2 of 3 |  < 1 2 3 > 
In de ban van Broadway - Loes Luca en Tjitske Reidinga
  [ # 16 ] 05 June 2016 08:43 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  60
Geregistreerd  2007-09-24

Ik heb gisteren de voorstelling gezien. Het is na SKY weer een voorbeeld waarbij een verschrikkelijk slecht script ervoor zorgt dat een voorstelling niet meer te redden is. Ook niet met uitermate vals zingende acteurs of heel oubollige humor. Gelukkig heeft de regie ervoor gezorgd dat het heel traag gespeeld wordt waardoor je extra lang kunt genieten van dit wangedrocht.

  [ # 17 ] 05 June 2016 03:24 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Een ander geluid is hier te vinden; een enthousiaste recensie van de Theaterkrant, 4 sterren:

http://www.theaterkrant.nl/recensie/in-de-ban-van-broadway/delamar-producties/

  [ # 18 ] 05 June 2016 09:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Musicalworld geeft 4 sterren aan de voorstelling. Lees de recensie HIER

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 19 ] 06 June 2016 08:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

AD - 5 sterren
Trouw - 4 sterren
Volkskrant - 4 sterren

  [ # 20 ] 06 June 2016 12:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Metro, Telegraaf, Parool en NRC geven ook vier sterren.

  [ # 21 ] 13 June 2016 10:05 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

LOES LUCA MOET WEGENS ZIEKTE ROL IN DE BAN VAN BROADWAY NEERLEGGEN
Ellen Pieters zal vanaf woensdag 15 juni 2016 de rol van Loes Luca overnemen in de DeLaMar zomermusical In de ban van Broadway. Loes Luca moet haar rol op doktersadvies neerleggen wegens ziekte en het benodigde herstel. In overleg met DeLaMar Producties heeft Luca besloten door te spelen tot een week na de première. Er waren al voor die tijd voorzorgsmaatregelen genomen in verband met haar gezondheidsklachten en eventuele terugtrekking uit de productie. Hierdoor was er voldoende tijd om Ellen Pieters in te werken en haar gereed te maken voor de eerste voorstelling voor publiek op 15 juni. In de ban van Broadway is tot en met 31 juli te zien in het DeLaMar Theater.

‘Ik vind het vanzelfsprekend zeer spijtig dat Loes Luca haar deelname aan In de ban van Broadway niet kan voortzetten. Alle betrokkenen zijn blij dat we Ellen Pieters op deze korte termijn bereid hebben gevonden om haar rol over te nemen. Ik ben enorm trots op deze door pers en publiek bejubelde voorstelling en ben ervan overtuigd dat Ellen een waardige vervanger is voor Loes.’ Edwin van Balken, directeur DeLaMar Producties

Ellen Pieters
Ellen Pieters speelde hoofdrollen in musical als Wat zien ik?, Op hoop van zegen, De zangeres zonder naam en Hij Gelooft in Mij, in de familievoorstelling De zere neus van Bergerac en de solovoorstelling Shirley Valentine. Pieters werd 3 keer genomineerd voor een Musical Award. Voor televisie werkte ze mee aan o.a. Kopspijkers, Het Klokhuis en Koefnoen. Ook speelt ze de titeltol in de serie Rechercheur Ria. Op het witte doek was ze o.a. te zien in de telefilms Lieve Celine en Op de Dijk.

In de ban van Broadway
In de ban van Broadway is een grootse en geniepige DeLaMar zomermusical over de strijd tussen 2 diva’s, achter de schermen van de beroemdste theaterstraat ter wereld. Grace, een meisje van eenvoudige komaf, krijgt toegang tot de kleedkamer van haar idool: de beroemde actrice Margo Miller. Met haar schrijnende levensverhaal wekt Grace medelijden op bij Margo en haar entourage. De Broadway-ster ontfermt zich over de jonge vrouw. Maar dan blijkt de ogenschijnlijk naïeve Grace er een geheel eigen agenda op na te houden.

