3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Musical Awards Gala 2013
  [ # 31 ] 25 October 2013 08:43 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  116
Geregistreerd  2011-03-26

Ik heb op Buddy Holly & Sister Act na alle shows gezien en begrijp een groot deel van de nominaties.

Aspects of Love wist mij niet te raken, dus ik verwacht daar weinig van. Ik begrijp de nominaties voor Woef Side Story zeker, en ik denk dat het voor het musicalvak heel veel zou betekenen als zij er een flink aantal winnen omdat ik denk dat daardoor meer toneel/theatergezelschappen zich aan Musical gaan wagen en wie weet komt er een Nederlandse Matilda of iets dergelijks uit voort.

Erik moet sowieso de prijs voor beste kostuums winnen, ik heb gister een dagje meegelopen op het atelier van het RO Theater en het vakwerk dat zij leveren en de inventiviteit van de kostuums verdiend een award.

Last but not least gaat Chantal waarschijnlijk winnen voor Hij gelooft in mij, en terecht!

   Handtekening   

Maggots!

  [ # 32 ] 25 October 2013 09:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

milcof - 24 October 2013 07:51 PM

Misschien is het ook meer voor technische deel van het decor met dat vliegen enz.

Het is of helemaal wel of helemaal niet, lijkt me. Dus dan moet TLM ook overwogen zijn in andere categorieën.

Harry - 25 October 2013 06:04 AM

De kritiek op de Stichting was altijd dat er zo weinig transparantie was. Als dit de oplossing is, dan weet ik niet meer wat transparantie is… Aangezien er geen reglementen bekend zijn gemaakt is niet duidelijk wanneer een productie wel of niet deelneemt.

Wellicht zijn deze reglementen wel duidelijk gemaakt aan de producenten. Bijvoorbeeld betreft de premièredatum…

Jeroen - 25 October 2013 08:13 AM

Het vegen van creatieve categorieën juich ik toe.

Eens en oneens. Het waren er eerst echt te veel, maar nu komt het op mij té gesnoeid over. Een indeling in visuele en inhoudelijke creatieve prestatie (decor/kostuums/licht vs. (lied)teksten/regie) zou ik misschien logischer vinden… Dan zijn de nominaties ook beter met elkaar te vergelijken dan nu het geval is. (Of zeg ik nou iets stoms?)

Jan Joost - 25 October 2013 08:33 AM

Ik vind het bijzonder dat natte harry/edwin jonker een hoofdrol is..

Edwin heeft wel meer podiumtijd dan Stanley volgens mij, maar echt een zuivere hoofdrol vind ik het niet. Ik vind het eigenlijk opvallender dat Christanne in de categorie bijrol staat en Simone in de categorie hoofdrol…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 33 ] 25 October 2013 09:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

June - 25 October 2013 09:05 AM

Een indeling in visuele en inhoudelijke creatieve prestatie (decor/kostuums/licht vs. (lied)teksten/regie) zou ik misschien logischer vinden… Dan zijn de nominaties ook beter met elkaar te vergelijken dan nu het geval is. (Of zeg ik nou iets stoms?)

Dat was vroeger ook zo. Een award voor inhoudelijke prestatie en een award voor creatieve prestatie. Dat vond ik beter dan hoe ze het nu hebben gedaan. Maar sinds ze grote en kleine musicals apart behandelen neem ik het sowieso niet zo serieus meer.

  [ # 34 ] 25 October 2013 09:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  663
Geregistreerd  2004-12-04

Hee, wat fijn dat Woef side story zoveel nominaties heeft. Gek misschien, maar ik was in de veronderstelling dat het meer een toneelstuk was dan een musical, vast vanwege het RO o.i.d. Cool en heel terecht!

  [ # 35 ] 25 October 2013 11:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Harry - 25 October 2013 06:04 AM

De kritiek op de Stichting was altijd dat er zo weinig transparantie was. Als dit de oplossing is, dan weet ik niet meer wat transparantie is… Aangezien er geen reglementen bekend zijn gemaakt is niet duidelijk wanneer een productie wel of niet deelneemt.


Op Facebook:
See Tickets Nederland: Alleen de musicals die in seizoen 2012/2013 in première zijn gegaan doen mee voor de nominaties…

[ Gewijzigd: 25 October 2013 11:03 AM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 36 ] 25 October 2013 11:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Shine - 25 October 2013 08:43 AM

Ik begrijp de nominaties voor Woef Side Story zeker, en ik denk dat het voor het musicalvak heel veel zou betekenen als zij er een flink aantal winnen omdat ik denk dat daardoor meer toneel/theatergezelschappen zich aan Musical gaan wagen en wie weet komt er een Nederlandse Matilda of iets dergelijks uit voort.!

Zou ik niet te veel op hopen, dat grote gezelschappen musical gaan maken. Het RO maakt muzikale voorstellingen - of althans, hun familievoorstellingen - net zoals een heel groot deel van de jeugdtheatergezelschappen overigens. Woef side story heeft overigens ook de Zilveren Krekel gekregen - prijs voor indrukwekkende jeugdtheaterproductie.

