8 of 10 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
Kinky Boots Nederland
  [ # 106 ] 17 October 2019 07:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

martijn-j - 27 March 2019 08:08 PM

Eigenlijk is het belachelijk dat ik dit moet vragen maar helaas is het geen vanzelfsprekendheid meer: is de muziek in Kinky Boots live?

Vandaag beelden op instagram van een sitzprobe met band!

  [ # 107 ] 26 October 2019 09:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Iemand vandaag naar de try-out geweest?

Ik zie beelden op Instagram verschijnen van de kostuums en het decor.
Ik had me positief ingesteld en had zin in deze musical, in Londen vond ik hem zeer goed, maar wat is me dit.

Het eindkostuum van Lola (met een blonde pruik) vind ik echt enorm geven tegenvallen. Alsook het decor, laarzen en de andere kostuums.

Wat jammer dat ze de originele versie niet hebben overgenomen. Na het zien van Evita, gebracht door dezelfde producent, had ik nochtans hoge verwachtingen gezien hun decor zeer mooi en goed bedacht was.

  [ # 108 ] 26 October 2019 10:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Net terug. Show stond al behoorlijk goed. Vertaling viel me reuze mee.  Niveau van cast in het algemeen hoog. Was onder de indruk van deze Lola.  Decor goed,  zeker met inachtneming dat het een reizende productie is. Heb Kinky Boots in Londen en New York mogen zien en deze versie kon heel aardig mee qua niveau (zang, dans, decor).
De live band was prima, maar had naar mijn smaak wat meer bezetting mogen hebben om wat voller te kunnen klinken.

Af en toe wat minder goed te verstaan, gelukkig het geluid op een normaal niveau.
Zaal was erg enthousiast, het zat vol.
Verder viel ons nog op dat er 2 heel jonge meiden in het ensemble zaten, leeftijd lastig in te schatten, ze speelden een volwassene maar denk een jaar of 15/16 hoogstens?

Al met al aanrader, ik ga misschien nog wel een keer.

  [ # 109 ] 26 October 2019 10:24 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Blij dit te horen!

Zal dan wel aan de slechte foto’s liggen.

  [ # 110 ] 27 October 2019 06:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Fentom, ik heb een beetje hetzelfde gevoel als jij.

Het kostuum van Lola vindt ik meer iets voor “Hold Me In Your Heart”. De kleur rood is gedurende het stuk zo’n ding voor Lola en dan gaat ze op het eind in het blauw? Vind ik dan toch gek.

Ik had heel erg gehoopt dat het de originele productie zou zijn, maar helaas.

Ik heb kaarten voor twee voorstellingen, en ben sowieso benieuwd om het live te zien, maar toch…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 111 ] 27 October 2019 09:42 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  777
Geregistreerd  2010-11-03

jeroen100 - 26 October 2019 10:06 PM

Verder viel ons nog op dat er 2 heel jonge meiden in het ensemble zaten, leeftijd lastig in te schatten, ze speelden een volwassene maar denk een jaar of 15/16 hoogstens?

Dit lijkt me sterk. De meiden in het ensemble zijn gewoon theaterstudenten van in de 20.

  [ # 112 ] 27 October 2019 10:13 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Ik denk dat je gelijk hebt, maar in ieder geval had Juliette van Tongeren een zeer jonge uitstraling, in ons groepje was het iedereen opgevallen.

Geen idee hoe oud ze is maar dit is een filmpje van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/XJQxB3cR2kk

Verder helemaal geen punt van kritiek of zo, meldde het alleen omdat het ons opviel.

[ Gewijzigd: 27 October 2019 10:16 AM by jeroen100 ]
  [ # 113 ] 27 October 2019 06:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Mensen, oordeel alsjeblieft niet te snel op basis van een filmpje van het slotapplaus. We wisten dat we een eigen versie kregen en geen kopie van het origineel. Ik heb vanmiddag geprobeerd zoveel mogelijk de vergelijking met de originele versie los te laten en een fijne middag gehad.

