2 of 2 |  < 1 2
FELA! in Carre
  [ # 16 ] 14 June 2011 05:32 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

In het Noord-Hollands Dagblad staat vandaag een artikel over Fela. Wellicht dat ik het later op de dag nog even inscan en hier plaats. (ik duik nu nog even m’n bed in, tis vroeg en kheb vakantie xD )

  [ # 17 ] 15 June 2011 04:12 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

Een vriendin van me houdt helemaal niet van theater etc maar werd door haar moeder meegenomen naar deze voorstelling en ze was helemaal enthousiast!

  [ # 18 ] 18 June 2011 09:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Vandaag voor de tweede keer geweest en nu alternate Adesola Osakalumi als Fela gezien, die was minstens zo goed (maar zijn Engels was beter verstaanbaar!). Weer enorm genoten van de show, behalve dat er een kind achter mij zat dat steeds zat te praten en te vragen aan haar moeder: wat zegt hij nou? Zeker tijdens de meest heftige scenes in de 2e akte haalde me dat volledig uit mijn concentratie en omkijken, sssst zeggen, niets hielp. Pff, wat was dat storend. Hoe kun je nou een kind van een jaar of acht daar mee naar toe nemen?!
Los daarvan, weer een prachtige show gezien!!

  [ # 19 ] 25 June 2011 12:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Gisteren (vrijdag) voor de derde en laatste keer naar Fela! geweest en weer een fantastische show gezien. Ook Koningin Beatirx zat in de zaal en na het slotapplaus volgde nog een kleine toegift van ongeveer 15-20 minuten.

Ook de zoon van Fela zat in de zaal, Femi Kuti. Bij de toegift mocht iedereen het podium op en meedansen en Femi Kuti speelde nog even op zijn saxofoon en zong een stukje mee met Sahr en Paulette Ivory. Prachtig om te zien hoeveel respect de hele cast had voor Femi Kuti.

Een swingende en heerlijk chaotische afsluiter dus van de paar weken dat Fela! Amsterdam heeft aangedaan!

[ Gewijzigd: 25 June 2011 12:29 AM by DenP ]
  [ # 20 ] 25 June 2011 07:33 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Nog een leuk interview met Sahr, geplaatst via de twitter van Fela!:

http://fb.me/150PXTxaL

De show is overigens van 20 juli tot eind augustus te zien in Londen, voor wie daar nog toevallig naar toe gaat!

  [ # 21 ] 25 June 2011 08:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik was er zondag en toen mocht iedereen ook op het podium komen om mee te dansen en zongen ze nog een paar nummers. Ik dacht dat dat altijd zo was.

De voorstelling vond ik echt prachtig. Ontettend gelachen, maar ook heel erg ontroerd. Weer heel anders dan wat ik tot nu toe gezien heb. Grappig dat Sahr officieel in Amsterdam woont. Dat wist ik helemaal niet.

  [ # 22 ] 25 June 2011 08:50 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Ik was er afgelopen zondag ook en het was idd na afloop feest op het toneel. Later hoorde ik van theatermedewerkers dat ze dat af en toe gedaan hebben, een paar avonden dus en niet vooraf aangekondigd. Afgelopen donderdag ben ik voor de vierde en laatste keer geweest en toen was er geen toegift, maar een afterparty in Paradiso (niet meer heengegaan).

Vind het erg jammer dat Fela! niet langer in Amsterdam of NL te zien is. Sahr heeft overigens een behoorlijke staat van dienst inmiddels en heel internationaal. Ben diep onder de indruk van hem geraakt.

[ Gewijzigd: 25 June 2011 08:52 AM by FanuitAmsterdam ]
  [ # 23 ] 25 June 2011 08:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Wat grappig, de eerste twee voorstellingen die ik gezien heb gebeurde dat niet. Misschien hebben ze dat er dan later ingebracht, tijdens de eerste voorstelling van de reeks liepen ze bijvoorbeeld ook geen rondje in de zaal aan het eind.

 < 1 2
2 of 2