Weekje Londen 08-12-11/13-12-11
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Ok, hier dan maar eens mijn beloofde verslag van Wicked afgelopen weekend.
Mijn bedoeling was om vrijdagavond met de bus naar Londen te gaan, zaterdag naar de matinee en avondvoorstelling van wicked vanwege, omdat dat de laatste shows van Louise en Rachel zouden zijn (uiteindelijk dus niet van Rachel). En dan wilde ik op zondag weer naar huis gaan. Maar ik wilde ook heel graag weer naar Billy Elliot als ik Londen was, dus besloot ik om woensdagavond al richting Londen te gaan, dan kon ik op donderdagmiddag naar Billy Elliot. Ook leek het me wel leuk om op maandag de nieuwe cast van Wicked te zien, dus uiteindelijk ging ik op woensdagavond heen en dinsdagmorgen weer terug. Ach ja…en als ik dan toch in Londen ben, dan kan ik net zo goed wat vaker naar Wicked gaan, dus ben ik, toen ik aankwam in Londen, meteen naar het theater gelopen voor day-seats voor wicked. Toen naar het andere theater voor day-seats voor Billy Elliot. En daarna door naar het hostel. Gelegen in South Kensington, het Meininger Hostel. Geweldig hostel, nadeel was dat de lift het niet deed en ik op de 5e verdieping zat, maar goed….ik wist dat de lift in deze periode buiten werking zou zijn.

Over Billy Elliot:
Ik zal het niet te lang maken. Ik hoopte dat Ryan Collinson zou spelen, gewoon omdat ik een zwak voor hem heb. Maar de nieuwe Billy, Kaine Ward, speelde. Dit deed hij erg goed, zijn zang vond ik iets minder en zijn dans is echt ballet, bij Ryan is dat meer streetdance en dat vind ik geweldig, maar Kaine deed het zeker niet slecht. Connor Lawson speelde Michael. Voor deze rol heb ik niet echt voorkeur, ik heb elke keer nog een ander gehad, maar ze doen het allemaal goed. Emily Williams als Debby was ook goed en ook bij deze rol maakt het me niet uit wie er speelt.
Een paar nieuwe gezichten:
Gillian Bevan als Mrs. Wilkinson: Wat is zij leuk. Ze is erg slank, wat niet echt past bij deze rol, maar ze speelde erg goed en haar zang was fantastisch.
Deka Walmsley als Dad: Weinig op aan te merken, hij deed het goed. Al heb ik een lichte voorkeur naar de vorige vader, die vond ik net iets leuker.
Michael Peavoy als Tony: Zelfde als bij de vader, speelde goed, maar ik vond de vorige leuker.
Ann Emery als Grandma: Erg leuk, al vond ik de vorige ook heel leuk.
Al met al weer een geweldige show van Billy Elliot gezien. De eerste keer zat ik wat verder weg en vond ik de show helemaal niet zo geweldig, maar de 2e keer (en nu ook) zat ik er veel meer in omdat ik dichterbij zat en nu vind ik de show super.

Tussen de shows door snel naar het hostel om in te checken, want dat kon pas vanaf 3 uur. Koffers naar de kamer brengen en weer terug, want ‘s avonds ging ik naar Wicked.

Ik zal over deze show van Wicked niet al te veel vertellen. Het was een top show. Ik zei de vorige keer dat ik niet zo hield van de stem van Mark, maar hij heeft me nu helemaal omver geblazen, geweldige uithalen.
Vrijdagmorgen stond ik, ahum….al om 6 uur bij het theater, ook weer voor day-seats voor wicked en er stonden al een paar meiden voor me. Er waren toen al meiden die voor het theater geslapen hadden, maar niet voor day-seats voor vrijdag, maar voor zaterdag. En dat terwijl ze al kaarten hadden. Maar goed…voor vrijdag heb ik dus ook een kaartje kunnen bemachtigen en ook over deze show valt weinig te zeggen, behalve dat het weer geweldig was.

  [ # 1 ] 15 December 2011 12:31 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Zaterdag kon ik gelukkig uitslapen, want ik had voor beide shows al kaartjes en ik ben dan niet zo gek dat ik toch nog day-seats ga proberen. Ik zat ook best goed, matinee rij B in het midden en avond rij C iets aan de zijkant.
Ik heb de grapjes van de matinee show al in het wicked topic geplaatst, maar zal ze hier ook nog een keer plaatsen.

1e akte:
- De moeder van Elphaba kreeg een kus op haar mond, i.p.v haar wang
- Julie doelde op Boq, toen ze die zin zei met linquivication erin (weet zo niet hoe die zin gaat)
- Rachel was enorm aan het gek tijdens What is this feeling, Louise had soms moeite om haar lachen in het houden.
- Als Elphaba alleen danst zonder muziek: Rachel gaat over de grond rollen, wetend dat Louise dat niet wil doen, maar Louise moet haar nadaan en dus moet Louise het ook doen.
- Als later Glinda gaat dansen met muziek, maakt Louise dat gebaar met haar armen, een soort van wave, dit moet Rachel dus ook doen en later het hele ensemble ook.
- De jongens van het ensemble hadden alleen een overgooier aan in de disco.
- Bij Popular zat Louise steeds over Rachel’s haar te wrijven, dit deed ze trouwens de laatste ook, en Rachel kreeg ‘echte’ roze lippenstift op.
- Louise deed haar aparte lachje weer na haar Toss Toss en Mark deed die later na.
- Het toverstokje van Glinda werd terug gegooid op het toneel.
- Vriendin Glinda begon te huilen toen dillamond zei: however deeply structured.
- Fiyero rent weg met het jonge leeuwtje, rent vervolgens de goede kant op met Glinda achter zich aan die ‘Fiyero’ roept.
- Fiyero gaf Elphaba dit keer geen bosje bloemen, maar een brief.
- Als Boq kwaad wordt omdat hij er niet meer tegen kan dat hij voor Nessa moet zorgen, schreeuwt hij nog een keer Toss Toss.

