2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Vijftig Tinten.. De parodie
  [ # 16 ] 26 October 2013 09:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Kan spoilers bevatten!

Zojuist voldaan :lol:  teruggekomen uit Nieuwegein.
Enthousiaste zaal, uitverkocht en terecht een aantal open doekjes en staande ovatie.

Wat een verschrikkelijk goed theater is dit. Musical vind ik een te groot woord. De zang was ondersteunend aan het verhaal, ook zonder zang zou ik een geweldige avond hebben gehad. Niettemin complimenten voor allen (slecht 7!! op het toneel plus 3 muzikanten) voor zang en muziek!

Superlatieven te kort en dat gold voor de hele zaal, die al grinnikend de pauze inging en enthousiast lachend de voorstelling uit kwam.

Birgit Schuurman: ik was zo blij dat ik haar had (geen grote fan van Linda) en wat weet ze zichzelf al vanaf de eerste seconde heerlijk op de hak te nemen. “Ik heb werk nodig, want ik heb schulden, bij mijn zus.” De frasen “Ik ben zo gelukkig!“en “Wat moet ik toch doen?” blijven hier voorlopig wel hangen. Ze ging aan het eind van de eerste akte helemaal en volledig op in haar “neuk mij flow”, ze schoot er zelf ook van in de lach. Dat je zo goed over de top kan (blijven) gaan en dat het nooit té veel wordt. Chapeau!

Han Oldigs: wat een briljante casting. De anti mr. Grey himself. Wat een timing, wat een mimiek. Verdient van mij een award bij de volgende uitreiking!

Abel Nienhuis: multitalent! Zo van de ene rol in de andere en ik was ‘m nooit kwijt. Nooit gedacht dat iemand de borsthaaract van Frank van Hengel uit Sister Act kon overtreffen, maar dat was verkeerd gedacht. Ik wil hem best als mijn innerlijke godin, of als José 😜 !

Rosalie de Jong/Eva Poppink/Sabine Beens: als leestrio zijn ze zo goed op elkaar ingespeeld en laten de grappen goed over komen. Even jammer dat Brigitte er niet was, maar dat was binnen no time vergeten. Wat Sabine op een gegeven moment met een sherryfles tussen haar benen deed…. hmmmm…  :zip:

Jolanda van den Berg verdient alleen al lof voor haar hondjesact aan het begin. Tranen over mijn wangen, ook met dank aan Han Oldigs als - dan - haar uitgever.

Ik hoop dat ze van deel 2 en 3 van het boek ook een parodie maken, graag met deze cast!
Voor zover nog mogelijk: gaat dit zien!!

[ Gewijzigd: 26 October 2013 09:32 PM by hannetje ]
   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 17 ] 03 December 2013 03:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Gisteravond deze voorstelling gezien in het Oude Luxor in Rotterdam.

De eerste akte verliep alles behalve vlekkeloos. Bij het eerste lied waren meerdere personen niet te horen en/of te verstaan. Er bleek een probleem te zijn met de zenders. Na een korte onderbreking (zo’n 5 minuten) werd de voorstelling hervat en werd het lied nog een keer over gedaan (Han Oldigs stelde dit aan het publiek voor). Tijdens deze onderbreking zochten enkele spelers de interactie met het publiek. Het orkest zette een Sinterklaasliedje in en Rosalie begon spontaan mee te zingen. Rosalie begon ook moppen te tappen, waaronder de grap ‘het is groen en vrolijk’? -> slalalalalala’. Het was fijn om zo even ‘bezig gehouden te worden’. Ook riep één van de dames nog vrolijk ‘Iemand koffie’? Alsof dat nog niet genoeg was, vroeg Rosalie ook aan de mensen bovenin de zaal om naar beneden te komen. Dit leidde tot hilarische taferelen, waarbij mensen ook echt stormend de trap afkwamen. Al met al een toch zeer vermakelijke 5 minuten durende onderbreking!
Helaas was het hiermee niet gedaan. De twintig minuten hierna was duidelijk dat er meerdere problemen waren. Je kon horen dat het niet goed ging met de zenders. Je hoorde vaak een soort ‘geplop’ alsof je op de microfoon slaat. Daarnaast waren de technici hard aan het overleggen (dan weet je genoeg). Toen de bedrijfsleider er ook nog bij werd gehaald, wist ik dat het tot een tweede showstop zou leiden. Het was inderdaad nodig om de show voor de tweede maal (in nog geen 40 minuten) stil te leggen. Ditmaal duurde de stop ongeveer 20 minuten en werd er een extra pauze ingelast. De spelers waren zichtbaar verbaasd dat het stilgelegd werd. Rosalie hoorde je duidelijk zeggen: ‘Aah nee toch’. Birgit wist nog even snel een grappige opmerking te maken: ‘gratis drankje op rekening van Stardust’. Ze sloeg zelf snel de hand voor haar mond haha! Gelukkig was het personeel van het Luxor goed voorbereid en was alles al netjes opgeruimd en konden we een korte pauze houden. Ondertussen heeft de techniek alle zenders compleet nagekeken, batterijen vervangen etc.

