4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
My Fair Lady 2017
  [ # 46 ] 04 April 2018 10:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

martijn-j - 04 April 2018 09:21 PM

Vanwege de afwezigheid van een orkest zal ik deze productie niet zien, maar ik ben benieuwd of er iets veranderd is aan het eind. Ik vraag dat omdat de versie die nu op Broadway staat een nieuw eind heeft waarin Eliza Higgins verlaat en niet terugkomt. Nu vind ik dat nogal onnodig omdat My Fair Lady altijd al een heel erg vooruitstrevend einde heeft gehad. Kan iemand mij vertellen hoe het einde in deze Nederlandse versie is?

Zojuist de musical gezien in het Zaantheater met de first cast. Het einde was niet zoals op broadway. Eliza kwam terug en gooide de pantoffels op de grond en samen barsten ze in lachen uit. Ik weet niet of dit voorheen ook zo was, het was mijn eerste keer dat ik My Fair Lady zag.

  [ # 47 ] 05 April 2018 07:31 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt voor je antwoord. Dan hebben ze in Nederland gewoon het originele einde gehouden. Ik heb het altijd fantastisch gevonden dat Higgins en Eliza niet verliefd worden op elkaar en eindigen als elkaars gelijken. Door haar weg te laten lopen haal je dat laatste aspect weg.

  [ # 48 ] 05 April 2018 09:55 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nou, in dit geval snapte ik het niet zo goed dat Eliza terug komt. Aangezien Higgins niet echt aardig tegen haar was en ze niet echt chemie hadden.
Zeker omdat het einde suggereert dat ze geliefde gaan worden.

Het nieuwe einde op Broadway (als ik de verslagen zo lees) lijkt me veel mooier en toepasselijker op de situatie.

  [ # 49 ] 05 April 2018 10:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ze worden geen geliefden, maar ontwikkelen een vriendschap waarin ze volledig gelijk zijn aan elkaar. De reden dat ze geen geliefden worden is omdat Higgins overduidelijk homo is. Dat Eliza toch graag bij hem blijft maakt haar sympathieker dan wanneer ze weg zou gaan in mijn ogen. Zeker voor die tijd. Higgins wordt ook sympathieker door te realiseren dat Eliza een mens is en geen pop waar hij alles mee kan doen. Ook dat haal je weg als zij niet meer terugkomt.

  [ # 50 ] 05 April 2018 11:36 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Scene uit Will & Grace:

Grace: Henry Higgins loved Eliza. He grew accustomed to her face.

Will: Oh please, if there was any love in that story, it was between Higgins and Pickering.

Grace: You’re nuts.

Will: Two confirmed bachelors in their late fifties whose idea of a good time is dressing Audrey Hepburn in fabulous Edith Head outfits? Oh, they were gay, my friend. They were gay.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 51 ] 05 April 2018 12:19 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

martijn-j - 05 April 2018 10:56 AM

Higgins overduidelijk homo is.

Niet de Chris Tates versie in iedergeval.
Ik vond het bij de vorige versie (waar ik Celine en Hugo zag) wel mooi dat ze weer terug kwam.
Maar bij deze versie dacht ik: meid weg wezen!

Ik ben dan dus ook erg benieuwd hoe het ‘nieuwe’ einde op Broadway aanvoelt in de zaal.

  [ # 52 ] 12 April 2018 07:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Persverklaring rondom gezondheidstoestand Sjoukje Hooymaayer

Uit nader onderzoek is gebleken dat Sjoukje Hooymaayer eierstokkanker heeft in een vergevorderd stadium. Omdat de kans op genezing minimaal is, na zware en ingrijpende behandelingen, heeft zij besloten - na overleg met haar kinderen en de oncoloog - van deze behandeling af te zien.

Zij voelt zich gekoesterd in de liefde en aandacht van haar kinderen, familie, vrienden en collega’s en realiseert zich dat er vrijwel niemand is die in zijn of haar familie of naaste omgeving niet iemand kent die door deze ziekte getroffen is en wenst al diegenen sterkte.

Zij wil absoluut, indien mogelijk, weer het toneel op om met volle teugen te genieten van de interactie met de zaal en haar collega’s. Dà t ervaren geeft energie en joie de vivre.

Het leven moet geleefd en gevierd worden.

  [ # 53 ] 12 April 2018 09:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Heftig.

dokter_P - 05 April 2018 12:19 PM
martijn-j - 05 April 2018 10:56 AM

Higgins overduidelijk homo is.

Niet de Chris Tates versie in iedergeval.

Oké, dit is me dus totaal ontgaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 23 April 2018 05:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Blindentolk bij musicals My Fair Lady en Fiddler on the Roof

April is musicalmaand voor slechtzienden en blinden. De blindentolken van Komt het Zien! zijn deze maand bij de musicals My Fair Lady en Fiddler on the Roof. Zo kan ook iedereen die minder of niets ziet volop genieten van deze prachtige musicals. De blindentolken zijn erbij in Rotterdam, Almere en Apeldoorn.

De blindentolk vertelt via een koptelefoon tussen de gesproken en gezongen tekst wat er op het podium te zien is. Niet alleen wordt tijdens de voorstelling getolkt, ook mogen de mensen die blind of slechtziend zijn een uur voor de voorstelling al in de zaal naar binnen om kennis te maken met het decor, de kostuums en de stemmen van de spelers. Hierdoor wordt de theaterbeleving voor mensen die visueel niet alles meekrijgen helemaal compleet.

Eerdere reacties van blinden in het theater
“De blindentolk heeft even zijn ogen aan mij geleend”
“Ik zie geen steek en toch heb ik alles gezien”

Tickets bestellen
Er zijn plaatsen speciaal voor publiek met een visuele beperking gereserveerd. Neem hiervoor contact op met het betreffende theater.
zondag 22 april - Fiddler on the Roof - Theater Orpheus in Apeldoorn
zondag 29 april - My Fair Lady - Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam
woensdag 2 mei - My Fair Lady - Kunstlinie Almere Flevoland in Almere

Meer info: http://www.komthetzien.nl/agenda

‹ First  < 2 3 4
4 of 4