3 of 11 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
algemene hulp topic!
  [ # 31 ] 22 October 2011 05:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2010-10-25

martijn-j - 22 October 2011 05:44 PM

Mijn Nederlands laat me een beetje in de steek. Iemand die het antwoord weet?

Je hebt nu de film ‘De Heineken Ontvoering’, maar volgens mij klopt die titel niet. Het zou of aan elkaar geschreven moeten worden, of met een koppelteken.

Zelf denk ik dat het aan elkaar moet, maar is het ‘heinekenontvoering’ of Heinekenontvoering’?

Ik weet dat bijvoorbeeld ‘Hitlergroet’ met een hoofdletter moet, maar ‘hitlersnor’ is dan weer met een kleine letter dacht ik.

Hmmm, ik denk hetzelfde. Het klinkt ook veel logischer als het aan elkaar staat, maar het ziet er aan de andere kant ook niet uit.

Ik ken de film helemaal niet hoor, dus ik zou niet weten waar het over gaat, maar het lijkt mij inderdaad logischer aan elkaar

  [ # 32 ] 22 October 2011 06:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

martijn-j - 22 October 2011 05:44 PM

Zelf denk ik dat het aan elkaar moet, maar is het ‘heinekenontvoering’ of Heinekenontvoering’?

Ik weet dat bijvoorbeeld ‘Hitlergroet’ met een hoofdletter moet, maar ‘hitlersnor’ is dan weer met een kleine letter dacht ik.

Hmm moeilijk. Ik heb even gegoogled op Heinekenontvoering, daar kreeg ik eerst de suggestie ‘Bedoelde u Heineken ontvoering’? Het grootste deel schrijft het los, met hoofdletter. Slechts een enkele keer schrijft men het anders, met koppelteken bijvoorbeeld of aan elkaar.

Maar hier staat volgens mij het verlossende antwoord: http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=3096

😊

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 33 ] 22 October 2011 07:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel erg bedankt. Had ik toch gelijk, maar doordat je steeds vaker van dit soort fouten ziet ga je aan jezelf twijfelen.

  [ # 34 ] 22 October 2011 08:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Zucht… Dit soort spellingkwesties zijn wel werkelijk zà³ oninteressant als je het mij vraagt. Je mag hier van mij veel waarde aan hechten hoor, maar dan vind ik een principe dat uit jouw eigen hersenen voortkomt veel interessanter (zoals dus met grammatica). Dit soort spelling is bedacht, gemaakt.

  [ # 35 ] 22 October 2011 08:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Begrijp ik je goed als je zegt dat een maker van iets zelf mag weten hoe de titel van zijn product geschreven wordt? Waarom zou je een product met een fout geschreven titel op de markt willen brengen? Ik zou mijn naam daar niet aan willen verbinden. Ander mooi voorbeeld is de cd van Maike Boerdam. Mooie cd, maar de foute titel vind ik echt gàªnant.

Ik vind Nederlands gewoon een mooie taal en vind het daarom jammer dat ik steeds vaker fouten zie. Op weg naar mijn werk kom ik dagelijks winkels en dergelijke tegen met een schrijffout in hun naam. Waarom checken ze dat niet even?

  [ # 36 ] 22 October 2011 08:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

martijn-j - 22 October 2011 08:22 PM

Ik vind Nederlands gewoon een mooie taal en vind het daarom jammer dat ik steeds vaker fouten zie. Op weg naar mijn werk kom ik dagelijks winkels en dergelijke tegen met een schrijffout in hun naam. Waarom checken ze dat niet even?

Mee eens. Net als met schrijffouten in kranten, ik vind dat gewoon stom. Zet daar even een spellingscontrole op, kijk het nog een keer na en er hoeven geen fouten in te staan.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 37 ] 22 October 2011 08:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Joriss - 22 October 2011 08:08 PM

Dit soort spelling is bedacht, gemaakt.

Maar dat kan je dan wel van alles zeggen :’) Als half Nederland besluit om een tafel voortaan geen tafel meer te noemen, maar een stoel, zal dat heel onhandig worden. Laten we ons gewoon met z’n allen aan de regels houden.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 38 ] 28 December 2011 12:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik heb weer eens trouble met mijn lieve laptopje.

Iedere keer wanneer ik youtube opstart of een andere site waarop filmpjes te zien zijn, loopt internet vast. Ik ben er al achter gekomen dat dit alleen bij firefox het geval is. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

  [ # 39 ] 28 December 2011 07:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Nevermind, probleem is al opgelost!

  [ # 40 ] 11 January 2012 01:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Hier is vast wel iemand die dit misschien wel weet…

Ik heb een ipod nano 8 gb.
Nu heb ik in itunes 902 nummers.
En de ipod geeft aan op het scherm dat ik nog 2,9 gb vrij heb.
Maar nu kopieert itunes maar 869 van de 902 nummers naar de ipod.
Heb ipod al hersteld en ook itunes opnieuw geinstalleerd en ook de benodigde ipod/itunes updates geïnstalleerd.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

  [ # 41 ] 11 January 2012 08:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Heb je de vakjes ervoor wel aangekruist?
Want als dat niet zo is kan het dat ie ze niet erop zet….

  [ # 42 ] 11 January 2012 11:51 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Het kan zijn dat je een aantal beschadigde bestanden in je Itunes hebt staan. Slechte downloads bijvoorbeeld. Dan zet Itunes die niet over naar je iPod.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 43 ] 12 January 2012 04:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Dat is het allemaal niet…maar toch bedankt!!

  [ # 44 ] 13 January 2012 09:53 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Iemand een idee hoe ik een foto/foto’s zo klein krijg dat ze op musicalworld en op twitter passen als profielfoto/avatar?
Ik heb geen facebook, dus foto’s automatisch verkleinen met facebook gaat niet.

  [ # 45 ] 13 January 2012 11:34 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

tammie1003 - 13 January 2012 09:53 AM

Iemand een idee hoe ik een foto/foto’s zo klein krijg dat ze op musicalworld en op twitter passen als profielfoto/avatar?
Ik heb geen facebook, dus foto’s automatisch verkleinen met facebook gaat niet.

Dat kun je doen in paint. Klik met re-muisknop op de foto - bewerken (dan opent hij hem als het goed is in paint). En dan klik je op ‘formaat wijzigen’. Ik begin meestal met 2x 50%.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 11
‹‹ Reclame Topic      X-factor UK ››