2 of 2 |  < 1 2
Interviews met Musicalartiesten
  [ # 16 ] 24 January 2012 10:04 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Had ik wel gedaan… Maar zie nu de tekst bij de quote niet staan…

Dit is het dus: ik heb Céline nog niet ontmoet, enkel gemaild… En daar reageerde ze op! 😊

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

  [ # 17 ] 25 January 2012 06:39 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-09-11

Ja ook hier met alle respect, zet alles er gewoon op, dan krijg je wel reacties. Het ‘wie moet er nu eerst’ verhaal kom je toch niet uit met allemaal verschillende fans hier op het forum. Ben benieuwd : )

  [ # 18 ] 25 January 2012 07:47 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Ja, begin maar gewoon met iemand, iedereen heeft toch een andere voorkeur.
Maar wel leuk dat je dit allemaal doet, ben je journalist ofzo?

  [ # 19 ] 25 January 2012 09:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Zal er vandaag iemand opzetten.. Nee geen journalist. Ik en vriendin hebben website opgericht voor fans… Maar die is momenteel wat stil gevallen. Ik ben onlangs begonnen met hem opnieuw op te starten. Dus heb er nog veel werk aan.

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

  [ # 20 ] 25 January 2012 10:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Graag het quote in quote in quote in quote etc in de gaten houden. Quote waarop je wilt reageren anders wordt het wel een heel lang bericht.

@lienvanbeversluys: Post gewoon een interview, ik vind het ook een soort van spammen om een topic te gebruiken wat je niet inhoudelijk vult. Dus of je post een interview, of interviews of ik doe het topic op slot want eindeloos discussieren wie eerst zie ik niet echt zitten. Lekker plaatsen dus 😉

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 21 ] 25 January 2012 09:16 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Ik had beloofd vandaag nog een online te plaatsen:

Interview Anouk Maas
Je kreeg op elf-jarige leeftijd de hoofdrol Annie in de gelijknamige musical, hoe blik je daarop terug?
Dat was mijn eerste ervaring met het musical vak. Dit heeft mij doen besluiten dat ik meer dan alleen dans wil en kan. Het was een leuke tijd en heb veel geleerd als kind.

Je hebt meegedaan in We Will Rock You in Keulen en Wenen, was er een verschil?
Alleen in Keulen. Wenen niet. In Duitsland werken is inderdaad anders dan in Nederland, mentaal is het anders ook i.v.m. de taal moet je even een knop omzetten. het werken in Duitsland is erg leuk. En Nederland doet echt niet onder. Het is te vergelijken met elkaar alleen zit je in Duitsland over de grens.

Waarom doe je niet mee in de Nederlandse versie van ‘We Will Rock You’?
Omdat ik La cage aux folles al had staan en dat iets nieuws voor mij is en ‘we will rock you’ had ik al gedaan.

Je was understudy van de rollen ‘Annette en Stephanie’ in de musical ‘Saturday Night fever’, waren er gelijkenissen tussen deze twee rollen?
Ook heb ik Annette 1st cast gespeeld in de tour (2e contract) Annette was meer naïef en ontwetend was smoor verliefd op ‘tony Manero’ en hangt met de jongen (soort tomboy) en ging overal in mee, verder had ze 3 à  4 nummers die ze zong die mij erg goed lagen(if I cant have you, night on broadway, jive talking, night fever klein stukje en nog in een paar andere liedjes). Stephanie heeft 1 à  2 nummers (what kind of fool, how deep is your love) die ze zingt en meer spel scènes. Zij doet zich volwassener en belangrijker voor dan wat ze is. Ze is arrogant en uiteindelijk draait ze bij. Ze is het mooiste meisje van de dansvloer. Annette lag mij beter en vond ik persoonlijk leuker om te doen. Zij was interessanter, maakte veel meer mee.

In de musical ‘Evita’ mocht je de rol van ‘Maitresse’ verwezenlijken, was deze rol op je lijf geschreven en waarom?
Nee niet op mijn lijf geschreven maar wel super om dat nummer te zingen en in die show te staan. Het nummer stond zelfs op nummer 1, die van madonna die tijd toen de film uit was.

Vond je het tof om Liesl te spelen in de musical ‘Sound Of Music’?
Ja heel erg leuk. Zo leuk ook met de kinderen en het stuk is een klassieker. Liesl paste erg goed bij me, die rol was op t lijf geschreven. Ook dat ik 1e understudy Maria was is ook een cadeau. Ben daarvoor ook een aantal keren opgegaan en dat voelde magisch…ik dacht: Ik wil vaker een hoofdrol spelen! Eigenlijk altijd wel, wat heerlijk.

