4 of 5 | ‹ First  < 2 3 4 5 > 
Anne
  [ # 46 ] 06 December 2014 08:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ja, dat klopt! Je blijft als publiek gewoon stil zitten.

  [ # 47 ] 07 February 2015 10:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Gisterenavond ben ik naar Anne geweest. Vandaag gelezen dat het gelukkig opnieuw verlengd wordt en dat er extra matineevoorstellingen komen rond Bevrijdingsdag.
Van mij mag dit net zo’n langlopende productie worden als Soldaat van Oranje, en misschien wel verplichte kost voor middelbare scholieren.
Anne’s dagboek komt voor je neus tot leven en hoe! Indrukwekkend.

Dat recensenten objectief een dergelijke voorstelling kunnen beoordelen op zaken als decor, tekstbehandeling, licht, etc., hulde. Ik kon het niet, er zal vast van alles over te zeggen zijn, maar dit valt voor mij zo in het niet bij het verhaal van deze voorstelling, zo onbelangrijk. Hoewel dat alles het wel mogelijk maakt, dat het zo bij je binnenkomt, maar daar ben je pas achteraf mee bezig (of nu, nu ik me dat realiseer).

Vanaf de eerste seconde zat ik in het verhaal (voor mij was de scène in Parijs wel meteen duidelijk), de pauze vond ik eigenlijk storend (hoewel wel nodig) en de staande ovatie na afloop meer dan terecht, maar heel beklemmend. Het zou bijna nog mooier zijn als je stil het theater uit zou lopen, uit respect voor het verhaal. Applaudisseren na de vorige minuten net de schrijnende monoloog van Otto te moeten aanhoren en daarna Anne’s afsluiting, voelde bijna misplaatst.

Voor wie nog twijfelt, gaan!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 48 ] 19 March 2015 04:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik wil heeel graag naar Anne gaan, maar weet niet zo goed wat ik moet verwachten! Het is een toneelvoorstelling dus wordt (bijna) niet in gezongen, moet ik dan 3 uur lang naar gesprekken luisteren of wordt er wel wat in gezongen? Ik ben nog maar 14, dus denken jullie dat het wel een voorstelling is voor mij? In de zin van dat er geen hele moeilijke dialogen worden gevoerd. XXX

  [ # 49 ] 19 March 2015 07:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2010-02-19

Vanaf mei 2015 is Sjoukje Hoogma te zien als Anne.

  [ # 50 ] 20 March 2015 06:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Galinda met een ga, ik denk dat je de voorstelling erg mooi gaat vinden! Er wordt inderdaad niet in gezongen, maar er wordt wel veel gewerkt met (vind ik) ontzettend mooie achtergrond muziek. De dialogen zijn ook niet erg ingewikkeld, dus ik zou proberen te gaan als ik jou was. Unieke theaterervaring!

  [ # 51 ] 20 March 2015 08:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Zeker gaan! Het stuk wordt opgevoerd vanuit het oogpunt van Anne, die op dat moment zo ongeveer even oud is als jij, dus ik denk dat daar wel raakvlakken in moeten zijn. Ondanks het verdrietige verhaal, zit er ook humor in. In de zaal heb ik genoeg tieners zien zitten die erg onder de indruk waren.
Gewoon doen dus!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 52 ] 20 March 2015 04:56 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Super bedankt voor de reacties!!! Hebben jullie nog tips qua zit plekken?

  [ # 53 ] 20 March 2015 07:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik heb hem in totaal 3 keer gezien. 1 keer op de derde rang, 1 keer op de tweede rang en 1 keer op de eerste rang. Tja…ik vind het lastig je te vertellen wat het mooist was. Als je echt goed de gezichtsuitdrukking wilt zien zou ik voor de derde of tweede gaan. Wil je een mooi overzicht wat bij ANNE ook wel mooi is aangezien het decor nog gigantisch is, dan is de eerste rang weer mooi.

Maar als ik jouw was zou ik toch voor de tweede rang gaan, dan heb je iets meer overzicht dan op de derde rang en toch meer gezichtsuitdrukking dan je op de eerste rang zou hebben. En qua prijs is de tweede rang natuurlijk ook een stuk aantrekkelijker dan de eerste 😉

  [ # 54 ] 20 March 2015 08:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Super bedankt!

