dieren geldt hetzelfde voor, alhoewel ik Marianne Thieme een ontzettend goede politica vind.

Mijn two cents: Wilders gaat groot worden. Nederland kiest voor hem omdat hij de vinger op de ogenschijnlijke zere plek ligt. Echter als hij in het kabinet komt, wordt er niets van waar. Hij kan namelijk niet samenwerken en de overige leden van zijn partij zijn .. uhm.. onbekwaam. Met andere woorden: we zien even hoe het is met rechts (CDA-VVD-LPF) en vallen daarna terug op wat ons Nederlanders zo kenmerkt: degelijkheid (CDA-PvdA-CU). Ik zal daar zelf geen aandeel in hebben, moet me nog goed verdiepen maar ik stem op D66 of Groen Links.

Goed topic hoor…!!!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 35 ] 22 February 2010 12:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ik zit zelf ook op D66/Groen Links.
En Wilders gaat zeker groot worden. Hoe groot is moeilijk te schatten, maar een coup a la de LPF zie ik wel in het verschiet. Het CDA heeft een coalitie met de PVV volgens mij niet bij voorbaat uitgesloten. VVD zie ik daar ook nog wel bij. Ik schat zo dat we een enorm rechtse regering krijgen die ook weer niet de hele rit uit gaat zitten.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 36 ] 22 February 2010 12:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

dutchthea - 22 February 2010 12:24 PM

Ik zit zelf ook op D66/Groen Links.
En Wilders gaat zeker groot worden. Hoe groot is moeilijk te schatten, maar een coup a la de LPF zie ik wel in het verschiet. Het CDA heeft een coalitie met de PVV volgens mij niet bij voorbaat uitgesloten. VVD zie ik daar ook nog wel bij. Ik schat zo dat we een enorm rechtse regering krijgen die ook weer niet de hele rit uit gaat zitten.

Wel mooie tv!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 37 ] 22 February 2010 12:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ja dat wel…..maar of we daar nou blij mee moeten zijn?

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 38 ] 22 February 2010 01:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Svenn - 22 February 2010 11:40 AM
Jeroen - 22 February 2010 11:07 AM

Wilders spreekt kennelijk de problemen uit die jij belangrijk vindt; Groen Links ziet de problemen op andere onderwerpen; die spreken zij uit. En volgens mij is de enige die te gemakkelijk praat de heer Wilders. Als inwoner van de Marrokaan-dichtste gemeente zie ik echt wel de problemen, maar ook de personen die je met generalisaties kapot maakt; degene die je er op wijst dat je je sleutels nog in de deur hebt zitten, of als je wat verliest.

Klopt, ik vind een thema als veiligheid belangrijk en daar schaam ik me niet voor. Belngarijker dan oeverloos gezeur over een boom in het Vondelpark die wel of niet gekapt moet worden.

Maar je wil wel de rechten van het dier in de grondwet en een appart alarmnummer 113 voor dieren? Daar staat jou Wilders namelijk ook voor.

En sorry hoor, maar waar haalt Wilders het geld weg? Hij wil van alles realiseren wat alleen maar geld kost. En met de punten waar hij wel wat geld op kan verdienen, haalt hij lang niet zo veel geld nodig als hij van plan is uit te geven. Wil hij straks in dezelfde positie komen als Griekenland. Ach, dan hoeft hij Europa niet te betalen, maar Europa hem, dus hij zit daar vast niet mee. Jij ook niet?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 39 ] 22 February 2010 02:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

g.devries - 22 February 2010 01:47 PM
Svenn - 22 February 2010 11:40 AM
Jeroen - 22 February 2010 11:07 AM

Wilders spreekt kennelijk de problemen uit die jij belangrijk vindt; Groen Links ziet de problemen op andere onderwerpen; die spreken zij uit. En volgens mij is de enige die te gemakkelijk praat de heer Wilders. Als inwoner van de Marrokaan-dichtste gemeente zie ik echt wel de problemen, maar ook de personen die je met generalisaties kapot maakt; degene die je er op wijst dat je je sleutels nog in de deur hebt zitten, of als je wat verliest.

Klopt, ik vind een thema als veiligheid belangrijk en daar schaam ik me niet voor. Belngarijker dan oeverloos gezeur over een boom in het Vondelpark die wel of niet gekapt moet worden.

Maar je wil wel de rechten van het dier in de grondwet en een appart alarmnummer 113 voor dieren? Daar staat jou Wilders namelijk ook voor.

