1 of 4 |  1 2 3 >  Last ›
M-Lab-tournee: The Wild Party
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Vanaf 16 september gaat M-Labs The Wild Party op tournee.
Musicalworld.tv laat beelden van een repetitie zien en heeft gesprekken met onder anderen Ara Halici.

De videoreportage is te zien onder Artikelen
of op musicalworld.tv’s eigen plek.

Frans.

  [ # 1 ] 02 September 2011 04:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Mooie reportage.. Fijn om te zien hoe “zen” Ara is.. Zijn stem klinkt in de kleine stukjes dat je hem hoort ook erg mooi en relaxt..
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe ‘incesteuze, homosensuele, tweeling’. Ik vond Bobby en Boris dit zooooo heerlijk doen. Maar ik zie ook uit naar de nieuwe versie..

Spannend allemaal!

Enne Frans: In lijn met de emotionele aflsuiter met Ton Sieben bij Miss Saigon en nu Ara’s oprechtheid.. Ik vind het zo bijzonder om te zien hoe jij interviewt en hoe mensen bereid zijn dingen met je te delen.. Chapeau!!!

[ Gewijzigd: 02 September 2011 04:47 PM by Pascale ]
   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 18 September 2011 11:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

The Wild Party op pad vanuit het M-lab.

Ik ben net terug van de try-out van The Wild Partty. M-lab on tour brengt deze productie de aankomende maand in de Nederlandse theaters. Al eerder was de voorstelling te zien in M-lab. Daar blies die mij om ver en wist de voorstelling me te raken. De reprise cast had een zware kluif om dit te overtreffen. Destijds was het intieme van het M-lab zo prachtig en het pure spel. In de tourversie is het spel grootser, dat gaat ten koste van de intimiteit. Toch past het ook bij deze voorstelling. De muziek is prachtig en het staat als een huis.

Vera Mann verrast als Queenie. Ze zingt de nummers vol passie en ovegave, maar niet altijd toonvast. Het is niet storend, want Mann overtuigd in de mooie rol.  Soms is haar zang wat te zacht zoals bij: ‘T dak eraf….. Het is een nummer waar gefeest word, daar hoort wat mij betreft geen zachte zang bij. Vera zet een heel andere Queenie neer dan Lone destijds en beiden vind ik ze sterk! De bummers Zo uit het niets en Wat heeft ons hier gebracht zijn prachtige vertolkingen van Mann.

Ara Halici valt als Burrs een klein beetje tegen. Zijn stem leent zich niet helemaal voor de powersongs die Burrs zingt. Daarnaast vind ik hem ontzettend gluiperig overkomen in de rol. Dat terwijl Burrs ook wel een soort van stoerheid over zich mag hebben.

Ellen Evers in de rol van Kate! Wat een energie en comdedytimming heeft deze vrouw. Anouk van Nes (mijn favoriete actrice) speelde de rol zwoel en sexy en komisch. Ellen zet de rol op een wat minder elegante manier neer. Ze pakt uit in haar nummers als: Ik sta nog steeds overeind en Leven is een feest. Ellen haar zang is ontzettend mooi! Ze heeft een soul in haar stem. Net die kleine nootjes weet ze te benadrukken.

Het pronkstuk van de voorstelling is toch wel Gino Eemnes. Dan heb ik het natuurlijk niet over dat heerlijke lijf en dat lekkere hoofd….. Zijn stem wat een genot om naar te luisteren! Echt heerlijk kan niet anders zeggen! Arm Kind is één van zijn nummers en nog een aantal nummers.

Het ensemble speelt hun rollen goed. Deze kleine rollen worden goed neergezet. Madelene True (lesbiena) word door een ontzettend mooi meisje gespeeld. Ik had eerder een wat minder vrouwelijk type in die rol verwacht. Ze zong haar nummer ook vrij tuttig, dat vond ik zeer verrassend.

De intieme sfeer van het M-lab wordt behouden door het minimale decor.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 3 ] 19 September 2011 07:05 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Mooi verslagje Robin!
Ik ben heel benieuwd en heb zin in vanavond 😊

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 4 ] 19 September 2011 11:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Robin, heb je enig idee hoe lang de show duurde?

