3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Uitmarkt 2017
  [ # 31 ] 28 August 2017 08:04 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Over het algemeen vond ik het een leuke avond gisteren. Zitten altijd wel wat au-momenten tussen, maar ik vond er dit jaar opvallend veel tussen zitten dat mijn aandacht in positieve zin trok.

My fair lady:
Wellicht wat stoffig, een geluid dat hier vaker voorbijkomt, maar ik vond het wel een ijzersterke performance. Het is een klassiek verhaal, klassiek gebracht, moet je van houden of niet maar deze preview was prima. Talentvol deze dame

Opvliegers 3:
Controle alt delete. Kan me er niet eens toe zetten er iets venijnigs over te zeggen.

Soldaat van Oranje:
Oei. Dit deed pijn. Ik heb deze musical hoog zitten, maar mensen producenten:  je kan ook doorslaan in de keuze van spelkwaliteit boven zangkwaliteit. Dit was niet om aan te horen én qua uitstraling/acteerwerk bedroevend. Niet slim. Neemt niet weg dat ik de musical op zichzelf uniek en prachtig blijf vinden.

Tina, de musical:
Valt ook niks op of over te zeggen. Not my cup of tea.

Elisabeth:
Te afgezaagd voor woorden om weer dát nummer uit de kast te trekken, maar eerlijk is braaf: de avond was ineens begonnen. Ik vond Pia haar optreden fan-tas-tisch. Ja ze miste een noot en ja je merkt dat ze meer moet werken voor d’r uithalen, maar mijn God wat heeft ze gewonnen aan beleving en uitstraling in de loop van de jaren. Dit was mooi, warm, soms zelfs bijna breekbaar gezongen. Heel fraai en dan zie je dus meteen wat er gebeurt met een show als er echt een internationale topster op het podium staat. Top vrouw. Gaaf.

De Marathon:
Ik ga er naar toe vanwege alle goede dingen die ik er over gehoord heb en omdat ik de film zo leuk vond. Als ik mijn kaarten niet al geboekt had, zou dit optreden me zeker niet over de streep getrokken hebben. Hopelijk valt het in het theater op zijn plek. Hier buiten zijn context kon ik er niks mee.

Liesbeth:
Ik vond Renee prachtig. Woow, met wat voor een overtuiging zette zij List neer zeg. Dit heeft mij over de streep getrokken deze show wil ik zeker gaan zien. Prachtige performance. Het nummer zelf ontroerde me trouwens ook ineens heel erg. Misschien ook door de recente nieuwsberichten rondom Liesbeth.

The Bridges of Madison County:
Sterke performance. Rene zat er steviger in dan Lone vond ik. Maar ik weet het niet met deze voorstelling, ik heb ‘m nog niet gezien en twijfel ook om naar de reprise te gaan.

The Lion King:
Goed optreden, goede reclame voor een show die nog een jaar het moet doen voor het CT. Mooi nummer toch ook wel.

Was getekend, Annie MG:
Fijn. Sterke mensen op het podium. Hier verheug ik me op. Benieuwd wat het verhaal inhoudelijk gaat brengen.

From Sammy with LovE:
Bij Stanley hoor ik hetzelfde als bij Pia: noten die vroeger moeiteloos gehaald werden, doet ie nu iets anders mee om er om heen te kunnen. Maakt niks. Mr. Bojangles zet ie volgens mij zelfs ‘s nachts na een heftige nacht stappen nog zo neer. Voor hem gemaakt dat nummer en hij voert het steevast prachtig uit. Dé verrassing vond ik echter de dans van Freek Bartels. Tering, wat is die gozur toch goed en veelzijdig. Deed ie fenomenaal goed en hij kon danser Stanley prima bijbenen. Complimenten.

