CHESS in Gothenburg
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Een nieuwe productie van de zweedse versie Van chess is vanavond in premiere gegaan in de opera van gothenburg. En het was een spektakel. Wat een heerlijkheid om gewoon 30 man in de orkestbak te zien zitten (ik zat eerste rij). Waarschijnlijk een van de best geregisseerde shows die ik de laatste jaren heb gezien: enorm uitdagend en zeer intelligent. Binnenkort een recensie, nu even nagenieten!

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 1 ] 11 September 2012 12:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

wat foto’s van de show op de website; http://en.opera.se/forestallningar/chess-pa-svenska-2012-2013/

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 2 ] 08 February 2013 02:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Gisterenavond mijn tweede bezoekje aan deze productie. En o wat was het weer prachtig. De hoofdrolspeler moest in de pauze ziek afhaken en zijn understudy nam het over. Dat heb ik in 30 jaar musicalbezoek nog nooit meegemaakt. De understudy deed het trouwens geweldig. Chess in gothenburg is een bijzonder intelligente productie die je echt aan het nadenken zet. Ik heb de tweede keer mijn ogen uit gekeken en weer tal van nieuwe dingen gezien die mij de eerste keer waren ontgaan. Het alsof je soms naar een tekenfilm zit te kijken, heel bijzonder. En onder de bezielende leiding van anders eljas klinkt de muziek werkelijk geweldig.
Vanavond de premiere van de nieuwe musical van bjorn en benny. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat worden.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.