Na de twee showstops zijn er, voor zover ik kan waarnemen, geen grote problemen meer geweest. Na de eerste akte was er gewoon pauze.

Dan over de voorstelling: Ik heb het boek niet gelezen, maar dat was ook niet nodig. Natuurlijk heb je grappen sneller door als je dit wel gedaan hebt, maar ik heb me prima vermaakt. Het was allemaal lekker over de top, zoals dat hoort bij een parodie.

Niets meer dan lof voor Birgit Schuurman die op hilarische wijze de rol van Anastasia neerzet. Ze speelt lekker over de top een jonge, onschuldige maagd. Eigenlijk alles wat zij doet, is grappig! De ontmaagdingsscene is echt heerlijk over de top. Hoe is het mogelijk om als speler dan je lach in te houden? En ik wist niet dat zij zo goed kon zingen!
Ook heerlijk hoe Han Oldigs met een knipoog de rol van Mr Grey neerzet, ik kan me voorstellen dat hij het tegenovergestelde is van het personage uit het boek, maar hij verdient zeker complimenten voor zijn vertolking. Ook grappig dat bij het ‘voorstelrondje’ aan het begin van de voorstelling hij zijn naam noemt en er iemand uit de zaal op reageerde. Hier ging hij erg grappig mee om.
De rest van de cast was ook lekker bezig, met name Rosalie de Jong en Abel Nienhuis vielen op. Wat kan die Abel veel rollen spelen! Elke rol doet hij perfect en hij had dan ook verdiend de lachers op zijn hand. Rosalie is echt een alleskunner met een onwijs goed gevoel voor humor (niet alleen tijdens de showstop). Ook Brigitte heeft een komische timing, ik hoor haar nog steeds zeggen ‘Oooooh sherry’!

Al met al is het geen voorstelling die je echt moet zien, maar wel eentje die je een zeer vermakelijke avond bezorgd. Ik was wel blij dat er geen dildo’s over het toneel vlogen! Uiteindelijk ging ik om 23.10 het theater uit, een uur later dan normaal, maar ik heb me geen moment verveeld!

  [ # 18 ] 11 December 2013 10:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Rosalie tweet dat de volgende shows de VOORLOPIG laatste shows zijn. Zou er een verlenging aankomen? Iemand enig idee hoe de kaartverkoop liep?

  [ # 19 ] 12 December 2013 09:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Jup, er komt een reprise! Ze staan sowieso op 30 mei in stadsschouwburg Haarlem http://www.theater-haarlem.nl/programma/3825/Birgit_Schuurman_Han_Oldigs_Brigitte_Heitzer_e_a_/Vijftig_tinten_de_parodie/

  [ # 20 ] 13 December 2013 02:12 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2011-05-21

DvW1407 - 11 December 2013 10:44 PM

Rosalie tweet dat de volgende shows de VOORLOPIG laatste shows zijn. Zou er een verlenging aankomen? Iemand enig idee hoe de kaartverkoop liep?

