3 of 9 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
kinderrechten
  [ # 31 ] 17 May 2010 07:51 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Annika - 17 May 2010 07:45 PM

Ik vraag me voornamelijk af; Als ze in de coulissen staan te luisteren naar het applaus, waarom kunnen ze dat even niet gewoon nog het podium op gaan. Ik denk dat dit niet veel verschil gaat geven in de werkdruk. Uiteindelijk lijkt het me dat het om de werkdruk gaat, niet of ze 5 minuten later op bed liggen.

Ik vind het ergens wel heel goed dat er duidelijke regels zijn, maar ze zouden van mij wel iets soepeler mogen. 24 keer in een jaar spelen is niet heel erg veel.

Ik denk dat 24 keer wel prima is, anders gaat school er echt onder lijden, vooral bij de wat oudere kinderen op de middelbare school. Maar dat van het applaus snap ik ook niet. Als de kinderen nou om elf uur naar huis gingen.. Maar nee, de kinderen staan vaak huilend in de coulissen, omdat ze niet meer ‘t toneel op mogen

  [ # 32 ] 17 May 2010 08:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2009-10-16

Tja je moet ergens een grens trekken, anders blijf je hem maar opschuiven.
En zo vaak staan die kids nou ook weer niet in de coulissen te janken omdat ze niet meer op mogen :S

  [ # 33 ] 17 May 2010 08:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

MeloD - 17 May 2010 08:41 PM

Tja je moet ergens een grens trekken, anders blijf je hem maar opschuiven.
En zo vaak staan die kids nou ook weer niet in de coulissen te janken omdat ze niet meer op mogen :S

Misschien niet maar het geeft wel aan hoe graag die kids die shows spelen. Het is voor hun geen verplichting. Van mij mag die wetgeving mits die kinderen goed begeleid worden best wat versoepeld worden.

  [ # 34 ] 18 May 2010 03:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  746
Geregistreerd  2005-07-07

Annelot91 - 17 May 2010 07:51 PM
Annika - 17 May 2010 07:45 PM

Ik vraag me voornamelijk af; Als ze in de coulissen staan te luisteren naar het applaus, waarom kunnen ze dat even niet gewoon nog het podium op gaan. Ik denk dat dit niet veel verschil gaat geven in de werkdruk. Uiteindelijk lijkt het me dat het om de werkdruk gaat, niet of ze 5 minuten later op bed liggen.

Ik vind het ergens wel heel goed dat er duidelijke regels zijn, maar ze zouden van mij wel iets soepeler mogen. 24 keer in een jaar spelen is niet heel erg veel.

Ik denk dat 24 keer wel prima is, anders gaat school er echt onder lijden, vooral bij de wat oudere kinderen op de middelbare school. Maar dat van het applaus snap ik ook niet. Als de kinderen nou om elf uur naar huis gingen.. Maar nee, de kinderen staan vaak huilend in de coulissen, omdat ze niet meer ‘t toneel op mogen

Ja ik vind het ook erg flauw,als ze er toch nog zijn,kunnen ze toch net zo goed hun applaus ophalen?

   Handtekening   

16/4/2015 - Nick en Simon in Het Nieuw Luxor Theater
Wolvengroetjes van Sylvia
http://simone-escherich-fanclub.clubs.nl/

  [ # 35 ] 18 May 2010 08:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ja en Billy is nog een lange show ook, dus als je om 20.00 uur begint red je net niet om op tijd klaar te zijn. Dus dan zal de show om 19.30 moeten beginnen

  [ # 36 ] 18 May 2010 08:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Jeap - 18 May 2010 08:46 PM

Dat wordt nog wat met Billy Elliot straks. Ik denk dat ze de regels daarvoor enorm moeten gaan aanpassen want anders is deze show niet te doen. Alleen al geschikte Billy’s vinden gaat denk ik een enorme opgave worden. Hopelijk vinden ze 3 toppers…8 shows per week ongeveer 2 jaar lang…met altijd 2 Billy’s die aanwezig moeten zijn in het theater… Dat is toch niet te doen met de regels zoals we die nu hebben in Nederland?

Is er in Engeland (en andere landen waar Billy draait) niet een speciale Billy-school? Waar de Billy’s worden klaargestoomt voor de rol én educatie krijgen (dus dat ze gewoon mee kunnen met het onderwijs van hun leeftijdsgenootjes). Ik ben benieuwd hoe ze dit in Nederland gaan doen; er zullen in ieder geval drastische veranderingen in het beleid moeten komen…

Denk niet dat ze het beleid gaan aanpassen voor een produktie hoor 😉 En dat is eigenlijk maar goed ook. Jonge kinderen moeten beschermd worden, hoe leuk ze (of hun ouders :tong: ) het ook vinden.

