2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Film: Oz, the Great and Powerful
  [ # 16 ] 19 March 2013 08:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Bij mij viel hij heel hard tegen. Af en toe een verwijzing naar Wicked, maar de verhalen stroken totaal niet (wat misschien ook niet de bedoeling was, maar het stoorde mij).
Verder nooit van iets onder de indruk geweest. Ik had veel te vaak het gevoel dat de scene opgenomen was voor een groen scherm. Enkel het porseleinen meisje was mooi gedaan.
Voor de rest vond ik er niets aan.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 17 ] 19 March 2013 10:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

CoreMeltdown - 19 March 2013 08:54 AM

Bij mij viel hij heel hard tegen. Af en toe een verwijzing naar Wicked, maar de verhalen stroken totaal niet (wat misschien ook niet de bedoeling was, maar het stoorde mij).

Waarom stoorde je dat dan? Deze film heeft helemaal niets met Wicked te maken.

  [ # 18 ] 19 March 2013 11:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Nee, maar ik heb het wel gehad met de zoveelste pre-/sequel op The Wizard of Oz waar de verhalen echt niet meer uit elkaar te houden zijn. Je ziet dezelfde karakters opduiken, maar hun relaties zijn telkens helemaal anders (zo heb ik Dr Dillamond zelfs zien opduiken). Maar ik zeg het, het stoorde mij, dat was gewoon mijn ervaring.

Ook James Franco voelde serieus aan als verkeerd gecast. De drie heksen waren wel dan weer goed, al vond ik Michelle Williams toch wat ‘platjes’ (ook al ben ik grote fan van deze actrice).

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 19 ] 19 March 2013 12:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  742
Geregistreerd  2005-02-18

Ik vind de film echt heel gaaf gemaakt ! Sommige dingen zagen er wel nep uit, bijvoorbeeld de ballon die ineens heel klein wordt, en het vasthouden van het porseleinen meisje zag er niet zo geloofwaardig uit..

Het verhaal is ook niet heel sterk, maar ik vind dat de special effecten / 3D effecten veel goed maakte..

Ook was ik niet zo bezig met wicked, ik zei af en toe voor de grap wel van hè dat zou Moq kunnen zijn, of Nessarose.. Maar ik kon er wel afstand van nemen..

Het echte verhaal van the wizard of Oz heb ik nooit echt helemaal gezien.. Ik ken het verhaal in grote lijnen, maar daar houd het op..
Ik denk dat als je niet te veel nadenkt over het oorspronkelijke verhaal het wel een goede film kan vinden..

Ik hoop nu heel erg op een deel 2 !!

   Handtekening   

Dans door de dag, dans door de avond. En is het verslavend geniet er dan van…

  [ # 20 ] 19 March 2013 12:45 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Even ook laten weten dat ik de 2D versie heb gezien. Het was de late film en 3D zou voor ons op die moment te inspannend zijn geweest.
Af en toe dacht ik wel: deze scene zou leuk zijn in 3D. Misschien dat 3D wel wat minder dat ‘nep’gevoel geeft.

Nuja, er zijn enkele mensen weg gegaan tijdens de film, en ik wilde dit voor de eerste keer in mijn leven ook doen. Maar een vriend vond hem wel goed, dus ben ik toch maar tegen mijn zin blijven zitten. 😛

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 21 ] 19 March 2013 01:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

De film is gebaseerd op allerlei verschillende boeken van de originele schrijver L. Frank Baum die meer dan honderd jaar geleden zijn geschreven. Wicked (door iemand anders in de jaren 90 gefantaseerd) heeft het Oz verhaal juist uit zijn verband gebracht.

  [ # 22 ] 19 March 2013 09:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Ik ben helemaal weg van het origineel (misschien dat ik daarom Wicked niet zo bijzonder vind) heb deze film niet gezien, en omdat die in 3D is sla ik hem wellicht over , maar wat mij juist zo leuk maakt zijn wat hieral werd gezegd de stukken uit de originele boeken.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 23 ] 20 March 2013 11:07 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Ik heb me nooit zo verdiept in de verhalen rondom The wizard of Oz, maar ik heb me echt prima vermaakt. Ik ben echter wel een enorme filmaddict en ik zie tig films in de bioscoop. Smaken verschillen uiteraard, maar ik heb een leuke middag in de bios gehad! Ik heb me niet gestoord aan de special effects, ook al vond ik dat bij de preview toen wel opvallen. Vanaf het begin zat ik al compleet in de film, wat soms nog wel eens anders wil zijn. Ik vond hem ook grappiger dan gedacht. James Franco vond ik daarentegen wel heel leuk gecast (smaken verschillen) en de dames als de heksen ook.
Van mij mag er gerust een deel 2 komen.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 24 ] 20 March 2013 11:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ik vond de film ‘mwah’.
Ik vond James Franco heerlijk als Oz. Hoewel ik bijvoorbeeld ook graag Matthew Gray Gubler gezien had in die rol.
Het einde vond ik meer dan charmant en erg goed gevonden!

