7 of 26 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Urinetown on tour 2010
  [ # 91 ] 24 September 2010 11:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het verhaal van Urinetown…...ehm….het slaat nergens op. Briljante geestige onzin!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 92 ] 16 October 2010 06:41 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2010-07-21

De 1e try-out van Urinetown gisteravond was echt GENIAAL!!!!!

  [ # 93 ] 16 October 2010 11:18 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Ik ben gisteravond naar de 1ste Try Out geweest. Ik heb Urinetown 3x gezien bij M-Lab en mag concluderen dat deze reizende versie zeker niet onderdoet voor de productie van vorig jaar.
De decors zijn summier en functioneel gehouden, de (deels vernieuwde) cast spettert van het toneel en menig lachsalvo ging regelmatig door de zaal. Gezien de reactie’s vanuit de volle zaal - die uit z’n dak leek te gaan bij o.a. “Sta op en loop” - verwacht ik dat deze reizende productie een hit gaat worden.  📣
De Try Out was (pas) om 11 uur afgelopen en ik heb een geweldige avond gehad. Ik vind het een aanrader voor iedereen die eens wat anders wil zien dan een ‘doorsnee’ (en/of commerciële) musical.

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 94 ] 16 October 2010 11:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

Gisteren ben ik ook bij de 1e try-out geweest. Heb hem vorig jaar in het M-Lab niet gezien, helaas! Maar ik moet zeggen dat ik over deze productie echt lyrisch ben! Vond de cast echt fantástisch. En dan vooral hulde aan Suzan Seegers als Kleine Eefje, want ze is echt gemaakt voor die rol. Zodra zij het podium opkwam verheugde ik me er steeds weer op wat ze nu weer te zeggen had. Ook fantastisch hoe ze zingt met dat verschrikkelijk kinderlijke stemmetje.

Ook Fred Butter speelde z’n rol als Reinhard Kleinhart echt super. Vooral m’n moeder was helemaal weg van ‘m, maar hij speelde het dan ook vol overtuiging een heel geloofwaardige “bad guy”.

Vond vooral Renée van Wegberg een grote verrassing. Ben helemaal fan van d’r geworden sinds Joseph, dus was wel benieuwd hoe ze zou acteren en dansen (dat ze goed kan zingen wisten we al). Omdat Lot Kleinhart een nogal hysterische rol is, moest ik in het begin wel even wennen, vooral omdat Renée soms nogal verlegen overkomt in het echt. Daarom des te meer respect en lof voor hoe ze de rol heeft neergezet. Leuk en goed acteerwerk (lekker hysterisch, zoals het hoort) en ik ga er van uit dat het alleen maar beter gaat worden de komende weken.

Ellis van Laarhovenis is ook lekker ‘aso’ in d’r rol, speelt goed en heeft een lekkere stem om naar de luisteren. Goed gecast naar mijn idee.

Jamai en René van Kooten waren allebei ook top. Heeeeerlijke stemmen om naar de luisteren en mooi acteerwerk. Je merkt dat ze geen dansers zijn, maar niet dat het storend is ofzo.

Decor was heerlijk simpel, maar functioneel voor het stuk gehouden. Heb me bescheurd om de humor en om die heeerlijke verwijzingen naar andere musicals, heel leuk!

Je merkte dat af en toe het dansen nog een beetje ongelijk ging, maar dat zal je misschien altijd blijven houden. Soms nog wat geklungel met microfoons die te laat open werden gegooid, maar over het algemeen een fantastische eerste try-out.

IK BEN OM en heb dus maar meteen voor 21 januari een kaartje op de 1e rij in Maastricht gereserveerd. 😊
Maar hopelijk kan ik er eerder nog een keertje heen. Komt dat zien!

  [ # 95 ] 17 October 2010 05:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik ga aanstaande woensdagavond naar Urinetown. (Try-out in Theater De Lampegiet in Veenendaal)

Ben erg benieuwd.

Is er (al) een programmaboek te koop in het theater????

  [ # 96 ] 17 October 2010 05:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Ik ben er ook woensdag bij. Heb de M-Labversie gezien en ben erg benieuwd of en hoe ze dat echte “M-Labgevoel” hebben weten te houden..

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 97 ] 18 October 2010 01:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik las dat Jamai vrijdag het Televizier-ring gala gaat openen. Weet iemand of er dan een understudy op zal gaan of is het van tevoren opgenomen?

