28 of 29 | ‹ First  < 26 27 28 29 > 
Robin Hood
  [ # 406 ] 18 August 2012 02:28 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik vond eigenlijk de vorige versie ook beter, die was spannender en niet zo kinderachtig als deze. En jammer dat het personage van de sheriff van Nottingham in 2012 een komisch personage was. In 2001 was het echt een duister personage dat fantastisch gespeeld werd door Door Van Boeckel, en Chadia Cambie was een ECHTE vrouw en geen meisje zoals Free.

  [ # 407 ] 18 August 2012 02:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Alles wat Door Van Boeckel doet is geweldig!

Ik heb de vorige versie niet gezien, ik ken ze enkel van de filmpjes die op het internet staan.
Persoonlijk vind ik wel dat Free véél beter zingt dan Chadia, maar toch vond ik Free ook niet geweldig.
Nuja, alle musicals van Studio 100 zijn heel ‘over-acted’ en gericht op een jonger publiek.
Voor de volgende musical van Studio 100 ga ik toch passen, ik ben er op mijn 21ste toch echt wel uitgegroeid :D

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 408 ] 18 August 2012 02:36 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

CoreMeltdown - 18 August 2012 02:33 PM

Alles wat Door Van Boeckel doet is geweldig!

Ik heb de vorige versie niet gezien, ik ken ze enkel van de filmpjes die op het internet staan.
Persoonlijk vind ik wel dat Free véél beter zingt dan Chadia, maar toch vond ik Free ook niet geweldig.
Nuja, alle musicals van Studio 100 zijn heel ‘over-acted’ en gericht op een jonger publiek.
Voor de volgende musical van Studio 100 ga ik toch passen, ik ben er op mijn 21ste toch echt wel uitgegroeid :D

Door van Boeckel is inderdaad geniaal! En Free zingt inderdaad geweldig maar toch meisjes achtig.

En de volgende musical is 14-18in 2014, de opvolger van Daens 😊

  [ # 409 ] 18 August 2012 05:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Ik denk dat je hem toen ook spannender vond omdat je toen een stuk jonger was. Want dat kan een rol hebben gespeeld. Ik vond hem hartstikke leuk en ik kijk er nog met plezier na. Vind Door wel wat duisterder dan Peter, maar vond Peter ook niet slecht. Jelle en Rolf vind ik allebei fantastisch. Ik heb de oude versie niet gezien, maar heb wel op youtube wat dingen bekeken.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 410 ] 18 August 2012 05:14 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ja dat is natuurlijk waar 😊 Maar ook in filmpjes enzo van vroeger vond ik hem in 2001 donkerder enzo dan nu.

  [ # 411 ] 18 August 2012 05:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Ligt dat niet aan de kwaliteit van toen, dat toen alles wat donkerder verlicht werd en nu niet? Ik kan niet wachten op 14-18 alleen het probleem is dat mijn moeder antwerpen toch iets te ver vind.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 412 ] 18 August 2012 10:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik heb het ook niet echt voor Peter Thyssen, hij krijgt altijd van die rollen die je niet serieus moet nemen en als hij dan eens een echte “deftige” rol krijgt maakt hij er ook een “grappig” (eerder belachelijk) personage van.

En ik vond free ook te meisjesachtig terwijl dat ze in de interviews altijd zei dat ze blij was om eens een echte sterke vrouw te spelen inplaats van een prinses, is haar toch niet gelukt om het zo “stoer” neer te zetten

  [ # 413 ] 21 August 2012 03:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

Het probleem met de bestaande filmpjes van de originele musical is dat deze van een baggere kwaliteit zijn (mede door het overmatige gebruik van rook effecten).

Kzie veel mensen zeggen dat ze Door beter vonden (niet enkel hier, maar in het algemeen), maar dan zeggen ze dat ze de musical nooit helemaal hebben gezien, dan kun je niet echt een goed totaal beeld krijgen van een acteer prestatie a.d.h.v. een aantal fragmenten.

Je kon ook niet verwachten dat Peter de prestaties van Door klakkeloos zou kopiëren. Iedere acteur zal een personage op zijn eigen manier brengen (kijk naar de Harry Potter films, Michael Gambon speelde Dumbledore op een geheel andere manier dan Richard dat speelde).


Persoonlijk vond ik Free’s Marianne toch niet zo meisjes achtig. Ze liet zich niet zomaar doen, daar heb je toch een zekere maten van lef voor nodig, het was dus voor mij precies binnen de verwachtingen, een personage dat niet op haar mondje is gevallen. Andere hadden misschien verwacht dat ze met haar blote vuisten de sheriff knock-out zou slaan ofzo

——————


Mij is het opgevallen dat de acteur die de vader van kleine Robin speelt niet echt vaak in het ensemble tezien is (wel in Giet de wijn uit het vat, stelen en verdelen maar in bv. de buit is binnen is hij maar een paar seconden te zien en bij het in ontvangst nemen van het applaus is hij ook afwezig)

  [ # 414 ] 21 August 2012 03:49 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik heb deze voorstelling in 2001 gezien, en mijn moeder ook en mijn mama vind ook dat de versie van toen beter is, vooral Door vond zij ook een betere sherriff.

  [ # 415 ] 23 August 2012 05:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Volgens mij is die vader wel bij het eindapplaus. Maar ik ga van het weekend weer eens even kijken naar het slotapplaus:)
Ik vind Free een geweldige Marianne en inderdaad je moet niet verwachten dat Peter, Door exact na gaat doen. Dat wordt saai, althans dat vind ik.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 416 ] 24 August 2012 03:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2008-08-18

Anubis4ever1 - 21 August 2012 03:32 PM

Mij is het opgevallen dat de acteur die de vader van kleine Robin speelt niet echt vaak in het ensemble tezien is (wel in Giet de wijn uit het vat, stelen en verdelen maar in bv. de buit is binnen is hij maar een paar seconden te zien en bij het in ontvangst nemen van het applaus is hij ook afwezig)

Deze acteur (die btw Nick Fleuren heet) heeft zijn enkel de dag voor de dvd opname’s verwond en kon dus niet mee vechten & dansen die dag.

  [ # 417 ] 24 August 2012 08:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

Toch goed dat hij wel heeft mee gedaan dan! Op de dvd valt hij mij best wel op!

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

  [ # 418 ] 25 August 2012 01:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  280
Geregistreerd  2011-11-05

ah oke, bedankt. Kvond het al raar dat hij in sommige stukken wel te zien was en bij andere niet.

En bij het buigen op de dvd staat Nick Fleuren er niet tussen. Normaal gezien staat hij langs Sjoerd Oomen (achter Helen en Walter)

[ Gewijzigd: 25 August 2012 01:42 PM by Anubis4ever1 ]
  [ # 419 ] 25 August 2012 01:48 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik vond hem eigenlijk de minste in de cast.

  [ # 420 ] 25 August 2012 07:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  551
Geregistreerd  2011-11-01

@Banaan: Waarom vond je hem het minst leuk? Hij viel mij wel op alleen zijn acteren vond ik niet zo. Ik weet niet waarom, maar vond andere beter acteren.

   Handtekening   

Sluit je ogen niet durf te dromen! Roze haalt groen enorm op!

‹ First  < 26 27 28 29 > 
28 of 29