Opleidingsklas WWJ Zoetermeer speelt “Carrie”
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Het was de grootste flop in de geschiedenis van Broadway en ook de reprise dit jaar gooide geen hoge ogen. Maar zes jaar geleden was het een indrukwekkende eindpresentatie van de Opleidingsklas van het Warm Water Jeugdtheater in Zoetermeer en volgende week is “Carrie” daar opnieuw te zien.

“Carrie” vertelt het verhaal van een eenzaam en gesloten meisje dat op school buitengesloten en gepest wordt. Thuis heeft ze alleen haar fanatieke moeder, die leeft volgens haar eigen strikte interpretatie van de bijbel. Carrie ontdekt dat ze van een meisje in een vrouw verandert en dat die verandering gepaard gaat met nieuwe krachten. Ze leert langzaam om haar telekinetische vermogens te beheersen en kan met haar gedachten voorwerpen verplaatsen of zaken laten ontbranden. Wanneer Carrie meer en meer opgenomen wordt in de groep en denkt er eindelijk bij te gaan horen, betaalt ze zowel op school als thuis daar een zware prijs voor. Met alle gevolgen van dien.

Bij deze spannende musical naar het beroemde boek van Stephen King krijgen de leerlingen van het WWJ versterking van musicalzangeres Ingrid van Houwelingen. Voor kaarten: http://www.greg-baud.nl

  [ # 1 ] 20 May 2012 07:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Met dezelfde moeder als toen ben ik wel weer heel benieuwd. Vond de versie van toen (is het echt alweer 6 jaar terug) echt zeer geslaagd. Maar heb ook een druk rooster, dus het zal lastig worden.

  [ # 2 ] 20 May 2012 07:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik had de voorstelling al op de site zien staan en vroeg me inderdaad af wie de rol van de moeder zou gaan spelen. Is de eerste keer dat WWJ Carrie speelde al weer 6 jaar geleden? Mmm… de vorige keer was wel goed bevallen. En met Ingrid zit je sowieso goed.

(PS: Wanneer komt er meer informatie over Avalon? Ik wacht al weken op de website, castlist en speellijst)

  [ # 3 ] 20 May 2012 07:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Het is weer een totaal andere productie dan de vorige keer, met Ingrid als link naar toen. Nieuw concept, nieuwe orkestband, etc.

(Voor Avalon kan ik je niet verder helpen. Tjeerd en ik hebben de musical geschreven, maar er verder geen enkele bemoeienis mee)

  [ # 4 ] 26 May 2012 11:31 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

De voorstelling van vanavond is uitverkocht, voor morgenmiddag en -avond zijn nog wel plaatsen