http://www.delamar.nl

  [ # 22 ] 13 June 2016 11:38 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

dokter_P - 13 June 2016 10:05 AM

LOES LUCA MOET WEGENS ZIEKTE ROL IN DE BAN VAN BROADWAY NEERLEGGEN
Ellen Pieters zal vanaf woensdag 15 juni 2016 de rol van Loes Luca overnemen in de DeLaMar zomermusical In de ban van Broadway. Loes Luca moet haar rol op doktersadvies neerleggen wegens ziekte en het benodigde herstel. In overleg met DeLaMar Producties heeft Luca besloten door te spelen tot een week na de première. Er waren al voor die tijd voorzorgsmaatregelen genomen in verband met haar gezondheidsklachten en eventuele terugtrekking uit de productie.

Magic - 06 June 2016 12:08 PM

In de Sirene Sale bij de Nationale Theaterkassa: Elke 2e kaart gratis voor In de ban van Broadway voor de voorstellingen van 8 t/m 12 juni.

Weer een tegenslag voor In de ban van Broadway. Zo te zien loopt de verkoop ook niet goed?

paultje - 05 June 2016 08:43 AM

Ik heb gisteren de voorstelling gezien. Het is na SKY weer een voorbeeld waarbij een verschrikkelijk slecht script ervoor zorgt dat een voorstelling niet meer te redden is. Ook niet met uitermate vals zingende acteurs of heel oubollige humor. Gelukkig heeft de regie ervoor gezorgd dat het heel traag gespeeld wordt waardoor je extra lang kunt genieten van dit wangedrocht.

Heb een van de eerste try-outs gezien en moet eerlijk zeggen dat ik deels bovenstaande mening deel (al zou ik het zo cru niet willen stellen). Had zo naar de voorstelling uitgekeken (hou enorm van de film All About Eve en van de familievoorstellingen van het RO-theater maar de verwachtingen werden niet ingelost. Zelfs de decortrucs (en de honden) die in recensies worden aangehaald (zie oa http://www.theaterkrant.nl/recensie/in-de-ban-van-broadway/delamar-producties/) vond ik eerlijk gezegd niet meer werken…

Was ook verrast door de (volgens mij iets te) positieve recensies.

Deels ben ik wel benieuwd naar Ellen Pieters in de rol en ook of het tempo in het stuk al verbeterd is, maar om daar nu opnieuw een trip naar Amsterdam voor te maken… Zou dan ook eerst graag lezen hoe Ellen Pieters het er van af brengt…

  [ # 23 ] 13 June 2016 01:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat vreselijk voor Loes. Ellen Pieters hoort natuurlijk in dezelfde categorie qua kwaliteit, maar ik schrik hier wel van. Hopelijk valt het mee en kan ze later de rol hervatten.

  [ # 24 ] 13 June 2016 02:12 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Er is al een aangepaste foto te zien:
http://www.theaterkrant.nl/nieuws/ellen-pieters-vervangt-loes-luca-ban-broadway/

  [ # 25 ] 13 June 2016 03:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2009-10-28

Allereerst veel beterschap voor Loes Luca, heel jammer dat ze haar rol heeft moeten neerleggen, ik wens haar veel sterkte.
Ik ben blij dat ik Loes, op de derde try out, in deze rol heb gezien. Persoonlijk spreekt ze mij in deze rol meer aan dan Ellen Pieters, die ik ook heel goed vind maar voor mijn idee iets te jong voor deze rol.

  [ # 26 ] 04 July 2016 12:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2012-03-23

Afgelopen donderdag ben ik naar in de ban van Broadway geweest. Ik zal eerlijk bekennen dat ik er een beetje tegenop zag om weer een Nederlandse theater/musical stuk te bezoeken na ik 6 shows op West End gezien heb in mei.
We hadden ver van te voren al een mail ontvangen dat Loes Luca niet aanwezig zou zijn, jammer maar geen probleem.