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 37 ] 18 May 2010 09:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Bovendien telt standby staan niet als speelbeurt.

  [ # 38 ] 18 May 2010 10:30 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

carolienelske - 17 May 2010 12:44 PM
Lin1975 - 17 May 2010 08:19 AM

kleine cis was niet helemaal tot het einde op het toneel. Zat nog een stuk scene na en de reprise van amsterdam. Maar het was vaak net aan. Inderdaad zonde als ze niet mogen afbuigen, maar ze moeten ergens de grens trekken natuurlijk.
Bij les mis werd er ook na een matinee niet door de kids afgebogen. Ik had ook wel eens ergens gelezen dat ze dat nergens ter wereld doen

In Londen bleef Gavroche wel voor het applaus, de twee meisjes kwamen echter niet meer terug na de pauze..

Ik heb dit eens gevraagd in Londen aan een ensemble-lid. De meisjes spelen alleen voor de pauze en gaan daarna naar huis. Meer dan een uur wachten om applaus te halen wordt te lang gevonden, daarom is over de hele wereld geen klein meisje bij slotapplaus, uitgezonderd speciale shows als premiere.
Dit heb ik overigens al in 1999 gevraagd, vond het zo zielig dat ze er niet bij waren, maar kan het wel goed begrijpen.

  [ # 39 ] 19 May 2010 11:50 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

In Nederland zijn er bij stage entertainment ook zo scholen voor hun rol klaar te stomen

  [ # 40 ] 19 May 2010 12:16 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

banaan - 19 May 2010 11:50 AM

In Nederland zijn er bij stage entertainment ook zo scholen voor hun rol klaar te stomen

klopt, maar volgens mij werd bedoeld een school waar ze ook gewoon normale lessen krijgen en dus verder niet naar een gewone basisschool of middelbare school gaan. Dat heb je in nederland niet

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 41 ] 19 May 2010 12:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Lin1975 - 19 May 2010 12:16 PM
banaan - 19 May 2010 11:50 AM

In Nederland zijn er bij stage entertainment ook zo scholen voor hun rol klaar te stomen

klopt, maar volgens mij werd bedoeld een school waar ze ook gewoon normale lessen krijgen en dus verder niet naar een gewone basisschool of middelbare school gaan. Dat heb je in nederland niet

Je hebt wel bij Lucia Marthas een bepaalde klas (met echt maar heel weinig plek) waar je als ultra-getalenteerd (bij Lucia Marthas bekende vaak) dans/musicalster in de dop les kunt krijgen. Dan heb je langer les dan op een normale middelbare school en besteedt je erg veel aandacht aan zang, spel en dans. Maar niet speciaal voor één rol.

  [ # 42 ] 19 May 2010 12:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Lin1975 - 19 May 2010 12:16 PM

...volgens mij werd bedoeld een school waar ze ook gewoon normale lessen krijgen en dus verder niet naar een gewone basisschool of middelbare school gaan. Dat heb je in nederland niet

Jawel hoor iig in Rotterdam de Havo voor Muziek en Dans:

http://www.hmd.nl/content/opleiding/04.php

Doe je gewoon Havo-eindexamen. Ook dit is een algemene opleiding, niet voor een rol.
Noortje volgde hiervan de vooropleiding vanaf haar 9e jaar.

  [ # 43 ] 19 May 2010 12:39 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Hanstmf - 19 May 2010 12:38 PM
Lin1975 - 19 May 2010 12:16 PM

...volgens mij werd bedoeld een school waar ze ook gewoon normale lessen krijgen en dus verder niet naar een gewone basisschool of middelbare school gaan. Dat heb je in nederland niet

Jawel hoor iig in Rotterdam de Havo voor Muziek en Dans:

http://www.hmd.nl/content/opleiding/04.php

Doe je gewoon Havo-eindexamen. Noortje volgde hiervan de vooropleiding vanaf haar 9e jaar.

ja klopt, die zijn er wel meer. Maar het ging in dit geval over een school voor 1 rol

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 44 ] 19 May 2010 02:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik denk niet dat er in België zo’n regel is…

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 45 ] 21 May 2010 12:09 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  234
Geregistreerd  2010-04-09

NumbDreamer - 17 May 2010 03:59 PM

Ik heb begrepen, pin me er niet op vast, dat SE de regel hanteert dat de cijfers van de kinderen goed moeten blijven op school, want dat het anders afgelopen is voor ze. weet niet in hoeverre dit ook waar is, maar misschien kan iemand anders daar wat meer over zeggen

Nee daar is geen regel over. Voor een kind aan een productie mee mag doen, moet de school van de arbeidsinspectie wel toestemming geven (voor het later komen op school enzo). Naar alle waarschijnlijkheid zullen ouders en/of school bij een zwakke leerling besluiten dat meedoen aan een musical niet zo een goed idee is. Als de resultaten tussentijds verslechteren zullen ouders zelf actie moeten ondernemen , al of niet nadat de school aan de bel heeft getrokken.