Bijna alles uitverkocht. Sabine Beens gaf aan dat de voorstelling in mei en juni terug komt. En ook in oktober.  http://musicalreports.nl/?p=17825

  [ # 21 ] 16 January 2014 11:05 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vruchtbaar klimaat bij ‘Vijftig tinten… de parodie’

De musicalkomedie Vijftig tinten… de parodie zorgt niet alleen bij publiek voor rode oortjes; ook op cast en crew heeft de parodie op de erotische boekenreeks haar uitwerking gehad. Maar liefst drie van de castleden verwachten deze lente hun eerste kindje.

Jolanda van den Berg die de rol van E.L. James speelt, wordt in juni moeder. Abel Nienhuis, in de voorstelling o.a. de man van Jolanda, verwacht in mei zijn eerste kindje. Ook Sabine Beens, understudy van de vrouwelijke rollen, is in blijde verwachting. Begin november werd één van de technici al voor de tweede keer vader. Bij regisseur Jasper Verheugd leidde het boek, dat hij las ter voorbereiding op de voorstelling, al tot een zwangerschap; zijn vrouw beviel vlak voor de repetities van start gingen. Vijftig tinten… de parodie zou oorspronkelijk tot en met december in de theaters te zien, maar wegens groot succes zijn er extra voorstellingen in mei en juni 2014.

Vijftig tinten… de parodie ging op 8 september 2013 in première en werd bedolven onder lovende recensies. De humoristische musical speelt in op de hype rond het boek Vijftig tinten grijs. In de voorstelling wordt het boek geschreven, gelezen en gespeeld. Niek Barendsen (Klokhuis, Kopspijkers) bewerkte het Amerikaanse script voor de Nederlandse markt, Jasper Verheugd (Tineke Schouten, Droomvlucht) tekende voor de regie. De rollen worden gespeeld door Birgit Schuurman/Linda Wagenmakers, Han Oldigs, Brigitte Heitzer, Eva Poppink, Rosalie de Jong, Sabine Beens, Abel Nienhuis en Jolanda van den Berg. Voor de zwangere dames wordt gezocht naar vervanging.

Vijftig tinten… de parodie is een coproductie van het Luxor Theater Rotterdam, het Chassé Theater Breda, Parkstad Limburg Theaters, GPAG en Senf Theaterpartners.

  [ # 22 ] 13 February 2014 06:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De voorstelling zal op 8 november ook in Antwerpen spelen en op 15 november in de Capitole in Gent.

  [ # 23 ] 15 April 2014 03:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Er zijn nieuwe voorstellingen in mei en juni 2014, en ook in oktober speelt deze productie nog door!


EDIT: In november ook in Belgie te zien!

[ Gewijzigd: 22 April 2014 01:00 PM by 0 ]
  [ # 24 ] 22 April 2014 12:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

In de mei/juni-reprise speelt Renee van Wegberg de rol van schrijfster Erika. In oktober waarschijnlijk niet meer, aangezien ze dan in ‘Kinderen geen bezwaar’ speelt.

  [ # 25 ] 22 April 2014 09:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik wilde eigenlijk al nog een keer, het feit dat Renée nu meedoet, heeft mij over de streep getrokken.
29 mei opnieuw naar de rode kamer!  :lol:

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 26 ] 23 April 2014 06:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Kvraag me af of de show ook leuk is als je de boeken niet hebt gelezen.. Die trokken me namelijk echt niet.. Maar Renee in een musical wel…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 27 ] 23 April 2014 06:17 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Ach boeiend.. 2 kaartjes besteld! Ga vast een leuke avond hebben:)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 28 ] 23 April 2014 06:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Show is ook hilarisch en over de top zonder de boeken te hebben gelezen hoor. Je gaat je zeker vermaken.
Overigens is deze show alleen gebaseerd op boek 1, dus mocht je dat nog wel lukken….  😊 , ik vond het wel wat extra’s toevoegen.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 29 ] 23 April 2014 06:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Nou.. T boek daar waag ik me niet aan:p Ik doe het wel gewoon met de show;)

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 30 ] 23 April 2014 06:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

1e boek is leest lekker door, 2e wordt al minder en het derde boek mijn god niet door heen te komen heb hele stukken overgeslagen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Flodder de Musical      TV Kantine de Musical ››