  [ # 98 ] 18 October 2010 01:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

@martijn-j: ik heb kaartjes voor a.s. vrijdag en heb een tijdje geleden bericht van SEE gekregen dat de aanvangstijd was gewijzigd van 20.00 uur naar 21.00 uur. Ik begreep eerst niet waarom, maar ik vermoed nu dat Jamai na de opening in Carré meteen doorgaat naar de Theaterfabriek. En dat dus om die reden de voorstelling vrijdag later begint.

[ Gewijzigd: 18 October 2010 02:00 PM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 99 ] 18 October 2010 03:26 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2008-09-18

Para - 17 October 2010 05:55 PM

Ik ben er ook woensdag bij. Heb de M-Labversie gezien en ben erg benieuwd of en hoe ze dat echte “M-Labgevoel” hebben weten te houden..

Ik vind dat ze de sfeer van het m-lab goed hebben weten vast te houden. Vrijdag was er ook geen doek en de trappen van m-lab hebben ze nagebouwd.
Er zijn iets andere kostuums en iets meer rekwiseiten.
Er zijn wat tekst en ‘dans;’ uitbreidingen en er zitten nog meer verwijzingen in naar andere musicals.

Vond het erg geslaagd!

Heb helaas nog geen programmaboek gezien, hoop wel dat het er komt.

  [ # 100 ] 18 October 2010 03:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

mirjam24 - 18 October 2010 03:26 PM

Heb helaas nog geen programmaboek gezien, hoop wel dat het er komt.

Ja, er komt een programmaboek, dat kan ik nl. via de luxorkalender gratis bestellen, als ik daar een voorstelling zou bezoeken.

  [ # 101 ] 18 October 2010 03:45 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  196
Geregistreerd  2003-03-15

Je krijgt het bij inlevering van je kalenderbon in het theater als je Urinetown bezoekt.
Er staat op de bon programmaboekJE, dus ik hoop dat het evengoed een flink boek met scènefoto’s mag worden 📣

   Handtekening   

*Wil je alles weten over René van Kooten?
* http://www.renevankooten.net * Altijd up-to-date

  [ # 102 ] 18 October 2010 04:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

mirjam24 - 18 October 2010 03:26 PM
Para - 17 October 2010 05:55 PM

Ik ben er ook woensdag bij. Heb de M-Labversie gezien en ben erg benieuwd of en hoe ze dat echte “M-Labgevoel” hebben weten te houden..

Ik vind dat ze de sfeer van het m-lab goed hebben weten vast te houden. Vrijdag was er ook geen doek en de trappen van m-lab hebben ze nagebouwd.
Er zijn iets andere kostuums en iets meer rekwiseiten.
Er zijn wat tekst en ‘dans;’ uitbreidingen en er zitten nog meer verwijzingen in naar andere musicals.

Vond het erg geslaagd!

Ik ben nog nooit in het M-Lab geweest (tot mijn grote spijt), maar ik vond het bij Into the Woods on Tour ook erg gezellig 😄

  [ # 103 ] 20 October 2010 09:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net terug van een avondje Urinetown. Een verrassend leuke show. Een ijzersterke cast en een verrassend einde.

Helaas waren er (nog) geen programmaboekjes. Ik hoop via de site van Stage (wanneer deze weer online is…) een boek te kunnen bestellen. Ik heb van alle shows die ik heb gezien de boekjes en ik zou het jammer vinden als die van Urinetown zou ontbreken.

  [ # 104 ] 21 October 2010 06:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Gister heb ik de voorstelling ook weer gezien. Ik moet zeggen dat ik de M-Labversie beter vond. Neemt niet weg dat ook deze productie staat als een huis, maar de sfeer van het M-Lab is wat mij betreft wel verloren gegaan. Juist dat kleine, dat sobere miste ik een beetje in deze enscenering.

Neemt niet weg dat ik me weer prima vermaakt heb. Het mooie van Zeikstad vind ik dat de personages niet absoluut goed of absoluut slecht zijn. Bobbie bedoelt het goed, maar zijn manier van handelen roept ook vragen op. Mag je ontvoering gebruiken om je doel te bereiken? Voor Reinhart Kleinhart geldt hetzelfde: hij wordt neergezet als slechterik (en het is hem ook allemaal om geld te doen), maar hij wil de mensen wel behoeden voor een terugkeer naar slechte tijden.

Oh, en als je op de voorste rijen aan de linkerkant (vanaf het podium gezien), neem dan een wasknijper mee.. 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 105 ] 21 October 2010 07:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Para - 21 October 2010 06:44 PM

Oh, en als je op de voorste rijen aan de linkerkant (vanaf het podium gezien), neem dan een wasknijper mee.. 😉

Vertel ?!  😊 Want morgenavond ...

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 26