1 of 2 |  1 2 > 
Halloween in attractieparken
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Nu oktober halverwege is wordt langzaamaan duidelijk waar er in Nederland Halloween te vieren is.
Het is niet zelden zo dat onze forummers niet alleen van musicals houden maar ook van attractieparken (én bijbehorend entertainment).

Daarom zijn Jeroen en ik gister op onderzoek uit geweest in Hellendoorn.
Hellendoorn wordt deze oktobermaand voor de 13e(!!!) keer omgetoverd tot Heksendoorn.

Het park is gedurende deze maand 2x ook in de avonduren tijd gemaakt om avonturen te beleven. Op 20 en 27 oktober is het park wat langer geopend en wordt je griezelavontuur afgesloten met een vuurwerkshow.
Maar ook tijdens de ‘gewone’ openingstijden is er het nodige te merken van de herfst én van Halloween in het park. Het park ligt middenin een bos en wordt hierdoor op een natuurlijke wijze door herfstkleuren getooid.
Niet alleen Moeder Natuur heeft de versiering van het park op zich genomen. Overal door het park heen zijn plekjes te vinden die aangekleed zijn met het Halloween-thema. In Dreumesland worden de attracties bediend door vogelverschrikkers, heksen hebben het kassawerk op zich genomen, er zijn zwarte kraaien te vinden in het doolhof en van alle kanten grijnzen de Jack ‘o Lanterns je toe.
Maar ook in ‘De Rioolrat’ ,de achtbaan die je door de donkere riolen mee neemt, wordt je af en toe overvallen door de griezelige figuren.

Toch heeft Hellendoorn ook een attractie die alleen tijdens Hellendoorn te zien is. ‘Chateau Lumiere’. Achterin het park is een verlaten landhuis te vinden.. Maar bij nadere inspectie blijkt dit landhuis toch minder verlaten dan je van te voren dacht. Roderick en Madeleine hebben dit huis via een erfenis verkregen en willen het huis nu graag verkopen.. Maar of de voorvaderen het hier mee eens zijn?

Hoewel ‘Chateau Lumiere’ best griezelig is, richt Hellendoorn zich voornamelijk op de wat jongere kinderen. Maarr… Heb je kinderen die niet vies zijn van een griezel hier en daar én heb je zin om er in de herfstvakantie op uit te gaan? Neem dan vooral een kijkje in Heksendoorn.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 1 ] 14 October 2012 06:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hierbij een paar foto’s van het park in heksendoorn-thema.

Musicalnieuws

Musicalnieuws

Musicalnieuws

Musicalnieuws

Ik ga de laatste week van oktober verder met Halloween in Disneyland Resort Parijs (WDS), Europa Park en Movie Park.

[ Gewijzigd: 14 October 2012 06:15 PM by Jeroen ]
  [ # 2 ] 15 October 2012 07:31 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  70
Geregistreerd  2011-01-15

Ik kijk naar je verslagen uit 😊

  [ # 3 ] 17 October 2012 01:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Volgende week gaan Jan Joost en ik, op eigen gelegenheid, een kijkje nemen bij Walibi..

We zijn allebei nu al bang maar slaan ons er, hand in hand, door heen… 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 4 ] 17 October 2012 08:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Pascale - 17 October 2012 01:29 PM

Volgende week gaan Jan Joost en ik, op eigen gelegenheid, een kijkje nemen bij Walibi..

We zijn allebei nu al bang maar slaan ons er, hand in hand, door heen… 😉

Oh, verschrikkelijk! Ik ben vorig jaar(gedwongen) mee geweest met een vriendin.
Bah, bah, bah. Hahahaha.

  [ # 5 ] 17 October 2012 08:32 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2011-10-12

Ik ga nu 3 jaar naar de Fright Nights in Walibi en ik vind het geweldig!
Ben de 14de geweest en heb echt weer genoten. Dit jaar maar 2 Haunted Houses gedaan (Funhouse of Fear en Haunted Holidays) en ik vond ze echt geweldig 😊
Nog nooit zoveel gelachen en geschreeuwd op 1 dag 😛
Telkens als het afgelopen is baal ik en verlang ik weer naar volgend jaar
Volgend jaar ga ik zelf auditie doen voor scare-actor 😉

  [ # 6 ] 17 October 2012 08:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Hahaha, ik ben wat dat betreft echt een huppel kutje af en toe, ik kan daar niet zo goed tegen hahaha.

  [ # 7 ] 17 October 2012 08:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2011-10-12

Ik hou overigens echt van de ontzettend goede grime daar!
Ze maken er echt werk van..

  [ # 8 ] 17 October 2012 09:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Was inderdaad ook nog vergeten te melden aan Jan Joost dat hij me met alle freaks op de foto moet zetten.

