5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Je Anne Nederland
  [ # 61 ] 02 February 2011 10:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Of het mijn enige kans is weet ik niet, maar ik kreeg toevallig een kortingscode van 5 euro voor die voorstelling.
(Die zal ik ook even in het kortingentopic plaatsen btw.)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 62 ] 03 February 2011 11:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik heb besloten dat ik ga. Rij 8 in het midden. Ik ben benieuwd…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 63 ] 03 February 2011 04:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Je zult er geen spijt van krijgen….  😉

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 64 ] 03 February 2011 05:29 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

@ Scarletwoman: Ik zou ook naar Je Anne gaan. Zo’n mooie indringende theater ervaring is het. Niet laten schieten die kans! Edit: Goeie keus!

   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 65 ] 05 February 2011 12:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Roos - 02 February 2011 05:19 PM

Hoi!

Ja Evelien is 15 december 2010 op geweest als Anne. En ik heb haar 2e x voorstelling meegemaakt. Ze was erg goed en ze speelde de emoties echt heel puur! Ze heeft een mooie, heldere stem. En is kleiner dan Abke. Hierdoor kwam ze echt over als een 13 jarige kind. Ze mocht helaas maar 2x op maar ze was een geweldige Anne.

Huh. Eerder in dit topic zeg je niet te weten of Evelien al als Anne op is geweest en ben je benieuwd hoe ze het deed als iemand zegt dat ze 15 December op is geweest. Nu geef je aan dat je er zelf bij was??

  [ # 66 ] 05 February 2011 02:12 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2010-11-12

àŒk ga vanavond naar Je Anne.. Ik ben benieuwd. Zal later hier wel schrijven wat ik er van vond 😊

  [ # 67 ] 05 February 2011 03:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ga ook vanavond. Ben benieuwd!

  [ # 68 ] 05 February 2011 03:15 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

myrte - 05 February 2011 12:01 PM
Roos - 02 February 2011 05:19 PM

Hoi!

Ja Evelien is 15 december 2010 op geweest als Anne. En ik heb haar 2e x voorstelling meegemaakt. Ze was erg goed en ze speelde de emoties echt heel puur! Ze heeft een mooie, heldere stem. En is kleiner dan Abke. Hierdoor kwam ze echt over als een 13 jarige kind. Ze mocht helaas maar 2x op maar ze was een geweldige Anne.

Huh. Eerder in dit topic zeg je niet te weten of Evelien al als Anne op is geweest en ben je benieuwd hoe ze het deed als iemand zegt dat ze 15 December op is geweest. Nu geef je aan dat je er zelf bij was??

Dit klopt inderdaad. Toen ik vroeg hoe ze het deed ben ik een paar dagen best wel onverwachts nog een keer naar Je Anne. Ik ging ervan uit dat Abke gewoon zou spelen maar toen voor de voorstelling hoorde ik dat Evelien speelde.  Ik was bij haar 2e voorstelling als Anne. Ik hoorde toen ook dat Evelien 15 december haar première had. Snap je?

[ Gewijzigd: 05 February 2011 03:29 PM by Roos ]
   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 69 ] 06 February 2011 10:12 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2010-11-12

Hoihoi,

Gisteren een erg indrukwekkende avond gehad. 
Voor de mensen die nog gaan: ga zeker naar de inleiding! Op zich ken je het verhaal van Anne Frank wel, maar het is altijd wel indrukwekkend om het nog een keer te horen voor dat je de voorstelling gaat zien.
Ook raad ik aan om de tentoonstelling te bezoeken.

In het begin moest ik een beetje wennen. Het was voor mij de allereerste keer dat ik een kleine musical bezocht en ik moest in het begin een beetje wennen daar aan. De spelers staan eigenlijk continu op het podium en geven je een op een indrukwekkende wijze een beeld hoe het in het Achterhuis geweest moest zijn. De emoties van angst en de onzekerheid kwamen echt bij mij binnen. Ook op het einde toen ze vertelde waar de onderduikers zijn omgekomen zorgde bij mij een dikke brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Echt respect voor de cast die dit indrukwekkende verhaal avond op avond vertellen.

  [ # 70 ] 06 February 2011 05:39 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

Hoi Laura,

Fijn dat je het mooi vond! Ja, emoties overbrengen kunnen ze wel!

   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 71 ] 16 February 2011 10:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  306
Geregistreerd  2008-07-31

Ik ben vanavond geweest, zeer indrukwekkend! Ze zetten het precies goed neer en Abke speelt de rol met verve. ( De hele cast vond ik waanzinnig trouwens! )
Heb ook de inleiding bezocht, volgens mij deed Evelien die. (Kan er ook naast zitten maar ze sprak met een Vlaams accent)
Wat ik alleen heel jammer vond is dat de programmaboeken tijdelijk op zijn! Ik wil er namelijk graag 1 hebben.
Is er iemand die nog gaat en er misschien 1 mee willen nemen voor mij? Dan maak ik het geld wel over enz.
Zo ja, stuur me een pb aub! Bijvoorbaard dank 😉

  [ # 72 ] 17 February 2011 03:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  254
Geregistreerd  2010-04-04

Ik ben ook gisteren in Barneveld!

