1 of 11 |  1 2 3 >  Last ›
De Tweeling
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Volgend jaar brengt Joop van den Ende een musical gebaseerd op het gelijknamige boek van Tessa de Loo met muziek van Ilse DeLange en JB Meijers.

Bron: AD.

Opvallende keuze, vind ik. Ben wel benieuwd. Iets voor het DeLaMar misschien?

[ Gewijzigd: 17 September 2014 06:24 PM by 0 ]
  [ # 1 ] 20 August 2014 11:24 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  132
Geregistreerd  2011-04-28

Ook ik ben benieuwd. Zeker naar de cast!

  [ # 2 ] 20 August 2014 05:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Brigitte Heitzer please!

  [ # 3 ] 20 August 2014 08:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat kan een hele mooie voorstelling worden. Het verhaal is prachtig. Dan verwacht ik dat we hier ook de nieuwe hoofdrol van Chantal Janzen hebben.

  [ # 4 ] 21 August 2014 06:33 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  133
Geregistreerd  2013-02-23

Zou geweldig zijn als Chantal daar een hoofdrol in krijgt… ik hoop en denk dat het een tournee wordt

  [ # 5 ] 17 September 2014 06:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Van RTL Boulevard.nl:

“Het is nog niet duidelijk welke vorm de voorstelling krijgt”, legt een woordvoerder van Stage Entertainment uit. “Het wordt in elk geval een muzikale theaterproductie.” Tessa de Loo laat weten dat zij niet betrokken is bij de ontwikkeling. “Ik heb de rechten verkocht, en heb er verder niets meer van gehoord. Het is de bedoeling dat de voorstelling volgend jaar in première gaat, omdat het dan zeventig jaar geleden is dat de oorlog afliep.

  [ # 6 ] 23 February 2015 10:38 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Gisteravond sprak Bas Keijzer (uit War Horse) kort over deze nieuwe voorstelling wat volgens hem weldegelijk als musical op de planken gaat komen.

Hij had het er overigens over dat de productie volgend jaar te zien zal zijn. Men ziet dit als een opvolger van de musical War Horse, niet zozeer qua verhaal maar wel qua tijdsbeeld. Immers War Horse speelt zich af ten tijde van de 1e wereldoorlog en De Tweeling speelt zich af tijdens de 2e wereldoorlog.

Het is een mooi verhaal en de film is echt een aanrader, ben wel benieuwd hoe ze dit gaan omzetten naar een volwaardige musical. Met JB Meijers en Ilse de Lange die tekenen voor de muziek voor de voorstelling is er alvast een mooi duo aan deze productie verbonden.

[ Gewijzigd: 23 February 2015 10:46 AM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 7 ] 23 February 2015 11:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Maar War Horse is geen musical. Beetje raar dat ze dit dan als opvolger zien.

  [ # 8 ] 23 February 2015 01:59 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

martijn-j - 23 February 2015 11:50 AM

Maar War Horse is geen musical. Beetje raar dat ze dit dan als opvolger zien.

Volgens mij noemt de een het een theatervoorstelling, de volgende een toneelstuk en weer anderen noemen het een musical. Volgens mij niet zo boeiend wat het is, en heeft het nog het meest weg van een theatervoorstelling met toneel en musical elementen.

Waarom is het raar dat je na een stuk wat zich tijdens de 1e wereldoorlog afspeelt, een stuk brengt wat zich in de 2e wereldoorlog afspeelt, das toch juist heel logisch?

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 9 ] 27 February 2015 10:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Op zichzelf interessant. De film en het boek waren in ieder geval prachtig en zonder meer een mogelijk goede basis voor een prachtige theatervoorstelling. Wat mij opvalt is dat we weer in een soort “tunnel” terecht lijken te zijn gekomen.  Eerdere “tunnels”:

* grote musicalproducties op klassieke verhalen (Les Mis, Phantom, Cyrano)
* Juke box ( SNF, Mamma Mia ! , WWRY )
* luchtig (Disney) familie entertainment ( Lion King, B&B, Tarzan, Mary Poppins )

....en nu zijn we dus in een oorlogsspiraal terechtgekomen : Na SvO, Anne, War Horse en 14-18 dan nu De Tweeling. Wachten is op De Aanslag, Meisje met het Rode Haar of Zwartboek de Musical. Vind op zich niks mis met een theaterproductie van de Tweeling, maar alleen zo jammer dat het dan ineens weer allemaal in 1 hoek gezocht wordt. Je kunt er op wachten dat mensen nu “oorlogsmoe” worden en er een voorstelling gaat floppen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 10 ] 27 February 2015 11:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  385
Geregistreerd  2012-11-01

Je hebt meer gelijk dan je je waarschijnlijk gerealiseerd hebt, want volgens mij staat Het Meisje Met Het Rode Haar al voor volgend seizoen geprogrammeerd… :zip:

   Handtekening   

‘Het lijkt hier net op Twin Peaks: naarmate het verhaal vordert blijkt iedereen om je heen gek te zijn geworden…’

  [ # 11 ] 27 February 2015 02:16 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Mark - 27 February 2015 10:56 AM

Op zichzelf interessant. De film en het boek waren in ieder geval prachtig en zonder meer een mogelijk goede basis voor een prachtige theatervoorstelling. Wat mij opvalt is dat we weer in een soort “tunnel” terecht lijken te zijn gekomen. 

....en nu zijn we dus in een oorlogsspiraal terechtgekomen : Na SvO, Anne, War Horse en 14-18 dan nu De Tweeling. Wachten is op De Aanslag, Meisje met het Rode Haar of Zwartboek de Musical. Vind op zich niks mis met een theaterproductie van de Tweeling, maar alleen zo jammer dat het dan ineens weer allemaal in 1 hoek gezocht wordt. Je kunt er op wachten dat mensen nu “oorlogsmoe” worden en er een voorstelling gaat floppen.

Denk dat je wel gelijk hebt, maar denk ook dat we daar de komende jaren nog niet “van af” zullen zijn. En dat om de doodeenvoudige reden dat we t/m 2018 de 1e wereldoorlog aan het herdenken zijn. En dat in 2020 herdacht gaat worden dat de 2e wereldoorlog 75 jaar daarvoor eindigde. Kortom dankbare inspiratie voor tal voor toneel of musicalproducties. Overdaad schaad mijninziens ook maar gok dat deze beker nog lang niet leeg is.

   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 12 ] 01 March 2015 12:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

De cast is al gecast. Ik ben erg benieuwd, Brigitte gaat overigens in Nonsens spelen. Ik verwacht dat als de tweeling twee grote namen gecast worden. Ricky Koole en Chantal J?

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 13 ] 17 March 2015 03:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De productie gaat op tournee (vanaf oktober).

  [ # 14 ] 19 March 2015 12:01 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  112
Geregistreerd  2011-01-17

Hanna van Vliet (Pippi) en Rosa da Silva (Anne) gaan de twee hoofdrollen spelen. Naast hen William Spaaij. Freek Bartels zou de andere grote mannenrol gaan doen, maar dat is intussen van de baan omdat hij Gaston gaat doen in BatB.

  [ # 15 ] 19 March 2015 12:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Van Rosa word ik erg blij!!! Hannah ken ik niet en William klinkt ook goed!

 1 2 3 >  Last ›
1 of 11