165 of 182 | ‹ First  < 163 164 165 166 167 >  Last ›
Soldaat van Oranje
  [ # 2461 ] 14 August 2016 01:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Ik heb zelf al een paar keer de pendelbus gebruikt zonder dat ik een bevestiging van de reservering bij me had. Het kan wel handig zijn om je betalingsbevestiging bij je te hebben.

Let er op dat de pendelbus ook een taxi(busje) kan zijn.

  [ # 2462 ] 14 August 2016 02:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Zag op instagram voorbij komen dan Melissa Drost opgaat na de vakantie als Charlotte

  [ # 2463 ] 15 August 2016 09:52 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Het zou me niks verbazen als Hanna van Vliet ook naar Soldaat gaat.

  [ # 2464 ] 18 August 2016 09:19 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Vanaf augustus versterken enkele nieuwe acteurs de cast van Soldaat van Oranje — De Musical. Ook keren een aantal voormalige castleden terug. Valentijn Benard, die eerder dit jaar afstudeerde aan de toneelschool in Arnhem, is voor het eerst te zien als Erik Hazelhoff Roelfzema. Marijn Klaver speelt de rol van Paul. Roel Dirven die eerder de rol van Bram vertolkte, keert nu terug in de rol van Anton. Hajo Bruins keert terug als Van ‘t Sant in de voorstelling, net als Jaap Spijkers en Raymond Paardekooper. Linde van den Heuvel speelt na een afwezigheid van drie jaar weer de rol van Charlotte. Deze rol deelt zij met Melissa Drost die eerder Hofdame Tessa speelde. Henriëtte Tol, Myranda Jongeling en Juul Vrijdag vertolkten de rol van Koningin Wilhelmina al eerder en maken nu opnieuw deel uit van de voorstelling.

Volledige cast:
Erik — Valentijn Benard
Koningin Wilhelmina — Henriëtte Tol | Myranda Jongeling | Juul Vrijdag
Charlotte — Linde van den Heuvel | Melissa Drost
Fred — Kevin Schoonderbeek
Anton — Roel Dirven
Chris — Dennis Willekens
Bram — Sjoerd Spruyt
Paul — Marijn Klaver
Victor — Johnny Barendsen
Ada — Mirtele Snabilie
Hofdame Tessa — Vérie Thijssen
Van ‘t Sant — Hajo Bruins | Raymond Paardekooper | Jaap Spijkers | Bert Geurkink

Ensemble — Aiko Adriaensen | Martijn Claes | Folkert van Diggelen | Bart van den Donker | Valentijn van Hall | Jasper van Hofwegen | Sandra Jonkman | Marianne Kloeze | Stefan de Kogel | Abel Leemans | Myrthe Maljers | Pieter van Nieuwenhuyze | Iris Rodenburg | David van den Tempel | Liss Walravens | Theo Martijn Wever | Anne Wielink | Sven de Wijn | Mark Willekens

  [ # 2465 ] 18 August 2016 11:44 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik verbaas me over Liss Walravens ?
Hoe ze na een succesvolle start in the Wild Party, via Love Story en Billy nu alweer een jaar swing is en understudy in Soldaat. Deze vrouw kan zoveel MEER. Zou zij dan ook op de zwarte lijst staan van Stage na Billy ?
Had stiekem op haar als ALTERNATIE gehoopt in HAIR ( ik kan me niet bedenken dat Anouk alles speelt en tot op heden heeft ze maar 1 US in de cast )

  [ # 2466 ] 18 August 2016 04:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

sky14 - 18 August 2016 11:44 AM

Ik verbaas me over Liss Walravens ?
Hoe ze na een succesvolle start in the Wild Party, via Love Story en Billy nu alweer een jaar swing is en understudy in Soldaat. Deze vrouw kan zoveel MEER. Zou zij dan ook op de zwarte lijst staan van Stage na Billy ?
Had stiekem op haar als ALTERNATIE gehoopt in HAIR ( ik kan me niet bedenken dat Anouk alles speelt en tot op heden heeft ze maar 1 US in de cast )

Zwarte lijst na Billy?!

  [ # 2467 ] 18 August 2016 09:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Alfredje - 18 August 2016 04:41 PM
sky14 - 18 August 2016 11:44 AM

Ik verbaas me over Liss Walravens ?
Hoe ze na een succesvolle start in the Wild Party, via Love Story en Billy nu alweer een jaar swing is en understudy in Soldaat. Deze vrouw kan zoveel MEER. Zou zij dan ook op de zwarte lijst staan van Stage na Billy ?
Had stiekem op haar als ALTERNATIE gehoopt in HAIR ( ik kan me niet bedenken dat Anouk alles speelt en tot op heden heeft ze maar 1 US in de cast )

Zwarte lijst na Billy?!

Omdat Billy Elliot vroegtijdig is gestopt, schijnen (enkele?) castleden hun salaris via de rechter hebben willen afdwingen. (Gelijke situatie als na Sky). Hier is nooit echt ruchtbaarheid aangegeven. Maar vandaar dat er waarschijnlijk over een mogelijke zwarte lijst gesproken wordt waarop acteurs staan die toen meededen. Welke acteurs dat mogelijk zijn, is mij niet bekend.

