Tweedejaars musicalstudenten DAPA spelen ’’TABOO’’
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2008-08-04

Tweedejaars studenten van de Dutch Academy of Performing Arts in Zoetermeer spelen 21, 22 en 23 juni de voorstelling ‘Taboo’. De musical is naar idee van Chris Renschaw en speelt zich af in de jaren ‘80.

Boy George creëerde met een creatief team de musical ‘Taboo’. ‘Taboo’ gaat over de jonge fotograaf Billy, die zich begeeft in de Londense clubscene van de jaren tachtig. Billy ontmoet daar enkele grote artiesten van die tijd, zoals Boy George. In 2003 ging de musical in première op Broadway. Nu, 7 jaar later, brengt regisseur Eugène Jans ‘Taboo the musical’ op de planken.
De hoofdrollen worden gespeeld door Carlos de Vries, Wesley Faaij, Leroy Jory Vlug, Dominique Van Son en Robert Brekelmans.

  [ # 1 ] 18 June 2010 09:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Even nog wat handige informatie:

Theater Camuz - Leidschendam, 19.30. Kaarten alleen nog via internet voor de maandag. Zie:


http://www.musicalopleiding.nl/dapa/calender_event.php?onderdeel_id=1&rubriek_id=3&nieuws_id=83

  [ # 2 ] 22 June 2010 02:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Wouw, wat een heerlijke voorstelling was Taboo gisteren. Een geweldige show, met een paar prachtige vertolkers, waarvan ik helaas niet kan zeggen wie wie was, omdat nergens een rolverdeling te vinden is.
De jongen die Leigh Bowery was een regelrechte topper; zijn Ich Bin Kunst één van de absolute hoogtepunten van de show. Ook de rol van Philip werd geweldig gespeeld (al moet ik wel toegeven dat ik mezelf heb verloochend om geen sneer van deze gevatte knul te krijgen). Wesley Faaij [het heeft zo zijn voordelen als je al eerder speelde in een aantal prodducties die ik zag; dan weet ik wie je bent] was als fotograaf Billy vooral uitstekend in zijn naievere momenten, en als hij zingt. En (boy) George (bij vlagen) indrukwekkend onsympathiek.
Natuurlijk hebben ze het voordeel dat drag-acts vaak al bij voorbaat leuk zijn, maar er moet nog steeds goed gespeeld worden, en met volle overtuiging. Ook Marilyn had dat goed door; vet aangezet, schaamteloos, en dat voor een eerste voorstelling voor publiek.
Voor de dames bleven er weinig spectaculaire rollen over en zijn dus vooral ensemble, maar (Billy’s moeder) Josie en (Billy’s vriendin of nie) Kim maken zeker vocaal indruk. (een moederrol gespeeld door leeftijdsgenoten van de kinderen blijft lastig, zeker als er geen ondersteuning is van kostuum of make-up; en moeders zijn nu eenmaal geen oma’s die je met een bloemetjesjurk en grijze pruik wat makkelijker kunt creeren). Verder zijn er de roddeljournaliste Janey, assistente Big Sue en de drugdealster (die in de oorspronkelijke versie ook een kerel is).

Wat heb ik genoten van Touched by the hand of cool; wat een feestje, ook al blijkt het podium als het vol staat met mensen wel wat krap. En natuurlijk de geweldige ontlading bij de toegift Karma Chameleon.

Taboo is nog twee dagen te zien in Leidschendam, maar kaarten zijn niet meer te krijgen. Alle visionairen die deze hebben zullen vast net zo genieten als ik.

Enige jammere is voor mijn gevoel dat de liedjes niet zijn vertaald, waardoor ze toch wat losser staan van de ontwikkelingen in het stuk. En dat ene foutje, de hit die in de Blitz werd gedraaid jaren voordat die werd geschreven, ach, die vergeven we ze gewoon.

  [ # 3 ] 23 June 2010 10:34 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2008-08-04

Wat fijn dat je net zo van show hebt genoten als ik! Heb hier de rolverdeling:

Billy - Wesley Faaij
Kim - Dominique van Son
George - Robert Brekelmans
Leigh Bowery - Leroy Jory
Philip Sallon - Carlos de Vries
Josie James - Joy Von Winckelmann
Marylin - Jelmer Swaerts
Janey - Yvonne Senden
Derek - Wesley Post
Petal - Janice Blok
Big Sue - Roos Maseno
Eve Strange - Floor Pardaan
Gary/Guru Dazzle - Eva van Zaalen

‹‹ Je Anne Nederland      Een leven zonder jou ››