Blood Brothers sluit op West End
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het is nog niet officieel bevestigd maar volgens de geruchten speelt de West End productie van de Willy Russell musical ‘Blood Brothers’ op 27 oktober 2012 de laatste voorstelling.

De musical was voor het eerst in Londen te zien in 1983 in het Lyric Theatre en won dat jaar de Olivier Award voor ‘Best New Musical’ en leverde Barbara Dickson de Olivier voor ‘Best Actress in a Musical’ op.

De revival van ‘Blood Brothers’ was in Londen te zien in het Albery Theatre (het huidige Noël Coward Theatre) van juli 1988 tot november 1991. Deze versie leverde de musical in 1988 opnieuw een Olivier op die Con O’Neill won voor zijn rol als Mickey.

Op 21 november 1991 vond de eerste voorstelling plaats in het Phoenix Theatre waar de voorstelling na 20 jaar nog steeds te zien is.

Er waren eerder geruchten dat ‘Blood Brothers’ een transfer zou gaan maken van Charing Cross Road naar het Playhouse Theatre omdat daar de musical ‘Dreamboats and Petticoats’ op 4 augustus de laatste voorstelling heeft gespeeld.


Blood Brothers 20th Anniversary Poster

[ Gewijzigd: 06 August 2012 03:51 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 05 August 2012 10:29 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

De geruchten gaan alle kanten op. Wel dicht, niet dicht, transfer naar Garrick, transfer naar Playhouse. Tegelijkertijd dezelfde geruchten over Loserville in het Phoenix of in het Garrick. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Kenwright vlak voor het 25-jarig jubileum de stekker er uittrekt. Of dat ATG dat doet en daarmee Kenwright tegen zich in het harnas jaagt.

  [ # 2 ] 05 August 2012 10:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Er zal wel een kern van waarheid in zitten al lijkt in deze tijd van Twitter dit soort berichten een eigen leven te gaan leiden. Kwalijk is dan wel dat het oorspronkelijke bericht op Twitter van Mark Evans komt die de hoofdrol speelt in ‘Ghost’.

Morgen zal er ongetwijfeld meer bekend worden al lijkt mij een transfer naar een ander theater de meest voor de hand liggende optie.

‘Blood Brothers’ past voor mij toch wel in het rijtje van ‘Les Misérables’ en ‘The Phantom Of The Opera’. Ik heb de voorstelling al lang niet gezien in Londen maar de allereerste keer dat ik de musical zag, nog met Stephanie Lawrence in de hoofdrol, staat me eeuwig bij. Ik heb nog nooit zo gehuild in een theater.

Blood Brothers apparently closing for good October 27th! Between that and Chicago I think it’s a shame these long running shows can’t last!

Bron : Twitter

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 06 August 2012 03:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Inmiddels zijn de geruchten bevestigd. ‘Blood Brothers’ speelt op 27 oktober 2012 de laatste voorstelling.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 06 August 2012 04:11 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nee! Ik had deze op mijn lijstje staan voor de afgelopen trip. Maar toen dacht ik, die speelt voorlopig nog even.
Kijken of ik ergens nog een spoed tripje kan plannen..

  [ # 5 ] 06 August 2012 08:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Wat jammer! Ik ben blij dat ik hem in april nog heb gezien voor het eerst, maar er zal geen 2de keer komen dan. Prachtige musical.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 6 ] 06 August 2012 08:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Toch jammer. Heb hem altijd nog een keer willen zien. Als een show meer dan twintig jaar speelt hou je er op de een of andere manier gewoon geen rekening meer mee dat ze ooit stoppen.

  [ # 7 ] 06 August 2012 08:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Erg jammer. Cats, Starlight, Les Mis, Phantom, Miss Saigon en Blood Brothers hoorden voor mij zo bij het West End. Nu blijven alleen Phantom en Les Mis nog over. Hopelijk keren ze snel terug in een ander theater. En hopelijk komt de show ooit weer naar Nederland.