2 of 2 |  < 1 2
Onder de Groene Hemel
  [ # 16 ] 14 February 2015 08:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

@Ikduz ik ken de afkorting Katholieke Universiteit Tilburg beter die was er voor de Katholieke Universiteit Brabant, snap waarom ze de naam hebben veranderd

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 17 ] 15 February 2015 07:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Het heette dus Katholieke Hogeschool Tilburg @ivje, dat is KHT en daarna dus Universiteit Brabant.. Nooit dus Katholieke Universiteit Tilburg….om zeer logische redenen. 😁

[ Gewijzigd: 15 February 2015 07:30 PM by poohfan ]
  [ # 18 ] 15 February 2015 07:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Hihihi :lol:

(sorry…)

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 19 ] 01 March 2015 06:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag de voorstelling (een uitgestelde try-out) gezien in Etten-Leur in een halfvolle zaal. Da’s nog best redelijk voor dit theater inmiddels… Er werd om me heen - jammer genoeg - flink meegezongen met de bekende nummers. Misschien is dat leuk voor de spelers maar ik erger me daar altijd aan…

Ik ben niet enthousiast. Qua verhaal is het nog wat meer van hetzelfde voor mijn gevoel; deze voorstelling ligt wat mij betreft in hetzelfde straatje als MIWBDR (de serie vooral) en Petticoat, maar dit had dan een soort Hair-saus. Het komt op mij over als de zoveelste jukeboxmusical, met in dit geval heel vaak ‘een liedje om een liedje’. De enige nummers die ik écht het verhaal vond dienen waren “Altijd samen” en vooral “Verdronken vlinder”. Alleen al daarvoor mag Hanneke Last van mij een awardnominatie krijgen! René van Kooten kan niet zo heel veel fout doen. Hij doet z’n ding en het is goed en het lijkt allemaal vanzelf te gaan - al zullen de fans ongetwijfeld op hun honger blijven zitten. Verder vond ik ook Anne-Mieke Ruyten, Jan Elbertse en Thomas Cammaert prettig om naar te kijken en te luisteren. Ik stoorde me aan de zang van Sophie Veldhuizen. Was ze verkouden? Ik kan me van Op zoek naar… herinneren dat ik haar ook niet de beste zangeres vond. Ze heeft zich wat dat betreft voor mij niet bewezen. Leuk dat de cast ook zelf veel muziek speelde, geeft wel een meerwaarde aan een rol. Het decor e.d. was functioneel (die fietsen, enig!), het steeds open en dichtgaan van het gordijn om decorwissels aan het zicht te onttrekken vond ik irritant.

Leuk om gezien te hebben? Dat weet ik niet. Mijn voorstelling is het niet, dus ik ben best blij dat ik niet de volle mep betaalde voor mijn kaartje. Ik hoorde om me heen veel positieve reacties, dus er is wel een publiek voor.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 01 March 2015 07:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En je hebt de reiskosten uitgespaard. 😉

Ik ben benieuwd, ga volgende maand, niet al te hoge verwachtingen.

  [ # 21 ] 01 March 2015 07:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ja, ik kon voor de verandering eens op de fiets! :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 14 March 2015 12:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

De voorstellingen van dit weekend in de Rijswijkse Schouwburg gaan door ziekte niet door:
http://musicalsites.nl/index.php/musical-nieuws-uit-nederland-en-belgie/4842-geen-onder-de-groene-hemel-in-rijwijk

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 23 ] 26 March 2015 10:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  428
Geregistreerd  2008-08-05

Ik ben gisterenavond bij de voorstelling geweest in Leiden en ik ben in de pauze naar huis gegaan. Ik vond het echt heel matig. Misschien ben ik teveel gewend en misschien ook verwend op musicalgebied maar dit vond ik echt erg matig. Het was rommelig, het zag heel ‘gemaakt’ uit en er werd zelfs af en toe knap vals gezongen, Beetje plaatselijke amateurvereniging niveau soms. Ik geef Sophie Veddhuizen (die ook leuk speelde) en Rene van Kooten als enige een voldoende. Dat zijn er niet veel. Ik vond het mijn geld al met al zeker niet waard,

[ Gewijzigd: 26 March 2015 10:23 AM by Musicalbeertje ]
   Handtekening   

De echte Beer

  [ # 24 ] 12 April 2015 08:19 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

In een uitverkocht huis in Zoetermeer speelde René van Kooten gisteravond met zijn elftal zijn thuiswedstrijd. Hij wist niet te scoren, wat niet aan zijn kwaliteit lag maar aan zijn wat apart (bescheiden) vormgegeven rol in het geheel.

Wie wel scoorde, zowel voor de rust als erna, was Hanneke Last. Haar spel, zang, dans en gebruik van instrumenten waren van topklasse! Met Verdronken Vlinder maakte zij de fraaiste goal, helemaal in haar eentje opgebouwd vanaf vlakbij de achterlijn. De toeschouwers wisten dit kunststukje nadrukkelijk te waarderen. Zag haar al eerder overtuigen in HGIM als Conny.

Ook Sophie Veldhuizen zat helemaal in de wedstrijd en wist de soms scheve passes van Thomas Cammaert toch vakkundig af te maken. In de een-tweetjes Pastorale en Meester Prikkebeen deed ze haar voorgangers Liesbeth List resp. Ellie Nieman vergeten.

Er was dus genoeg te horen en te zien, echter het overall beeld op het speelveld was soms ronduit saai. De coach wilde zijn ploeg laten meeliften op het succesvolle spel van het WK 1974, soms echter leek het eerder of een wedstrijd uit het zwart-wit tijdperk van 1955 werd nagespeeld.

Maar uiteindelijk telt toch het resultaat, deze wedstrijd was qua doelpunten wel een grote triomf en het publiek beloonde dit met een lang applaus.

  [ # 25 ] 29 May 2015 10:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Gister de voorstelling gezien en ik heb een prachtige avond gehad. Er mankeert van alles aan en vooral de eerste akte kan nog wel een kritische blik gebruiken, maar dan kwam er weer zo’n mooi liedje en was alles al weer vergeven en vergeten. Het verhaal is voorspelbaar, wat niet per se erg is. De uitwerking ervan laat dus wel wat te wensen over, maar het wordt ook nergens saai. Mijn ontdekking van de avond is Hanneke Last die met Verdronken vlinder in haar eentje voor het hoogtepunt van de voorstelling zorgt. Ik kende haar niet, maar wil haar vaker zien. De toegift werd opgedragen aan Boudewijn zelf, die in de zaal zat.

Wat mij betreft gaat deze cast snel weer het theater in voor een concertante versie. En ik wil een cd! Hanneke Last verdient het om haar versie van Verdronken vlinder op te nemen.

Klopt het dat er geen programmaboek is? Ik heb ernaar gezocht maar kon het niet vinden.

[ Gewijzigd: 29 May 2015 12:03 PM by martijn-j ]
  [ # 26 ] 29 May 2015 10:09 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat klopt niet, er is wel een programmaboek. Die werden in Etten-Leur gratis weggegeven, geen idee waarom.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 29 May 2015 10:59 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Het nummer van Hanneke Last is het hoogtepunt !
Dit zou op youtube moeten niet ? of itunes ?
jammer dat het een klein productiehuis is.

  [ # 28 ] 03 June 2015 10:17 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb BOS een mailtje gestuurd over het ontbreken van een programmaboekje in Carré en een dag later lag er een boekje in de brievenbus. Wat een service!

  [ # 29 ] 04 June 2015 06:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Dan gaan wij dat ook maar eens doen…

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

 < 1 2
2 of 2