Dat ze nu genomineerd zijn voor een musical award, maakt wellicht de armoe van het seizoen duidelijk..
(Maar daar kan ik verder niet over oordelen, want ik heb niks gezien.)

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 37 ] 25 October 2013 01:14 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

Hoe worden de winnaars eigenlijk bepaald?

  [ # 38 ] 25 October 2013 01:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

In een achterkamer, door dezelfde jury.

  [ # 39 ] 25 October 2013 02:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  379
Geregistreerd  2006-02-28

Wat ik hier al las en op internet ook is dat er mensen genomineerd zijn in de verkeerde categorie.

Simone Kleinsma is genomineerd voor de hoofdrol.
Beetje apart dat ze die rol als hoofdrol neerzetten.

Iemand een idee hoe ze dat beredeneren?

  [ # 40 ] 25 October 2013 02:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Moeder Overste als hoofdrol lijkt me duidelijk, want het is een dragende rol. Echter blijkt Edwin Jonker ook genomineerd te zijn in deze categorie, waarom? Bijrol!

Wie ik mis in de nominaties:
- Wilmie Wilhelm, Hema de musical
- Joep Onderdelinden, Hema de musical
- Willeke Alberti, De Jantjes
- Esme van Kampen, Sister Act

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 41 ] 25 October 2013 03:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Allereerst maar melden dat ik het leuk vind dat de Awards weer worden uitgereikt. Vooral voor de mensen in het vak is dit toch een extra vorm van erkenning.

Wat betreft de Awards in het algemeen zal er altijd discussie en onenigheid blijven over wie waarvoor wel of niet genomineerd is.
Ik vind het bijzonder jammer dat de naam van John Kraaykamp is verdwenen, want Joop van den Ende heeft het toch ooit ingesteld als eerbetoon aan de oude kraay. Ook voor Joop van den Ende moet dit niet leuk zijn.

Bijzonder jammer dat het gala niet in zijn geheel op tv komt. Je zou toch verwachten dat Albert Verlinde dit wel kan regelen bij Erland Glajaard van RTL…...

Dan even over de huidige nominaties:
- Simone Kleinsma (ik vind haar een vakvrouw en zet de rol van moeder Overste fantastisch neer!) voelt toch als een “moetje”. En ja….het is wel een hoofdrol, maar niet de hoofdrol van de show.
- Edwin Jonker als Natte Harry: dit is toch echt wel een bijrol (?!)
- Ik mis nominaties voor De Jantjes. Met name Rosalie de Jong en Stafan de Kogel hadden genomineerd moeten zijn in mijn ogen. Nikki van Ostaijen is terecht genomineerd als aanstormend talent.
- Ik mis nominaties voor Carolona Dijkhuizen (hoofdrol) en Irene Kuiper (bijrol) en Esmee van Kampen (bijrol)
- Frans Mulder (bijrol) had ook een nominatie moeten krijgen.
- Waarom is een nominatie voor The Little Mermaid? Die ging niet in seizoen 2012/2013 in premiere!

- Erg jammer (en onterecht( dat alternates en vervangers na verloop van tijd nooit kans maken op een prijs.


Het musicallandschap in Nederland is momenteel aanzienlijk kleiner dan een paar jaar terug. Je kunt zeggen wat je wilt van Joop van en Ende, maar hij wist het gala wel meer allure te maken. Op naar betere (musical)tijden.

  [ # 42 ] 25 October 2013 03:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

jemar - 25 October 2013 03:00 PM

Erg jammer (en onterecht( dat alternates en vervangers na verloop van tijd nooit kans maken op een prijs.

Ik vind dat wel logisch. Een originele cast werk samen met de regisseur aan het eindproduct. Bij een vervanger is dat lang niet altijd het geval. Daarmee wil ik niet zeggen dat een vervanger altijd minder is, genoeg voorbeeldbeelden van het tegendeel, maar je moet er wel anders naar kijken denk ik. Het lijkt me ook onmogelijk voor een nominatiecommissie om al die vervangers te zien. Een prijs voor beste vervanger vind ik meer iets voor de fansites. Dat gaat in Amerika bijvoorbeeld ook zo en ook bij onze eigen Musicalworld Awards ook.

  [ # 43 ] 25 October 2013 04:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

martijn-j - 25 October 2013 03:49 PM

Dat gaat in Amerika bijvoorbeeld ook zo en ook bij onze eigen Musicalworld Awards ook.

Dan zie jij meer dan ik…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 44 ] 25 October 2013 04:52 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

June - 25 October 2013 04:39 PM

Dan zie jij meer dan ik…

Maike Boerdam heeft een nominatie.

  [ # 45 ] 25 October 2013 05:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Maike Boerdam was hoofdcast Miss Saigon toen Brigitte met verlof ging.
Ze was geen vervanger, alternate à³f understudy.

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6