Musicalartiesten in AQUA - gratis voorstelling in Zoetermeer
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Komend weekend vindt in Zoetermeer het festival Historisch Zoetermeer plaats. Dit nieuwe evenement bestaat uit twee onderdelen. De historische markt PLASA met een middeleeuws kampement en talloze workshops op riddergebied vindt plaats op zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur. Daarnaast zijn er op PLASA allerlei zaken te koop, zoals ambachtelijke kaas, middeleeuwse en keltische sieraden, wapens, etc.

In de avonduren vindt AQUA plaats, een theatervoorstelling op het water, waarin de bezoeker een reis door de geschiedenis maakt. Aan AQUA wordt medewerking verleend door o.a. luchtacrobatiek Originally Fake (André Rieu, WinterEfteling) en de dansers van Dance Complete. In de voorstelling ook musicalartiesten Kevin van der Leeuw (Joe - de hemel kan wachten, Hans & Grietje) en Rianne Veenstra (De Vliegende Hollander, De Sneeuwkoningin).

AQUA wordt aangevoerd door Milan van Weelden, bekend van Man van La Mancha, Crazy Shopping, Walibi Frighnights en winnaar van de musicalaward 2009 voor Beste Mannelijke Bijrol.

AQUA is gratis te bezoeken op zaterdag 24 en zondag 25 september a.s. op het marktplein van Zoetermeer. Beide avonden zijn er voorstellingen om 19.30 uur en 21.00 uur.

Kijk voor meer informatie op http://www.floravontuur.nl/evenementen/festival-historisch-zoetermeer

  [ # 1 ] 25 September 2011 09:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Baud, je berichtje roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Ik ga hier (Aqua) vanavond graag naar toe, maar de locatie is dan vast niet het Marktplein. Op de site staat Dobbeplas, maar de enige Dobbeplas die ik ken ligt niet in Zoetermeer maar in de gemeente Pijnacker-Nootdorp, zo’n 8 km ten westen van Zoetermeer. In Zoetermeer zelf is ook wel een plas, maar die heet Zoetermeerse Plas. Helaas ontbreekt een routebeschrijving. Dus, ik ben benieuwd waar het is!

[ Gewijzigd: 25 September 2011 02:47 PM by Hanstmf ]
  [ # 2 ] 25 September 2011 01:46 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  49
Geregistreerd  2008-06-23

Hanstmf - 25 September 2011 09:00 AM

Baud, je berichtje roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Ik ga hier (Aqua) vanavond graag naar toe, maar de locatie is dan vast niet het Marktplein. Op de site staat Dobbeplas, maar de enige Dobbeplas die ik ken ligt niet in Zoetermeer maar in de gemeente Pijnacker-Nootdorp, zo’n 8 km ten westen van Zoetermeer. In Zoetermeer zelf is ook wel een plas, maar die heet geen Dobbeplas. Helaas ontbreekt een routebeschrijving. Dus, waar is het??

Zoetermeer heeft wel degelijk een Dobbeplas, en die ligt inderdaad aan het marktplein, alwaar de voorstelling plaatsvindt 😊
Als je bij Google Maps ‘Markt 1, Zoetermeer’ invoert krijg je als het goed is direct de juiste locatie aangewezen!

   Handtekening   

If you wanna be a dancer, dance.

  [ # 3 ] 25 September 2011 02:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

PetitBrit - 25 September 2011 01:46 PM

Zoetermeer heeft wel degelijk een Dobbeplas, en die ligt inderdaad aan het marktplein, alwaar de voorstelling plaatsvindt 😊
Als je bij Google Maps ‘Markt 1, Zoetermeer’ invoert krijg je als het goed is direct de juiste locatie aangewezen!

Bedankt! Ook vlak bij het Stadstheater zie ik dan weet ik ook wel waar ik kan parkeren!

*edit* en ik ben er in de vooravond naar toe geweest. De belangstelling viel vandaag wat tegen, maar wat we te zien kregen was een lust voor het oog en een streling voor het oor. Vooral Milan van Weelden en Rianne Veenstra overtuigden. Voor mij had de avond als hoogtepunt “A New Life” uit Jeckyll & Hyde, de musical die binnenkort in Zoetermeer te zien is. Innemende vertolking, ik was tot tranens toe geroerd. Deze voorstelling ga ik niet missen!

[ Gewijzigd: 25 September 2011 07:43 PM by Hanstmf ]
  [ # 4 ] 27 September 2011 01:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Dank voor de complimenten, Hans. Jekyll & Hyde speelt in het kader van het Thrillerfestival in Zoetermeer en is overigens een productie van onze collega’s van Harlekijn/NME/DAPA. Rianne Veenstra zingt daar dus niet de hoofdrol.

  [ # 5 ] 28 September 2011 09:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zijn er overigens elders nog reacties te lezen?

  [ # 6 ] 30 September 2011 10:11 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Nee, alleen foto’s in de plaatselijke pers. AQUA heeft geen website oid. Maar de kans is erg groot dat de show volgend jaar weer terugkomt met nieuwe elementen en nieuwe songs. Er waren nu twee stukken voor de show gecomponeerd, dat zullen er meer worden.