1 of 2 |  1 2 > 
West Side Story - Greg & Baud Productions
change_status
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2005-06-19

West Side Story - Greg & Baud Productions

Er is alweer een jaar voorbij en dat betekent weer een prachtige Buytenparkproductie in Zoetermeer van Greg & Baud Productions, de 15e alweer! Dit jaar wordt het de West Side Story.

Van 9 juni t/m 26 juni - elke donderdag t/m zondag - staat deze musical in het Buytenpark Zoetermeer. Deze prachtige voorstelling is mede mogelijk gemaakt door Floravontuur Promotie Zoetermeer, Fonds 1818 en de gemeente Zoetermeer.

Kaarten zijn te reserveren via http://www.greg-baud.nl en kosten slechts 4 euro! Denk dit jaar aan de gewijzigde aanvangstijd: het begint namelijk om 20.15 uur i.p.v. normaliter 20.30 uur!

West Side Story: het verhaal
Ze dansen, ze battlen, ze vechten om te overleven… De straatbendes Jets en Sharks staan lijnrecht tegenover elkaar in de straten van New York, waar armoe en uitzichtloosheid heersen. Dat het tot een confrontatie gaat komen, is zeker. De vraag is alleen nog wanneer…

Op een feestavond staan beide partijen klaar voor een beslissende strijd. Niemand heeft in de gaten dat achter hun rug om Tony, de oud-leider van de Jets, en Maria, de zus van de Sharks-aanvoerder Bernardo, voor elkaar vallen. Twee geliefden binnen twee rivaliserende bendes…

West Side Story, het ongekende meesterwerk van componist Leonard Bernstein en regisseur Jerome Robbins komt in een geheel nieuwe versie naar het Buytenpark in Zoetermeer. Dit is het New York van nu, een urban jungle waar met dancebattles de strijd om de straat wordt uitgevochten. Maar de messen zijn nooit ver uit de buurt.

Maak de zoektocht van Tony en Maria voor een nieuw en beter leven mee in de West Side Story. Een nieuw musicalspektakel vol zang en dans in de openlucht dat u zeker niet mag missen!

  [ # 1 ] 26 May 2011 01:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Onze traditionele avonden in het Buytenpark, ik heb er nu al zin in.

Kun je ons zeggen wie er in de cast zitten bij West Side Story? Ik ben erg benieuwd namelijk, zoals altijd… Kun je ons zeggen welke vertaling er word gebruikt?

  [ # 2 ] 26 May 2011 02:17 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2005-06-19

Voor de rolverdeling kan je hier terecht:
http://www.greg-baud.nl/westsidestory/


De vertaling is van Koen van Dijk.

  [ # 3 ] 27 May 2011 10:36 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

EDIT: Dat stond hier boven dus al vermeld. Excuus

De vertaling is van Koen van Dijk

  [ # 4 ] 27 May 2011 10:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Is de show langer dan gebruikelijk? Dat er een kwartier eerder wordt gestart? Hoe donkerder hoe leuker is het toch doorgaans.

  [ # 5 ] 27 May 2011 11:15 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

De show is redelijk lang, maar belangrijker is dat de voorstelling voor 23.00 uur moet eindigen in verband met de vergunning van de gemeente Zoetermeer. Na 23.00 uur mag er geen mechanisch geluid meer gemaakt worden. Loopt de pauze iets uit of moeten we onderbreken voor een regenbui, dan hebben we een probleem als de aanvang later dan 20.15 uur is.

  [ # 6 ] 27 May 2011 11:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

De eerste reserveringen heb ik al gemaakt! Ik heb er weer zo’n zin in 😄

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 09 June 2011 11:29 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2010-04-02

Edit Pascale: Bij het al bestaande topic gevoegd..
Voor hun jaarlijkse openluchtproductie, waar ik al jaren groot fan van ben, speelt Greg & Baud Productions de klassieker West Side Story in een, naar eigen zeggen, geheel nieuwe versie.

Vanavond is de premiere. Zijn er mensen die dit jaar weer naar het Zoetermeerse Buytenpark togen voor een goede (en goedkope, dit jaar slechts 4 euro) avond musicaltheater?

Dit is al het 15e jaar op rij dat ze daar spelen en de shows worden beter en beter, hoewel MACBETH als rockmusical in 2006 wel een hoogtepunt was.

Informatie staat hier: http://www.greg-baud.nl/westsidestory

Ze runnen inmiddels ook een Facebook pagina op http://www.facebook.com/kwadranttheater

Ik ben benieuwd of iemand dit weekend gaat kijken, en wat jullie er van vinden!

[ Gewijzigd: 09 June 2011 09:42 PM by Pascale ]
   Handtekening   

Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness… give me truth.

  [ # 8 ] 09 June 2011 11:43 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

Ik ga niet dit weekend maar wel 17e en 25e! Ben heel benieuwd!

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 9 ] 09 June 2011 04:01 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  24
Geregistreerd  2010-04-02

Twee keer al meteen.
Cool!

Ga je verschillende casts bekijken?

   Handtekening   

Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness… give me truth.

  [ # 10 ] 09 June 2011 06:04 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1789
Geregistreerd  2009-05-08

nee, twee keer dezelfde cast

   Handtekening   

Off. Kelvin Wormgoor fanpage

  [ # 11 ] 10 June 2011 04:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

De nieuwe openluchtproductie van Greg & Baud is West Side Story - Next Generation en speelt tot en met 26 juni in Buytenpark Zoetermeer. Musicalworld.tv woonde een repetitie bij en sprak de twee acteurs die afwisselend de rol van Tony spelen, Manuel Pronk en Bram Kloos.

De videoreportage is te zien onder Artikelen
en op musicalworld.tv’s eigen plek.

Frans.

  [ # 12 ] 10 June 2011 03:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

oeps ik heb ook per ongeluk 2 keer dezelfde cast geboekt, wat jammer moet ik nog een derde keer…. 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 13 ] 11 June 2011 09:54 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2005-06-19

Gisteravond, ondanks de stromende, stromende en, zei ik dat al, stromende regen, heeft cast & crew van Greg & Baud Productions een fantastische West Side Story neergezet.
Na overleg met publiek, cast & crew is besloten om de voorstelling gewoon door te laten gaan en gelukkig maar, het was een groot succes! Alsof de woeste regen een extra dimensie aan dit drama gaf. Veel complimenten van het dappere publiek gekregen, ze vonden het een hele belevenis.

Maar… laat dit je niet weerhouden om niet te komen als het niet regent, ook dan is het een feest om bij deze voorstelling aanwezig te zijn.
Ik zit er klaar voor.
Vanavond.
Première!
Ik zeg: toi toi toi!

[ Gewijzigd: 12 June 2011 09:28 AM by Kersie ]
  [ # 14 ] 12 June 2011 03:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De recensie van de zaterdag-premiere (er is er vandaag nog 1) kun je terugvinden op de homepage.

  [ # 15 ] 17 June 2011 10:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vanavond ben ik geweest. De weergoden waren ons redelijk goed gezind, koud was het wel, in de pauze had ik zin in gluhwein.
Mooie voorstelling gezien. Van de Greg & Baud voorstellingen niet de allerbeste, dat zat ‘m met name in de dans en sommige zangpartijen, maar wel eentje die op vele momenten toch overtuigt. En de vrouwelijke hoofdrol Maria werd perfect vertolkt door Isabella Wijsman. En een leuke rol voor Marjolijn Rokebrand als Anybody’s.

 1 2 > 
1 of 2