  [ # 55 ] 19 May 2015 01:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Theatervoorstelling ANNE 1 jaar op de planken
Sjoukje Hoogma speelt Anne Frank
Producent voert diverse vernieuwingen door

Al ruim een jaar speelt de theatervoorstelling ANNE, over het leven van Anne Frank, in Theater Amsterdam. Dit jubileum valt samen met de première van actrice Sjoukje Hoogma als Anne en de introductie van verschillende vernieuwende elementen in de voorstelling. Hierbij staan bezoekers, genodigden, cast en het creatieve team stil tijdens een bijzondere voorstelling op woensdag 20 mei aanstaande.

1 jaar ANNE
Op 8 mei 2014 ging de theatervoorstelling ANNE in wereldpremière in Theater Amsterdam. Een jaar later wordt nog steeds het verhaal van Anne Frank in een eigentijdse vorm doorverteld aan diverse generaties. De voorstelling over het leven van Anne Frank is verlengd tot en met september 2015 en heeft inmiddels ruim 225.000 bezoekers getrokken.
Kees Abrahams, CEO Imagine Nation: “Het publiek waardeert vooral de combinatie van de intieme blik in de wereld van een 13-jarig meisje in de oorlog en het imposante levensgrote decor en geeft de voorstelling gemiddeld een 9.”

Sjoukje Hoogma
20 mei 2015 zal actrice Sjoukje Hoogma officieel het stokje overnemen van Rosa da Silva en haar première beleven in de rol van Anne Frank. Sinds de eerste voorstelling is Sjoukje al te zien in de rol van Hanneli Goslar, een van de vriendinnen van Anne Frank, en later als understudy van Rosa.
Sjoukje Hoogma: ‘Het spelen van Anne Frank vind ik een enorme eer en tegelijkertijd een grote verantwoordelijkheid. Het is heel bijzonder om in zo’n geliefde productie te staan.’

Vernieuwingen in de voorstelling
Tijdens deze speciale voorstelling worden ook diverse vernieuwende elementen geïntroduceerd die de voorstelling nog pakkender maken, zoals het gebruik van videoprojecties. Hierdoor krijgt het publiek weer een ander perspectief op het leven in het Achterhuis.

Robin de Levita, producent ANNE: “De voorstelling ANNE is vanaf het begin af aan een vernieuwende theaterproductie geweest en voor ons is het vanzelfsprekend dat we eraan blijven schaven.”

Muziek
Ter gelegenheid van 1 jaar ANNE is vanaf 20 mei de muziek van ANNE te downloaden via iTunes. Al sinds de start van ANNE een jaar geleden is er veel vraag naar de muziek uit de voorstelling, gecomponeerd door Paul M. van Brugge.
Paul M. van Brugge, componist van de muziek van ANNE: “De muziek volgt op een meeslepende manier het verhaal van Anne. Soms markeert het de historische realiteit, dan weer verbeeldt het Anne’s binnenwereld of intensiveert het de dramatiek.”

De theatervoorstelling ANNE speelt tot en met eind september 2015 in Theater Amsterdam. Tickets zijn verkrijgbaar via http://www.theateramsterdam.nl of 0900 — 0322 (0,45 cpm).

  [ # 56 ] 20 May 2015 06:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Het schijnt dat vanaf vandaag de muziek van ANNE via iTunes te verkrijgen is.
Nu heb ik zelf geen iTunes en ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo handig mee 😖

Weet misschien iemand een manier om toch aan de muziek te komen, maar dan via een ‘makkelijkere’ manier?
Ik zou de muziek namelijk erg graag weer willen beluisteren..

  [ # 57 ] 10 June 2015 04:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Weet iemand wie vanaf morgen de rol van Hanneli Goslar van Sjoukje Hoogma overneemt en dus ook understudy voor Anne Frank wordt?