Vamos:
Afgrijselijk. Ik moest aan mijn studententijd denken toen we met zijn allen op wintersport ook dit nivo haalde in één of andere apres skihut in Oostenrijk. De kosten die ik aan dit theaterkaartje bespaar investeer ik wel in een goede fles wijn om thuis op de bank dronken te worden en mijn eigen feestje te vieren

On your feet
Au. Au. Au. Ok, toegegeven ook voor dit optreden was dit al mijn favoriete show om mijn frustraties even op bot te vieren, maar tsjonge jonge jonge zeg .... hoe lang blijft Nederland dit slikken. Het voelde alsof ik naar een Ben Liebrand megamix aan het kijken/luisteren was en dan ook nog met een pilletje erbij. Wat een chaos. Jim zag er goed uit, da’s het enige aardige dat ik erover kan zeggen. Ow ja en Everlasting love is een prachtig nummer ...... helaas is dat dan weer net het enige nummer in de show dat niet van Gloria zelf is ...

Romy vond ik best ok, het valt niet mee om naast die zak aardappelen met zijn grapjes die je tijdens het journaal al ziet aankomen spontaan en fris over te komen. Zelfs Chantal kon er bij/met Frits niet veel van maken, dus ik vond Romy wel ok. Frits gewoon wegbezuinigen, zou het programma een stuk van opknappen.
Al met al vermakelijke avond, wat slecht was was héél slecht daarentegen waren er ook echt een paar hele fraaie dingen te zien.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 32 ] 28 August 2017 08:30 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vond het ook één van de betere sing-a-longs, maar gelukkig viel er nog genoeg te klagen op de chat 😉

Yay

Elisabeth (hoe spreek je dat ook alweer uit Romy?): Prachtig! Niet compleet zuiver, maar dat gaf bij dit optreden helemaal niks. Pia is een vakvrouw door en door.
Liesbeth: Wauw, Renée was fantastisch. Zonder haar stem compleet te vervormen wist ze toch als Liesbeth te zingen. En wat was die Jurk toch schitterend, net zoals de pruik van Jonathan.
The Lion King: Erg sterk, vooral Gaia zong goed. De sfeer van de show kwam goed over, ik kan me voorstellen dat veel mensen door deze preview een kaartje willen kopen.
From Sammy With Love: Verrassend leuk en wat werd er heerlijk gedanst. Stanley de showman kennen we wel, maar hoe fijn om ook Freek eens in zo’n rol te zien. De heren genoten er ook duidelijk van, mooi om te zien!
The Bridges of Madison County: Een wat vreemde eend in de bijt tussen alle grote en showy nummers, maar wat een heerlijke. Ik vind het nummer sterker in de kleine setting van het Zonnehuis, maar Lone en René doen dit zà³ goed. Fijn dat er een reprise komt.
De Marathon: Dit zat gewoon heel goed in elkaar, al is het niet per se mijn smaak.

Nay

Soldaat van Oranje: Dat met die boot gaf wel een mooi plaatje.
On Your Feet: Het ensemble was geweldig, maar Vajèn en Jim konden me echt niet bekoren. Vajèn zong wel oké (al werd het minder tegen het einde), maar zag eruit alsof haar haar en make-up door Roy Donders waren gedaan. Jim deed het allemaal weer lekker op z’n Jims. Beiden hebben totaal niet de juiste uitstraling voor hun rollen. Daarnaast: hoeveel nummers hadden ze nou in die 3 minuten gepropt? 5,6? Wat een bende.
VAMOS!: Het was niet eens slecht uitgevoerd, maar ik trek dit gewoon niet. Het was me allemaal veel te jolig en dat einde met George Baker vond ik gewoon een beetje gàªnant. Durven ze niet teveel onbekend materiaal te laten horen?
Opvliegers 3: Supersuf.
Tina de Musical: Hadden ze wellicht beter op een middelbare school kunnen uitvoeren.

