Eerder aangekondigde producties
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Hoe zit het met de eens aangekondigde producties “Vlieg met me Mee”, “9 To 5” en “Ghost”.... Zouden deze shows op termijn toch nog te zien zijn in Nederland?

Dit vond ik nog over “Vlieg met me Mee”:

Geplaatst op: 10 jan, 2011
Na de successen van Ciske de Rat en Petticoat komt Joop van den Ende Theaterproducties in het aanstaande theaterseizoen (2011/2012) opnieuw met een nieuwe Nederlandse musical: Vlieg Met Me Mee. Een bewerking van het Duitse Ich War Noch Niemals In New York. Voor de bewerking van deze hartverwarmende voorstelling met humor en romantiek worden de songs van Udo Jürgens ingeruild voor de bekendste liedjes van Paul de Leeuw. Uiteraard blijft ook het script niet onaangeroerd. Binnenkort wordt bekend wie de hoofdrollen gaan vertolken.

Erwin van Lambaart, producent van Joop van den Ende Theaterproducties: “We zitten in de laatste fase van het creatieve proces. De voorbereidingen verlopen erg voortvarend. Joop van den Ende en ik zijn uiterst content met de inspirerende medewerking van Paul de Leeuw. Iedereen in Nederland heeft wel een onvergetelijke herinnering bij een nummer van Paul. Zijn rijke repertoire past uitstekend bij de sfeer en inhoud van deze nieuwe theaterproductie.”

Paul de Leeuw: “Ik vind het een grote eer dat er met mijn liedjes een nieuwe Nederlandse musical gemaakt kan worden door zo’n geweldig team en topproducenten. Het voelt als droomland! En dat allemaal in het theaterjaar dat ik 50 word. Na de eerste gesprekken over de musical ging mijn theaterhart direct sneller kloppen.”

Vlieg Met Me Mee (Ich war noch niemals in New York) vertelt het verhaal van twee drukke alleenstaande dertigers: een ambitieuze TV presentatrice, zojuist genomineerd voor de Televizier-Ring, en een stoere maar nonchalante gescheiden fotograaf met een zoontje van twaalf. Beiden hebben nog een levende ouder die in het bejaardentehuis verliefd zijn geworden op elkaar en dat vervolgens willen vieren met hun droomreis, een cruise van Rotterdam naar New York. De volwassen kinderen reizen halsoverkop hun eigenzinnige ouders achterna maar of zij ook op het gebied van de liefde hun voorbeeld zullen volgen ……? Met de grootste hits van Paul de Leeuw zoals Vlieg Met Me Mee, Ik heb je lief, Blijf bij mij, Jij bent de vleugels van mijn vlucht.

De regie van Vlieg Met Me Mee is in handen van Carline Brouwer. Carline was afgelopen jaar genomineerd voor een John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Regie voor All Shook Up — Love Me Tender. Daarnaast heeft ze voor Stage Entertainment International onder andere de regie verzorgd van Sister Act en was zij verantwoordelijk voor de regie van de eerste Duitse opvoering van Ich War Noch Niemals In New York. Brouwer bevindt zich met deze productie dan ook op bekend terrein.

En over “9 to 5”:

Gepubliceerd: 09 oktober 2014

Producent Albert Verlinde brengt volgend jaar de musicalhit 9 To 5 naar Nederland toe. De komische voorstelling is vanaf het najaar in de theaters te zien.
De musical was eerder een succes in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Het verhaal is gebaseerd op de gelijknamige film met Dolly Parton uit 1980. Parton schreef ook de teksten en muziek voor de musical.

Het stuk vertelt over drie vrouwelijke werknemers die wraak nemen op hun seksistische baas. “Het moet een opvolger worden van onze swingende feelgood-musicals als Flashdance en Dreamgirls”, vertelt Verlinde. “En het is net als bijvoorbeeld Legally Blonde en Dreamgirls een voorstelling met een vrouwelijke ‘touch’.”

Acteurs kan hij nog niet noemen. De producent houdt volgende maand een open auditie waarvoor vrouwen zich kunnen aanmelden via de website van Verlinde. “Ze moeten niet alleen kunnen dansen en zingen, maar ook een strakke komische timing hebben.” Zijn musical Dreamgirls ging vorige week in première en reist momenteel door het land.

