5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Into the Woods 2017
  [ # 61 ] 05 March 2017 07:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Vanmiddag genoten van Into the Woods in een uitverkocht Lamar theater.
Gaaf om te zien dat er met weinig middelen een mooie show word neergezet.
Een cast om enthousiast van te worden, en een groot orkest, wat klinkt dat lekker.

1 puntje/vraag. Er staat aangekondigd dat Karin Bloemen de stem van de Reus inspreekt. Nu weet ik heel zeker dat dit vanmiddag niet te horen was. Het klonk meer naar Ester Maas met galm. Weet iemand of dit altijd was of alleen deze voorstelling?

[ Gewijzigd: 05 March 2017 07:19 PM by musicalgoeroe ]
  [ # 62 ] 05 March 2017 07:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik vond vorige week de stem van de reus ook niet echt herkenbaar als Karin Bloemen…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 63 ] 05 March 2017 10:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Hier hetzelfde. Ik herkende Karin ook niet als Reuzin…

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 64 ] 16 March 2017 06:53 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  8
Geregistreerd  2010-09-08

De stem van de reuzin is inderdaad niet de stem van Karin Bloemen. Haar stem was wel opgenomen maar uiteindelijk toch niet geschikt gevonden om te gebruiken.

  [ # 65 ] 16 March 2017 09:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Wie is het dan uiteindelijk?

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 66 ] 17 March 2017 09:25 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Ik vond het een beetje lijken op de stem van Gijs de Lange zelf haha, of misschien Guido?

   Handtekening   

~

  [ # 67 ] 19 March 2017 12:02 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zojuist een topvoorstelling in een bomvolle Tilburgse schouwburg gezien. Geen onnodige poespas of bombast, maar muziek en spel centraal. Paar punten die me opvielen:

- Lone van Roosendaal is ZO goed. Helemaal geen typische Lone-rol, maar ze was ieder moment geloofwaardig.  Plus, ik kon van haar als enige ieder woord verstaan.
- Daarover gesproken: geoefende musicalacteurs als René, Lone en Brigitte waren véél beter te verstaan dan de rest.
- Niet alle castingkeuzes waren wat mij betreft geslaagd. Wart Kamps had duidelijk moeite met de zangpartijen en zijn fysieke spel deed me teveel denken aan Guido’s versie van Sjaak. Ook de stiefmoeder en -zusters van Assepoester vond ik niet denderend, maar dat waren gelukkig maar kleine rollen.
-Wat een mooi, suggestief decor! Het orkest midden op het podium werkte ook prima. Was eerst bang dat het af zou gaan leiden, maar het bleek juist een meerwaarde voor de voorstelling.
- René van Kooten is niet zo goed in sukkelrollen. Wel in arrogante prinsen-rollen 😉 Maar kan ook mijn beeld van hem zijn, haha.
- Elise Schaap mag wat mij betreft meteen op de shortlist van de Musical(world)award-nominaties, net als Lone en Paul.

  [ # 68 ] 19 March 2017 08:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ben gisteren ook naar deze voorstelling geweest, heb me prima vermaakt en flink gelachen. Het minimalistische decor mag van mij een award krijgen. Simpel maar echt enorm mooi. :lol: Heb het niet gemist dat er verder geen decor was, maar alleen wat losse elementen.

De casting is oké. Lone, Brigitte, Paul en Guido lieten mijns inziens sterk spel en zang zien en horen. Elise vond ik vocaal wat minder maar zij maakt dat met haar spel en sass helemaal goed. :lol: Wart Kamps vond ik vocaal niet sterk genoeg voor de bakker en fysiek vond ik hem te zenuwachtig. De rest vond ik weinig opvallend; Roosmarijn en Mirjam krijgen in vergelijking met de rest weinig tijd om iets te laten zien.

Hulde voor het 15-koppig orkest, fijn en terecht dat ze zo prominent aanwezig zijn op het podium. 😊

Ik heb een vraag voor de kenners van de andere vertalingen: hoe vonden jullie deze vertaling in vergelijking met de andere Nederlandse vertalingen en het Engelse origineel? Ben ik wel benieuwd naar. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 69 ] 26 March 2017 12:30 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2016-08-12

Ik ben gisteravond in Apeldoorn naar de voorstelling geweest en ik vond het echt helemaal geweldig! Ik ga gewoon nog een keer, zo leuk was het!

Het verhaal is natuurlijk mooi en ontzettend grappig en de cast voegde heel erg veel aan hun karakters toe

Er werd op hilarische wijze gewerkt met de soms kneuterigheid van het innovatieve (en leuke!) decor.