Ook was ik blij met de eerbetoningen aan L. Frank Baum. Het circus waar Oz werkt is van de ‘Baum-brothers’ en zijn maatje in het circus heet Frank.. 😄

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 25 ] 23 March 2013 01:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  122
Geregistreerd  2012-07-19

Ik heb de film vandaag gezien in 2D en ik vond het echt een geweldige film.
Ik vond Mila Kunis, Michelle Williams en Rachel Weisz echt super goed!

Ik heb ergens gelezen dat er een deel 2 komt!

  [ # 26 ] 23 March 2013 05:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Dus je kunt hem ook in 2D bekijken? Dat heb ik liever dan 3D namelijk. Als ik bij de bioscoop kijk naar de tijd dan zie ik namelijk alleen maar de 3D versie staan…

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 27 ] 24 March 2013 11:54 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2013-03-13

ik Kan me wel vinden in de mening dat al die OZ verfilmingen zo allemaan hun eigen verhaal hebben.

vind het ook beetje storend.

ik vind wel dat in grote lijnen het een beetje met elkaar moet kunnen samen hangen.

ik vind Wicked en The Wizard of Oz wel goed samen passen,

er wordt in Wicked niets afgedaan van het verhaal van Oz sterker nog er weord juist best goed aan doorverwezen het feit dat je ziet hoe iedereen zo is geworden hoe die is geworden kan je het een goede prequell noemen.

maar als je een film Oz noemt en je gaat best ver van het orgineel af dan is het toch lastig ook al kan ik me denk best vermaken met deze film die ik overigens nog niet gezien heb jammer genoeg.

Ik hoop dat iedereen me begrijp want begreep me zelf soms niet eens meer zo warrig type ik dit;D haha

   Handtekening   

Ik heb jou niet nodig om van jou te houden.

  [ # 28 ] 24 March 2013 03:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

CoreMeltdown - 19 March 2013 11:50 AM

Nee, maar ik heb het wel gehad met de zoveelste pre-/sequel op The Wizard of Oz waar de verhalen echt niet meer uit elkaar te houden zijn. Je ziet dezelfde karakters opduiken, maar hun relaties zijn telkens helemaal anders (zo heb ik Dr Dillamond zelfs zien opduiken). Maar ik zeg het, het stoorde mij, dat was gewoon mijn ervaring.

Echt? Waar dan?

Waalboer - 24 March 2013 11:54 AM

ik vind Wicked en The Wizard of Oz wel goed samen passen,

er wordt in Wicked niets afgedaan van het verhaal van Oz sterker nog er weord juist best goed aan doorverwezen het feit dat je ziet hoe iedereen zo is geworden hoe die is geworden kan je het een goede prequell noemen.

Dat is ook nog afhankelijk van of je het boek leest of de show bekijkt.. Fiyero als The Scare Crow?
In het boek blijkt hij het juist niet te zijn en daar kan ik veel meer mee dan hoe men het in de show oplost.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 29 ] 27 March 2013 02:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  501
Geregistreerd  2012-08-18

Pascale, hij werd niet met naam genoemd maar sprong er echt wel uit met zijn kleding. Hij stond in die groep van oude ‘uitvinders’ (je weet wel, er waren 3 soorten volkeren bij Glinda). Er stond één personage tussen die anders gekleed was, en dat was naar mijn aanvoelen echt wel gebaseerd op Dillamond.

   Handtekening   

30/11/2019: Anastasia

  [ # 30 ] 27 March 2013 04:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Hmmz.. Is mij niet opgevallen.. Maar ben wel heel benieuwd!
Hoewel ik er vooralsnog erg weinig voor voel om nog een keer te gaan kijken.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Once upon a time      Concert Wonderful ››