  [ # 58 ] 11 June 2015 07:17 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Muziek theatervoorstelling ANNE nummer 1

in de iTunes Classical Charts

Internationale release op de geboortedag van Anne Frank

 

 

Sinds de start van de theatervoorstelling ANNE ruim een jaar geleden, is er veel vraag naar de muziek uit het theaterstuk welke gecomponeerd is door Paul M. van Brugge. Na release bereikt het album binnen 2 weken de nummer 1 positie in de iTunes Classical Charts in Nederland.

Al ruim een jaar lang speelt de theatervoorstelling ANNE, over het leven van Anne Frank, in Theater Amsterdam. Ter gelegenheid van het 1-jarig jubileum van ANNE is sinds 20 mei de muziek van ANNE officieel te downloaden via iTunes.

Wegens het grote succes wordt op 12 juni aanstaande, de geboortedag van Anne Frank, de muziek gelanceerd voor de internationale muziekmarkt.

Paul M. van Brugge, componist van de muziek van ANNE: “De muziek volgt op een meeslepende manier het verhaal van Anne Frank. Soms markeert het de historische realiteit, dan weer verbeeldt het Anne’s binnenwereld of intensiveert het de dramatiek”.

 


De muziek van ANNE is te downloaded via Itunes link https://itunes.apple.com/nl/album/anne-muziek-uit-theatervoorstelling/id996976339?l=en Vanaf 12 juni zal de muziek ook beschikbaar zijn via streamingdiensten Spotify en Deezer.

De theatervoorstelling ANNE speelt tot en met september 2015 in Theater Amsterdam. Tickets zijn verkrijgbaar via http://www.theateramsterdam.nl of 0900 — 0322 (0,45 cpm).

  [ # 59 ] 21 July 2015 06:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Genio de Groot nieuwe vertolker rol
Otto Frank in theatervoorstelling ANNE.

Acteur Genio de Groot volgt Paul R. Kooij op in de theatervoorstelling over het leven van Anne Frank. Paul speelt de rol van Otto Frank sinds de wereldpremière van ANNE in mei 2014. Op 8 augustus aanstaande zal Genio voor het eerst in zijn nieuwe rol op het toneel van Theater Amsterdam te zien zijn.

Genio de Groot (11 januari 1953)
Genio de Groot is acteur, regisseur, en theatermaker. Hij is mede-oprichter van De Ploeg: een samenwerkingsverband tussen cabaretiers en acteurs/theatermakers die samen voorstellingen maken zoals Festen, De Driestuivers Opera en De Familie van der Ploeg. Genio regiseerde onder andere zes voorstellingen van de cabaretgroep NUHR. Als acteur speelde hij de vader van Mees, een van de hoofdrollen in de veel bekroonde film en televisieserie Het Zakmes van Ben Sombogaart. Verder was hij te zien in toneelproducties en televisieseries waaronder Ramses, Overspel en een tiental speelfilms, waaronder Cloaca, Heineken Ontvoering, Alles is Liefde en Dik Trom. In de recente film Dorsvloer vol Confetti is hij de grootvader van hoofdpersoon Katelijne. Afgelopen seizoen speelde hij de rol van Harry Mulisch in een toneelbewerking van diens roman De Ontdekking van de Hemel. Deze zomer staat Genio op de Parade met zijn solovoorstelling Komt dat zien! De onzichtbare verzameling.


Theatervoorstelling ANNE
ANNE is de eerste theatervoorstelling over Anne Frank die is gebaseerd op alle versies van haar dagboeken, zowel de ongecensureerde als de door Anne zelf bewerkte versie. ANNE is geproduceerd op initiatief van het Anne Frank Fonds Basel, dat door Otto Frank werd opgericht. ANNE ging op 8 mei 2014 in première en ontving tot nu toe ruim 235.000 bezoekers.

De theatervoorstelling ANNE speelt in Theater Amsterdam. Tickets zijn verkrijgbaar via http://www.theateramsterdam.nl of 0900 — 0322 (0,45 cpm).

  [ # 60 ] 24 July 2015 01:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik heb binnenkort een backstage tour bij ANNE.
Nu schijnt die ‘maar’ twintig minuten te duren.
Kan iemand mij vertellen wat je allemaal te zien krijgt tijdens de tour?
Alvast bedankt!

‹ First  < 2 3 4 5 > 
4 of 5