15 of 42 | ‹ First  < 13 14 15 16 17 >  Last ›
On Your Feet
  [ # 211 ] 06 May 2017 09:20 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Er zijn toch echt ook kandidaten afgewezen, die in dezelfde categorie vallen als Jim.

Ik denk dat Jim (en zijn alternate) het goed gaat doen.

  [ # 212 ] 06 May 2017 09:27 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

In Amerikaanse reviews las ik dat Emilio’s voornaamste verhaallijn gaat over het proberen te slijten van de latin muziek van Miami Sound Machine aan een mainstream, wit publiek. Wordt interessant 😊

Moest wel lachen om de suggestie op FB dat het wachten is op de casting van Loeki Knol als oma Estefan.

  [ # 213 ] 06 May 2017 09:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Laush - 06 May 2017 09:27 AM

Moest wel lachen om de suggestie op FB dat het wachten is op de casting van Loeki Knol als oma Estefan.

Hahahahaha! Misschien dat ik dan nog zou overwegen om te kijken. Lijkt me hilarisch. Misschien is Willeke Alberti ook wel een leuke optie?!
Nee, maar serieus: krankzinnige keuze. En moet je voor deze rol niet ook best goed kunnen dansen…? Naast dat deze jongen niet kan spelen en totaal niet het type is. Jeetje. Te gek voor woorden.

  [ # 214 ] 06 May 2017 10:01 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Jim zegt zelf dat hij praktisch niet hoeft te dansen in deze rol..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 215 ] 06 May 2017 10:53 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zojuist bekendgemaakt dat deze musical in Nederland On Your Whitewashed Feet zal gaan heten.

  [ # 216 ] 06 May 2017 11:24 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Leuk zo’n echt zuid Amerikaans koppel…..pfff. Jammer dit! Zoveel goede namen kunnen bedenken die dit ook hadden kunnen doen. Niet dat Jim en Vajen niet goed zijn, maar mijn inziens passen ze niet in het plaatje van deze show

  [ # 217 ] 06 May 2017 11:58 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Tja, dit is natuurlijk het toppunt van stuntcasting. Dat wordt ook wel duidelijk als je dat interview met Jim Bakkum op BN DeStem leest. Jim is gevraagd auditie te doen en waarschijnlijk deed hij het tijdens de audities redelijk goed en heeft Albert de Amerikaanse casting om kunnen praten want hij had de rol al best snel. Uit een marketing oogpunt is dit ontzettend slim, want de iets oudere generatie kent Vajén waarschijnlijk niet. Dus om dan een bekend iemand als Jim er naast te zetten is gewoon heel slim. Op deze manier krijg je, naast de fans van Gloria Estefan en Vajén ook de fans van Jim naar het theater.

Jim geeft echter in het interview ook aan dat hij de rol zal delen, dus dit is overduidelijk een Romy Monteiro situatie. Hij is het bekende gezicht op de poster en bij de talkshows, maar de rol zal waarschijnlijk vaker gespeeld worden door een andere acteur.

En tja, dan over de whitewashing gesproken: na Vajén als Gloria had ik de hoop op een latino acteur al opgegeven, dus ik had al wel zoiets als dit verwacht. Het enige wat mij nu rest is te duimen voor een vocaal sterkere alternate.

Laush - 06 May 2017 09:27 AM

In Amerikaanse reviews las ik dat Emilio’s voornaamste verhaallijn gaat over het proberen te slijten van de latin muziek van Miami Sound Machine aan een mainstream, wit publiek. Wordt interessant 😊

Ja, dit dacht ik dus ook. Maar ik heb zo’n gevoel dat er een paar zinnen herschrijven zullen moeten worden, want het is natuurlijk helemaal niet geloofwaardig als Emilio grappen maakt over een ‘wit’ publiek wanneer Jim en Gloria zelf ook net zo wit zijn. 

