3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Ghost the Musical
  [ # 31 ] 05 October 2011 11:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de voorstelling afgelopen woensdag gezien en ben er helemaal nog niet uit wat ik er eigenlijk van vond.

De muziek is niet erg memorabel, en de emoties van het verhaal kwamen bij mij totaal niet over. Ik vond het als geheel nogal kil en klinisch.

Prachtig design en belichting, verrassende choreografie en soms erg knappe effecten. De leads waren ook fantastisch al leek het af en toe wel een wedstrijd wie kan het hardst belten. Iets minder mag ook wel dacht ik vaak.

Ik ga er nog eens over nadenken 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 32 ] 26 November 2011 08:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Ik heb Ghost eergisteren gezien en wat ik in mijn leven misschien nog maar twee of drie keer heb gedaan: ik ben in de pauze weggegaan. Wel erg zonde van mijn geld, maar ik kon het niet meer aanzien/aanhoren: Slecht acteerwerk, totaal geen chemie tussen de hoofdrolspelers, een verhaal dat niet loopt en niet overkomt, nietszeggende muziek en een, ensemble dat totaal niet verstaanbaar was. Ja, de projecties zijn spectaculair en vernieuwend en er zitten pareltjes tussen, maar dat woog voor mij niet op tegen de rest.
Ik zou zeggen, geen geld aan uit geven tenzij je echt heel voordelig aan kaartjes kunt komen. De zaal zat overigens heel goed vol, wat mij toch wel een beetje verbaasde.

  [ # 33 ] 27 November 2011 08:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

FanuitAmsterdam - 26 November 2011 08:10 PM

Ik zou zeggen, geen geld aan uit geven tenzij je echt heel voordelig aan kaartjes kunt komen. De zaal zat overigens heel goed vol, wat mij toch wel een beetje verbaasde.

Ik vind dit een wel heel drastische uitspraak van jou. Jij vind het niet mooi en dus moet Ghost maar stoppen? Wat een onzin. Tuurlijk zat de zaal vol en loopt de show goed. Het is gewoon een uitstekende musical en de meeste reacties zijn dan positief. Dat vind ik. Jij vindt het helemaal niets. Dat mag maar om dan iedereen in je mineur mee te nemen gaat me wat te ver.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 34 ] 27 November 2011 08:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

@svenn Ja en dat mag jij dan weer vinden. Soms raad ik iets aan en soms iets af (al dan niet sterk). Overigens zeg ik nergens dat Ghost dan maar moet stoppen (maar je zou kunnen redeneren dat dat dan de consequentie is).

  [ # 35 ] 27 November 2011 08:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik vind ghost echt een heerlijke musical en heb dan ook echt genoten van de musical
en ja tig mensen tig meningen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 36 ] 21 December 2011 10:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Gisteren geweest en ik kende de CD al, maar wat een fijne musical. Anders qua design en choreo’s!

Het decor is mooi gedaan en werkt prima. Ook de projecties en de “ghost” momenten zijn echt ontzettend gaaf.
De cast was ernorm sterk, hoewel soms het geluid niet lekker stond en dus iets te zacht, maar wat een emoties ook. Ik zat toch wel met de tranen achter mijn ogen op sommige momenten.

Je merkt wel dat de zaal soms even moet nadenken voor applaus omdat je dan toch diep in de emotie zit van de scene. Maar er is een mooie afwisseling van trieste momenten en zeer leuke momenten.

Ik ga zeker nog een keer!

  [ # 37 ] 23 December 2011 12:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

FanuitAmsterdam - 26 November 2011 08:10 PM

Ik heb Ghost eergisteren gezien en wat ik in mijn leven misschien nog maar twee of drie keer heb gedaan: ik ben in de pauze weggegaan. Wel erg zonde van mijn geld, maar ik kon het niet meer aanzien/aanhoren: Slecht acteerwerk, totaal geen chemie tussen de hoofdrolspelers, een verhaal dat niet loopt en niet overkomt, nietszeggende muziek en een, ensemble dat totaal niet verstaanbaar was. Ja, de projecties zijn spectaculair en vernieuwend en er zitten pareltjes tussen, maar dat woog voor mij niet op tegen de rest.
Ik zou zeggen, geen geld aan uit geven tenzij je echt heel voordelig aan kaartjes kunt komen. De zaal zat overigens heel goed vol, wat mij toch wel een beetje verbaasde.

