Midweekje Londen 3 t/m 7 oktober
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Verslag Londen 3 t/m 7 oktober

Dag 1/dag 2: maandag 3 oktober/dinsdag 4 oktober
Om 22 uur vertrokken Denise, Rianne en ik met de bus richting Londen. De bus zat al aardig vol waardoor we helemaal achterin moesten zitten, niet de ideale plekken om ‘s nachts te zitten. De reis verliep verder voorspoedig. Het enige jammere was dat het ‘s morgens echt enorm druk was in Londen waardoor we veel later dan vorige keren in Londen aankwamen. We hadden afgesproken om meteen door te lopen naar de kassa van Wicked voor day seats, maar omdat we er pas rond 9 uur waren was ik bang dat er al een hele rij zou staan, maar wonder boven wonder waren we de eersten. Daardoor hadden we prachtige plekken in het midden van de eerste rij. Toen de kaarten eenmaal in the pocket waren zijn we richting het hostel gelopen. We konden nog niet inchecken, maar wel onze bagage even wegzetten. Omdat we toch nog behoorlijk lang moesten wachten zijn we maar even naar het ‘natural history museum’ gegaan. Het was daar ontzetten warm met als gevolg dat we zo weer buiten stonden. Omdat we er toch in de buurt waren zijn we meteen doorgelopen naar Harrods. Ik weet eigenlijk niet eens meer hoelaat het precies was dat we teruggingen naar het hostel, maar iig laat genoeg. We konden de kamer in en ons dus settelen en klaarmaken voor Wicked die avond. Die avond hebben we gegeten bij garfunkel’s, heerlijk eten kun je daar. Eenmaal in het theater moesten we natuurlijk even op het castbord kijken, omdat Denise en ik heel erg hoopten dat Louise Glinda zou spelen, maar aangezien ze ziek was waren we bang dat ze niet zou spelen. Blijkbaar voelde ze zich beter, want ze ging wel op, evenals Rachel. Nou ja, de hele eerste cast speelde. En wat waren ze allemaal weer geweldig. Nu kan ik wel iedereen 1 voor 1 gaan noemen, maar dat heb ik al zo vaak gedaan dat het zo langzamerhand een beetje eentonig wordt. Mijn favorieten uit deze musical zijn vooral Louise, Rachel en Zoe Rainey. Ik vind het dan natuurlijk ook heel erg jammer dat Louise en Zoe stoppen.
En de plaatsen waren gewoon geweldig, op rij A helemaal in het midden, wat wil je nog meer?:P Eenmaal terug in het hostel kregen Denise en Rianne de schrik van hun leven, want er lag iemand bij ons op de kamer terwijl ze bij de receptie hadden gezegd dat er niemand bij op zou komen. Maar goed, we konden iig lekker slapen na deze vermoeiende dag.

Dag 3: woensdag 5 oktober
Deze dag alweer vroeg op de been voor day seats bij legally blonde. We waren er om half 10 en waren de 2e in de rij. Ik had gelezen dat day seats hier 25 pond zouden kosten, ik moest dan ook even een keer navragen hoeveel het was toen degene achter de kassa zei dat de totale kosten 30 pond was. Er bleek een actie te zijn waardoor de eerste day seats verkocht werden voor 10 pond per stuk. Mooie financiele meevaller dus. verder hadden we deze dag shoppen op de planning staan, eerst op Oxford Street, toen naar Covent Garden en als laatste naar Piccadilly Circus. We waren het daarna ook goed zat. Dus weer naar het hostel om ons klaar te maken voor weer een avondje theater. Eten bij een of ander steak house, maar dat was niet zo lekker als garfunkel’s. In het theater meteen op het castbord gekeken en ook bij deze musical hadden we het geluk om de hele eerste cast te zien. Toch weer een paar nieuwe gezichten voor mij, namelijk Carley Stenson als Elle Woods. Ik had haar al gezien als Margot, wat ze erg leuk deed en ook als Elle vond ik haar erg goed. Ik vond haar erg grappig, qua zang niet altijd even sterk, maar toch nog wel goed. Ik vond haar beter dan Suzan, die ik de vorige keer heb gezien. Lee Mead als Emmett is een genot om naar te kijken, hij was erg goed als Emmett. Ik vond dit keer Natalie Casey ook enorm grappig als Paulette, in tegenstelling tot de vorige keer. En Tamara Wall vond ik nu nog minder leuk als de vorige keer. Al met al weer een hele leuke show gezien. Ik vond het erg jammer dat er niemand ging staan.