Mwoah

Was Getekend, Annie MG: Goed uitgevoerd, maar het had net zo goed een willekeurig Annie MG-blokje kunnen zijn. Ik had graag een duidelijker voorproefje gehad van hoe de voorstelling eruit zal gaan zien, nu leek het gewoon een verzameling liedjes.
My Fair Lady: Beetje niksig, ik had zelf Esmee wat meer centraal gesteld. Dat meisje wil je toch goed lanceren als dé nieuwe musicalster?!

Also:
Deze show kan best zonder presentatoren toch? Laat gewoon een snazzy voice-over de tussenstukjes overbruggen of zet er anders iemand als Richard Groenendijk neer. Frits kijkt toch al alsof hij de autocue niet meer kan lezen en Romy praat alsof ze het tegen een stel kleuters heeft.

En waarom is er geen vette afsluiter met de hele groep? Nu dooft de uitzending als een nachtkaars uit..

  [ # 33 ] 28 August 2017 09:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik zie uit naar ‘Was getekend’ en ‘Vamos!’ en ben blij dat daar al kaartjes voor zijn :-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 34 ] 28 August 2017 09:55 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Romy die Elizabeth zei. Dan heb je daar echt niets te zoeken.

  [ # 35 ] 28 August 2017 10:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

NEE:
- Opvliegers 3. Trekt me niet.
- Soldaat van Oranje. Ik heb deze show een jaar of vijf geleden gezien en was toen niet overtuigd. Ik wil nog een keer terug, misschien dat het me dan wel iets doet, maar zolang ze principal Eriks blijven casten die het materiaal niet aankunnen (en kom, dit is geen Sondheim), stel ik mijn bezoek nog maar wat uit. Het wordt hoog tijd dat ze musicalartiesten met diploma en/of ervaring gaan casten als principal, in plaats van musical te minachten door alleen toneelmensen in de rol te zetten. Het is dat of afzwaaien.
- Tina - de musical. Puur omdat ik niet in de doelgroep val.
- The Lion King. Goeie preview, maar de show zelf vond ik een teleurstelling. Arm Land is wat mij betreft wel één van de hoogtepunten van de show, mede door Gaia.
- On Your Feet. Het is wat mij betreft duidelijk dat nog niet alles op zijn plek is gevallen voor deze productie. En ze hebben duidelijk veel willen laten zien - te veel als je het mij vraagt - terwijl ze in meerdere opzichten daar weinig ruimte voor hadden; het was erg gehaast en het podium stond bomvol, waardoor het optreden er rommelig uitzag. De musical spreekt me sowieso niet aan en de casting lijkt me dramatisch, dus er moet heel wat gebeuren wil ik deze show gaan zien.

(En mag Romy Monteiro iets anders gaan doen? Ik heb sowieso mijn buik al vol van haar, maar haar kinderprogrammatoontje past niet bij dit programma en ze kwam op mij ontzettend gemaakt over.)