Ik vond dat iedereen heel overtuigend en zichtbaar met plezier speelde, bij de zang kwamen er echter sommige mensen bovenuit, maar deden anderen ook een beetje onder.

Brigitte Heitzer zong naar mijn mening het allermooist, ik kreeg tranen in mijn ogen bij Niemand is Alleen! Ook haar komische stukken waren zeer goed, wat mij betreft de ster van de avond, samen met Paul Groot

Hij was ook ontzettend hilarisch, als hij al opkwam moest het publiek lachen.

Lone en Esther vond ik qua zang ook heel goed en Elise was ook erg leuk als een beetje een agressieve versie van Roodkapje. Daarnaast was Sjaak ook leuk, en zijn moeder ook. Iedereen was leuk!

Wart Kamps vond ik helaas zoals sommige anderen hier op dit forum toch net iets minder zingen. In het eerste deel van de voorstelling viel dit voor mij niet zo op, maar vooral toen hij bij het eerder genoemde Niemand is Alleen met Brigitte samenzong was het niveauverschil pijnlijk goed te horen. Wart had zichtbaar moeite met het halen van de noten en zat echt een beetje te knijpen terwijl Brigitte ogenschijnlijk moeiteloos spatzuiver zong.

Al in al was de voorstelling heel erg indrukwekkend, echt een aanrader!

  [ # 70 ] 26 March 2017 03:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben onlangs ook geweest en vond het een zeer vermakelijke voorstelling. Wat ik wel erg jammer vond is dat de teksten van de liedjes zijn veranderd. Persoonlijk vond ik die van de vorige versie beter. Wart Kamps helaas, zoals hierboven al gezegd, niet zo sterk qua zang. Was in een andere musical wellicht met deze zang beter weggekomen dan in een show met muziek van somdheim!

  [ # 71 ] 24 April 2017 03:55 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2016-10-20

Hoe lang duurt de voorstelling inclusief pauze?

  [ # 72 ] 24 April 2017 04:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Ik ga a.s. woensdag in De Flint en kreeg afgelopen week een mail met deze tijden:

Aanvang: 20.15 uur | Pauze: 21.45 uur | Einde: 23.05 uur

  [ # 73 ] 10 May 2017 09:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik zag deze voorstelling afgelopen zondag. Ik had hiervoor slechts de film gezien en dat vond ik een draak. Nu ben ik sowieso niet zo’n fan van musicalfilms of überhaupt zang in films maar het is toch geschreven door Sondheim, waar ik wel eens wat meer kennis mee wilde maken dus was ik wel nieuwsgierig naar de theaterversie.
De score is natuurlijk mooi geschreven, maar naar mijn smaak bij vlagen wat eentonig. Het orkest werkt als een klok, heel imposant en waanzinnig dat dit zo midden op het toneel stond. Fijn om ze eens te kunnen zien!
Het verhaal is leuk gevonden, de boodschap komt voor mij al snel naar voren maar dat mag de pret niet drukken. Zeker de eerste akte vind ik sterk. De tweede akte voelt eigenlijk wat overbodig. Waarom gaat het verder als het verhaal af is? Het is leuk gevonden, maar voelt vreemd. Ook zitten er in de tweede akte wat meer solomomenten die écht goed gedaan moeten worden wil het boeiend blijven om naar te kijken en helaas was dat in sommige gevallen niet zo.
Al staat er best een prima cast. Een aantal fijne stemmen, een aantal mindere. René van Kooten is niet zo op zijn plek voor mijn gevoel, in deze voorstelling. René heeft een waanzinnige stem en de momenten dat hij zingt zijn echt een verademing. Maar hij en Paul Groot zijn beide te oud voor hun rollen als Prinsen en komen daarom niet helemaal uit de verf. Nu vind ik René van Kooten sowieso niet een waanzinnig acteur en vind ik het altijd een beetje vervelend dat hij slist. 
Paul Groot speelt zijn rollen op zich prima maar misschien, ook al snap ik dat dit voor een groot deel te grap is, nét een tikkeltje te gay naar mijn smaak of eigenlijk gewoon net te typematig, al werkt dit, zeker op het einde erg op je lachspieren.
Laus Steenbeeke heeft een heerlijke spreekstem en kan ‘t verhaal prachtig aan elkaar rijgen als rode draad door de voorstelling. Jeremy Baker is altijd goed, heerlijke rollen en hij zingt het verrassend goed weg wat mij betreft(misschien wel een leuke Miss Trunchbull, als Matilda ooit naar NL komt?!)
Guido Spek heeft weinig van zijn rol gemaakt, maar speelt het prima. Daar blijft ‘t alleen wel bij, het is allemaal wat vlak. Bij vlagen is zijn Sjaak vrij typematig kinderlijk maar de andere keer laat hij dit weer los, alsof ze nooit helemaal hebben uitgevonden wat die rol nou is. Wart Kamps speelde een leuke bakker al viel ik bij hem wel een beetje weg af en toe. Zeker in de tweede akte waar hij een wat langer solonummer heeft. Zijn zang is niet al te sterk en dat is jammer. Maar met zijn opwindende spel maakt hij wel veel goed.
Esther Maas is simpelweg niet geschikt voor de rol van de heks heb ik ‘t idee. Ze heeft een prachtige warme stem, maar in de hoogte word ze zo onwijs schel dat het af en toe bijna niet om aan te horen is. Haar spel blijft eigenlijk bij schreeuwen en dat is jammer. Vooral fysiek leek ze eigenlijk uit te staan de hele voorstelling. Jammer, want het is een prachtige rol.
Brigitte Heitzer is een prachtige Assepoester. Fysiek een mooie transformatie tussen de ‘baljurk’ en haar ‘schoonmaakkloffie’. Mooi, ontroerend spel en haar stem… het is net of deze muziek voor haar geschreven is. Prachtig betoverend!
Lone van Roosendaal was voor mij de ster van de show. Wat een vakvrouw: spel, zang, alles klopt. Prachtige rol die ze waanzinnig weet te vertolken. Ik kan uren naar haar luisteren!
De ontdekking van de avond vond ik toch wel een hakkende Roodkapje. Heerlijke vertolking van de rol door Elise Schaap. Enorm komisch talent, prachtig gespeeld en een heerlijke tegenkleur.