Dag 4: donderdag 6 oktober
Voor deze dag hadden we alleen een film van het filmfestival op de planning staan. Omdat we zo’n meevaller hadden met het kaartje van Legally Blonde, besloten we deze dag te gaan voor day seats van Billy Elliott. Dus stonden we tegen 10 uur bij het theater. Er waren een aantal mensen voor ons, maar die gingen allemaal voor de matinee en wij voor de avond. Day seats zouden pas om 10.30 verkocht worden, maar die man zei ons dat je met day seats erg omhoog moest kijken en dat hij voor dezelfde prijs ook plekken had op een rij erachter, maar dan wel iets meer naar de zijkant. Die stoelen hebben we genomen, want vij LB moesten we ook al enorm omhoog kijken en daar hadden we nu niet zoveel zin in. Rianne wilde nog graag naar Buckingham Palace, ik vond dat de vorige keer enorm tegenvallen, maar nu stonden we beter en konden we er meer van zien. Nadeel was dat het enorm waaide en daardoor erg koud was. We zijn weggegaan voordat het afgelopen was omdat we nog moesten eten en om 2 uur zou de film al beginnen. We hebben eerst de kaartjes maar opgehaald en zijn toen wat gaan eten. We hadden vrije plaatskeuze bij de film, dus we gingen redelijk bovenin zitten. Wat ik over de film (Julius Ceasar) kan zeggen is dat ik hem nogal saai vond. Ik viel al vrijwel in het begin in slaap (niet zo heel lang hoor:P). Ik snapte geen snars van de hele film. Het enige postieve was dat de jongen die Ceasar speelde een genot was om naar te kijken, maar ja…die ging al behoorlijk snel dood. Die avond hebben we gegeten bij een restaurantje op victoria station, volgens mij heette het shakespear. Dat eten was best lekker. In het theater heb ik even gekeken welke understudies erop zouden gaan, dat waren voor de volgende rollen: Grandma, Mr. Brainwright (schrijf ik dat goed?), George en Billy’s older self. Ik had de vorige keer Ryan Collinson gezien en die was zo ontzettend goed dat ik hoopte dat hij weer zou spelen, maar ik dacht dat de kans erg klein zou zijn. Maar toen Billy opkwam zei ik meteen tegen Denise ‘volgens mij is het Ryan’, maar ik ging steeds meer twijfelen, dus heb ik het in de pauze gevraagd en ja hoor…ik had gelijk. Hij kreeg na ‘electricity’ een staande ovatie waar hij enorm van genoot, dan lachde hij even en ging hij weer in positie staan, zo schattig. Ik vond iedereen erg goed en ook deze understudy van Billy’s older self was een genot om naar te kijken, jammer dat het maar 1 scene is. De jongen die Michael speelde was ook erg goed. Toen ik de musical de vorige keer zag zat ik er veel minder in, want toen vond ik hem helemaal niet zo geweldig, maar nu…ik wil weer!!!

Dag 5: vrijdag 7 oktober
Vroeg uit bed, uitchecken en lopend naar Victoria Coach Station. Daar inchecken en wachten op de bus. Gelukkig zaten we nu niet helemaal achterin de bus. Bij de paspoorcontrole moesten we echt enorm lang wachten en het was vrijdag dus behoorlijk druk op de weg waardoor we uiteindelijk om 21 uur in Londen waren i.p.v. om 19.15.
Al met al hebben we het heel gezellig gehad in Londen en ik kan niet wachten tot ik weer mag in december.

  [ # 1 ] 16 October 2011 11:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Ik ben echt Jaloers! Ik heb geen vriendinnen die dol zijn op musicals, voor 1 voorstelling in de schouwburg krijg ik ze wel mee maar 3/4 dagen Londen met dagelijks een voorstelling is echt too much voor hen… Misschien moet ik op zoek naar een Musicalbuddie?

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 2 ] 17 October 2011 06:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sandra12 - 08 October 2011 08:21 PM

Mr. Brainwright (schrijf ik dat goed?)

Niet helemaal, ‘t is mr. Braithwaite. Ryan is inderdaad supergoed als Billy, maar dat heb ik hier ook al een paar keer geschreven.

  [ # 3 ] 17 October 2011 09:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Jeroen - 17 October 2011 06:46 AM
Sandra12 - 08 October 2011 08:21 PM

Mr. Brainwright (schrijf ik dat goed?)

Niet helemaal, ‘t is mr. Braithwaite. Ryan is inderdaad supergoed als Billy, maar dat heb ik hier ook al een paar keer geschreven.

Haha, ik was er inmiddels al achter, omdat ik nu de cd helemaal grijs draai.