Mooiste musical logo
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Hallo allemaal!

Wat vinden jullie het mooiste logo ontwerp voor een musical?

Mijn favorieten:

The Phantom of the Opera (Het masker, de roos, het gebroken glas.. het geeft precies de sfeer aan van de show!)
Cats (twee kattenogen met daarin dansende personen, erg mooi bedacht en heel sterk en herkenbaar als logo)
Miss Saigon (het oorspronkelijke logo met het gezicht. Als ik het logo alleen al zie komen er zoveel herinneringen boven)
Aida (De twee gezichten duiden de twee personages uit twee culturen goed aan. Het logo is alleen wat exotischer/mysterieuzer dan de muziek uit de musical eigenlijk is)

En welke logo’s vinden jullie minder geslaagd?

- Het Nederlandse logo van de musical Rent. Het originele logo is gewoon een belangrijk onderdeel van de identiteit van de show.
- Hetzelfde geld voor het Nederlandse logo van de musical Elisabeth. Het logo van de originele Weense productie (de waaier en handgeschreven “Elisabeth”) vond ik veel effectiever en stijlvoller dan zo’n kitscherig knalrood hart (of zijn het vleugels?). De waaier staat symbool voor zoveel dingen, daarnaast past het logo ook beter bij het tijdsbeeld van de 19e eeuw.

Trouwens, ik vroeg me altijd af waarom de kleur van het logo van Wicked een beetje legergroen is en niet smaragd(emerald)groen.

  [ # 1 ] 12 October 2011 01:33 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Het logo van Les Miserables viind ik erg mooi, de rode draad in de voorstelling is toch wel Cosette en die vind ik zo mooi getekend in dat Logo.
Phantom of the Opera, wat hierboven ook al is gezegd die roos, dat masker en dat gebroken glas, of spiegel heel mooi.
Miss Saigon en ik vind dan vooral van de nieuwe Nederlandse versie erg mooi, Kim en Chris afgebeeld in de welbekende helikopter, wat eigenlijk hun liefde uit elkaar heeft gerukt heel mooi.

Welke ik minder mooi vind is die van
Tarzan, op de een of andere manier doet die mij niet zo veel, het logo trekt niet zoveel mijn aandacht.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!