Je werkte hier samen met verschillende kinderen, is dit niet moeilijk?
Nee

Je kreeg de prijs voor aanstormend talent in 2009, wat deed dit met jou?
Een schouderklopje geven, dat je goed bezig bent en dat je ermee door moet gaan en nog harder werken. Nog meer willen bewijzen dat je het waard bent (en hopelijk er nog een mag winnen…) en laten zien dat je die hoofdrol ooit een keer verdiend te spelen. En niet te vergeten: heel blij zijn en huilen van blijdschap!

Heb je ooit al een grote blunder meegemaakt?
Zo vaak

Wat zijn je toekomstplannen?
Doorgaan met dit vak en ooit een hoofdrol spelen en hiernaast andere dingen doen en daar zoveel mogelijk goed in proberen te zijn. Workshops volgen, een extra opleiding doen. En daarmee ben ik wel even zoet de komende 2 jaar. Ook Een cd uitbrengen met eigen liedjes, in een film spelen, etc… die dingen wil ik ooit nog eens doen in de toekomst.

Voila 😉

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

  [ # 22 ] 26 January 2012 11:18 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2011-10-31

Leuk interview!
Ik ben benieuwd naar de rest!

  [ # 23 ] 29 January 2012 05:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Een interview van Lien met Marjolein Teepen:

Je volgde een dansopleiding in Arhnem, maar voor je ballet opleiding kwam je naar Antwerpen, vanwaar die keuze?
Omdat de balletschool in Antwerpen meer op klassiek ballet georiënteerd was.

Bent u dan in Antwerpen blijven logeren of ging u terug naar Nederland, want het zal waarschijnlijk wel een lange rit zijn?
Ik woonde op kot.

Hoe was het om in Londen te studeren, is er een groot verschil met Nederland/België?
Ja, het niveau en verwachtingspatroon is in Londen groter. Ook is het ‘allround’ zijn in Londen van hoger beland.

Voordat je hoofdrol in Alice In Wonderland, mocht je de hoofdrol overnemen van Helena in de productie van ‘Een Midzomernachtdroom’, tevens mocht je hier al een rol spelen, welke rol speelde je uiteindelijk het liefst?
Mijn eigen rol van Lathyrus want die was ondeugend.

Je eerste hoofdrol was die van Alice in ‘Alice In Wonderland’. Hoe was het om de hoofdrol in de wacht te mogen slepen?
Tof! Maar ik vond de productie niet goed in elkaar zitten.

Kan je ons iets meer vertellen over je rol ‘Lorrenjopie’ in Cats?
Een ondeugend jong katje!

Je nam in 2007 deel aan het programma ‘op zoek naar Evita’, was dit een zware tijd?
Ja, ‘t was pittig, overdag repeteren voor de Evita shows en ’s avonds de show van Cats doen. In het weekend de live-tv shows met alle spanning, was erg pittig.

Ondanks dat je de derde plaats bemachtigde bij Evita, mocht je toch de rol van Evita vertolken in de musical omdat je alternate was, wat was je eerste reactie toen je dit hoorde?
Ik had er hard voor gewerkt en vond het echt cool.

Door je rol in ‘Tijl Uilenspiegel’ kreeg je een John Kraaijkamp Musical Award, heeft deze een speciale plaats gekregen?
Ja hoor 😉

In 2011 ben je opnieuw genomineerd voor een John Kraaijkamp Musical Award, nu voor je rol als Scaramouche in de musical ‘We Will Rock You’, wat vind je van deze nominatie?
heel tof ! Best cool ook!

Je speelt zowel de rol van Scaramouche in Nederland en België, voel je een verschil tussen publiek?
Ja, de Nederlanders zijn brutaler, de Belgen wachten het eerst eventjes af en komen later pas los.

Voor de Belgische productie van We Will Rock You moet/mag je Vlaams praten, is dit niet moeilijk voor iemand die Hollands praat? 
Jawel, flink oefenen, maar de zachte ‘g’ heb ik.

Heb je al in een bepaalde musical een blunder gemaakt?
Eigenlijk niet echt, misschien bij deze … haha!

Wat zijn je toekomstplannen?
Anyway the wind blows & … audities doen en we zien wel!

  [ # 24 ] 29 January 2012 05:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

En waarom post jij ‘m dan?
😄

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 25 ] 29 January 2012 07:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dat vroeg ik me ook al af

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 26 ] 29 January 2012 08:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2011-11-04

Super leuk die interviews! (vooral van Marjolein!)
Ik hoop dat er nog meer komen 😊
x

   Handtekening   

“Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn”

  [ # 27 ] 30 January 2012 12:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  600
Geregistreerd  2010-12-27

Leuk interview met Marjolein inderdaad, bedankt voor het plaatsen!