TWIJFEL:
- My Fair Lady. Heb de musical nog nooit gezien en zie graag nieuwe dingen, maar vond dit optreden een beetje basic. Doet me ook erg denken aan De Jantjes en dat vond ik niks. Het begin (Het Spaanse graan ...) klonk goed. Als het effe kan is natuurlijk een oorwurm, maar dit hadden ze best een stuk mogen inkorten, want nu sloeg de afsluiting (Kom terug en dans met mij) eigenlijk nergens op. Esmee Dekker vond ik in A Chorus Line positief opvallen, dus het lijkt me wel leuk om meer van haar te zien.
- Elisabeth. Jammer eigenlijk dat ze dit voor het tweede jaar terugbrengen als concertante en weer met Pia. Of ik ga of niet hangt voor mij af van de locatie en de data. Ik zou graag de hele musical zien, maar zolang de Pia laten opdraven voor Elisabeth-gerelateerde dingen in Nederland, is er geen ruimte voor een rivival met bijvoorbeeld Celinde Schoenmaker als Elisabeth. De mensen die nu naar die concertantes gaan zullen het niet pikken als ze niet Pia in die rol zien. En dit was niet Pia’s beste performance.
- De Marathon. Vond het best een geinig optreden en het is duidelijk dat de heren goed op elkaar zijn ingespeeld. Als het zo uitkomt ga ik hier misschien nog naartoe, maar dit optreden heeft me wat dat betreft niet in beweging gebracht.
- Liesbeth. Renee van Wegberg heeft waarschijnlijk het beste optreden gegeven op deze sing-along. Ze leek superrelaxed en ik heb geen valse noot gehoord. Ik ben niet zo bekend met het repertoire van List en vraag me ook af waarom van elke bekende persoon tegenwoordig een musical gemaakt moet worden, en dat is een beetje waarom ik nog geen kaartje heb gekocht. Jammer van het (wel goed gezongen) ensemblestuk na het solonummer, maar het is waarschijnlijk nodig voor de herkenbaarheid. De jurk mag van mij op de shortlist voor de Lelijkste Trui wisseltrofee.
- Was getekend, Annie M.G. Schmidt. Ook hier: ik weet niet zo goed waarom van iedereen een musical gemaakt moet worden. Mede door de casting vind ik het veelbelovend, maar dit optreden vond ik wat tam en het is duidelijk dat de voorstelling nog niet staat. Overigens kan ik me voorstellen dat mensen gaan denken dat het een liedjesprogramma is, in plaats van een musical.
- VAMOS! Jammer dat gekozen is om bestaande nummers te gebruiken in plaats van aan een nieuwe score te werken. Dit optreden swingde wel, jammer dat ze George Baker de helft laten doen want dat neemt aandacht weg van de musical. Ben ergens wel benieuwd en ik heb een kaartje voor redelijk vooraan in de tour, dus ik ga het zien…

JA:
- The Bridges of Madison County. Zeer degelijk optreden, veel chemie tussen Lone en René. Het is alleen op dit punt van het seizoen wel een beetje een losse flodder, ze gaan pas eind juni weer spelen… Hoe dan ook: ik heb gisteravond voor het begin van de sing-along nog even een kaartje gekocht, voor het geval er toch ineens een run op kaarten ontstaat.
- From Sammy With Love. Ik ben geen fan van Stanley, maar ik denk dat deze musical wel in zijn straatje ligt. Verrassend leuk om Freek eens zo dansend te zien, en hij doet niet onder! Deze twee mannen kunnen wel een bepaalde kwaliteit bieden en dat straalde dit optreden ook wel uit. Mijn kaartje heb ik al binnen.

Ik heb tijdens deze previewavond Fiddler on the Roof, Sweeney Todd, The Full Monty en You’re the Top wel een beetje gemist. De laatste twee krijgen wellicht een kans bij het Musical Awards Gala?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 36 ] 28 August 2017 11:13 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik vond het ook eigenlijk een prima avond. Het lijkt steeds meer om kwaliteit en niet om geld te gaan. Een paar uitschieters daar gelaten.

My Fair Lady:
Het eerste dat ik mij afvroeg was: hoezo?! Waarom brengen we dit terug? Prima gezongen, maar echt niet meer van deze tijd. Sommige stukken zijn tijdloos, voor mijn gevoel is My Fair Lady dat niet. Maar goed, dat zal ook smaak zijn.

Opvliegers 3:
Ja… ik vond het best vermakelijk, maar ze blenden inderdaad nog niet echt. Al vind ik wel dat te horen was dat er 4 goede zangeressen staan, maar ik vraag me af of dit nou echt reclame voor ze is geweest.

Soldaat van Oranje:
Het is al vaker gezegd, maar: waarom staan ze daar nog? Hebben ze het nodig? Wát een aanfluiting. En die boot was mij te heilig eerlijk gezegd.

Tina de musical:
Ik dacht dat we met Sky de musical alles hadden gehad qua belachelijk slechte teksten, maar deze preview bewijst dat ‘t nét nog ff slechter kan. Misschien kunnen ze dit beter gewoon verkopen als groep 8 musical.