En sorry hoor, maar waar haalt Wilders het geld weg? Hij wil van alles realiseren wat alleen maar geld kost. En met de punten waar hij wel wat geld op kan verdienen, haalt hij lang niet zo veel geld nodig als hij van plan is uit te geven. Wil hij straks in dezelfde positie komen als Griekenland. Ach, dan hoeft hij Europa niet te betalen, maar Europa hem, dus hij zit daar vast niet mee. Jij ook niet?

Ten eerste, Nederland is een van de landen die het meest betalen aan de EU, terwijl we bij lange na niet de grootste zijn. Ergo: we betalen knetterveel en krijgen er weinig voor terug. Ten tweede: Wilders wil besparen met bijvoorbeeld ontwikkelingshulp en (en nu komt ie) subsidie voor theater en andere vormen van cultuur (dat weten veel mensen denk ik niet). Vast nog wel meer, dat zijn de enige punten die ik weet. En oja, natuurlijk extra belastingsgelden doordat moslima’s hun hoofddoek willen blijven dragen en daar een vergunning voor moeten aanvragen. Lekkere partij 😊 (SCHAAM ME DOOD)

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 40 ] 22 February 2010 05:06 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

g.devries - 22 February 2010 01:47 PM

Maar je wil wel de rechten van het dier in de grondwet en een appart alarmnummer 113 voor dieren? Daar staat jou Wilders namelijk ook voor.

En sorry hoor, maar waar haalt Wilders het geld weg? Hij wil van alles realiseren wat alleen maar geld kost. En met de punten waar hij wel wat geld op kan verdienen, haalt hij lang niet zo veel geld nodig als hij van plan is uit te geven. Wil hij straks in dezelfde positie komen als Griekenland. Ach, dan hoeft hij Europa niet te betalen, maar Europa hem, dus hij zit daar vast niet mee. Jij ook niet?

Uhm, je slaat nu onzin uit. Ik denk dat niemand het ooit 100% eens is met standpunten van zijn partij. Ik niet althans. Een alarmnummer voor dieren is onzin maar dieren mogen wat mij betreft wel beter beschermd worden. Als ik zie en hoor hoe dieren soms mishandeld worden. Dat kan jij normaal vinden, ik niet. Ook dat zwaarder straffen.

En je kunt bezuinigen op ontwikkelingshulp, waar Nederland al veel te veel aan uitgeeft. En een paar jaar een migratiestop invoeren. Balkenende IV heeft zich niet gehouden aan het aantal immigranten. Tweemaal zoveel! 26.000 ofzo? Te gek voor woorden plus de ellende die erbij hoort. Nog meer criminaliteit, nog meer werklozen, etc. Hoezo bezuinigen?

Maar gewoon ff een vraag: vind jij het normaal dat lesbische stellen weggepest zijn in Utrecht door allochtonen? En dat homo’s in Amsterdam worden mishandeld? Echt, ik heb geen enkele linkse partij hiervover gehoord. Oh ja, incident zeggen ze dan…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 41 ] 22 February 2010 06:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

wat ik ‘t grootste probleem vindt van Wilders is dat hij iedereen over één kan scheert!

Hij heeft het altijd over DE moslims, terwijl het maar een heel klein groepje is wat de eigenlijke problemen veroorzaakt.
Er zit wel een kern van waarheid in zijn verhaal, maar wat mij het meest stoort is dat hij het teveel zo maakt alsof alle moslims verkeerd zijn etc.

Dat discrimineren vind ik gewoon TE fout!

  [ # 42 ] 22 February 2010 07:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Annelot91 - 22 February 2010 06:16 PM

wat ik ‘t grootste probleem vindt van Wilders is dat hij iedereen over één kan scheert!

Hij heeft het altijd over DE moslims, terwijl het maar een heel klein groepje is wat de eigenlijke problemen veroorzaakt.
Er zit wel een kern van waarheid in zijn verhaal, maar wat mij het meest stoort is dat hij het teveel zo maakt alsof alle moslims verkeerd zijn etc.

Dat discrimineren vind ik gewoon TE fout!

Ik vind niet dat hij discrimineert maar gewoon de waarheid zegt. Voor de rest ben ik het wel met je eens. Ik denk echter niet dat hij iedereen over een kam wil scheren. Maar zo komt het wel over, dat is een zwak punt van Wilders. Voor de rest vind ik jouw verhaal mooi om mee af te sluiten. Tenminste, wat mij betreft. Wat politiek betreft komt men er toch nooit uit. We wachten straks de verkiezingen wel af.

