Le Bal des Vampires - Parijs
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Afgelopen weekend ben ik weer eens op bezoek geweest bij een vriend die werkt bij Disneyland Resort Paris, en op de zondag stond een bezoek aan Le Bal des Vampires op het programma Ik heb in Parijs al eerder musicals gezien, maar dat waren de grote reizende Franse producties in het Palais du Sport; ditmaal was het in het Mogador theater. De keuze was simpel: naast Le bal de vampires zijn op dit moment Dirty Dancing en Flashdance te zien. De eerste voorstelling is zo’n beetje de slechtste theaterbewerking ooit, en ook Flashdance kon me recent in Nederland niet bekoren. Tanz der Vampire daarentegen heeft een geweldige show, en is visueel prachtig, ondanks dat het verhaal zelf me minder kan boeien (inmiddels toch). De Franse taal beheers ik maar matig, maar met een bekende voorstelling waarbij de taal zelf ook niet echt megabelangrijk is, is dat niet echt een probleem.

De eerste ervaring is niet positief. Ik blijk ik de voorverkoop 5 euro te veel te hebben betaald voor het programma, dat in het theater 10 euro kost. Dat is dan wel weer een redelijk bedrag voor een fotobrochure en programmaboekje. Meer dan een stress-vampier-bal als extraatje zit er niet in.
De voorstelling zelf is weer prachtig. Ik zit verder naar voren dan eerdere keren dat ik de voorstelling zag, en het theater is kleiner dan eerdere locaties. Dat betekent dus vol op de actie. Voor het eerst valt op hoemooi het hebben van een spiegelbeeld in de voorstelling is verwerkt. Qua decor en dergelijke lijkt er verder weinig anders, fus ik neem aan dat dit ook zo was in de eerdere Duitse shows .

Frans is een prachtige taal om liedjes in te zingen, en met een cast vol uitstekende stemmen is de voorstelling van het begin tot het einde een genot voor het oor. Ondanks dat het een Stage-voorstellintg is die al een tijd loopt hebben we ook de volledige A-cast. En die mag er dus zijn. Iets minder in zijn acteerwerk zijn beide von Krolocks. Stéphane Métro heeft een heerlijke stem, maar speelt de rol nogal oppervlakkig. Echt indrukwekkend of angstaanjagend wordt hij nergens, en evenmin snap je dat hij als magneet werkt op Sarah. Ook Sinan Bertrand kan wat meer expressie gebruiken, In mijn beleving moet hij een overdreven expressieve homo zijn, maar het blijft allemaal redelijk op de vlakte. Daniele Carta Mantiglia is geweldig als Alfred. Hoewel hij qua uiterlijk niet op hem lijkt, komt Niels Jacobs meteen in gedachten. Hij deed het in Vlaanderen ook al zo goed. Deze Alfred is vertederend en ontwapenend, en je gunt hem alle goeds als normaal mens tussen al die merkwaardige karakters. Zoals professor Abronsius (David Alexis), die met name schittert in zijn Vampier-versie van de “minutenwals”. Nederlandse inbreng is er ook. Magda wordt vertolkt door Moniek Boersma. Ook zij heeft een fantastische zangstem, en weet zo ook in deze beperkte rol indruk te maken.

Le bal des Vampires is dus zeker een geslaagde voorstelling. Dat ik tijdens het napraten met mijn medebezoeker ineens in het Nederlands gedag wordt gezegd door een van de personeelsleden is het laatste grappige moment van deze middag.

  [ # 1 ] 22 February 2015 11:41 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Is het bekend hoe lang deze voorstelling nog speelt ?  Ik ga begin mei naar Parijs, kan ik het dan nog zien ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 2 ] 22 February 2015 11:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik hoop van wel omdat ik ook deze musical graag in Parijs zou willen zien maar het lijkt me sterk. De voorstelling loopt niet bijster goed en is vanaf begin maart alleen nog te zien op vrijdag tot en met zondag ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 26 February 2015 08:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik zag vanmorgen dat de kaartverkoop nu doorloopt tot in juni, op de vrijdagen zaterdagen en zondagen

http://www.lebaldesvampires.fr/reservation-spectacle-musical-bal-des-vampires-individuels

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 4 ] 27 February 2015 07:29 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Oké dat is mooi !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl