13 of 14 | ‹ First  < 11 12 13 14 > 
Sweeney Todd (OpusOne)
  [ # 181 ] 28 October 2017 10:03 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dat is dan wel op het aller-allerlaatste moment geweest. Ik heb gisteren aan het begin van de avond nog overwogen om te gaan kijken omdat er nog een mooie plaats beschikbaar was.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 182 ] 28 October 2017 10:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het bericht is rond half 8 bij het theater binnen gekomen, maar blijkbaar is het publiek pas na achten ingelicht.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 183 ] 28 October 2017 10:40 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Hij zou ook sowieso gister en vandaag nog spelen en dan vanaf zondag niet meer, maar dan had hij er kennelijk toch meer last van dan verwacht. De ‘op de koffie bij…’ in Haarlem van morgenochtend is dan ook afgelast vanwege zijn stemproblemen,

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 184 ] 28 October 2017 11:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Lotus18 - 28 October 2017 10:40 AM

Hij zou ook sowieso gister en vandaag nog spelen en dan vanaf zondag niet meer, (...)

Ik snap niet zo goed hoe je dit bedoelt, de tour loopt nog tot en met 11 november…

De voorstelling in Zoetermeer van vanavond gaat ook niet door.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 185 ] 28 October 2017 02:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2012
Geregistreerd  2010-11-17

Precies zoals ik het zeg haha. Ik hoorde gister bij de aflasting van de voorstelling in Haarlem dat René wel nog diezelfde avond en deze avond de Sweeney Todd voorstellingen zou doen en dan vanaf zondag rust zou houden.

   Handtekening   

Look in that mirror. I see a strong, confidant young lady. Oh and look, you’re here too!

  [ # 186 ] 28 October 2017 03:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Blijkbaar had hij die rust eerder nodig 😄

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 187 ] 30 October 2017 01:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Lotus18 - 28 October 2017 02:46 PM

Precies zoals ik het zeg haha. Ik hoorde gister bij de aflasting van de voorstelling in Haarlem dat René wel nog diezelfde avond en deze avond de Sweeney Todd voorstellingen zou doen en dan vanaf zondag rust zou houden.

Weet iemand wat er gaat gebeuren met de overige shows ?

  [ # 188 ] 30 October 2017 01:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

sky14 - 11 November 2015 12:40 PM

Wens maar ik denk dat Suzan het ook daadwerkelijk gaat doen

Woensdag in Heerlen zou de voorstelling voorlopig doorgaan. Al kan dit nog wijzigen moest René niet tijdig herstellen.

  [ # 189 ] 30 October 2017 07:47 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Daarstraks bericht gehad van Chassé Theater in Breda ze een nieuwe datum hebben gevonden en dat de voorstelling nu doorgaat op zondag 12 /11 .
Toch knap dat ze zo snel een nieuwe datum hebben geregeld !  Het zal nu wel in de Jupilerzaal doorgaan, welke een zaal is met ongeveer een 1400 plaatsen. Ik ben eens benieuwd, maar ik vrees dat de intimiteit van het Zonnehuis weg zal zijn.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 190 ] 01 November 2017 07:01 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

De andere voorstelling wordt ingehaald op zondag 5 november.

Vandaag gaat de show gewoon door, want René is weer beter. Alsdus Zonnehuis/Opus one op FB

  [ # 191 ] 02 November 2017 09:18 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-04-20

Netteponine - 30 October 2017 07:47 PM

Daarstraks bericht gehad van Chassé Theater in Breda ze een nieuwe datum hebben gevonden en dat de voorstelling nu doorgaat op zondag 12 /11 .
Toch knap dat ze zo snel een nieuwe datum hebben geregeld !  Het zal nu wel in de Jupilerzaal doorgaan, welke een zaal is met ongeveer een 1400 plaatsen. Ik ben eens benieuwd, maar ik vrees dat de intimiteit van het Zonnehuis weg zal zijn.

Zouden hier nog extra kaartjes voor te krijgen zijn, als het een grotere zaal is? Ik keek op internet maar zag het niet op de website staan…

  [ # 192 ] 02 November 2017 10:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Via de site van het Chassé is voor de voorstelling van de 12e gewoon te boeken, al heb ik het idee dat nog niet de hele zaal beschikbaar is en ze eerst de bezoekers van de afgelaste voorstelling de kans bieden om een plaats te kiezen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 193 ] 10 November 2017 06:56 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Laush - 12 October 2017 10:13 PM

Ik was er vanavond ook, dankzij een onverwacht vrije avond én een hele fijne last minute jongerenkorting (50% korting, op de dag zelf ophalen in Theaters Tilburg!). De schouwburg was gelukkig goed gevuld, alleen de balkons waren niet helemaal vol.