   Handtekening   

never let tall buildings block the view of your dreams

- Ordinary Days

  [ # 28 ] 30 January 2012 05:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Interview Roman & Nathalie
Roman, hoe beleefde je de tijd dat je deelnam aan Idols 2 en Popstars The Rivals?
Als een roes. Ik was veel jonger dan dat ik nu ben en had geen ervaring. Alles was nieuw en spannend ik wist niet wat ik kon verwachten. Het ging achteraf gezien allemaal veel te snel..haha

Is er veel verschil tussen deze 2 en Op zoek naar Zorro of ligt de drempel even hoog?
Voor mij is er een heel groot verschil. Op het moment dat ik besloot deel te nemen aan Op zoek naar hing er daadwerkelijk iets vanaf. Omdat musical nu mijn vakgebied is geworden hangt er werk vanaf. De lat wordt door mijzelf hoog gelegd om zo goed mogelijk te kunnen presteren en mijzelf in de kijker te spelen.

Nathalie, Je deed in 1995 mee aan het landelijk Kindersongfestival, nooit gedacht om deel te nemen aan het Eurovisie songfestival?
Nee hoor, ik heb echt een hekel aan het eurovisie songfestival, althans aan de partijdigheid en vriendjespuntentelling! Ik vind het wel erg leuk om ernaar te kijken, maar alleen als ik het niet al te serieus neem.

Nathalie, je hebt in de musical ‘Annie’ de hoofdrol mogen spelen, hoe was het om jouw eerste hoofdrol te vertolken?
Heel leuk en spannend natuurlijk. Ik was nog zo jong, ik zag het toen als 1 grote speeltuin, nooit wetende dat dit ooit mijn beroep zou worden. Ik vond het helemaal te gek.

Wat vinden jullie de tofste Musical waarin je al hebt mogen spelen?
Roman: Iedere musical heeft iets waar je in speelt. Of de groep mensen waarmee je werkt is heel leuk of hetgeen wat je staat te doen is heel leuk en soms heb je beide. Ik had dat gevoel bij Joseph. Daar had ik echt de tijd van mijn leven. Leuke mensen, leuke crew, leuke show om te doen alles!
Nathalie: Ik vond Tarzan het leukste. Ik vond het te gek om in de lianen te hangen en helemaal tof als ik Jane mocht spelen. Leuke mensen en ik kon zo met de fiets naar mijn werk, heerlijk!

In welke musical zouden jullie beiden nog een hoofdrol willen spelen? Zou dit liever samen zijn of apart?
Roman: Ik zou wel Belle en het Beest willen doen met Nathalie. Dat lijkt me zo leuk, alleen jammer dat die al geweest is.
Nathalie: Ik wil ook wel Belle en het Beest doen, maar dan wil ik het Beest spelen,haha. Nee grapje. Ik zou wel graag Rent willen doen.
Roman: Oja, die wil ik ook doen.
Nathalie: Samen dus, gezellig!

Roman, hoe was het om een Homo te spelen in Goede tijden, Slechte tijden?
Dat was anders maar niet heel raar. Als acteur ben je gewend een ander personage aan te nemen alleen was het deze keer in de vorm van een jongen met de voorkeur voor jongens. Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat de zoenscenes even wennen waren, maar gelukkig was het team superleuk waarmee ik mocht werken dus voelde ik me snel op mijn gemak.

Wie is jullie grote voorbeeld?
Roman: Persoonlijk heb ik niet echt grote voorbeelden. Zelf haal ik meer elementen van bepaalde mensen. Zo kan ik iemand heel technisch mooi vinden zingen of iemand heel naturel vinden spelen. Maar 1 bepaald iemand heb ik niet.
Nathalie: Prinses Maxima. Die vind ik echt te gek.

Je behoort bij de 11 Zorro’s, hoe bevalt die tijd voor jullie beiden? Is deze niet zwaar?
Het is geweldig om bij de laatste paar Zorro’s te zitten, want nu bent ik zo dichtbij. Dit kan veel deuren gaan openen in de toekomst. Wel is het af en toe zwaar nu omdat ik ook petticoat ernaast moet blijven doen. Maar eyes on the price zeg ik maar en doorgaan!! Hahaha

Nathalie, vindt u het niet jammer dat u Roman zoveel moet ‘missen’ vermits hij hele dagen moet oefenen voor de liveshow op zaterdag?
Nee hoor, dat hoort bij ons vak. Wij moeten elkaar altijd veel missen, soms wat vaker en soms ook weer heel lang niet. Je weet waarvoor je het doet, juist omdat we allebei dit vak doen begrijpen we allebei wat het inhoudt.

Jullie hebben al samen in een musical mogen staan, namelijk ‘High School Musical’, hoe was het om samen te werken aan deze productie?
Roman: Dit was de productie waar we elkaar leerden kennen, dus voor mij was het een leuke en spannend jaar. Ik was (en ben nog steeds) superverliefd en dat helpt je op de zware dagen wel makkelijker door de show heen. Met zware dagen bedoel ik dan bijvoorbeeld heel warm weer of ziek zijn.
Nathalie: Dat was heerlijk. Lekker samen rijden in de auto onderweg naar het theater en weer terug naar huis. Gratis massages de hele dag, ik had dat helemaal goed geregeld. Verder was het heel leuk om samen te spelen!

Roman, Had je niet liever de hoofdrol zodat je samen met je vriendin het ‘verliefde koppel’ kon spelen?
Ja….. in die tijd wilde ik haar het liefst heel de dag verliefd in haar ogen kijken hahaha

Jullie hebben waarschijnlijk ook te maken met fans, hoe gaan jullie hiermee om?
Roman: Ik denk wel goed. Soms ben ik wat laat met dingen doen maar dat doe ik niet uit onwil…;) Zonder Fans zijn wij ook nergens denk ik zo maar. Fans geven veel terug, supporten je heel veel en zijn altijd ontzettend geinteresseerd in je.
Nathalie: Gezellig toch om af en toe eens lekker te ouwehoeren bij de artiestenuitgang? Leuk hoor…

Komt er ooit een full-cd uit van jullie beiden?
Roman: Wie weet..lijkt mij heel leuk!
Nathalie: Gaan we doen!

Worden jullie vaak herkend op straat?
Roman: Niet heel vaak, maar af en toen wel. Laatst samen in de Blokker.
Nathalie: Valt wel mee hoor, en als het gebeurd dan is dat altijd heel gezellig en hartelijk.

Hebben jullie al een grote blunder meegemaakt tijdens een voorstelling?
Roman: Ik te veel om op te noemen. Maar de grootste was denk ik dat ik met taart en al van de tafel viel bij HSM. Overal lag schuim en iedereen moest bijspringen om de scene tot een goed einde te brengen.
Nathalie: Ik ook teveel om op te noemen,haha. Roman en ik hebben ooit per ongeluk sharpay het ziekenhuis in geslagen. De taart duwen wij samen in haar gezicht en die kwam keihard met de harde rand in haar hoofd. Bloed!!!!

Wat zijn jullie toekomstplannen?
Roman: Lekker doorgaan met wat we nu aan het doen zijn. Genieten van het leven. Genieten van elkaar. Werk blijven doen wat we leuk vinden en dan denk ik dat de toekomst alleen maar leuke dingen in petto heeft.
Nathalie: Genieten van het leven en van elkaar, inderdaad. Dat is het belangrijkste. En hopelijk kan ik altijd mijn brood verdienen met wat ik het liefste doe, zingen.

Ik zal proberen regelmatig een interview te plaatsen ... 😊 Toch bedankt ‘Hanstmf’ om er ook eentje te plaatsen 😊

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

  [ # 29 ] 09 February 2012 07:26 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  199
Geregistreerd  2011-01-29

Interview - Daphne Flint
Je eerste echte rol was in ‘Saturday Night Fever’, hoe blik je daarop terug?
Mijn eerste, echte rol was Annette in SNF, pas mijn tweede productie nadat ik van de Frank Sanders’ Akademie kwam. Dus dat was natuurlijk heel spannend, mede omdat ik terecht kwam in een al bestaande cast aangezien de show z’n premiere al enige tijd daarvoor had beleefd. Bij Saturday Nigt Fever heb ik een geweldige tijd gehad, iedereen was heel behulpzaam bij het instuderen van mijn rol. De rol zelf vond ik ook te gek om te mogen spelen. En achteraf bleek ook nog eens dat ik daar een van mijn liefste vriendinnen aan heb overgehouden, ook niet onbelangrijk.