Al met al heb ik een prima avond gehad, het is een mooie voorstelling, maar niet helemaal mijn ding denk ik. De cast is prima, maar sommige keuzes zijn jammer. Ze moeten het vooral van dat prachtige orkest hebben en die drie waanzinnige leading lady’s.

[ Gewijzigd: 11 May 2017 10:15 AM by HOI. ]
  [ # 74 ] 11 May 2017 08:02 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik was gisteravond in Arnhem. Ben toch wat minder kritisch dan hierboven, maar ik vond de film dan ook leuk en dit is dan weer wel mijn ding. Ik vond eigenlijk de hele cast ijzersterk, wel met uitspringers Brigitte Heitzer (die ik eigenlijk altijd heel goed vind) en Elise Schaap. Fijn met zo’n toch orkest dat meteen deel uitmaakt van het decor. Echt ik heb eigenlijk niets aan te merken. Goede musical, goed gezongen, grappig geacteerd, ik had een fijne avond!

  [ # 75 ] 13 May 2017 11:04 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  86
Geregistreerd  2016-05-27

Ik heb vanavond de laatste voorstelling in De Meervaart gezien.
Met gemengde gevoelens.
Allereerst wat geweldig dat een producent het aandurft om deze Sondheim klassieker weer op de planken te brengen.
Met als absolute topper een 15 koppig orkest, die een uitstekende prestatie neerzetten.
Dat geldt ook voor een deel van de cast.
Waar ik wat moeite mee had was de samenstelling van de cast.
Ik zie een aantal zeer goede musical mensen, die wat mij betreft qua zang en spel uitblinken.
En dan vooral de dames.
Maar daarnaast zie ik 2 Koefnoen acteurs, die prima een karikatuur neerzetten.
En een RO theater acteur die ook prima de komische aspecten laten zien,
Maar verder dan een karikatuur komen ze niet. Dat is jammer want deze musical biedt voor acteurs juist de mogelijkheid om iets verder te gaan in hun spel. De verdieping in de rol te zoeken.
Het werkte een beetje op mijn zenuwen ipv op de lachspieren.
Er waren een aantal musical actrices die namelijk wel die verdieping in hun rol opzochten, daarnaast ook uitermate komisch waren en de sterren van de hemel zongen.
Soms had ik het gevoel naar twee verschillende voorstellingen te kijken ipv naar 1 geheel.
Dat de producente ook een van de hoofdrollen speelt en af en toe wat onder de maat presteert in zowel zang en spel neem ik op de koop toe.
Ga er maar aan staan, produceren en een hoofdrol spelen.
Absoluut de avond was op de meeste momenten zeer vermakelijk, maar soms vielen er elementen gewoon niet samen,
Jammer!

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6