Saving Mr. Banks: Het verhaal achter Mary Poppins
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV over Saving Mr. Banks, over het ontstaan van de Mary Poppins-film, vanaf aanstaande donderdag in de Nederlandse bioscopen.
Gesprek met executive producer Paul Trijbits met beelden uit de film.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 1 ] 09 December 2013 11:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de film vorige week in Londen gezien en vind het een absolute aanrader.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 09 December 2013 08:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Aan de planning te zien voor de komende week, gaat de film niet in zoveel bioscopen draaien. Jammer, want hij lijkt me hartstikke leuk. Dan maar uitwijken naar een andere bioscoop of kijken of ik hem in Londen kan zien komende week.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 3 ] 09 December 2013 08:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Trailer en reportage hebben zeer zeker mijn interessse gewekt!

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 4 ] 11 December 2013 09:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De trailer wordt wel landelijk uitgezonden, dus het lijkt me dat in ieder geval Pathé de film overal gaat draaien… Anders wordt het een flinke trip voor mij om deze film te zien…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 11 December 2013 09:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

In Haarlem idd bij Pathé, maar Cinemeerse Hoofddorp is weer geen Pathé. Kijk hier anders eens…
http://www.biosagenda.nl/filmagenda_saving-mr-banks_26079.html

[ Gewijzigd: 11 December 2013 09:47 AM by Madelonne ]
   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 6 ] 11 December 2013 10:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat heb ik al gedaan. 😉 Rotterdam is het dichtste bij denk ik, en dat kost me ongeveer anderhalf uur om er te komen met het OV. Ik hoop heel erg dat ze ‘m in Breda gaan draaien in ieder geval…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 11 December 2013 01:38 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Nee hoor, Pathé neemt hem niet overal in de planning. Van wat ik kan zien (kom zelf uit Eindhoven), is de Euroscoop in Tilburg voor mij de beste optie. Daar draait die wel.
Maar dat is meestal met de planningen in de bioscoop: de grote blockbusters krijgen meer zalen dan de meer kwalitatieve films. (overigens bedoel ik daarmee niks slechts over blockbusters).

   Handtekening   

Choose life

  [ # 8 ] 11 December 2013 02:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vind het toch bijzonder dat deze film dan niet onder de noemer “blockbuster” valt. Gezien de cast, het onderwerp, de producent, ... En er wordt nu al geroepen dat het een kanshebber is voor Best Picture bij de komende Academy Awards… Laten we hopen dat er ergens binnenkort wordt besloten de film alsnog meer in te zetten…

Maar als ‘ie in Tilburg gaat draaien vind ik het ook best. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 11 December 2013 06:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Tja, het ‘grote publiek’ kiest liever voor films zoals een jongedame die voor haar leven moet vechten tegen mensen uit 12 districten of voor een groep dwergen en een hobbit die op avontuur zijn. Om maar een voorbeeld te noemen 😉. Die geven echt niks om Oscarnominaties. Ik wel, ik vind dat geweldig, maar mijn mening is niet geldend voor een bioscoop.
Pathé had in ieder geval op Facebook aan iemand uitgelegd waarom Saving Mr Banks in zo weinig zalen bij ze draait:
Over Saving Mr. Banks: Vooral in de maand december blijft een hele klus alle aangeboden films in het programma te plaatsen. Soms vallen er zelfs films af wegens de beschikbare zaalcapaciteit, hoe graag we alle films overal zouden willen vertonen. De huidige programmering van deze film is momenteel het maximaal haalbare.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 10 ] 12 December 2013 03:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Emma Thompson is genomineerd voor een Golden Globe in de categorie Best Actress in a Motion Picture, Drama.

  [ # 11 ] 12 December 2013 04:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

En terecht! Bij de aftiteling wordt een stuk uit de echte opnames gebruikt van de inhoudelijke besprekingen tussen Travers en de creatives van de film. Dan hoor je meteen dat Emma Thompson niet zomaar d’r zinnen staat te zeggen maar zich grondig heeft voorbereid en het dan ook nog eens prachtig staat te spelen.

:lol: :lol: :lol:

Ik kan in ieder geval niet wachten tot de dvd verschijnt. :lol:

[ Gewijzigd: 12 December 2013 04:46 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 15 December 2013 07:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  920
Geregistreerd  2011-07-02

Emma Thompson is ook genomineerd voor een Screen Actors Guild Award in dezelfde categorie. En na het zien van de film volkomen terecht.

   Handtekening   

Choose life

  [ # 13 ] 09 January 2014 04:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanmiddag gezien en zeer onder de indruk. Echt een complete film voor mijn gevoel. Veel vaart, gelachen, gehuild. Precies wat een film moet doen eigenlijk. Emma Thompson is fantastisch. Ook erg onder de indruk van Colin Farrell. Lang niets van hem gezien. Ben groot fan van Rachel Griffiths en ik vind het bijzonder dat zij zo’n indruk weet te maken met de drie scènes die ze heeft. Ook genoten van Ruth Wilson als de moeder van P.L. Travers. Ik kende haar niet, maar vond haar geweldig. Ze heeft nauwelijks tekst, maar zegt zo veel met haar gezicht.

Ik was wel heel erg blij dat ik niet alleen bekend ben met de film, maar ook met het boek. Ik denk dat je de worsteling van P.L. Travers dan beter begrijpt. Het boek is namelijk totaal anders dan de film.