1 of 2 |  1 2 > 
Grace de Musical
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie over Grace de Musical. Deze musical heeft gedraaid in 2001 en 2002 in het Grace Theater in Amsterdam. Producent Bert Maas heeft hier 18 miljoen gulden in gestoken destijds en de productie is failliet gegaan.

Wil iedereen die hier meer (of veel meer) van weet, het hier posten?
Bedankt alvast!
Gr,
Jesse

[edit jeroen: gedeelte dat tegen de huisregels indruist verwijderd.]

[ Gewijzigd: 10 July 2012 03:57 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 10 July 2012 06:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Het enige wat mij bij gebleven is, is datik het een vreselijk slechte musical vond en in staat was om na de pauze weg te gaan.
Dit heb ik toen niet gedaan, omdat ik het 2e gedeelte nog een kans wilde geven.
Maar zo’n slechte musical als deze heb ik nog nooit gezien..
Ik heb meteen al gezegd dat deze musical geen lang leve tegemoet ging en helaas ( voor de casr en crew)  is dit uitgekomen

  [ # 2 ] 10 July 2012 07:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Wat wil je weten? Grace was destijds het idee van een man die Bert Maas in het vliegtuig tegenkwam. Hij kocht het idee ter plekke en liet de musical ontwikkelen door Seth Gaaikema (tekst) en Frans Weisz (regie). Cy Coleman maakte de muziek. Omdat niemand brood zag in de productie (of omdat Maas zo eigenwijs was), wilde geen enkel theater de musical hebben voor langere tijd. Maas bouwde daarom een tijdelijk theater naast de ArenA in Amsterdam, waar Grace in première ging, met hoofdrollen voor Ernst Daniël Smid en Joke de Kruijf. Het publiek kon genieten van de show in zogenaamde “love seats”, waar je met 2 personen op een bankje zat.

Naast Smid en De Kruif stonden onder meer Frits Lambrechts en Alberto ter Doest in de show. De musical kreeg slechte kritieken en het geld stroomde uit de zakken van Maas. Ernst Daniël verliet de productie voortijdig vanwege een eerder engagement (ik geloof The Sound of Music) en de rest van de cast ploegde voort, ondanks de geruchten voor faillissement. Op een gegeven moment trok Maas de stekker er uit zonder dat de cast dit wist en stonden ze op een dag voor een gesloten deur. Maas ging failliet, het theater werd verkocht en heeft nog een tijdje gedraaid als Pepsi Stage.

  [ # 3 ] 10 July 2012 07:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

En heel belangrijk, het glaasje champagne in de pauze. Hoeveel mensen hier hebben de champagne glazen met het Grace logo in de tas gestoken? 😉 

Ik kan me weinig meer van het stuk herinneren, behalve die glazen en dat iedereen het had over dat die bankjes zo lekker zaten. Dat was het positiefste wat ze konden melden. Nee, het was geen goed stuk, maar volgens mij zijn er slechtere stukken geweest. In het levensverhaal van Grace Kelly moet een musicalvertelling zitten. Maar dit was het niet.

Oh ja en Rob van de Meeberg als Hitchcock.

foto

[edit jeroen: foto naar link ivm layout]

[ Gewijzigd: 10 July 2012 09:57 PM by Jeroen ]
  [ # 4 ] 10 July 2012 07:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Klaske - 10 July 2012 07:19 PM

En heel belangrijk, het glaasje champagne in de pauze. Hoeveel mensen hier hebben de champagne glazen met het Grace logo in de tas gestoken? 😉

haha, ik!

En ik ben waarschijnlijk ook 1 van de weinige die het een mooie musical vond en hem meerdere keren heeft gezien 😊

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 5 ] 10 July 2012 07:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

Haha, ik heb ook de glazen thuis. Trouwens mooie foto heb je Klaske.

  [ # 6 ] 10 July 2012 08:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Alexandra van Marken werd nog wel genomineerd voor een Musical Award.

