2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Eindexamens en -voorstellingen Fontys en Codarts afd. Muziektheater
  [ # 16 ] 16 May 2012 02:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 30 April 2012 05:54 PM
FanuitAmsterdam - 30 April 2012 05:32 PM

Geen Fontys, wel Codarts: theatraal concert, onderdeel van eindexamen, van Na-Young Jeon en Desi van Doeveren op 22 mei a.s.: http://goo.gl/CvLkP

En ook daar ben ik bij. Jammer dat ik 24 april Tim heb moeten missen, zat toen bij Grand Hotel.

Examen van Na-Young en Desi is verplaatst, wellicht naar 25 juni, omdat Na-Young op de 22e mei een perspresentatie heeft voor Miss Saigon. Geen idee wat overigens.

  [ # 17 ] 16 May 2012 02:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Dan is toch de première van Jamai?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 18 ] 30 May 2012 10:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Eindejaars- en examenvoorstellingen van Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg vind je hier! Op een te downloaden pdf-bestand staan alle voorstellingen genoemd.

Tot de vermoedelijke hoogtepunten (ja de voorstellingen zijn nog niet gespeeld… dus dat moet nog blijken!) in het aanbod mogen zeker worden gerekend De Spooktrein, waarvoor een apart topic is geopend, en de voorstelling Jukebox Boys. Laatstgenoemde eindexamenvoorstelling van vier vierdejaars studenten Muziektheater, t.w. Frank van Hengel, Freek Heuvelmans, Rafaël van der Maarel en Steven Roox brengt het verhaal over het ontstaan, het succes en de teloorgang van één van de meeste invloedrijke bands uit de jaren zestig, The Four Seasons. Elk lid vertelt om beurt zijn visie, zijn eigen verhaal. Meer info over J. Boys vind je hier! en daar kan je ook terecht voor de kaartverkoop. Naast de op het pdf genoemde drie voorstellingen is er ‘s zondags ook een matineevoorstelling en een voorstelling op 2 juli in M-Lab.

  [ # 19 ] 30 May 2012 02:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Eindvoorstellingen Codarts Rotterdam tweede jaars Muziektheater:

12 en 13 juni 20.00 uur: Little Women
Toegang gratis (wel reserveren, zie link).

En vierde jaars:

6 en 7 juni 20.00 uur: Company
Toegang 5 euro, kaartjes online of telefonisch te kopen bij Theater Zuidplein.

  [ # 20 ] 30 May 2012 03:49 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2011-10-31

Bedankt Hans!

Ik heb alweer wat data in mijn agenda genoteerd…

  [ # 21 ] 06 June 2012 09:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 30 May 2012 02:08 PM

Eindvoorstellingen Codarts Rotterdam vierde jaars Muziektheater:

6 en 7 juni 20.00 uur: Company
Toegang 5 euro, kaartjes online of telefonisch te kopen bij Theater Zuidplein.

En vanavond in een matig gevulde zaal een pracht voorstelling van Company gezien. Deze acht vierdejaars talenten en één derdejaars talent mogen wat mij betreft zo het land in om een tour te maken. Om toch enkele hoogtepunten te noemen: Nicole Rushing met Getting Married Today, Desi van Doeveren met The Ladies Who Lunch en natuurlijk Tim van Pethegem als hoofdpersoon Robert, die tenslotte ook nog kans krijgt echt te scoren met Being Alive. En de muziek klonk ook zo lekker met die tien man sterke band!

En dat alles voor 5 euro. Morgen ook nog te zien in Theater Zuidplein in Rotterdam.
Misschien ga ik nog wel een keer :tong:

  [ # 22 ] 07 June 2012 10:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Doen ze’t in t Engels? Of gebruik je voor de herkenbaarheid Engelse songtitels.

  [ # 23 ] 07 June 2012 11:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeroen - 07 June 2012 10:44 AM

Doen ze’t in t Engels? Of gebruik je voor de herkenbaarheid Engelse songtitels.

De liedjes zijn allemaal in het Engels, de dialogen in het Nederlands (vertaling: Allard Blom) met af en toe enkele one-liners in het Engels.

  [ # 24 ] 13 June 2012 09:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 30 May 2012 02:08 PM

Eindvoorstellingen Codarts Rotterdam tweede jaars Muziektheater:

12 en 13 juni 20.00 uur: Little Women
Toegang gratis (wel reserveren, zie link).