Elisabeth:
Ach, die noot. Boeie. Wat een vrouw, wat een stem, inleving: prachtig. Internationale bravoure. Prachtig hoe zij zà³ melancholisch en dramatisch een nummer kan brengen en toch geloofwaardig kan zijn en kan raken. Waarom zien we deze vrouw niet meer in Nederland?!

De Marathon:
Ik denk dat er leukere nummers in de voorstelling zitten, die een toffe preview zouden geven. Hier kwam de voorstelling niet echt tot z’n recht, maar ik vond het wel een vermakelijke preview.

Liesbeth:
Prachtig. Renée’s vertolking vond ik erg mooi, ze heeft een prachtige stem en ze heeft Liesbeth List eigen weten te maken. Waanzinnig knap.

The Bridges of Madison County:
Erg goed. Zongen goed en Lone’s beleving van het nummer vind ik waanzinnig. Prachtige actrice. René raakt mij niet maar zingt goed.

The Lion King:
Hadden een beetje last van ‘t orkest geloof ik. Maar een érg goede preview. Gaia heeft een waanzinnige stem en ik vond Arm Land prachtig gezongen. Beetje jammer wel dat de microfoon van Gugwana Dlamini tijdens Arm Land uit/zacht stond.
Verder erg goed, toch maar eens kaartjes kopen voor deze voorstelling.

Was getekend, Annie M.G.:
Beetje een saaie maar prima preview. Kwaliteit van de cast is erg goed, fijn om Wim van den Driessche, Marjolijn Touw en Jeske van der Staak (weer) in een grote productie te zien.

From Sammy With Love:
Kwalitatief erg goed bij zowel Stanley als Freek, maar het doet me niet zo veel. Mr. Bojangles klonk erg lekker, maar ik hoef dit niet te zien.

Vamos:
Ik werd er wel blij van! Er hangt voor mij om het concept een beetje het “nee hé, moeten we echt overal een musical van maken”  gehalte, maar dit optreden maakte veel goed voor mij. Cast is goed en ‘t was echt een feestje(en dat terwijl ik echt een hekel heb aan het nummer “Una Paloma Blanca”).

On Your Feet:
Hahaha. Een rappende Jim. Ja.
Dit was inderdaad één grote chaos. Ensemble was wel energiek, maar in combinatie met de rest was het allemaal te veel. Vajén overtuigd mij nog niet. Ze zingt prima, maar valt volledig weg en is, op basis van dit optreden, naar mijn mening een flinke miscasting.
Gelukkig kwam Nurlaila nog even langs. Wat kan die vrouw zingen!


Ik vind Romy en Frits een vreselijk duo. Dat Frits daar nog steeds staat snap ik niet. Is het niet eens tijd voor een nieuwe presentator? Romy slaat voor mijn gevoel de plank ook een beetje mis. Ik vind ‘r nep en kinderachtig overkomen.

  [ # 37 ] 28 August 2017 12:27 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2013-12-27

Een van de betere sing-a-longs die ik heb gezien. Fijn dat veel verschillende producenten een plekje krijgen en het steeds minder een Stage feestje word.

My Fair Lady
Oud bollig! ‘As het effe kan’ veel te langdradig, (waarschijnlijk om Esmee in die jurk te hijsen), om Esmee vervolgens nog even snel twee zinnen te laten zingen.

Opvliegers 3
Heel fijn dat ze na twee jaar wel een plekje kregen op dit podium. Rick Engelkes mocht altijd maar met 1 optreden komen, dit jaar gelukkig 2 (opvliegers en vamos) Anouk van Nes echt een vakvrouw, leuk optreden.

