Weekje london
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Nu op de boot terug van Harwich naar hoek van Holland en eindelijk tijd om iets te schrijven over onze musical trip in London. Zijn een week geweest in London en ik hou zowiezo erg van deze stad. Helaas was ons hotel, new linden town in bayswater verschrikkeijk. Maar goed wat ben je er? ‘S ochtends om 9 uur op pad en ‘s avonds om 23 uur weer thuis. Dus eigenlijk alleen maar slapen en ontbijten. Hadden een London pass voor 6 dagen dus overdag flink de toerist uitgehangen. St. Pauls, westminste abbey, cruise over de thames, Kensington palace, Royal mews, queens gallery, Royal Albert hall, jasons canal boat, London zoo, tower of Londen, kortom alle grote toeristische trekpleisters gezien. En er van genoten. We hadden heerlijk weer en veel plezier gehad.

Maar goed we gingen voor de musicals. Je kon merken dat het zomervakantie was. Heel druk en niet zoveel goede kaartjes op de borden bij de tkts op leicester square. Blij dat we al 5 shows van te voren geboekt hadden.

Maandag begonnen met les miserables. Bij i dreamed à  dream al lek. Wow wat is het toch met deze show. We hadden niet alfie boe, maar zijn understudy. Helemaal niet erg want er werd er meer dan fantastiscbe Jean valjaen neer gezet. Ook javert was absolutely brilliant. Matt Lucas als THE ariër (was voor ons de reden om te gaan) wow, wat een toffe thenadier zet hij neer. Leuke nieuwe grapjes. 25 jaar speelt les mis al in London, daar merk je tiijdens de show niets van. Helemaal geweldiger avond gehad en boni dat we kaartjes hadden. De man bij de kassa vertelde ons dat ze de komende 3 weken alle shows zijn uitverkocht.

Dinsdag priscilla queen of THE dessert, hysterisch, over THE top, gave kostuums, humor, humor, humor. Heel erg van genoten, maar het is niet een show die in je hart gaat zitten. Het is heel leuk, heel goed, heel gezellig maar t beklijft niet. Les mis zou ik zo de avond erna nog een keer kunnen zien. Priscila is gewoon heel leuk om gezien te hebben en à  fun night out.

Woensdagochtend om 8 uur bij het Apollo Victoria theater voor wicked. Was goed dat we zo vroeg waren want het was heel druk. Uiteindelijk tickets kunnen scoren op rij 1 stoel 21 en 22. Prima dus. Louise dearman als glinda en nikki Davis’ Jones als elphaba. Hebben in 2007 Kerry Ellis als elphaba gezien, en dat was mindblowing. Maar Miss Jones rules the stage. Echt weer een brilliante wicked gezien en wij vragen ons echt af hoe ze dat in nl met Chantal Jansen en Jim gaan doen. Ik zou voor dat geld een vliegticket boeken naar Londen en dayseats scoren om de show in londen te zien

Donderdag love never dies in het lelijkste Theater van Londen. We hadden Sam mutu of tutu als panthom. Echt ook goed. Vonden de show heel mooi, was wel echt onder de indruk van het eind. What à  drama. Jammer dat de show niet aanslaat. De zaal was bij lange na niet vol. Volgens een medewerker sluiten ze nu eind augustus, in de hoop dat ze over een jaar de versie die nu in Australië draait in london te brengen. Ben benieuwd.

Vrijdag avond ghost THE musical. WOW!!! Ik heb dus onwijs genoten van deze show. Mooie muziek, goed gezongen door mooie mensen. Ik Geloofde hun liefde en de pijn, dus aan het eind van de show, konden de zakdoekjes te voorschijn worden gehaald. Daarna ook veel humor in de rol van ota mea redding. Decors ingenieus, modern, en de muziek rock, pop in een stijl die voor mijn wel iets weg heeft van NeXT to normal. Ik vind het een absolute aanrader.

Zaterdag is de enige dag geweest met slecht weer. Omdat we dit van te voren konden zien aan de weersvoorspellingen donderdag al kaarten gekocht voor de matinee show van shrek THE musical. Ik zal dan wel een reuze kleuter zijn maar ik werd heel bliij van deze voorstelling. Humor, mooie decors, gave muziek en een aantal showstoppers van nummers. Heel leuk om dit gezien te hebben.

‘S avonds lend me a tenor. Weer een totaal andere show, veel klassieker en na de pauze haast een klucht. Ik heb me rot gelachen en het was een waardige afsluiter voor een heerlijke week Londen. Als ik een volgorde moet maken van welke show ik het beste vond dan is dat:

1. Les miserables
2. Wicked
3. Ghost
4. Shrek te musical
5. Love never dies
6. Lend me à  tenor
7. Priscilla queen of te dessert

Waarbij alle shows gewoon meer dan de moeite waard zijn, maar ach je hebt toch altijd je favorieten toch?

Cheerio!!!!!!!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 1 ] 17 July 2011 11:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Leuk verslag. Ik ben deze week ook geweest, ga zo beginnen aan mijn verslag 😉

  [ # 2 ] 17 July 2011 11:32 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Excuses voor mijn tikfouten, krijg ze op de ipad f niet gecorrigeerd…. oeps!!!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 3 ] 17 July 2011 02:24 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  33
Geregistreerd  2011-07-15

Leuk verslag 😊

  [ # 4 ] 17 July 2011 02:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Als ik bovenstaande lees dan denk ik altijd maar: wat hebben we toch allemaal een geweldig leuke hobby

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 5 ] 17 July 2011 05:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Leuk om te lezen! Het is echt niet te doen zo druk! Veel Arabieren vanwege het warme weer daar en alles is zowat vol 😊 Ik haat het om overdag naar mijn werk te moeten lopen op Leicester Square… 😛

Bij Shrek vond ik wel Lord Farquaad de echt ster van de show! Die scenes waren zo grappig! En hij heeft een geweldige timing, als je Nigel had :D

Bij Priscilla blijven bij mij de liedjes juist heel erg in mijn hoofd hangen, vooral omdat ze niet nieuw zijn. En ik moet zeggen (had je Don?) dat Bernadette wel mijn respect krijgt in de show als personage!

  [ # 6 ] 17 July 2011 07:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

@svenn inderdaad een erg leuke hobby, haha.@twananas weet niet wie we hadden bij Priscilla in londen, maar vond die rol die jij noemt wel de leukste. T meeste gevoel dus. Bij shrek hadden we Volgens mij de understudy voor lord fagword of hoe je dat ook schrijven mag. Maar echt een hele leuke rol, inderdaad en lijkt me ook zwaar om te spelen alles op je knieën….. inmiddels weer thuis en home sweet home!!!!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

‹‹ Lion King Madrid      Mijn weekje Londen ››