En vanavond een geweldige ingekorte versie van LW gezien. Een aantal mannelijke karakters waren verdwenen, Laurie (wel genoemd), de Opa van Laurie, prof. Bhear, waardoor het verhaal wel wat moest worden aangepast. De reden dat Jo voor haarzelf kiest aan het eind van akte 1 (Astonishing)  is daardoor nauwelijks uitgewerkt. En ook de finale, waarin Jo kiest voor een huwelijk met prof. Bhear n.a.v. zijn inspanningen om Jo’s manuscript uit te geven, ontbreekt totaal. Maar deze verkorte versie mocht er zijn en bood dramatisch gezien veel van de oorspronkelijke hoogtepunten en de mooiste liedjes. Ik ben blij dat ik er getuige van kon zijn en voor mij kon deze dag niet meer stuk!

  [ # 25 ] 13 June 2012 11:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Heb je de eerste niet gezien, Hans?

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 26 ] 14 June 2012 05:19 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Lotus18 - 13 June 2012 11:29 PM

Heb je de eerste niet gezien, Hans?

Je bedoelt dat ik de versie van half zes niet had gezien? Klopt, er was gezegd: twee voostellingen van twee groepen tweedejaars, zeg maar cast A en cast B (en dan kies ik voor de latere versie omdat ik dan gratis kan parkeren), maar ik begreep kort voor 19.00 uur dat beiden ook een eigen bewerking hadden gemaakt. Jammer dat ik de eerste gemist had, maar nog steeds blij de tweede gezien te hebben. Ik weet nu weer dat ik echt musicalliefhebber ben. De afgelopen twee jaar heb ik, als ik bij sommige producties in de zaal zat, daar vaak aan getwijfeld.

  [ # 27 ] 14 June 2012 06:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Heb zowel de vierdejaarsvoorstelling als de twee tweedejaars voorstellingen gezien.

Van Company werd ik bepaald niet blij. Ik ergerde me groen en geel aan de overgangen naar Engels in de gesproken tekst. Alsof iemand een vertaalpoging had gedaan, maar de punchlines maar niet kon vertalen. Wel gezien dat het vast goed gaat komen met “onze” Tim en Desi.

Little Women was van een andere orde. Voor gisteravond geboekt om van dat Oranjegeneuzel af te zijn, maar bij een adrescheck gistermiddag geschrokken toen ik de aanvangstijd zag. Half zes. Snel in de auto en op tijd gelukkig.
Ik weet niet wat de reden is geweest voor de volgorde van de twee voorstellingen, maar die was erg onlogisch. Eerst de parodie, daarna het origineel, en dat terwijl ik aanneem dat de meeste mensen, net als ik, Little Women niet kennen. Ik kende zelfs alleen de score van de Britse versie.
De parodie was goed gedaan, hoewel een hoog gehalte inside jokes het voor de buitenstaander wat minder interessant maakt. Maar een behoorlijk aantal grappen werden eigenlijk pas grappig bij het zien van het ‘origineel’. Dan moest je met terugwerkende kracht nog grinniken.
Ook de ‘originele’ versie was erg fraai, en zeker in het begin nog erg grappig. Als de ernst de overhand neemt krijg je het wel met met name Joe te doen. Een mooie groepsprestatie van een groep die uitdunt. Ik begreep dat een van de speelsters van opleiding (en plaats) gaat switchen.

  [ # 28 ] 18 June 2012 07:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Net terug van een intense bewerking van het stuk Masterclass in Tilburg. Pien van Gerven is afgestudeerd met een 9,5!

  [ # 29 ] 18 June 2012 09:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Joriss - 18 June 2012 07:56 PM

Net terug van een intense bewerking van het stuk Masterclass in Tilburg. Pien van Gerven is afgestudeerd met een 9,5!

Leuk! Ik had al verplichtingen dus kon ‘r niet bij zijn.

  [ # 30 ] 19 June 2012 11:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

FanuitAmsterdam - 30 April 2012 05:32 PM

Geen Fontys, wel Codarts: theatraal concert, onderdeel van eindexamen, van Na-Young Jeon en Desi van Doeveren op 22 mei a.s.: http://goo.gl/CvLkP

Het is definitief te zien op ma 25 juni, Na-Young om 19.30 u. en Desi om 20.30 u. Gratis toegang, wel reserveren! Kijk hier voor meer info

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4