“You win some, you lose some” zei René van Kooten met betrekking tot de transformatie van Zonnehuis- naar tourproductie. Dat klopt m.i. wel. Ik zat nu een stuk verder weg dan in het Zonnehuis en het viel me opeens op dat o.a. “Pirelli’s Wonderbare Balsem” en “Delicieux” (naar mijn smaak) té gechoreografeerd zijn. Dat mag wel wat minder op-iedere-maat-een-beweging. Ook het decor kwam minder goed over een “gewone” theaterzaal. In het Zonnehuis vond ik het charmant en inventief, in de schouwburg straalden sommige stukken low-budget uit. Het gebruik van de lantaarns vond ik dan wel weer een mooie toevoeging, zowel als middel om het publiek bij de show te betrekken als als sfeerbeeld. Daarnaast vond ik het prettig dat er nu meer ruimte was voor cast, orkest en decor; Dat maakt het geheel toch rustiger om naar te kijken. 
     
Dan de performances: Vera was wederom de onbetwiste ster van de show en kreeg zeer verdiend het grootste applaus. Ook Marjolein was weer erg sterk, net als René. Zijn benadering van Sweeney vind ik eigenlijk beter overkomen in een grote zaal, wellicht omdat ik hem niet per se de fijnzinnigste acteur vind. De rest van de oudgedienden was prima, al bleef ik het moeilijk vinden Michelle te verstaan. Jeroen C Molenaar als Anthony kon me niet overtuigen. Hij is een stuk minder ontwapenend dan Luc Steegers, speelde bij vlagen tamelijk energieloos en ik kreeg tijdens de voorstelling het idee dat zijn stem simpelweg niet bij dit materiaal past. Helaas zong hij “Johanna” eerder heel hard dan heel mooi. Jammer, want in Bridges heb ik gehoord dat hij wél mooi kan zingen. Roberto de Groot als rechter vond ik redelijk. Mooi statig qua fysiek en een fijne zware stem, maar toch ontbrak er bij hem in de scènes met Michelle iets aan overwicht. Het had van mij gevaarlijker gemogen.

Al met al wel een mooie avond, maar ik moet zeggen dat de versie in het Zonnehuis me meer deed. Ik zat vanavond weliswaar veel comfortabeler 😉 , maar miste toch wel de kleinschaligheid.

Gisteravond voor het eerst in de tourversie gezien na een geweldige run in het Zonnehuis. Ik kan een heel verslag gaan schrijven maar bovenstaande verslag dekt de landing wel al.
Ik vond Luc Steegers als Anthony ontroerend en onweerstaanbaar, ik heb vanuit mijn jeugd een zwak voor die rol en hij raakte in het Zonnehuis precies de goede snaar. Daarbij in de buurt komen is bijna onmogelijk en dat lukte dan ook geen moment. Ik vond jeroen vooral met grote bange ogen de zaal in kijken en de nuance in zijn zang ontbrak. Echt jammer.
Roberto als rechter zong goed maar ik miste de dreiging, ik vond hem vooral statig. Nergens leek hij me echt gevaarlijk.
Marjolein, René en Vera waren weer fantastisch, volens mij was Vera wel wat verkouden aan haar zang te horen maar dat compenseert ze zo goed mt haar spel dat dit maar weinigen opgevallen moet zijn.
Wel jammer dat de zaal maar half gevuld was, ze hadden meer verdiend… dat wisselt nogal in de tour hè, de bezetting. Zijn er op andere plekken last minute kortingsacties om de zaal te vullen?

  [ # 194 ] 10 November 2017 11:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Faatijn - 10 November 2017 06:56 AM

ik miste de dreiging, ik vond hem vooral statig. Nergens leek hij me echt gevaarlijk.

Wel hè. Het contrast tussen de oudgedienden en de nieuwkomers vond ik aanzienlijk, dus misschien hebben ze geleden onder de korte repetitieperiode? Al staat niks ze in de weg om hun rolinvulling tijdens de tour nog te ontwikkelen natuurlijk.

  [ # 195 ] 10 November 2017 04:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Laush - 10 November 2017 11:56 AM
Faatijn - 10 November 2017 06:56 AM

ik miste de dreiging, ik vond hem vooral statig. Nergens leek hij me echt gevaarlijk.

Wel hè. Het contrast tussen de oudgedienden en de nieuwkomers vond ik aanzienlijk, dus misschien hebben ze geleden onder de korte repetitieperiode? Al staat niks ze in de weg om hun rolinvulling tijdens de tour nog te ontwikkelen natuurlijk.

Wie weet zijn ze gewoon niet passend gecast of te gemakkelijk omdat ze al bekend waren bij opus one. Maar blijft jammer.
Wat overigens opviel: de zaal was half leeg maar het eindapplaus was echt heel enthousiast. Leuk om daar de reactie op te zien op het toneel.

‹ First  < 11 12 13 14 > 
13 of 14