  [ # 1 ] 04 January 2018 01:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

9 to 5 zie ik nog wel als toekomstige tourproductie, met die “Paul de Leeuw-musical” was -dacht ik- een rechtenprobleem. Ghost gaat volgens mij echt niet meer komen. Er staat me ook bij dat er een Brigitte Bardot-musical in de maak was/is, waar in ieder geval de scriptschrijvers van Hij Gelooft in Mij bij betrokken waren.

  [ # 2 ] 04 January 2018 11:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Laten we in hemelsnaam hopen dat het gedrocht wat “Ich war noch niemals in New York” was, nooit meer ergens te zien zal zijn. Het is niks, het was niks, en het zal ook niemals wat worden. Zelfs Paul de Leeuw kan dat niet redden.

  [ # 3 ] 05 January 2018 06:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Voor wat betreft IWNNINY kan ik me inderdaad voorstellen dat de rechten een probleem zijn. Paul de Leeuw heeft veel Nederlandstalige covers gedaan, Vleugels van mijn vlucht is er zo een.

9 to 5 moet denk ik geen probleem zijn om alsnog een keer te brengen. Ghost is een wat grotere productie, maar misschien dat Stage de aangepaste versie wel aandurft?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 4 ] 05 January 2018 08:10 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

S7rin - 04 January 2018 11:59 PM

Laten we in hemelsnaam hopen dat het gedrocht wat “Ich war noch niemals in New York” was, nooit meer ergens te zien zal zijn. Het is niks, het was niks, en het zal ook niemals wat worden. Zelfs Paul de Leeuw kan dat niet redden.


Hahahahaha ....  da’s tenminste duidelijke taal.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 05 January 2018 09:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

S7rin - 04 January 2018 11:59 PM

Laten we in hemelsnaam hopen dat het gedrocht wat “Ich war noch niemals in New York” was, nooit meer ergens te zien zal zijn. Het is niks, het was niks, en het zal ook niemals wat worden. Zelfs Paul de Leeuw kan dat niet redden.

Grappig dat mensen een voorstelling anders kunnen beleven. Ik vond het na Mamma Mia de beste jukebox musical. Humor, aandoenlijk, aanstekelijk, ontroerend en de liedjes zijn net als bij Mamma Mia naadloos in het verhaal geweven.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 05 January 2018 10:55 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ruim drie jaar geleden plaatste Musicaljournaal dit overzicht. Dat had een horizon van twee jaar, dus een aantal daarvan zijn ofwel uitgesteld, ofwel de nek om gedraaid.

De Tweeling en Annie MG zijn uiteraard af. Van Brigitte Bardot niets meer gehoord, net als van Happy Birthday en de John Kraaijkamp Story. Internationaal zouden Havanna Dreams en de Mrs. Mandela Story nog kunnen komen, al lijken me beide producties afhankelijk van wat politiek nog interessant is.

De vertaling van Hamilton is al een tijdje niet meer genoemd en het zou me niet verbazen als die niet doorging. Lazarus en Mamma Mia! komen uiteraard nog, dus mogelijk dat hierdoor andere producties naar achteren geschoven zijn. Mogelijk dat Aladdin nog in de wacht staat, als opvolger van The Lion King? Of een vertaling van The Hunchback?

  [ # 7 ] 05 January 2018 11:21 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Vergeet niet de groots aangekondigde ‘ONE” in het speciaal te bouwen Light Theatre..

  [ # 8 ] 05 January 2018 12:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Harry - 05 January 2018 10:55 AM

Happy Birthday

Als ik me baseer op de synopsis ervan vind ik dit een interessant idee voor een musical, en zeker iets wat goed aansluit op de huidige maatschappij. Voor de titel mag dan nog wel een brainstormsessie plaatsvinden..

dokter_P - 05 January 2018 11:21 AM

Vergeet niet de groots aangekondigde ‘ONE” in het speciaal te bouwen Light Theatre..

Eind 2018 is de première toch? 😉

Ik hoop dat The Hunchback of the Notre Dame na The Lion King op de planken komt, al weet ik niet of die productie aansluit op de visie die SE heeft voor het Circustheater. Zal eerder Aladdin zijn (of een revival van Tarzan, god forbid).

