Uniek theaterspektakel in voormalig Dierenpark Emmen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Uniek theaterspektakel in voormalig Dierenpark Emmen
200 medewerkers bij openluchtvoorstelling Onderweg naar later

Van 31 augustus t/m 4 september vindt op de savanne in voormalig Dierenpark Emmen een bijzonder theaterspektakel plaats: Onderweg naar later. In deze theatervoorstelling vol dans, zang, live muziek en betoverende filmbeelden word je meegenomen op een reis door de tijd, van evolutie naar huidige moderne maatschappij, met een blik op onze toekomst.

Aan Onderweg naar later werken 200 mensen mee, waaronder een cast van 60 personen. In het decor komen o.a. 150 meter spoor met een locomotief, een levensgrote hunebed, een 4 meter hoge mammoet, twee filmschermen en diverse auto’s voor. Per avond kunnen 1.250 bezoekers van deze openluchtvoorstelling genieten. De try-out op 31 augustus is reeds uitverkocht.

De hoofdrollen worden vertolkt door Albert Secuur (o.a. Noord Nederlands Toneel en Hollands Hoop), Martine de Jager (o.a. Sister Act en The Wiz) en de jonge talenten Selmar Jurian (tevens choreograaf), Luisa Montero de la Rosa en Olivier Slebos. Laatstgenoemde is met zijn 14 jaar het jongste castlid.
Henk Ruiter, die in zijn muzikale verleden en heden samenwerkte met o.a. Liesbeth List, Lenette van Dongen, Paul de Leeuw en Simone Kleinsma, tekent voor de muziek. Micky Dordregter, die voor zijn werk bij o.a. de internationale edities van The Voice en Idols de hele wereld over vliegt, heeft ruimte in zijn agenda gemaakt om het lichtontwerp voor Onderweg naar later te maken. ADDlight, het technisch bedrijf achter o.a. Eurosonic Noorderslag, is verantwoordelijk voor alle technische hoogstandjes. Geke Hoogstins schrijft en regisseert de voorstelling.

Geke Hoogstins is ook initiatiefnemer van Onderweg naar later. In 2011 en 2014 zette Hoogstins al twee grootse theaterproducties op, toen nog in haar achtertuin in Eext, met tribunes waar 1.000 bezoekers op konden plaatsnemen. Hoogstins: “Toen de kans zich voordeed om een voorstelling te maken in de voormalige Emmense dierentuin, heb ik daar volmondig ja op gezegd. Het is een prachtige plek: middenin de natuur maar goed bereikbaar. Voor publiek is het bovendien de kans om nog een laatste keer een kijkje te nemen in het oude dierenpark en ervoor of erna een kijkje te nemen in het prachtige Drentse landschap.”
Hoogstins is in haar dagelijks leven vooral werkzaam als kunstenares, voorheen werkte ze ook als choreograaf. “Ik ben gewend vanuit beeld te denken en niet vanuit tekst. Zo werk ik ook aan Onderweg naar later: ik zie beelden in mijn hoofd en die vormen uiteindelijk een voorstelling. In Onderweg naar later is daarom veel dans, film en special effects verwerkt.”

Onderweg naar later is niet alleen een must see vanwege het spektakel en de geweldige cast, Hoogstins verwerkt ook een belangrijke boodschap in de voorstelling. Hoogstins: “We zouden met z’n allen wat beter voor de aarde moeten zorgen, dat laat de aarde ons de laatste tijd wel zien. Het maken van kunst, in dit geval een voorstelling, is voor mij de manier om mensen deze boodschap mee te geven. Niet door met een vingertje te wijzen, maar door het publiek te raken met iets moois.”
Rond Onderweg naar later wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van duurzaam ondernemen.

Onderweg naar later wordt mede mogelijk gemaakt door o.a. Provincie Drenthe, Gemeente Emmen, VSB Fonds, Prins Bernhard Cultuurfonds, WarChild, Geopark en het Wereld Natuur Fonds.

De kaartverkoop is inmiddels gestart. De voorstelling is geschikt voor iedereen vanaf 10 jaar.
Kijk op http://www.walkyre.org voor meer informatie.

‹‹ Holiay on Ice - Believe      Pauls Passie ››