En dan de 2e akte:
De eerste en meteen de beste:
- Elphaba zegt normaal gesproken: Nessa, I have done everything I could for you and it hasn’t been enough. And nothing ever will be. Maar dit keer maakte Rachel er van: Nessa, I have done everything I could for you and it hasn’t been enough. And frankly my dear…I don’t give a damn.
- Geen grapje, maar Zoe deed dit wel een extreem lange uithaal ‘Elphabaaaaaaa’.
- Clive was erg bezig met gekke bekken trekken tijdens Wonderful.
- Mark en Rachel zoenden extra lang na ‘As long as your mine’, maar dat niet alleen…ze lagen uiteindelijk ook bovenop elkaar, waarna rachel echt zo’n gezicht trok van Oh My God:P
- Het duurde langer voordat de bewakers opkwamen, dus moesten Rachel en Louise langer doorvechten (lees: aan elkaars haren trekken)
- Louise drukte haar hoofd tegen het geweer toen deze op haar gericht werd.
- Er zat een bloemetje om het briefje dat Elphaba krijgt (van Fiyero)
- Bij het eindapplaus hadden Louise en Rachel allebei hele rare brillen op.
Dit was de beste show die ik gezien heb, ik vond hem nog beter dan de laatste show van Willemijn in Duitsland en die was al geweldig.

De laatste show van de oude cast en de 1e show van de nieuwe cast voeg ik even samen. En tja…er zullen wat vergelijkingen gaan komen.
Glinda: Louise Dearman/Gina Beck, Louise was de beste Glinda die ik ooit gezien heb en toch was ik heel benieuwd naar Gina. En ik kan zeggen dat Gina een hele goede vervangster is. Ze is erg grappig en ze kan geweldig mooi zingen. Ik ben benieuwd hoe ze het doet als we weer eens een paar maanden verder zijn.
Elphaba: Rachel Tucker, gelukkig…zij is niet gestopt. Ik vind Rachel echt geweldig. Ze deed bij de laatste shows een paar geweldige riffs (helaas werd bij No good deed hier doorheen gejoeld). En toen ze lucht in ging bij ‘Defying Gravity’ blies ze Louise een kus toe. In de show van maandag was ze ook geweldig al moet ik wel eerlijk zeggen dat haar stem een paar keer oversloeg bij The Wizard and I en As Long as your mine’. Samenspel met Gina was ook erg leuk.
Fiyero: Mark Evans/Matt Willis, zoals ik al zei vond ik Mark nu wel heel goed qua zang (qua acteren vond ik hem altijd al goed) en ook hij deed een paar geweldige riffs. Bij Matt werd ik meteen al afgeleid door zijn armen, die bedekt waren met tattoeages, gelukkig heeft hij later in het stuk zijn armen bedekt. Wat betreft het zingen vond ik hem nog niet overtuigend. En ook in zijn spel moet hij nog erg groeien.
Nessa: Zoe Rainey/Lillie Flynn, Zoe was mijn favoriete Nessa en ik was bang dat niemand dat kon overtreffen. Ik moest in de eerste akte heel erg wennen aan Lillie, vond haar niet zo leuk. Maar in de 2e akte heeft ze me echt omver geblazen. Zoe blijft mijn favoriet, maar Lillie is ook geweldig.
Boq: Ben Stott/Adam Pettigrew, Ben was geweldig in deze rol, maar de laatste keer misschien is té. Adam speelde het een stuk rustiger en ook net zo goed. Alleen de chemie tussen Zoe en Ben vond ik beter dan die tussen Adam en Lillie, maar dat moet natuurlijk ook groeien.
Madam Morrible: Julie LeGrand, ook zij is niet gestopt en daar ben ik erg blij mee, want ik vind haar geweldig. Verder heb ik er weinig over te zeggen.
Wizard: Clive Carter/Desmond Barret, Desmond vond ik het dieptepunt van de show van 12 december. Wat heb ik Clive gemist. Vooral tijdens de scene waarin het geweer op hem gericht voor. Hij had totaal geen expressie op zijn gezicht, hij zat daar maar. Nee, deze wizard vind ik absoluut niet leuk.
Dillamond: Julian Forsyth/Christopher Howell, beide heren vind ik goed in deze rol. Kan er verder weinig over kwijt.

Bij de laatste show 10 december ging het publiek echt uit zijn dak. De emoties liepen vooral bij het eindapplaus hoog op. Vooral bij Rachel, Louise en Zoe. Rachel had ook nog een kleine speech voor Louise (omdat die 2 elkaar al kenden voor Wicked), maar ze kwam door de emoties bijna niet uit haar woorden. Toen die 2 zo enorm moesten huilen, moest ik toch ook wel even een traantje wegpinken. Bij de stage door was het echt mega druk, er stond zo’n 100 meter aan dranghekken, maar de cast ging de hele rij langs en namen voor iedereen de tijd.

Ik ga in maart weer naar londen en ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe cast het dan zal doen.