Ik vind dat de Graaf & Cornelissen zich echt hebben overtroffen met deze productie. Waar ik andere voorstellingen soms nogal karig vond (sorry), is duidelijk dat hier vol geïnvesteerd is in het decor, de grootte van het ensemble en de live-band (zou graag ook even voor ze klappen op het eind). Het geeft de productie echt allure mee. Ook de kostuums vond ik mooi (behalve dan de Sex is in the heel kostuums van de angels, die vielen voor mij een beetje uit de toon).

De cast doet het goed, maar moet nog een beetje ingespeeld raken. Naidjim leek in het begin nog wat onzeker te dansen op de hakken maar pakte me later echt in. Vajen had de lachers op haar hand en had een enorm fijne stage-presence. Beide waren niet de eerste namen die bij me op kwamen voor deze rollen, maar hebben me echt verrast. Jonathan speelt al goed, maar kan vocaal nog meer dan wat hij nu liet horen volgens mij. De angels waren echt TOP evenals Martine de Jager en Sarah Cremers in hun fijne bijrollen.

Het was echt nog niet perfect vanmiddag. De eerste acte miste nog een beetje vaart, een beetje schwung. Ik denk dat het een kwestie van routine is (maar dit is sowieso een manco van Kinky Boots in het algemeen). Ook mag er nog wel wat aan het lichtplan geschaafd worden (waarom de pauzefinale in dat kille witte licht?). Dan gaat het straks écht swingen. De vertaling is knap gedaan, al moet het echt een rotklus zijn geweest met al die pop-songs. Maar er zitten mooie vondsten in, al ontkom je er niet aan dat het hier en daar wat ‘vertaald’ klinkt.

Na Evita en het buitenlandse Kinky Boots succes waren de verwachtingen natuurlijk hooggespannen. Ze zijn er nog niet helemaal maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik denk dat dit 1 van de beste producties van deze producent tot nu toe is. Een hele mooie, eigen versie. Echt een aanrader.

[ Gewijzigd: 27 October 2019 07:13 PM by 0 ]
  [ # 114 ] 27 October 2019 07:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

June - 27 October 2019 06:58 AM

Het kostuum van Lola vindt ik meer iets voor “Hold Me In Your Heart”. De kleur rood is gedurende het stuk zo’n ding voor Lola en dan gaat ze op het eind in het blauw? Vind ik dan toch gek.

Volgens mij zijn alle angels tijdens het eindnummer gebaseerd op stripfiguren (of zijn het landen?).Het vormde in ieder geval een geheel en het heeft mij totaal niet gestoord dat het niet rood was, die kleur komt genoeg terug in die scène.

[ Gewijzigd: 28 October 2019 06:34 AM by 0 ]
  [ # 115 ] 02 November 2019 08:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Heb de eerste try out gezien en genoten 😊 Heerlijke show en krachtige cast!
Ben zo blij dat de Graaf en Cornelissen de ballen hebben gehad om deze productie naar Nederland te halen 😊

We waren inderdaad wel verrast dat Lola op het eind in het blauw opkwam, maar dit heeft raar genoeg te maken met de rechten op de originele kostuums. Persoonlijk vind ik de blauwe outfit zelfs mooier dan de rode 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 116 ] 08 November 2019 12:34 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2005-05-05

Gisteren Kinky Boots gezien in Oss en er erg van genoten. Het is een heel sympathiek verhaal wat swingt, leuke humor en ontroerende momenten. Ik vond soms dat de belichting wat anders kon en af en toe maakt het verhaal wat vreemde sprongetjes, maar het zijn echt maar kleine kritiekpuntjes. Ik heb erg genoten en kan iedereen de voorstelling aanrader. Was wel verbaasd dat de rol van Vajèn behoorlijk klein was.

  [ # 117 ] 08 November 2019 03:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Komt er een cd van kinky boots

  [ # 118 ] 08 November 2019 11:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Daarstraks de voorstelling gezien in Roosendaal en wat heb ik me geamuseerd. 
De eerste 10 minuten van de voorstelling kwamen niet echt op gang en was heel fragmentisch.
Pas wanneer Lola voor het eerst verschijnt komt het verhaal pas echt op gang om daarna niet meer te stoppen.