Ik ben het sowieso helemaal niet met je eens, maar bovenstaand dikgedrukte opmerking vond ik nog wel het opvallendst uit je verhaal. Als er 1 ding was dat ik echt uitstekend vond aan deze voorstelling was het wel de chemie tussen de twee hoofdrolspelers.
Ik kan het nog enigszins met je eens zijn over de muziek. Die is inderdaad niet heel bijzonder. Maar al bij al vond ik het toch echt een hele prettige musical om te zien. En ik heb er erg van genoten.

  [ # 38 ] 31 December 2011 08:55 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Ik hoop begin komend jaar te genieten van deze voorstelling in Londen… Siobhan was mijn favoriet bij de Maria’s (allrounder, that is, Aoife vond ik het meest geschikt voor de rol. Maar dit geheeeeeel terzijde 😉), ik vind het ZO leuk dat ze nu Molly mag gaan spelen! Roll on 2012!!

   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 39 ] 02 February 2012 09:56 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2012-01-22

Heb eergisteren Siobhan en Mark gezien, waaaauw! Ze zijn geweldig!
Deze musical staat samen met Wicked op mijn nummer 1!!!

  [ # 40 ] 03 February 2012 11:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dan moet Mark dus heel goed zijn. Even een stukje uit mijn eigen verslag:

Jeroen - 28 January 2012 10:53 PM

Hoe belangrijk de acteerprestaties zijn blijkt in deze bezetting, als ze niet fenomenaal zijn en je dus niet meeleeft met Molly en Sam. Op de zang is niets aan te merken, maar er is duidelijk geen chemie tussen dit koppel. Samuel Edwards speelt niet onaardig, maar mist nog podiumpersonality. In een groep raak je hem kwijt. Toch lijkt het euvel niet echt bij hem, maar bij Siobhan Dillon te liggen. Als ze gewoon kan acteren is het niet onaardig, maar als er ook nog eens moet worden gezongen, dan wordt er gezongen. Dan is het bijna alsof je naar een concert zit te kijken, en is vrijwel al het acteren weg.

  [ # 41 ] 03 February 2012 10:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2012-01-22

Wow nee ik vond Siobhan echt amazing! Ik ben heel kritisch (heb zelf ook acteeropleidingen gedaan), dus ik snap niet waar je mening vandaan komt. (maar smaken verschillen uiteraard). Zat je heel ver weg ofzo? Ik zat bijna vooraan en werd helemaal meegezogen in het verhaal, mede dankzij Siobhan! Haar mimiek, emotie, geweldig!! (wanneer was je er trouwens?)

  [ # 42 ] 03 February 2012 11:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

alle antwoorden staan in het verslag.

  [ # 43 ] 06 February 2012 12:51 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2012-01-22

Ik kan me echt totaal niet vinden in jou verslag! Het is de bedoeling dat Carl vanaf het begin al een slechterik speelt. Dat doet hij echt perfect. Verder kan het natuurlijk zijn dat Siobhan niet met Samuel Edwards klikte. Ik raad je aan om gewoon nog een keer te gaan 😊.

  [ # 44 ] 06 February 2012 01:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het lijkt me toch echt niet de bedoeling dat het vanaf het begin voor Sam en Molly al duidelijk is dat Carl niet deugt.  Die vriendschappelijke band zou vanuit Carl heel goed kunnen zijn ontstaan omdat dit hem goed uitkomt in zijn slechte plannen, maar dan is het des te belangrijker dat dat niet opvalt. En dat lukt deze Carl dus totaal niet.

De volgende keer Ghost zal wel in Nederland zijn.

  [ # 45 ] 08 February 2012 05:14 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  55
Geregistreerd  2012-01-22

Wat mij juist bij de film meteen al opviel (en dus ook in de musical) was zijn slechte karakter. Had ook meteen door dat hij de opdrachtgever was van de moord.

Snap jij trouwens waarom er geen Brits wordt gesproken in de musical? (m.u.v. die Carl dan…).

[ Gewijzigd: 08 February 2012 05:18 PM by musicallie ]
 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6
‹‹ Flashdance      Sister Act - Hamburg ››