We hebben kaartjes voor 3 Haunted Houses.
-The Villa
-Haunted Holliday’s
-Funhouse of Fear

Voornamelijk die eerste lijkt me eigenlijk doodeng.. Hahahaha

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 9 ] 18 October 2012 12:20 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2011-10-12

The Villa heb ik dit jaar niet gedaan omdat ik die voorgaande 2 jaar al gedaan had. Maar dat is wel echt het engste huis ja….😛

  [ # 10 ] 18 October 2012 05:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  742
Geregistreerd  2005-02-18

Ben afgelopen weekend in Disney geweest.. En ook daar was alles al mooi aangekleed met echte Halloween artikelen!
Helaas geen foto’s van, maar erg mooi om t zien !!

   Handtekening   

Dans door de dag, dans door de avond. En is het verslavend geniet er dan van…

  [ # 11 ] 18 October 2012 09:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  669
Geregistreerd  2010-12-20

Pascale - 17 October 2012 09:04 PM

Was inderdaad ook nog vergeten te melden aan Jan Joost dat hij me met alle freaks op de foto moet zetten.

Ik ken je langer dan vandaag, dus ging er wel van uit. Ga er alleen geen camera voor mee sleuren, m’n ayeFoon maakt foto’s die goed genoeg zijn 😉

  [ # 12 ] 28 October 2012 06:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Nu pas echt achter de pc sinds de Halloween Fright Nights..
Het was tof.. Koud, heeeeeeeeel koud, maar ook heel tof.

Het was druk. Deels te druk voor in de Haunted Houses, anderzijds was ik me waarschijnlijk dood geschrokken in The Villa, dus misschien was het maar beter.. 😉
Mijn favoriete huis was Haunted Holidays. Niet vanwege de scares, maar het was subliem. Meer schrik-effecten dan echt eng. Maar zo goed gedaan!

2 musical-mensen gespot. Eddie de Clown, natuurlijk.
En Paul Donkers is de maker en presentator van de komische horrorshow ‘It’s Your Turn’.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 13 ] 28 October 2012 06:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  888
Geregistreerd  2011-10-12

was je gisteren geweest?
Ik las dat ze toen het park hebben moeten sluiten omdat het te druk was..
Het eerste weekend dat ik ging was echt super rustig.
Konden overal zo doorlopen 😊

  [ # 14 ] 28 October 2012 06:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Nope.. We waren er vrijdag..
Gister schijnt inderdaad heeeeel druk geweest te zijn.

Volgend jaar mooi in het eerste weekend inderdaad! 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 15 ] 05 November 2012 11:19 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zoals gezegd heb ik afgelopen week een aantal Halloweens meegemaakt.

De trip begon in Disneyland Resort Parijs. Naast het familievriendelijke Halloween-event hebben ze nu voor het derde jaar de Terrorific Nights. Dit speelt zich af in de Walt Disney Studio’s op twee avonden. Goede verhalen over vorig jaar maakte me benieuwd, en vandaar dat dit later extra in de trip is opgenomen. Een (zelfs met korting) prijzige hotelkamer in Sequoia Lodge voor het echte Disneygevoel, zodat we optimaal de tijd konden benutten.
Het was loeidruk, en dat zal mede de oorzaak zijn dat het nogal tegenviel allemaal. In de meeste Scarezones verzopen de karakters in de mensenmenigte. In Studio 1 (waar je allemaal doorheen moet aan het begin) heb ik twee karakters kunnen ontdekken. De scarezone voor de tramtour één.
Het idee is dat er een aantal attracties aangepast zijn, en dat er ook een aantal gebieden zijn waar je aan het schrikken kan worden gebracht.
De capaciteit van sommige attracties is abomiinabel; voor Crush Coaster was de wachttijd bij aankomst al 50 minuten. We zullen deze niet doen. De Studio Tram Tour was vorig jaar (naar verhalen) geweldig. Dit jaar duidelijk niet. Twee stops met ‘griezelscenes’, waarvan ik zelf de eerste nog wel een beetje kon zien (we zaten in de eerste kar, en het speelde zich af bij kar 4), en mijn reisgenoten niks. Een tweede stop was iets beter verdeeld, maar ook dat haalde het niet bij de verhalen van vorig jaar (waar een “medewerker” in een krater verdween. En daar wacht je dan een uur voor.

(Europa Park en Movie Park volgen later.)
Rock n rollercoaster is leuk anders met stroboscopisch licht, Tower of Terror was niet aangepast (behalve dat het personeel geschminkt was) maar blijft leuk. Een speciale griezelfilm was best aardig (ondanks het moelijk te volgen verhaal in het frans). Twee andere scarezones bij de garage van de stuntshow, en eentje achter Tower of Terror waren niet onaardig.
Toch verwacht je meer van Disney, zeker als een kaartje voor deze avond regulier 35 euro kost. Hopenlijk wordt dit beter.

 1 2 > 
1 of 2