Soldaat van Oranje
Sebas, de nieuwe Erik, is gecast op zijn toneelkunsten, dat was te merken. Leuk dat ze na twee jaar ‘Als wij niets doen’ nu toch weer ‘Morgen is vandaag’ zongen. Al had ik liever een verrassend optreden gezien. Voor de mensen die niet bij de repetities waren, het avondoptreden was beter, kan je voorstellen hoe vals en uit de maat hij bij de repetities zong. Het schip element vond ik wel erg mooi.

Tina de musical
Voor basisschooljeugd waarschijnlijk een hele leuke voorstelling. Kwamen professioneel over en hadden vooraf goed gerepeteerd (kan je van on your feet niet zeggen). Wel een beetje een vertekend beeld, want dit was de gehele kindercast en met de voorstelling staan er maar een aantal op het podium.

Elisabeth
Vakvrouw! Maar wel een beetje passé.

De Marathon
Duidelijk merkbaar dat ze al een reeks voorstellingen achter de rug hebben, erg goed optreden. Knap van Noël die er als nieuweling bij is gekomen.

Liesbeth
Je moet ervan houden, niet mijn ding. Vond persoonlijk dat ze ook geen goede mix van liedjes hadden uitgekozen.

The Bridges of Madison County
Fantastisch, al komt dit veel beter over in het theater, dit optreden was erg professioneel.

The Lion King
Heel fijn dat ze iets totaal anders deden dan vorig jaar. Dit is een hele goede preview van hun geweest. Je merkt ook heel goed dat ze al een jaar spelen.

Was getekend, Annie M.G.
Wat een fijne cast, geweldig! Simone werd wel gemist.

From Sammy With Love
Goede kwaliteit, maar Mr. Bojangles is ook echt wel passé en de dansjes van Stanley ook, hij doet altijd hetzelfde. Freek is een heerlijk frisse aanwinst, Stanley mag thuis blijven.

Vamos
Zijn goed bezig. Veel publiciteit, maken veel gebruik van social media, filmpjes etc. Dit optreden was gewoon goed, fijn ensemble onder leiding van Melise de Winter, leuke vrouw. Was een feestje!

On Your Feet
Verschrikkelijk! Wat een chaos en was een casting. Vajen ziet eruit als een barbiepop, in drie verschillende kleuren rood. Jim danst nog steeds houterig. Het was echt té. Behalve Nurlaila, voor haar komt deze musical te laat. Zij had de perfecte Gloria geweest.

Romy kunnen ze ook ontslaan, hoeveel versprekingen heeft zij wel niet gehad? Tel daar de repetitie fouten nog even bij op, wat een aanfluiting.

  [ # 38 ] 29 August 2017 01:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Jon van Eerd heeft het interview van Frans met Sebas Berman heerlijk ge-edit, hahaha: https://www.instagram.com/p/BYWpEqjjRfs/?taken-by=jonvaneerd

  [ # 39 ] 29 August 2017 01:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Heerlijke commentaren ook. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 29 August 2017 02:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Inderdaad, vooral René van Kooten windt er geen doekjes om 😉

  [ # 41 ] 29 August 2017 06:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jon heeft het helaas weer verwijderd.
Zijn verklaring: https://www.instagram.com/p/BYYq6T9jsEX/?taken-by=jonvaneerd

Ik vond dat er verder niets verkeerd was aan de reactie van René, dus zijn excuus vind ik onnodig. Zijn reactie was overigens de laatste die ik heb gelezen, dus ik weet niet of daarna de discussie uit de hand is gelopen (zoals helaas zo vaak gebeurt op social media).

  [ # 42 ] 29 August 2017 06:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Inmiddels heeft René zijn excuses ook weer verwijderd, haha. Met die eerste reactie van hem was m.i. ook niks mis.

Geen idee of er een discussie is ontstaan, maar ik heb wel nog gezien dat iemand Sebas zelf had getagd in de reacties. Misschien dat er daardoor iets is gebeurd?

  [ # 43 ] 29 August 2017 06:31 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  175
Geregistreerd  2012-07-06

Ik heb het even gemist, wat was er in het filmpje te zien (en wat was het commentaar)? Ben nu wel nieuwsgierig!