Het is lastig dit stuk in een hokje te plaatsen, wordt erin gezongen: ja, is het een musical: nee ik vind van niet. Is het “muziektheater” nee vind ik ook niet (bij muziektheater denk ik aan war horse).

De eerste akte duurt maar liefst ander half uur, ik dacht op een gegeven moment dat er geen pauze meer zou komen. Maar met alle grappen, decorwissels en snelverkledingen loopt de show als een trein.
De humor is flauw te noemen, maar ik kan er wel om lachen en zo het publiek van donderdag ook.

De cast is goed op elkaar ingespeeld en ik vind het lastig te noemen wie “eruit” springt. Ik vind Bianca in haar rol erg goed en heb erg om haar gelachen. En bepaalde uitspraken van haar uit de show, houden wij erin. Wij kwamen een beetje voor Tjitske en haar spel vind ik goed, haar zang wat minder, maar ze is ook geen zangeres en zingt het verder wel prima. De show werd gedragen door Ellen Pieters die je doet geloven dat zij de Broadway ster is.
Ook voor alle anderen ze spelen het verder allemaal goed.

Als je hier naartoe gaat met het idee naar een prachtige musical te gaan, dan kom je van een koude kermis thuis. Als je een avond vermaak in de vorm van toneel en een beetje zang dan is dit een aanrader. Ik heb er in ieder geval wel van genoten.

  [ # 27 ] 08 July 2016 08:36 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Door de gemixte reacties op het forum hier over deze voorstelling, ging ik eigenlijk met vrij lage verwachtingen naar deze show toe en - misschien mede daarom - had ik een topavond.
Is het een musical? Nee, absoluut niet. Ik had eigenlijk het gevoel dat ik naar een lange, geweldig goed uitgevoerde klokhuis-sketch aan het kijken was. De humor moet je wel liggen, maar dat was bij mij geen probleem. Eigenlijk wordt heel het theaterwezen in deze show op de hak genomen.

Ellen Pieters vind ik het geweldig doen. Ik heb Loes geen seconde gemist. Ik zou haar performance moeten zien, maar ik denk eigenlijk dat ik Ellen misschien wel prefereer over Loes. Kan me zo voorstellen dat Loes het allemaal nog wat lolliger maakt, terwijl ik er nu wel een mooie balans tussen lol en ernst in vond zitten.
Ik zou het aanraden als je gewoon zin hebt in een leuke avond. Verwacht geen cultureel elitair hoogstandje, maar dat hoeft toch ook niet altijd 😉?

Wel heb ik een vraagje voor hen die al zijn geweest…de liedjes ‘in de ban van broadway’ en ‘elke fan is geestesziek’...weet iemand daarvan op welk origineel het is gebaseerd? Ik kan er plots niet meer opkomen, haha.

  [ # 28 ] 08 July 2016 05:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Diejj - 08 July 2016 08:36 AM

Wel heb ik een vraagje voor hen die al zijn geweest…de liedjes ‘in de ban van broadway’ en ‘elke fan is geestesziek’...weet iemand daarvan op welk origineel het is gebaseerd? Ik kan er plots niet meer opkomen, haha.

In de ban van Broadway = The Night on Broadway

Werd in de laatste versie van Saturday Night Fever vertaald als ‘De brug bij Broadway’: https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=DKlFgOLkl2s

  [ # 29 ] 08 July 2016 05:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Ooooja!!!! Dankje!

Ennn weet je dan toevallig ook “elke fan is geestesziek”(oid?) - wat ook gezongen wordt in t perspresentatiefilmpje van musicalworld? Ik ken heel de melodie maar de titel van t liedje, Ho maar.

[ Gewijzigd: 11 July 2016 01:28 PM by Diejj ]
  [ # 30 ] 11 July 2016 03:37 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Diejj - 08 July 2016 08:36 AM

Verwacht geen cultureel elitair hoogstandje

Laat Loes het maar niet horen (ook al zit ze er niet meer in). Die vindt zichzelf, en alles wat ze maakt, namelijk erg artistiek.

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ De Marathon      Dolfje Weerwolfje ››