Garland &  Minnelli
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak met cast en creatives van Garland/Minnelli. Met Janke Dekker, Jelka van Houten, Michael van Praag.

De video is te bekijken onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

[ Gewijzigd: 14 October 2013 08:27 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 27 August 2013 08:33 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PREMIERE GARLAND & MINNELLI VERPLAATST NAAR MAANDAG 30 SEPTEMBER , 20.15 UUR
EVENEENS IN LEIDSE SCHOUWBURG

De première van Garland & Minnelli, de nieuwe muziektheaterproductie van Janke Dekker Producties met Jelka van Houten, Janke Dekker en Theo Nijland, is op veler verzoek verplaatst naar maandag 30 september, 20.15 uur. De locatie is ongewijzigd: dat blijft de Leidse Schouwburg, Oude Vest 43 in Leiden. Eerder is de première op zondag 29 september aangekondigd.

Judy Garland & Liza Minnelli - Moeder, dochter, rivalen
Somewhere Over The Rainbow, Maybe This Time; Wereldberoemde songs die herinneringen oproepen aan de legendarische glamour van Hollywood. Songs die onlosmakelijk horen bij twee wereldsterren: Judy Garland & Liza Minnelli. Geen doorsnee moeder en dochter.

Het leven van Minnelli is bijna een kopie van dat van Garland. Maar welke dochter, doorsnee of niet, wil op haar moeder lijken? Judy Garland stierf op 47 —jarige leeftijd aan een overdosis pijnstillers. In deze voorstelling gaat de 47-jarige Liza op zoek naar haar moeder; “het icoon Judy Garland”

Aan de hand van wereldberoemde songs en nieuwe liedjes van Theo Nijland dringen we langzaam door tot de kern van wat deze vrouwen zo bijzonder maakt. Geen rainbows, geen sprookjes. Twee vrouwen, met hetzelfde lot: altijd en overal in de spotlights van hun eigen succes.

Het script voor Garland & Minnelli is ontwikkeld door Lars Boom. De regie is in handen van Marcel Sijm.

Janke Dekker Producties is het theaterproductiebedrijf van Janke Dekker en Michael van Praag. Op dit moment is de allereerste productie van het duo te zien: het muzikale toneelstuk Contrapunt, naar het gelijknamige boek van Anna Enquist. De producent wordt bijgestaan door twee artistieke adviseurs: Cox Habbema en Paul van Vliet.

  [ # 2 ] 27 August 2013 09:29 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Lijk me best leuk

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

  [ # 3 ] 14 September 2013 10:20 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2009-04-28

Vanavond geweest naar de 1 e try-out in Beverwijk we hebben genoten. Het was echt heel goed.
Een aanrader,zeker voor zo een kleine productie,

  [ # 4 ] 15 September 2013 04:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

Dit lijkt me enorm leuk! Ga ik zeker heen.

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 5 ] 02 October 2013 06:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Reportage en verslag zijn terug te vinden op de homepage

  [ # 6 ] 10 October 2013 09:45 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Is iemand hier, buiten de officiële recensenten van MW, al naartoe geweest? Wat vonden jullie ervan?
Ik ben heel benieuwd naar deze voorstelling, maar de recensie hier op MW was niet zo positief. Ben dus benieuwd naar andere meningen!

  [ # 7 ] 10 October 2013 10:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Ik ben ook naar de première geweest en had ook meer verwacht van deze voorstelling. Het raakte me minder dan ik had gehoopt. De levens van Garland en Minnelli en hun onderlinge band geven voldoende aanknopingspunten om een boeiende voorstelling van te maken, maar dat kwam er m.i. niet voldoende uit. Het kabbelde een beetje voort, met een begin en einde waartussen een aantal dingen gebeurden, raakte veel onderwerpen en gebeurtenissen aan maar echt raken deed het me niet. De muziek was mooi, Theo Nijland heeft een aangename stem om te horen en Jelka van Houten zong en acteerde prima. Op zich dus ook voldoende positieve punten maar als geheel voor mij een voorstelling waar meer uit viel te halen.

‹‹ Handjes in de lucht      Soldaat van oranje ››