Je hebt al veel in het ensemble mogen meedoen bij diverse musicals, welke musical vond je nu het tofste?
De musical die mij het meest dierbaar is, tot nog toe, is Piaf. Daar heb ik de rol van de jonge Piaf mogen spelen. Een grote en uitdagende kans die V&V mij heeft gegeven. Ik mocht op het toneel staan naast geweldige acteurs waar ik veel van heb geleerd. Ik ben zo trots op deze productie omdat ik vooral mezelf heb weten te verbazen met het eindresultaat, aangezien ik vooraf niet zeker was of ik in staat zou zijn Piaf geloofwaardig neer te kunnen zetten. Het is een prachtproductie geworden, niet in laatste plaats, dankzij een lieve en talentvolle cast.

Je mocht tijdens ‘Fame’ in Vlaanderen samenspelen met Guillaume Devos, wat vond je hiervan?
Guillaume, mijn tegenspeler in Fame, had ik nog nooit eerder ontmoet, dus dat was spannend. Ik had de rol van Serena inmiddels al heel wat keren gespeeld. En het was heel leuk om opeens iemand anders tegenover me te hebben staan. Hij kwam met een eigen, andere vertolking van zijn rol en dat zorgde bij mij voor nieuwe spel-impulsen wat onze scene’s weer ten goede kwam. Het voelde al heel snel natuurlijk en fijn om met hem te spelen. Ik vind Guillaume een goed acteur en daarnaast ook een lieve collega, we hebben een gezellige tijd gehad in Belgie.

Met wie zou je graag nog eens samenspelen in een musical?
Nog een keer spelen met Chantal Janzen zou ik, vooral, heel gezellig vinden. En spelen met Ara Halici gaat zo natuurlijk, dat zou ik graag nog eens overdoen.

Wat vind je ervan dat de musical ‘Dorus’ afgelast is?
Aan Dorus had ik graag willen beginnen. Ik had me vooral verheugd om aan de slag te gaan met regisseur Peter de Baan. Helaas gebeuren dit soort dingen wel eens in ons vak, dat hoort erbij. En uiteindelijk ben ik, mede dankzij V&V, terecht gekomen bij Wentink en daar heb ik een heel fijn seizoen gehad. Hopelijk krijg ik in de toekomst nog eens de kans om met Peter de Baan te werken, wie weet.

Hoe gaat je familie om met je ‘succes’?
Mijn familie houdt gelukkig erg van musicals en die komen dan ook graag kijken naar de producties waarin ik speel. Mijn ouders zijn mijn twee grootste fans en hebben mij, al vanaf het begin, op alle mogelijke manieren gesteund. Volgens mij zijn ze best trots op hun dochter.

In welke musical zou je graag nog eens een hoofdrol willen bemachtigen en waarom?
Er zijn nog zoveel mooie producties. Maar ik moet zeggen dat ik ook wel gek ben op de wat kleinere en misschien wel minder bekende shows. Mocht Tick Tick Boom ooit nog komen, houd ik me aanbevolen, wat een geweldige muziek van Jonathan Larson!

Je hebt mogen meespelen in de musical ‘We Will Rock You’ in Keulen, vind je het niet jammer dat je niet in Vlaanderen mocht meespelen?
Ik heb inderdaad in WWRY gespeeld, maar ik wist, om eerlijk te zijn, niet dat de musical ook in Vlaanderen speelt. Ik weet ook niet zo goed of ik dezelfde productie nog een keer zou willen doen, hoewel die muziek natuurlijk echt helemaal fantastisch blijft.

Heb je ooit al een blunder begaan op een podium?
Blunders op het toneel? Die maakt iedereen toch! In SNF bijvoorbeeld ben ik wel eens gevallen tijdens het dansen. Ik stond daarna weer op, maar was even mijn richtingsgevoel kwijt, waardoor ik ook nog met mijn kont richting publiek, niet zo charmant, omhoog kwam.
Of bij Grease, tijdens mij solo, was ik opeens even de tekst kwijt. Probeer dan maar eens heel snel iets te verzinnen wat in de muziek past en ook nog rijmt op wat je daarvoor hebt gezongen…niet te doen natuurlijk. Zo kan ik nog wel even doorgaan…

Wat zijn je toekomstplannen?
In de nabije toekomst verheug ik me om te beginnen aan “Ik zou je het liefste in een doosje willen doen” , een programma met liedjes van Annie M.G. Schmidt. En voor de verdere toekomst hoop ik nog lang in mooie producties te mogen spelen, een toneelstuk zou ik ook wel een hele uitdaging vinden overigens. We zullen het gaan zien.

   Handtekening   

A Great fan of Kerry Jane Ellis, Brenda Edwards, Oliver Tompsett and Lorena Peril.

I love london! ♥

 < 1 2
2 of 2