  [ # 7 ] 10 July 2012 10:11 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

Weet iemand of er video opnames zijn gemaakt?

  [ # 8 ] 10 July 2012 10:13 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

kristy - 10 July 2012 07:25 PM
Klaske - 10 July 2012 07:19 PM

En heel belangrijk, het glaasje champagne in de pauze. Hoeveel mensen hier hebben de champagne glazen met het Grace logo in de tas gestoken? 😉

haha, ik!

En ik ben waarschijnlijk ook 1 van de weinige die het een mooie musical vond en hem meerdere keren heeft gezien 😊

Ik vind de muziek erg mooi. Ik vind het jammer dat ik destijds pas 8 was toen de musical draaide. Had er anders ook graag naartoe gewild. Daarom verzamel ik nu zoveel mogelijk dingen: informatie, souvenirsbrochure, merchandise, etc.

  [ # 9 ] 10 July 2012 10:14 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

Klaske - 10 July 2012 07:19 PM

En heel belangrijk, het glaasje champagne in de pauze. Hoeveel mensen hier hebben de champagne glazen met het Grace logo in de tas gestoken? 😉 

Ik kan me weinig meer van het stuk herinneren, behalve die glazen en dat iedereen het had over dat die bankjes zo lekker zaten. Dat was het positiefste wat ze konden melden. Nee, het was geen goed stuk, maar volgens mij zijn er slechtere stukken geweest. In het levensverhaal van Grace Kelly moet een musicalvertelling zitten. Maar dit was het niet.

Oh ja en Rob van de Meeberg als Hitchcock.

foto

[edit jeroen: foto naar link ivm layout]

Wauw, vette foto. Heb je er nog meer misschien? Of ergens waar ik deze kan zien?
Heeft iemand misschien ook de documentaire gezien genaamd: Grace Kelly, een musical en een droom. Kan deze nergens terugkijken.

  [ # 10 ] 10 July 2012 10:19 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2012-02-24

Wauw, vette foto. Heb je er nog meer misschien? Of ergens waar ik deze kan zien?
Heeft iemand misschien ook de documentaire gezien genaamd: Grace Kelly, een musical en een droom. Kan deze nergens terugkijken.

http://vimeo.com/14176498

Via deze link kan de je docu kijken. Toevallig heb ik het een maand geleden gekeken.

Veel plezier

  [ # 11 ] 12 July 2012 10:17 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

Jehee1111 - 10 July 2012 10:19 PM

Wauw, vette foto. Heb je er nog meer misschien? Of ergens waar ik deze kan zien?
Heeft iemand misschien ook de documentaire gezien genaamd: Grace Kelly, een musical en een droom. Kan deze nergens terugkijken.

http://vimeo.com/14176498

Via deze link kan de je docu kijken. Toevallig heb ik het een maand geleden gekeken.

Veel plezier

Bedankt! Heb de documentaire gezien. Vet om ook een aantal stukken uit de musical te zien.
Iemand nog meer informatie/foto’s van de musical?

[ Gewijzigd: 18 July 2012 05:36 AM by Jeroen ]
  [ # 12 ] 17 July 2012 11:35 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2012-07-10

Iemand nog meer informatie over Grace? Ben ook nog op zoek naar diverse merchandise, foto’s, etc.

  [ # 13 ] 18 July 2012 11:53 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Die Bert Maas is niet goed snik lijkt het wel, helemaal bezeten van Grace Kelly…

  [ # 14 ] 18 July 2012 12:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat is Bert Maas na Grace eigenlijk gaan doen en wat doet hij nu?

  [ # 15 ] 18 July 2012 04:03 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Waarschijnlijk terug in de marmeren beelden waar hij zo rijk mee werd. Staat in het rijtje illustere producenten die plotsklaps verdwenen. Hoewel sommigen nog steeds in het buitenland of kleinschalig bezig zijn. En soms verdwijnen ze helemaal. Ik ken een hoop mensen die nog altijd op zoek zijn naar Will Elbert.

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ De kleine blonde dood      Cats in Oostende ››