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 5 ] 19 September 2011 11:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ja, die was om 22:58 afgelopen. Wij moesten de laatste trein hebben om 23:26 vanaf centraal, dus het was haasten! Erg vervelend als voorstellingen om half 9 beginnen….

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 6 ] 19 September 2011 12:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ah.. Super.. Dan weet ik iig dat ik nog thuis kom en niet hoef te gaan rennen op mijn gloednieuwe schoenen.. 😉

Je verslag heeft me in ieder geval helemaal enthousiast gemaakt!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 7 ] 20 September 2011 08:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Musicalworld was natuurlijk op de premiere gisteren. De officiële recensie vind je HIER

[ Gewijzigd: 20 September 2011 08:54 PM by Jacco ]
   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 8 ] 20 September 2011 08:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Mooi geschreven Jacco!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 20 September 2011 08:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ja, zo goed geschreven zelfs dat ik bijna begin te twijfelen of ik hem toch niet nog een keer moet zien. Gelukkig kom ik altijd op tijd bij zinnen 😊

  [ # 10 ] 21 September 2011 07:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben benieuwd. Destijds de voorstelling in M-Lab gemist maar ik ga volgende week kijken.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 11 ] 22 September 2011 07:43 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Weinig reacties nog valt me op voor nu al de beste musical van dit seizoen. Gisteravond al het een en ander hierover geschreven op twitter (@mko71). We hadden Anatevka, Passion (toevallig ook met Vera Mann) en Merrily We Roll Along (toevallig ook met Ara Halici). Deze Wild Party past zonder twijfel in dit rijtje. Werkelijk alles klopt aan deze musical. En ben je door de superlatieven voor de acteurs heen dan heb je een probleem met de creatieven. Want de vertaling van Koen van Dijk is werkelijk sensationeel mooi. Als je TWP zo ziet dan lijkt het allemaal zo eenvoudig maar oh wat zijn die zangpartijen moeilijk. Kortom: genoten? JAAAAA En M-Lab legt de lat na de al even geslaagde tours van Into the Woods en Urinetown weer hoger.

Tot slot: Vera Mann. Gisteren bedacht ik me dat ik haar echt gemist had. Weer zo’n typische Mann-rol waar ze zich helemaal kan in- en uitleven.

Heerlijk zo’n musical. Gisteren zat ik in de schouwburg en toen had ik al vrij snel zoiets van: zo moet de musical ooit bedoeld zijn. Het ultieme musicalgevoel dus.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 12 ] 22 September 2011 09:17 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2011-02-28

Wij hebben de voorstelling zondagavond gezien in het DeLaMar. We vonden het echt prachtig en ook de (helaas niet uitverkochte) zaal reageerde zeer enthousiast. We hebben de voorstelling niet gezien in het M-Lab en we kenden de voorstelling ook niet echt, maar we hebben ons de hele avond zitten vergapen aan zoveel moois. Een aanrader, dus! Naderhand ergens gehoord dat ze de dag voor de premiere, de voorstelling voor de 1e keer in een groter theater speelden. Dat moet dan de voorstelling zijn, die wij hebben gezien. Er was echt niets van te merken! Topavond!

  [ # 13 ] 22 September 2011 09:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De première was op maandag.

  [ # 14 ] 22 September 2011 09:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

@Svenn: Ik ben het met je eens, wat een waanzinnige voorstelling is The Wild Party. Heb van A tot Z genà³ten en weet ook niet , wie of wat ik het beste vind. Grote klasse. Ik ga in ieder geval nà³g een keer!

  [ # 15 ] 22 September 2011 11:45 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2011-09-22

Mooie recensie hier voor de voorstelling, en terecht. Het was een geweldige avond. Ik snap alleen niet dat in de recensie van musicalworld gezegd wordt dat Ara misschien was jong is voor de rol van Burrs. Alex is immer een bijna een half jaar jonger en die speelde de rol 3 jaar geleden al. Viel me gewoon op. Ik vond Ara (en Vera, Ellen en Gino) echt waanzinnig! Wat een kwartet!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 4