Verder - spuit 11 - wat ik van de Musical Sing-A-Long vond:
My Fair Lady: Vond dat er wel goed gezongen werd, musical zelf is niet zo mijn ding.
Opvliegers 3: Dat Antje aangekondigd werd als ‘moeder van’ en er tussendoor een shot te zien was van Romy en Frits vond ik overbodig. Musical zelf spreekt me ook niet aan, die teksten vond ik niet heel interessant.
Soldaat van Oranje: De zoveelste keer dit nummer en dan ook niet eens heel fijn gezongen, zelfs de samenzang was niet mooi. Boot was een leuke extra, maar volgens mij heeft deze musical toch helemaal geen Sing-Along PR meer nodig? (Vooral niet op deze manier).
Tina, de musical: Leuk voor jonge kinderen met een ratata, maar niks voor mij.
Elisabeth: Ik heb de ‘valse’ noot volledig gemist omdat ik nog aan het meelezen was met de chat en m daar eigenlijk ontdekt, maar verder echt prachtig gezongen.
De Marathon: Ik vond het leuk! Goed gezongen en leuk samenspel, maar weet verder niet of ik deze musical zou bezoeken.
Liesbeth: Musical trekt me niet, maar Renee deed het prachtig!
The Bridges of Madison County: Ik ken de musical verder niet en het trekt me niet heel erg, maar het werd wel fantastisch gezongen.
The Lion King: Gewoon een goede performance en mooie nummers.
Was getekend, Annie MG: Lekker Hollands meedeinen. Maar toch, van een zeer goede kwaliteit.
From Sammy With Love: Goede zang en verrassend goede dans, leuk om naar te kijken.
Vamos: Wat leuk! Ik kreeg gelijk van mijn zus - en dat is geen diehard musicalfan - dat Vamos haar wel leuk leek. Mee eens.
On Your Feet: Niet geweldig, jammer. Zang kwam gewoon minder goed uit de verf.

   Handtekening   

Geen grenzen meer.

  [ # 44 ] 29 August 2017 06:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Jon had een paar uitspraken van Sebas uit het interview gehaald, o.a. die over dat ze op de toneelacademie zangles kregen en dat als je daarnaast goed kunt acteren je wel geschikt bent om in een musical te spelen. En dat dan een beetje gekscherend gemonteerd 😉

Het commentaar was in essentie dat “serieuze” toneelmensen zich niet zo negatief over musical uit moeten laten als ze vervolgens wel in musicals gaan spelen en dan de benodigde kwaliteiten missen. Het was wat scherper verwoord, maar ik ben het er helemaal mee eens.

  [ # 45 ] 30 August 2017 08:42 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hmm ik vind het nu ook jammer dat ik het filmpje met de commentaren gemist heb, leek me wel een interessante discussie eigenlijk. Jammer als-ie dan weer volledig uit de hand loopt….

Het meeste over de singalong is hier al wel gezegd. Ik was blij verrast dat het met de regie en het geluid eens een keer helemaal goed ging!! Dat is ook voor het eerst…

De optredens van ‘From Sammy with love’ en ‘Liesbeth List’ hebben mij het meeste verrast. Ik ben nu toch aan het denken om een kaartje te kopen voor ‘Sammy’. Andere zeer fijne optredens, maar waarvan ik ook niet anders verwacht had: Elisabeth, De Marathon en Bridges of Madison County. Annie MG, My Fair Lady en Lion King vond ik ook niet slecht. Bij On Your Feet vond ik, zoals meerdere, een rappende Jim heel onnatuurlijk overkomen. Vajen deed het nog niet eens zo slecht in mijn ogen. Ze zong goed!
Vamos, Tina en Opvliegers deden me niets. Soldaat was gewoon slecht gezongen, zo ontzettend jammer.

 < 1 2 3 4 > 
3 of 4