Vond het een heel indrukwekkende show! En volgens mij vond de rest van de zaal dat ook wel.. Aan het einde durfde volgens mij niemand te applaudiseren en uiteindelijk kwam er een heel oprechte staande ovatie!

Wel jammer idd dat er geen programmaboeken meer waren =( Had er graag een gehad!

  [ # 73 ] 19 February 2011 08:38 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

2 (avond) en 3 (middag en avond) mei a.s. zijn er extra voorstellingen gepland in Carré Amsterdam. Ik heb verder niets gehoord van verlengingen (de laatste voorstelling op de speellijst is 26 februari in Rijswijk) dus misschien zijn de voorstellingen wel een mooi en zeer verdiend extra eind van deze tour, zo vlak voor dodenherdenking en bevrijdingsdag.

De voorverkoop voor deze voorstellingen is vandaag begonnen.

  [ # 74 ] 20 February 2011 09:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Voorstelling gezien in Capelle. Een prachtige uitvoering van een vreselijk stuk. Twee nummers waar je door het irritante getoeter hoofdpijn van krijgt en dan dat welke-toets-zal-ik-nu-weer-eens-indrukken nummer.  Enige nummer dat echt prachtig is is “ik ben geen jood”, en verder ook een hoop nikszeggend geneuzel.

Maar zoals gezegd, sterk gespeeld, wat mij betreft ook door de wat bekritiseerde Levi van Kempen, die ik de sterkste speler van allemaal vond. De natte dweil waarmee ik zijn optreden associeer is het zakdoekje dat door een traan zowaar wat nat werd. Samen met vader Frank is Peter ook de enige die wat mij betreft sympathie opwekt; voor de anderen kun je begrip hebben, maar sympathie, nee.

[ Gewijzigd: 20 February 2011 09:53 PM by Jeroen ]
  [ # 75 ] 24 February 2011 04:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  247
Geregistreerd  2009-09-09

de dagen voor herdenkingsdag zal de theatervoorstelling ‘Je Anne’ (naar de dagboeken van Anne Frank) terugkeren naar Amsterdam. In Koninklijk Theater Carré zullen op 2 en 3 mei bijzondere voorstellingen te zien zijn van de productie waarin Abke Bruins, Thom Hoffman en Levi van Kempen de hoofdrollen op zich nemen.

De voorstelling ‘Je Anne’ oogstte lovende kritieken. Zo sprak de GPD van ‘Huiveringwekkend en ontroerend’, noemde het NRC de voorstelling ‘uiterst ingetogen en smaakvol’ en schreef Metro ‘Anne Frank krijgt de zaal stil. Volkskrant roemde Abke Bruins als een ontdekking in haar rol als Anne en ook de Telegraaf viel voor de jonge hoofdrolspeelster: ‘Wat een stem, Wat een spel’.

Na afloop van de theatertour eind februari bieden Mark Vijn Theater Producties en Koninklijk Theater Carré nu nog eenmaal de mogelijkheid om de voorstelling ‘Je Anne’ te gaan zien. In de week waarin de herdenking centraal staat keer de productie terug naar Amsterdam; de stad waar Anne van 6 juli 1942 tot 4 augustus 1944 ondergedoken zat en de Jodenvervolging meer dan waar ook in Nederland de orde van de dag was.

De voorstellingen in Koninklijk Theater Carré zijn om nog een reden bijzonder. Speciaal voor deze dagen wordt de voorstelling aangepast naar een piste-opstelling zodat het publiek nog dichter bij het decor — in de vorm van een enorme davidsster — zal zitten. Meer dan ooit zullen de mensen in de zaal hierdoor het gevoel hebben met de onderduikers mee te verblijven in het Achterhuis.

Je Anne
De voorstelling ‘Je Anne’, gebaseerd op de dagboeken van Anne Frank, vertelt wat zich afspeelde in het Achterhuis in de twee onderduikjaren. De vele moeilijke momenten, de spanning en onzekerheden, maar ook de onderlinge warmte en momentjes van hoop worden belicht. Centraal staan het persoonlijke verhaal van Anne en de dagboeken waarin ze dit neer schreef. Ze geven een intiem kijkje in de gevoelens, ontwikkelingen en (on)zekerheden van het jonge meisje dat ondanks alles altijd optimistisch wist te blijven. De verhalen in haar dagboeken ondertekende ze steevast met ‘Je Anne’.

Je Anne is op 2 mei om 20u00 en op 3 mei om 14u00 en om 20u00 te zien in Koninklijk Theater Carré te Amsterdam. Ticketverkoop via http://www.theatercarre.nl Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.hitmusical.nl.

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6