[11-6]Na-audities DAPA - Den Haag
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Podiumdromen theatertalenten gaan in vervulling
Laatste kans kickstart carrière in spotlights

De laatste kans om in het schooljaar 2016/2017 te beginnen met dé artiestenopleiding, Dutch Acadamy of Performing Arts nadert. Op 11 juni aanstaande vinden de na-audities plaats in het Koorenhuis in Den Haag. De extra auditie stelt talenten die net hun middelbare schooldiploma hebben behaald in staat hun theaterdromen te realiseren, net zoals de alumni van DAPA dat deden.

Eva Opperman en Carlie Spruijt zijn twee alumni van DAPA. Direct na hun afstuderen zijn zij begonnen als het cabaretduo ‘Zij & Ik’. Inmiddels geven zij met grote regelmaat huiskamerconcerten, schrijven zij muziek op maat en is hun eigen voorstelling ‘In alle eerlijkheid’ in Theater de Naald in Naaldwijk uitverkocht in première gegaan.

‘’ik had geluk, want vanuit de vooropleiding van de DAPA, de NME Junior Academie mocht ik in 2010 doorstromen naar de Dutch Academy of Performing Arts. Daar heb ik mijn talenten pas echt leren kennen en kunnen ontwikkelen.’’ — aldus Eva Opperman over haar tijd bij de Dutch Academy of Performing Arts.

Dat Carlie en Eva na hun afstuderen voor hun zelf zijn begonnen, betekent niet dat dat dé weg naar het podium is. Zo is April Darby, tevens DAPA alumnus, nu te zien als lead-vocalist in ‘Dinnershow Pandora’ en is Naidjim Severina gecast als Simba in de Nederlandse versie van de musical ‘The Lion King’. Dit zijn slechts enkele voorbeelden hoe een artiestencarrière eruit kan zien na de Dutch Academy of Performing Arts. Theatertalenten kunnen meer informatie over de auditieprocedure vinden op http://www.musicalopelding.nl.