Mea Culpa
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Onderstaande trof ik net in mijn mailbox, leuk dat deze productie nu zo ver is dat hij het theater ingaat. Hieraan wordt al lange tijd gewerkt en ik heb er veelbelovende fragmenten van gezien in ‘Onder de Pannen’/Klein Carré, ik denk dat dat al weer een of twee jaar geleden was.

Annerie van Loenen & Joni van Rossum presenteren MEA CULPA, een nieuwe Nederlandse thrillermusical

Mea Culpa is een nieuwe Nederlandse thrillermusical over liefde, twijfel, vriendschap, dood en schuld. Het publiek wordt meegenomen in een spannend verhaal tegen de achtergrond van de Rooms-Katholieke Kerk, waarin alles anders blijkt te zijn dan dat het op het eerste gezicht lijkt.

De centrale figuur is Vincent Izaks, diaken in opleiding in de Kerk; een man met een vaste wil om goed te doen. Maar zijn wereld wordt op z’n kop gezet op het moment dat er in zijn kerk een vermoorde priester wordt gevonden en zijn aanstaande vrouw Sophie, die voor de politie werkt, het onderzoek naar de dader moet leiden. Dit onderzoek leidt naar het verleden en Vincent zal zijn demonen onder ogen moeten gaan zien.
In 2013 won Mea Culpa de Frank Sanders Musicalbeurs van Stichting Tekstpierement.

Op maandag 8 december presenteren de makers MEA CULPA voor het eerst aan het publiek. En daar kan jij bij zijn! Reserveer nຠje kaarten á € 9,00 via de website van het theater: http://www.theaterstudioamsterdam.nl.

Creatives:
Componist en bedenker: Joni van Rossum
Script en bedenkster: Annerie van Loenen
Lied teksten: Florus van Rooijen
Regie: Pepijn Cladder
Kostuum en Decor: Joris van Veldhoven
Dramaturgie: Paul van Ewijk

Cast:
Wil van der Meer
Ara Halici
Stan Limburg
Cindy Bell
Daan van Rijssel