Naidjim moest het eerste nummer er nog wat inkomen, maar daarna zette hij een heerlijke Lola neer met geweldige oneliners. Vajèn zorgt voor de vele andere lachers en laat zien dat ze over een groot komisch talent beschikt. De serieuzere noot is voor Jonathan en hij laat zijn wat een sterk acteur en zanger hij is.
De bijrollen in het ensemble waren erg sterk, zeker Dennis Willekens als Don. Het enige minpunt was de verstaanbaarheid in de ensemblenummers, maar misschien is dat gewoon een kwestie van op elkaar ingespeeld te geraken.
En toch ook zeker een vermelding voor de angels, hoe geweldig zij dansen en volledig los gaan op de naaldhakken, chapeau! Ik sterf al na 5 minuten van het gewoon staan op naaldhakken, laat staan dansen 😉

Decor vond ik inventief en knap en er zeker niet zo goedkoop uitzien als meestal bij tourproducties het geval is.
Buiten de eerste 10 minuten en soms de verstaanbaarheid een geweldige voorstelling, waar je met een lach op je gezicht naar buiten gaat.
Ik ga zeker nog een keertje kijken.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 119 ] 09 November 2019 11:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond de voorstelling in Roosendaal gezien. Laat ik voorop stellen dat ik denk dat DG&C hier goud in handen heeft voor de musicalawards en voor de rol als een van de grootste musicalproducenten van Nederland. Nog afgezien van de show zelf is de vertaling behoorlijk geslaagd, het decor vind ik mooi en ruimtelijk ogen en voor de cast is duidelijk voor kwaliteit gekozen. Maar ook op deze punten heb ik wat opmerkingen.

De vertaling en de spelregie daarbij laten op veel punten meer ruimte voor publieksreactie. Dat kan zowel positief als negatief werken; voor mij viel het nu redelijk positief uit, maar daarbij wil ik wel opmerken dat de zaak behoorlijk vol zat en er duidelijk ook zin in had.

Het decor is functioneel behoorlijk gelijk aan de originele set. De fabriek ziet er, mede door het horizondoek, groot en ruim uit. Echter wiebelt het hier en daar behoorlijk en lopen de scènewissels onnodig niet altijd gesmeerd.

Ik zie dat de cast nog op dreef moet komen, met name qua gesproken tekst vind ik het bij de meesten nog een beetje gestudeerd.
Vajèn is al wel lekker op dreef, laat duidelijk zien dat ze een meer komische rol ook kan spelen. Vocaal kan ze nog iets meer doen met “Het boek van foute mannen” en qua spel is het erg onrustig daar.
Nadjim als Lola had ik bij de aankondiging mijn twijfels over, omdat ik hem in The Lion King matig vond. Hij overtuigt me niet volledig. Qua zang is het redelijk. Qua spel schiet hij, met name in de eerste akte, alle kanten op. Bij “Het Land van Lola” moet je als publiek Lola in je gezicht gesmeten krijgen en dat gebeurt niet, het was te tam. In zijn algemeenheid ben ik gewend dat Lola fysiek heel gecontroleerd is en daarom verleidelijk, en een zekere ambiguïteit heeft qua gender- en geaardheidsstereotypen. Nadjim speelde het nu te groot en te gay naar mijn mening, dan wordt het meer een typetje en dat doet af aan het personage en het verhaal. Hij moet ook iets beter op zijn hakken gaan lopen. Ik blijf op mijn honger zitten.
Op Jonathan heb ik absoluut niks aan te merken, zeer degelijke performance. Speciale vermelding voor de Angels, die de eerste nummers op naaldhakken dansen, en boor Dennis Willekens.

Ik heb nog een kaartje voor Breda, ik ben benieuwd om de show dan weer te zien.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 120 ] 12 November 2019 01:15 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld geeft ***1/2 aan Kinky Boots. Lees onze recensie hier.

‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
8 of 10