Dus misschien dat ze het op zo’n manier verkopen als hoe jazz gebruikt wordt in La La Land (niet dat On Your Feet gelijk is aan La La Land, haha). Maar dat Emilio dus een liefhebber van latin muziek is en probeert deze muziek te verkopen aan een groter publiek. Op deze manier zou ik het kunnen zien werken. Natuurlijk ga je dan wel steeds verder weg van de waarheid.

Ten slotte wil ik ook nog even zeggen dat ik niets tegen Jim als persoon heb. Ik vind hem op TV altijd erg sympathiek en hij is ook een redelijk goede acteur. Maar als Emilio zie ik hem, persoonlijk, (nog) niet.

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 218 ] 06 May 2017 03:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Elphie1984 - 06 May 2017 10:01 AM

Jim zegt zelf dat hij praktisch niet hoeft te dansen in deze rol..

Maar hij is wel de bandleider van een latin band. Die moet toch wel in staat zijn om in ieder geval een beetje soepel te bewegen. Jim beweegt altijd alsof hij vergeten is om zijn jas eerst van de kapstok af te halen.

Laush - 06 May 2017 09:27 AM

In Amerikaanse reviews las ik dat Emilio’s voornaamste verhaallijn gaat over het proberen te slijten van de latin muziek van Miami Sound Machine aan een mainstream, wit publiek. Wordt interessant 😊

Dan moet je die muziekstijl dus ook totaal uitstralen. Jim ontbeert niet alleen de looks van een latino, maar heeft ook totaal geen latin vibe. Dan was Tommie Christiaan nog logischer geweest. Die heeft als goede danser in ieder geval nog gevoel voor die muziek.

Ik verwacht nu ook Michelle van de Ven als zus van Gloria. Bleke huid, rood haar; met het huidige castingbeleid moet een rol als latina er voor haar wel in zitten.

En misschien kan Guus Meeuwis de arrangementen verzorgen. Dan hebben ze ieder latin element zorgvuldig uit de show geramd. Kunnen we fijn in polonaise door het theater heen.

  [ # 219 ] 10 May 2017 02:24 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2017-05-10

[NIEUWS. De cast van ON YOUR FEET wordt steeds een stukje completer. Zo kunnen we hierbij mededelen dat ook NURLAILA KARIM in de musical te zijn zal zijn als moeder van Gloria. Vandaag om 17.00 uur zal bij Tijd Voor Max ook grootmoeder Consuelo bekend worden gemaakt. De cast bestaat inmiddels uit Vajèn van de Bos, Jim Bakkum en nu dus ook Nurlaila Karim. Ook zullen Vajen en Jim beide een alternate krijgen, wie verwachten jullie?]

Bron: https://www.facebook.com/BroadwayInHolland/

  [ # 220 ] 10 May 2017 02:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Je baseert je stelling op…je eigen facebook-pagina?

  [ # 221 ] 10 May 2017 02:33 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2017-05-10

-

[ Gewijzigd: 10 May 2017 02:48 PM by NathanM ]
  [ # 222 ] 10 May 2017 03:15 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

Ellen Evers word grootmoeder Gloria…..
Nurlaila Karim word moeder
Dit werd zojuist bekend gemaakt bij tijd voor Max

[ Gewijzigd: 10 May 2017 03:18 PM by AfterForever ]
  [ # 223 ] 10 May 2017 03:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Update was niet meer nodig, hierboven al aangepast.

  [ # 224 ] 10 May 2017 03:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Zucht… Het is te triest voor woorden dat Nurlaila in deze blanke cast uit de toon valt. Zou eerder andersom moeten zijn maar helaas.

  [ # 225 ] 10 May 2017 03:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ellen Evers en Nurlaila Karim schelen ongeveer 10 jaar met elkaar volgens mij? Is Ellen Evers niet wat jong om de oma te spelen?
Afijn, wel te gek dat deze dames volgend jaar weer in het theater te zien zijn.

‹ First  < 13 14 15 16 17 >  Last ›
15 of 42