MeloD - 17 May 2010 05:23 PM
NumbDreamer - 17 May 2010 03:59 PM

Ik heb begrepen, pin me er niet op vast, dat SE de regel hanteert dat de cijfers van de kinderen goed moeten blijven op school, want dat het anders afgelopen is voor ze. weet niet in hoeverre dit ook waar is, maar misschien kan iemand anders daar wat meer over zeggen

Dat klopt volgens mij!

Sowieso vind ik SE heel goed voor de kinderen… Wat betreft er op letten dat het echt de kinderen zélf zijn die willen spelen (en niet vooral de pushende ouders…) en de salarisregeling van de kineren 😊

Ja, ik heb ook wel de indruk dat daar goed op gelet wordt. Logisch natuurlijk, want een kind dat geen zin heeft, speelt ook niet goed.
Wat dat salaris betreft: om te voorkomen dat onze dochter dit soort dingen doet alleen maar voor het geld, besteden we het aan leuke dingen voor het hele gezin. Eén keer broer en zus mee naar de voorstelling of met zijn allen naar een andere show en er blijft weinig meer over…...
Daarnaast sparen we natuurlijk voor haar, maar dat doen we ook voor de andere kinderen. Ik zou het niet eerlijk vinden als zij straks een dikke bankrekening heeft, terwijl de andere kinderen altijd rekening met haar hobby hebben moeten houden. Overigens genieten ze er ook van hoor, want ze zijn al 4 keer meegeweest naar de voorstelling.

Het is ook wel de bedoeling dat er ná de voorstelling 14 uur ‘rust’ moet worden gehouden (dit moet meer met school worden geregeld dan met de producent) door kinderen onder de ... (15?). Ik ben dan ook regelmatig voor maar 2 lesuren naar school geweest..

Kleine correctie: er mà³et geen 14 uur rust worden gehouden, het kind moet de mogelijkheid hebben om 14 uur rust te houden. Op normale dagen loopt dochterlief vaak ook tot half elf te spoken (terwijl ze om half negen op bed ligt) , dus rond 10 uur op school moet lukken. Gaat ze de avond daarna maar wat eerder naar bed, maar dat heeft ze eigenlijk nooit nodig. Zal wel erg per kind verschillen.

Annika - 17 May 2010 07:45 PM

Ik vraag me voornamelijk af; Als ze in de coulissen staan te luisteren naar het applaus, waarom kunnen ze dat even niet gewoon nog het podium op gaan. Ik denk dat dit niet veel verschil gaat geven in de werkdruk. Uiteindelijk lijkt het me dat het om de werkdruk gaat, niet of ze 5 minuten later op bed liggen.

Ik vind het ergens wel heel goed dat er duidelijke regels zijn, maar ze zouden van mij wel iets soepeler mogen. 24 keer in een jaar spelen is niet heel erg veel.

Het punt is natuurlijk dat het vaak niet om een paar minuten gaat en dat de kinderen denk ook niet echt in de coulissen blijven luisteren. Na het laatste nummer van de kinderen komt vaak nog een nummer van de volwassenen en dan nog het hele applaus gebeuren. In die tijd kunnen de kinderen zich omkleden en naar de uitgang begeven (waar dan dus ook nog geen fans staan 😉 )
Maar het blijft jammer en sneu.

Helemaal mee eens dat 24 keer niet veel is! Nu zie je bijvoorbeeld ook gebeuren dat kinderen een musical vroegtijdig moeten afbreken, omdat ze (misschien) in een andere musical mogen spelen. En kinderen die in het begin van het jaar hun speelbeurten opgebruikt hebben, mogen de rest van het jaar niets meer.
Dus ook niet meer meedoen in een commercial of een optreden van het één of ander doen of figureren in een film of soap ofzo of noem maar op. Dingen die vaak een middagje tijd kosten en echt niet ‘belastender’ zijn dan bijvoorbeeld een sporttoernooi.

Nog iets kroms: een lullig interview voor het plaatselijke sufferdje kost een speelbeurt, en hetzelfde geldt voor de combinatie van een matinée en avondvoorstelling.

jouke - 18 May 2010 08:52 PM

ja en Billy is nog een lange show ook, dus als je om 20.00 uur begint red je net niet om op tijd klaar te zijn. Dus dan zal de show om 19.30 moeten beginnen

Mischien korten ze de show wel in…....

Mith - 19 May 2010 02:05 PM

Ik denk niet dat er in België zo’n regel is…

Als je op de regels van niet na zo laat en maximaal zo veel keer per jaar doelt: zie http://www.xapp.nl/kc_index2.asp?subpagina_id=56 voor een mooi overzicht.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 9