  [ # 9 ] 06 January 2018 06:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jasper050 - 05 January 2018 09:31 AM
S7rin - 04 January 2018 11:59 PM

Laten we in hemelsnaam hopen dat het gedrocht wat “Ich war noch niemals in New York” was, nooit meer ergens te zien zal zijn. Het is niks, het was niks, en het zal ook niemals wat worden. Zelfs Paul de Leeuw kan dat niet redden.

Grappig dat mensen een voorstelling anders kunnen beleven. Ik vond het na Mamma Mia de beste jukebox musical. Humor, aandoenlijk, aanstekelijk, ontroerend en de liedjes zijn net als bij Mamma Mia naadloos in het verhaal geweven.

Eens over de kwaliteit van deze show. Ik heb de voorstelling door de jaren heen zelfs 3x bezocht en vond m elke keer nog leuker (ondanks dat het leek alsof er aan de kindercasting cq het inwerken steeds minder werk is besteed.

Ik verwacht geen van de drie eerstgenoemde shows in Nederland. Vermoed dat er in het aanbod van nieuwe shows wel commercieel interessantere titels verschijnen.

  [ # 10 ] 06 January 2018 04:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

En wat is er gebeurd met de parodie op The Passion met Paul de Leeuw en Alex Klaassen?

  [ # 11 ] 06 January 2018 05:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  30
Geregistreerd  2018-01-06

Harry - 05 January 2018 10:55 AM

Ruim drie jaar geleden plaatste Musicaljournaal dit overzicht. Dat had een horizon van twee jaar, dus een aantal daarvan zijn ofwel uitgesteld, ofwel de nek om gedraaid.

De Tweeling en Annie MG zijn uiteraard af. Van Brigitte Bardot niets meer gehoord, net als van Happy Birthday en de John Kraaijkamp Story. Internationaal zouden Havanna Dreams en de Mrs. Mandela Story nog kunnen komen, al lijken me beide producties afhankelijk van wat politiek nog interessant is.

De vertaling van Hamilton is al een tijdje niet meer genoemd en het zou me niet verbazen als die niet doorging. Lazarus en Mamma Mia! komen uiteraard nog, dus mogelijk dat hierdoor andere producties naar achteren geschoven zijn. Mogelijk dat Aladdin nog in de wacht staat, als opvolger van The Lion King? Of een vertaling van The Hunchback?

Wat betreft Hamilton: het kon volgens Joop Van den Ende nog drie jaar duren voordat dat kwam. Al hoop ik van niet. Vind het werkelijke meest verschrikkelijke idee voor een nederlandse productie. Aladdin: tja… Graag zonder Freek Bartels en Romy Monteiro Aub.

  [ # 12 ] 12 January 2018 10:33 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Jeroen - 06 January 2018 06:52 AM
jasper050 - 05 January 2018 09:31 AM
S7rin - 04 January 2018 11:59 PM

Laten we in hemelsnaam hopen dat het gedrocht wat “Ich war noch niemals in New York” was, nooit meer ergens te zien zal zijn. Het is niks, het was niks, en het zal ook niemals wat worden. Zelfs Paul de Leeuw kan dat niet redden.

Grappig dat mensen een voorstelling anders kunnen beleven. Ik vond het na Mamma Mia de beste jukebox musical. Humor, aandoenlijk, aanstekelijk, ontroerend en de liedjes zijn net als bij Mamma Mia naadloos in het verhaal geweven.

Eens over de kwaliteit van deze show. Ik heb de voorstelling door de jaren heen zelfs 3x bezocht en vond m elke keer nog leuker (ondanks dat het leek alsof er aan de kindercasting cq het inwerken steeds minder werk is besteed.

Ik verwacht geen van de drie eerstgenoemde shows in Nederland. Vermoed dat er in het aanbod van nieuwe shows wel commercieel interessantere titels verschijnen.

Wat jasper050 zegt waren ook altijd mijn woorden. Tweemaal Ich war noch niemals in New York gezien en na Mamma Mia! vind ik het ook de beste jukebox. Eigenlijk in alles wel goed. Leuk verhaal, schitterende decors en opzwepende muziek. Puur entertainment dus!

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”