Ik ga weer over op het musicalforum…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 43 ] 22 February 2010 10:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Svenn - 22 February 2010 05:06 PM

Uhm, je slaat nu onzin uit. Ik denk dat niemand het ooit 100% eens is met standpunten van zijn partij. Ik niet althans. Een alarmnummer voor dieren is onzin maar dieren mogen wat mij betreft wel beter beschermd worden. Als ik zie en hoor hoe dieren soms mishandeld worden. Dat kan jij normaal vinden, ik niet. Ook dat zwaarder straffen.

Ik zeg niet dat ik dat normaal vind. Ik vind het abnormaal om die rechten in de grondwet te laten opnemen en er een speciaal alarmnummer voor op te richten.

En je kunt bezuinigen op ontwikkelingshulp, waar Nederland al veel te veel aan uitgeeft. En een paar jaar een migratiestop invoeren. Balkenende IV heeft zich niet gehouden aan het aantal immigranten. Tweemaal zoveel! 26.000 ofzo? Te gek voor woorden plus de ellende die erbij hoort. Nog meer criminaliteit, nog meer werklozen, etc. Hoezo bezuinigen?

Zo’n 0.8% van de begroting gaat jaarlijks naar ontwikkelingshulp. Dan kom je uit op een paar miljard en heb je bij lange na nog niet de 16 miljard aan belasting verlaging + 1 miljard extra voor AOW terug die Wilders wil uitgeven. Daarnaast wil hij bijvoorbeeld ook meer handen aan het bed (maar iedere inwoner van een verpleeghuis een eigen kamer en de grenzen zolang mogelijk dichthouden voor Oost Europese werknemers), meer blauw op straat, meer wegen, lagere benzineprijzen en verscheidene referenda. Dat kost allemaal nogal wat en op de punten waar hij wat weg kan halen, kan hij lang niet genoeg weghalen om alles wat hij wil te kunnen bekostigen.

Daarnaast heeft ontwikkelingshulp een functie. Als ze het in hun eigen land beter hebben, komen ze niet met velen tegelijk naar ons land, i.i.g. niet met de juiste redenen om te worden toegelaten.

Maar gewoon ff een vraag: vind jij het normaal dat lesbische stellen weggepest zijn in Utrecht door allochtonen? En dat homo’s in Amsterdam worden mishandeld? Echt, ik heb geen enkele linkse partij hiervover gehoord. Oh ja, incident zeggen ze dan…

Nee, ik vind het niet normaal als mensen in elkaar worden geslagen vanwege hun seksuele geaardheid. En ik vind het al helemaal niet normaal als dat tot de dood toe gebeurd of als mensen er om vermoord worden doordat ze niet worden toegelaten in Nederland of weer terug worden gestuurd naar hun eigen, voor hen niet veilge land!

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 44 ] 23 February 2010 06:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Wat Nederland ECHT niet nodig heeft is een kabinet Balkenende 5. Denk je dat een manager in het bedrijfsleven die het vier keer verknalt door wat voor reden dan ook een 5e kans zou krijgen? Denk het niet. Waarom dan wel in zoiets belangrijks als het landsbestuur?
We hebben een serieuze stabiele regering nodig. Geen vechtkabinet. En dan kan het me niet eens zoveel schelen wie erin zitten.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 45 ] 23 February 2010 08:42 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

dutchthea - 23 February 2010 06:26 AM

Wat Nederland ECHT niet nodig heeft is een kabinet Balkenende 5. Denk je dat een manager in het bedrijfsleven die het vier keer verknalt door wat voor reden dan ook een 5e kans zou krijgen? Denk het niet. Waarom dan wel in zoiets belangrijks als het landsbestuur?
We hebben een serieuze stabiele regering nodig. Geen vechtkabinet. En dan kan het me niet eens zoveel schelen wie erin zitten.

Amen to that!!!

We hebben een leider nodig, iemand die het voortouw neemt en beslissingen durft te maken. Of dat Wilders, Rutte of Van der Vlies is, dat doet me vrij weinig. In een regering moet je compromissen sluiten en je daar aan houden. Bij deze wil ik Nederland oproepen niet op het CDA te stemmen 😊! Hoewel die partij nog steeds het grootst is.. ik snap het niet.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6
‹‹ Linda (Lin1975) jarig      we komen op tv!!! ››