  [ # 2468 ] 19 August 2016 09:48 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik denk dat zeggen dat Liss op de zwarte lijst staat, een beetje overdreven is.

Soldaat van Oranje is een hele toffe productie om in te spelen en een trouwe werkgever.
Iemand als Stefan de Kogel, die ook meerdere grote rollen (Jantjes, Heerlijk duurt het langst) heeft gespeeld, is ook maar ensemble.
Werk is werk.

  [ # 2469 ] 28 August 2016 03:05 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2011-09-28

SPOILER ALERT!!!!
Afgelopen vrijdag 26 augustus naar de voorstelling geweest.
De cast:
Erik: Valentijn Benard
Charlotte: Linde van den Heuvel
Wilhelmina: Henriette Tol
Fred: Kevin Schoonebeek
Anton: Roel Dirven
Chris: Dennis Willekens
Bram: Sjoerd Spruyt
Paul: Marijn Klaver
Victor: Johnny Barendsen
Van ‘t Sant: Raymond Paardekooper
Ada: Mirtele Snabillie
Hofdame Tessa: Verie Thijssen

Na in januari 2011 voor de eerste keer, vond ik het na 5.5 jaar tijd om deze voorstelling nog een keer te bekijken. En weer greep deze voorstelling me naar de keel.
Met een grotendeels nieuwe cast was de voorstelling weer op topniveau.
Valentijn is een charmante Erik, met humor. En volgens mij moet Erik zo geweest zijn. Zijn spelkwaliteiten zijn zowel in de serieuze stukken als in de humorvolle in het eerste gedeelte van de 2e akte perfect neergezet ook zijn zangstem is erg fijn om naar te luisteren een goede Erik die de voorstelling kan dragen. (Alleen jammer dat hij op het einde niet op de motor wegreed maar wegliep)
Linde is een hele mooie Charlotte. Ze zet een sterke vrouw neer en aan het einde in het werkkamp erg breekbaar en emotioneel.
Henriette is een goede Wilhelmina een hele goede actrice.
De vrienden van Erik ook allen zeer sterk met een speciale vermelding voor Sjoerd Spruyt die een hele emotionele eindscene speelde en Roel Dirven die de rol van Anton op zijn eigen manier ingevuld heeft. En dat deed hij erg goed. Dan Raymond Paardekooper als van ‘t Sant, speelt deze rol zeer overtuigend,op een gegeven moment denk je echt is hij nu fout of goed.

De voorstelling zelf draait gewoon goed, na al die jaren is er niet veel veranderd in de show. Een aantal liedteksten zijn iets anders dan op de cd. Maar alleen ten goede gekomen aan de show. Met deze cast kan de voorstelling naar mijn inziens nog heel lang door. Wie weet zit er nog een derde keer voor mij in. Ik hoop het want het is een geweldige show!

(Misschien is het wel een idee de zaalindeling beter aan te geven op de kaarten. Bijna iedereen die op de voorste rijen in de zaal zaten bleken kaarten te hebben voor de Ring aan de zijkant van de zaal. Voor de zaal wachten is het een hele klus om de mensen op hun juiste plek te zetten)

  [ # 2470 ] 29 August 2016 08:35 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1074
Geregistreerd  2011-07-31

Aangepast einde zou misschien te maken kunnen hebben met het feit dat Valentijn nog maar net zijn motor rijbewijs heeft en dan ook nog alleen voor lichte motoren (lijken mij de motoren van SvO niet onder te vallen).

  [ # 2471 ] 29 August 2016 05:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV spreekt met de nieuwe Soldaat van Oranje: Valentijn Benard.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 2472 ] 30 August 2016 12:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Frans - 29 August 2016 05:50 PM

Musicalworld.TV spreekt met de nieuwe Soldaat van Oranje: Valentijn Benard.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

Wat een schatje! Hij moest nog even inkomen qua zang, maar hij is symphatiek en ziet er leuk uit!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 2473 ] 01 September 2016 05:14 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2014-02-25

Ik wil graag binnenkort mijn 2e bezoekje brengen aan soldaat van oranje, maar ik twijfel welke plek het beste is om te zitten. Over het algemeen ben ik echt het rij 1 - type, maar weet iemand of je vanaf rij 1 bijvoorbeeld het water en de vloer nog kan zien? Of valt er dan een deel van het podium weg? Mijn andere opties zijn nog rij 3, 4 of 8. Wat raden jullie aan? Ik hou er niet zo van als ik met moeite om mensen voor me heen moet kijken.

  [ # 2474 ] 02 September 2016 12:37 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik vind dat je op de voorste rijen toch een beetje het overzicht mist. Dus zelf zou ik dan gaan voor rij 8. Je zal niet echt last hebben van de mensen voor je, want de rijen verspringen en de zaal loopt ook voldoende op.

[ Gewijzigd: 02 September 2016 12:41 AM by Magic ]
  [ # 2475 ] 02 September 2016 01:00 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Ik zat op rij 1 en ik vond het echt niet chill, moest echt alle kanten opkijken en met dat draaien vond ik het ook niet fijn. Zelf zou ik altijd voor rij 5 - 10 gaan.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

‹ First  < 163 164 165 166 167 >  Last ›
165 of 182
‹‹ Je Anne Nederland      Musicals Gone Mad ››